Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:22

Ik twijfel er ook nog over.. ik ga me er vanavond in verdiepen.

raketje_

Echwel schreef:
raketje_ schreef:
[
'' als het je niet zint of je hebt een goede reden mag je diegene alsnog vermoorden''

Niemand heeft het recht niet om iemand te vermoorden of uberhout uit te denken!

Dus iemand vermoorden omdat hij van het rechte pad is gedwaald mag wel...nee duidelijk

Nee je mag niemand vermoorden! Daar heb je het recht niet voor!

Orange_peach

WillemYntJee schreef:
Iemand uit mijn familie schrijft ook met een gevangene in Amerika sinds 2000. ... Hij zit in Oklahoma in een gevangenis en wordt binnekort geexecuteerd. ... .Ze is ook bij hem op bezoek geweest in de gevangenis en ze bellen ook als het kan.

Wow, respect voor jouw familielid!
ik zou het echt niet kunnen, deze mensen begin je op den duur ook echt te kennen en je bouwd er toch een band mee op ... als je dan weet dat hij geexecuteerd word is dat ook niet nix denk ik ...

ook dikke chapeau voor de mensen die schrijven met een gevangene, vind ik ontzettend knap! Ik zou het echt niet kunnen (best wel willen, maar niet kunnen)!!
vind het jammer dat sommige zo'n vooroordelen hebben over deze mensen en zo kort door de bocht kunnen denken hierover ...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:23

Ik kreeg de brieven van Harry Bout gewoon thuis, via de post. Later stuurde hij een brief met een emailadres, waar ik ook heen kon schrijven. Dat heb ik toen gedaan, maar sindsdien geen antwoord meer gehad.

Unseen

Cayenne schreef:
rockwitch schreef:
Via wat voor site doe jij dat dan? Wel fijn dat ze jou adres niet krijgen. Krijg jij dan de post via de mail terug of via de gewone post?

http://www.writeaprisoner.com/
Ze sturen ook terug via de mail.
Nadat ik op verzenden had gedrukt stond er dat ze de brieven iedere 4de en 20ste van de maand krijgen, dus dan hebben ze ook wat om zich op te verheugen zeg maar. Maar ze krijgen de brief dus niet direct te lezen.

De jongen met wie ik ga schrijven, krijgt wel mijn adres. Ik weet alleen niet of hij toestemming heeft mij terug te schrijven. Dat doet er ook niet toe, vind ik. Ik schrijf voor hem, zodat hij inderdaad iets heeft om naar toe te kijken. Hij vraagt er ook om, om bijvoorbeeld sudoku puzzeltjes, foto's van kraaien te sturen. Dat is het enige wat hij heeft in die cel. Hij heeft geen contact met anderen. Wie ben ik om hem dat niet te gunnen.
Alle post wordt door bewakers gelezen, er zijn ook heel veel dingen die je niet mag sturen/schrijven. Zo mag hij geen enveloppen of postzegels ontvangen.

Ninx

raketje_ schreef:

En de doodstraf vind je wel een terechte straf gaf je eerder in dit topic aan?
We veroordelen als maatschappij 'moorden', maar op het moment wij (in de US) iemand vermoorden met het (corrupte) rechtssysteem als backup mag het wel? Begrijpen die rare Amerikanen (nou ja, in de staten waar de doodstraf uitgevoerd wordt) nu niet hoe ontzettend scheef dat is?

Los daarvan nog iets, men zegt dat moordenaars en verkrachters een onmenselijk bestaan moeten leiden in de gevangenis. Maar de mensen die er werken dan? Mogen die niet zoveel mogelijk rust en veiligheid creëren? Voor die mensen is het nl van vitaal belang dat gevangenen een beetje aardig in hun vel zitten, anders is het voor bewakers iedere dag weer een levensgevaarlijke strijd om hun werk te kunnen doen....

Echwel

raketje_ schreef:
[

Nee je mag niemand vermoorden! Daar heb je het recht niet voor!

Zie je je bent dus tegen doodstraf, kan ik mij goed voorstellen want ook die persoon is iemands kind...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:24

Echwel schreef:
Nogmaals wie zijn wij om te beoordelen of iemand niet tot bezinning is gekomen en wie zijn wij om vanaf hier mensen te veroordelen...
Hoe kun je jezelf in iemands situatie plaatsen, zeg nooit nooit dat je niet iemand zal vermoorden, ook wij zijn gewoon dieren met dierlijke instincten..

Idd, ik zou een verkrachter van mijn kind ( als ik die zou hebben) prima eigenhandig zijn kop eraf kunnen hakken...klopt!
Maar een seriemoordenaar, kinderverkrachter of manslaughter zal ik nooit worden, daar durf ik NOOIT op te zeggen...
En dát zijn de lui waarvan ik vind dat ze geen enkel greintje plezier verdienen en waarvan ik ook absoluut niet in verandering geloof..( De enige reden waarom ik met zulke lui zou willen schrijven is de psychologie erachter, dát vind ik dan wel weer interessant)
En dát weet je nou net niet van tevoren, met wat voor iemand je gaat schrijven en welke misdaden hij/zij heeft gepleegd, dat moet je maar op goed geluk geloven.

Fenrir

Orange_peach schreef:
WillemYntJee schreef:
Iemand uit mijn familie schrijft ook met een gevangene in Amerika sinds 2000. ... Hij zit in Oklahoma in een gevangenis en wordt binnekort geexecuteerd. ... .Ze is ook bij hem op bezoek geweest in de gevangenis en ze bellen ook als het kan.

Wow, respect voor jouw familielid!
ik zou het echt niet kunnen, deze mensen begin je op den duur ook echt te kennen en je bouwd er toch een band mee op ... als je dan weet dat hij geexecuteerd word is dat ook niet nix denk ik ...

ook dikke chapeau voor de mensen die schrijven met een gevangene, vind ik ontzettend knap! Ik zou het echt niet kunnen (best wel willen, maar niet kunnen)!!
vind het jammer dat sommige zo'n vooroordelen hebben over deze mensen en zo kort door de bocht kunnen denken hierover ...

Waarom zou je het niet kunnen, als je het toch wilt? Lachen

Ik ga 't doen. Ja Nu nog iemand zoeken. Lachen

lesilla

Cayenne schreef:
rockwitch schreef:
Via wat voor site doe jij dat dan? Wel fijn dat ze jou adres niet krijgen. Krijg jij dan de post via de mail terug of via de gewone post?

http://www.writeaprisoner.com/
Ze sturen ook terug via de mail, dus geen huispost.
Nadat ik op verzenden had gedrukt stond er dat ze de brieven iedere 4de en 20ste van de maand krijgen, dus dan hebben ze ook wat om zich op te verheugen zeg maar. Maar ze krijgen de brief dus niet direct te lezen.

Ow ik dacht dat het één keer per mail was en je dan je adress bij moet voegen om terug te schrijven

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:25

Risita en 12 mensen in Amerika die beslissen of iemand wel of geen moordenaar is, terwijl nu na zoveel jaren blijkt dat er ohh zoveel foute veroordelingen zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:25

_rosita_ schreef:
Echwel schreef:
Nogmaals wie zijn wij om te beoordelen of iemand niet tot bezinning is gekomen en wie zijn wij om vanaf hier mensen te veroordelen...
Hoe kun je jezelf in iemands situatie plaatsen, zeg nooit nooit dat je niet iemand zal vermoorden, ook wij zijn gewoon dieren met dierlijke instincten..

Idd, ik zou een verkrachter van mijn kind ( als ik die zou hebben) prima eigenhandig zijn kop eraf kunnen hakken...klopt!
Maar een seriemoordenaar, kinderverkrachter of manslaughter zal ik nooit worden, daar durf ik NOOIT op te zeggen...
En dát zijn de lui waarvan ik vind dat ze geen enkel greintje plezier verdienen en waarvan ik ook absoluut niet in verandering geloof..( De enige reden waarom ik met zulke lui zou willen schrijven is de psychologie erachter, dát vind ik dan wel weer interessant)
En dát weet je nou net niet van tevoren, met wat voor iemand je gaat schrijven en welke misdaden hij/zij heeft gepleegd, dat moet je maar op goed geluk geloven.

Maar volgens mij is het gros van de gevangenen in de gevangenis geen seriemoordenaar, maar zijn het veelal mensen die onbezonnen in een ruzie, onder invloed of wat dan ook een grove - een hele grove - fout hebben begaan.
En die zijn echt niet onmenselijk vind ik.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:26

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik mij verbaas over sommige reacties...misschien ben ik nu iets genuanceerder geworden sinds ik de 30 gepasseerd ben, maar sommige reacties zijn wel heel zwart wit hoor!

Over het algemeen gebeuren moorden in een milieu wat wij niet eens kennen! Ik weet niet of jullie wel eens in een "hood" in Amerika zijn geweest (ik heb er gewoond en ben er wel eens doorheen gereden), maar dat zijn geen fijne plekken...daar gebeuren dingen die wij niet eens kunnen bevatten. Niet dat ik vind dat er dan maar op los gemoord moet worden, maar het is een ander leven dan de meeste van ons hebben hier, veilig in ons huis en achter de computer...
En dan zijn er nog de moorden die in pure wanhoop gepleegd worden....niet goed te praten maar dit zijn ook mensen. Ja er zijn rare kwasten, vooral in Amerika, maar de meeste mensen zijn toch gewoon....mensen. Ik werkte in Amerika op de renbaan ook samen met iemand die niet 100% crimineel-vrij was. Echter als ik hem naar huis bracht zorgde hij wel dat ik de wijk weer netjes uit kwam....weet je, er zitten zoveel verhalen aan mensen, ik denk dat je het nooit zwart wit kan nemen....

Raketje...ik snap jouw opmerking ook wel, maar ik heb dus een documentaire gezien van een vrouw die dat dus wel had gedaan met de moordenaar van haar man. Ze zijn zelfs lezingen gaan geven samen. Nee ik denk niet dat iedereen dat kan, wil of moet. Maar ik denk ook niet dat je anderen kan veroordelen als zij dat wel willen...daarbij vind ik ook dat jij je vrijheid moet hebben om te zeggen wat je wil, maar over het algemeen werken genuanceerde opmerking beter Knipoog

Ik denk overigens niet dat de inmates jouw adres krijgen, misschien dat echwel daar iets over kan zeggen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:27

Zelfs al zouden ze mijn adres krijgen, zou ik dat op zich nog niet zo heel erg vinden. De kans dat ze hier komen is wel heel erg klein.
Bovendien komt deze vrouw voorlopig nog niet vrij.
Aan de andere kant blijft het een risico, maar goed dat is met alles zo natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:27

lijkt me heel apart om met zo iemand te praten over wat ze daar wel niet beleeft.
het gevangenis leven is daar kei en kei hard

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:28

Overgens, als mensen willen schrijven, maar hun Engels niet goed genoeg is, ik wil wel voor wat mensen brieven vertalen. Ik doe een Engelstalige opleiding, dus mijn Engels is zeer zeker goed genoeg.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:29

Ik zit ook even op die site nu dingen te lezen, maar er staat wel gewoon dat het gewoon via de normale post gaat geloof ik. Dus nou weet ik niet zeker of ze nou wel of niet je adres krijgen.

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:29

Ik ben niet tegen de doodstraf.Excuse my als dat zo is overgekomen. Als een persoon iemand vermoord ja dan mag die de doodstraf krijgen. Lachen Je had met je fikke van iemand af moeten blijven! Ik hoef/wil geen moordenaars die nog leven op deze wereld.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:30

Harry krijgt in ieder geval mijn adres niet. Post ontvangt hij op maandag, woensdag en vrijdag.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:31

lijkt mij heel interessant om te doen..
en denk ook al een tijdje m dit te gaan doen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:31

Elpharo schreef:
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik mij verbaas over sommige reacties...misschien ben ik nu iets genuanceerder geworden sinds ik de 30 gepasseerd ben, maar sommige reacties zijn wel heel zwart wit hoor!

Over het algemeen gebeuren moorden in een milieu wat wij niet eens kennen! Ik weet niet of jullie wel eens in een "hood" in Amerika zijn geweest (ik heb er gewoond en ben er wel eens doorheen gereden), maar dat zijn geen fijne plekken...daar gebeuren dingen die wij niet eens kunnen bevatten. Niet dat ik vind dat er dan maar op los gemoord moet worden, maar het is een ander leven dan de meeste van ons hebben hier, veilig in ons huis en achter de computer...
En dan zijn er nog de moorden die in pure wanhoop gepleegd worden....niet goed te praten maar dit zijn ook mensen. Ja er zijn rare kwasten, vooral in Amerika, maar de meeste mensen zijn toch gewoon....mensen. Ik werkte in Amerika op de renbaan ook samen met iemand die niet 100% crimineel-vrij was. Echter als ik hem naar huis bracht zorgde hij wel dat ik de wijk weer netjes uit kwam....weet je, er zitten zoveel verhalen aan mensen, ik denk dat je het nooit zwart wit kan nemen....

Raketje...ik snap jouw opmerking ook wel, maar ik heb dus een documentaire gezien van een vrouw die dat dus wel had gedaan met de moordenaar van haar man. Ze zijn zelfs lezingen gaan geven samen. Nee ik denk niet dat iedereen dat kan, wil of moet. Maar ik denk ook niet dat je anderen kan veroordelen als zij dat wel willen...daarbij vind ik ook dat jij je vrijheid moet hebben om te zeggen wat je wil, maar over het algemeen werken genuanceerde opmerking beter Knipoog

Ik denk overigens niet dat de inmates jouw adres krijgen, misschien dat echwel daar iets over kan zeggen?

Ik ben zestien, aan leeftijd zal het niet liggen... en ik verbaas me ook ja.
En raketje mag ook zeggen wat ze wilt, maar zodra je jezelf gaat tegenspreken en vreemde conclusies gaat trekken werkt het niet meer helemaal...
En ik ben het voor de rest met je eens Elpharo, het is zo verschillend als hier en het blijven toch echt mensen in mijn ogen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:32

raketje_ schreef:
Ik ben niet tegen de doodstraf.Excuse my als dat zo is overgekomen. Als een persoon iemand vermoord ja dan mag die de doodstraf krijgen. Lachen Je had met je fikke van iemand af moeten blijven! Ik hoef/wil geen moordenaars die nog leven op deze wereld.

Fijn dat de wereld nog vergeven is van mensen die anderen niet kunnen vergeven en verbitterd rondlopen en zelf dus wel iemand willen vermoorden.
Valt mij altijd op dat wanneer een vals paard wordt afgemaakt iedereen tegen die doodstraf is, maar bij een mens mag het wel

Unseen

raketje_ schreef:

Doodstraf is ook moord.
Dus als je doodstraf wel toestaat, maar geen moordenaars op deze wereld wil, dan spreek je jezelf tegen.

Fenrir

raketje_ schreef:

raketje_ schreef:

Een beetje tegenstrijdig, niet? Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:34

Er zijn genoeg doodstraf topics om daar te discussieren hier gaat het alleen om het schrijven...