Nijmeegse vierdaagse 2009

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus_Fugit

Re: Nijmeegse vierdaagse 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:59

Zijn er ook nog mensen die nog niet begonnen zijn met trainen? :P
Ik ben namelijk voor ons doen al super vroeg begonnen, normaal beginne we deze maand pas..
Maar ik moet dit keer extra fit zijn, anders wil ik niet mee doen :P Ik vind er geen lol aan als ik half dood over die finish moet strompelen..

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:48

Wij zijn begonnen op 2 februari. Voor mijn doen is dat vroeg maar ga samen met een wandelmaatje en dan we we elkaars stok achter de deur. Ik een beetje meer dan zij maar dat maakt niet uit. We hebben nu zo ongeveer 220 km op de teller staan.
We halen dit jaar de 400 makkelijk. In 2007 heb ik minder getraind en kon dat ook vernemen, kreeg de laatste dag heel erg last van mijn heupen. Maar mijn wandelmaatje toen was ook 20 jaar jonger dan ik en die liep veel harder. Het was vreselijk slecht weer die vrijdag.
Nu gaat het gelijk op in ons eigen tempo.
We hebben nog 3 maand om te lopen en de afstanden gaan nu 30km worden. Dan moet het op het eind toch goed zijn dacht ik.
Maar pijn heeft elke loper wel.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:01

Momenteel lopen wij ongeveer 30 km, afelopen weekend de bloesemtocht gelopen, erg leuk. Totaal zitten wij al bijna op de 300 trainingskilometers. Nog even los van de door de weekse wandeltochtje (3 a 4 keer 5-10 km)

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:37

Dat vind ik al behoorlijk wat! :oo Ik zit nu denk ik op een km of 60 in totaal :=

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 23:45

Mag je wel aanmaken anders ga je het niet redden hoor.
Zag trouwens dat je debutant bent, denk er niet te licht over.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:57

Helaas....ik ben uitgeloot ;(

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:54

Anieke89, 60km? Het is al bijna mei, beetje doorwandelen hoor.
Net zoals FlyFly zegt denk er niet te licht over, want dan kom je van een koude kermis thuis.

AnjaKos, balen dat je bent uitgeloot! Kun je wel gaan feesten als je wil, doe ik dit jaar ook!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:21

Mn vader is uitgeloot, en wij hebben gezegt dat ie maar na zoveel km er tussen moet gaan lopen! _O-
We vonden het niet eerlijk.. :n

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:05

Wat vervelend anjakos :(:)
Ik moet mijn trainingsuurtjes inderdaad wat opschroeven! hebben jullie gelijk in :) Maar ben pas serieus begonnen met trainen toen ik zeker wist dat ik ingeloot was. Dat is nog niet zo gek lang dus ;)

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 13:59

Ik ga morgen een trainingsrondje van 50 km maken.
Ik zie er tegenop en heb nul komma nul zin, maar het hoort erbij. Het is alleen zo saai, een hele dag in mijn eentje.
Ik heb de batterijen van de MP3 in de lader zitten, voor de afleiding.

Als dit mij zonder al te veel problemen lukt, wil ik tot Nijmegen eens per 14 dgn 1 à 2 keer lopen om op conditie te blijven.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:14

Ik ga chauffeur spelen voor mijn pa en hem en zijn loopmaten aanmoedigen. 's avonds natuurlijk ook de feesten bezoeken, dat hoort erbij :D

Lopen wordt niks, vind het al ver om naar de bushalte te lopen (kwartier lopen :') )

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:55

superlotje schreef:
Ik ga morgen een trainingsrondje van 50 km maken.
Ik zie er tegenop en heb nul komma nul zin, maar het hoort erbij. Het is alleen zo saai, een hele dag in mijn eentje.
Ik heb de batterijen van de MP3 in de lader zitten, voor de afleiding.

Als dit mij zonder al te veel problemen lukt, wil ik tot Nijmegen eens per 14 dgn 1 à 2 keer lopen om op conditie te blijven.

Succes morgen!!! +:)+

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:50

Ik zit nu op 37 km (17 km + 20 km), komend weekend rondje van 25 km. Dus nog niks vergeleken met sommige anderen. Wij zijn ook pas na de uitslag van de loting begonnen en gaan nu ook regelmatig (om de week ofzo).
Nou begrijp ik uit de posts dat jullie ook een stukje ouder zijn dan ik (ik ben 20jaar), als je jong bent gaat alles toch gewoon stukje makkelijker heb ik het idee :P
Naast het wandelen doe ik ook nog 2-3x per week hardlopen, dat helpt ook wel mee denk ik. Overigens word dit mijn 5de keer dat ik de 4daagse loop, dus ik weet (helaas :P ) precies wat me te wachten staat!

@ superlotje, hoeveel kilometer ga je dan in Nijmege lopen? 50km?

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:53

als ik zou gaan zou ik voor de feesten gaan :')
maar helaas ben ik alwèèr op vakantie :(

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:19

Als je jong bent gaat alles veel makkelijker, heb je niet zo gauw last van pijntjes en zo.
Ik ga dit jaar ook voor de 5e keer maar wil toch wel zoveel mogelijk km maken voor de tijd. We halen dit jaar wel de 400 en nog wat meer. Dit keer wil ik goed beslagen te ijs komen en dansend over de finisch!!!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 11:09

ThaGirl schreef:
Ik zit nu op 37 km (17 km + 20 km), komend weekend rondje van 25 km. Dus nog niks vergeleken met sommige anderen. Wij zijn ook pas na de uitslag van de loting begonnen en gaan nu ook regelmatig (om de week ofzo).
Nou begrijp ik uit de posts dat jullie ook een stukje ouder zijn dan ik (ik ben 20jaar), als je jong bent gaat alles toch gewoon stukje makkelijker heb ik het idee :P
Naast het wandelen doe ik ook nog 2-3x per week hardlopen, dat helpt ook wel mee denk ik. Overigens word dit mijn 5de keer dat ik de 4daagse loop, dus ik weet (helaas :P ) precies wat me te wachten staat!

@ superlotje, hoeveel kilometer ga je dan in Nijmegen lopen? 50km?

Als je jong bent ben je inderdaad flexibeler, maar daarnaast ben je ook debutant. Onder de groep debutanten vallen ieder jaar de meeste uitvallers, dat is wel goed om je te realiseren. Begrijp me niet verkeerd, debutant zijn is ook geel gaaf. Mijn 1e vierdaagse 6 jaar geleden heeft zo'n indruk gemaakt op mij, dat is nooit meer te evenaren. Maar het was ook mijn zwaarste 4daagse, zowel fysiek als (en die invloed moet je zeker niet onderschatten) mentaal.
Het is ook heel rot dat die loting nog steeds zo laat plaatsvindt. Ik snap best dat je niet vanaf januari gaat trainen als je in april pas daadwerkelijk te horen krijgt of je mee mag doen. En op zich heb je vanaf april voldoende tijd om je training op te bouwen, maar als je last krijgt van blessures oid wordt het wel krap.

Ik ga de 4x 50 km lopen dit jaar, voor het eerst.
Vorig jaar heb ik door omstandigheden nagenoeg ongetraind gelopen (slecht voorbeeld ;) ) en dat ging zo makkelijk dat ik dit jaar voor een nieuwe uitdaging wil gaan. Waar ik dus wel flink voor aan het trainen ben.

Gisteren heb ik bijna 50km gelopen en het viel me ontzettend mee. Vanaf mijn huis wilde ik naar Den Haag gaan lopen, deels door stedelijk gebied en deels door de duinen. Nu ben ik zo vaak fout gelopen dat ik Den Haag niet gehaald heb, maar ik heb wel een hoop kilometers gemaakt en veel mooie plekjes ontdekt. Ik heb wel een keer of 5 de weg gevraagd, en iedereen was zo hulpvaardig, ik werd er gewoon vrolijk van :o Volgende week ga ik deze toch nog een keertje lopen, en dan probeer ik wel om in Den Haag uit te komen...

(Ik ben overigens 22, dus zo oud en stijf ben ik nog niet :+ )

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 12:01

Wat knap Superlotje!!!! De 50 km is inderdaad een hele grote uitdaging en lijkt mij ook echt geweldig!! Maar ik hou het maar bij 40. Mij meer dan genoeg. Hoe vaak ik straks onderweg wel niet denk waar ik mee bezig ben en wat ik mezelf wel niet aan doe weet ik niet , maar dat gaat geregeld door me heen. Maar dat is het me allemaal wel waard, het sfeertje en het hele gebeuren er omheen. Dat kan echt alleen maar in Nijmegen!!
Morgen gaan we voor het eerst 30km lopen. Ben benieuwd hoe of dat gaat.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:00

@ superlotje, ik ben geen debutant.. of praat je in het algemeen? Dit jaar wordt mijn 5de keer. Ik moet zeggen dat ik 2de t/m 4de jaar nooit echt goed getraind heb. Met 30km konden wij ons dat nog prima veroorloven, maar toen de 40km eraan kwam viel dit wel even tegen. Daarom heb ik gezegt dit jaar alleen mee te doen als ik voldoende heb getraind, anders is er ook geen lol aan.
En idd 22 is nog jong, dus dan zal het je allemaal wel goed af gaan (mits gezond en fit uiteraard).

edit: morgen voor ons rondje van 25km. Ondanks dat mijn loopmaatje uitgeloot is, gaat ze gelukkig nog wel steeds mee met trainen..

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 15:43

Ik heb ook nog niet veel getraind, 1 keer 10km, 2 keer 15km, 1 keer 20km en vandaag 25km gelopen. Het viel me niet tegen, heb nergens last van. Behalve dat ik bij thuiskomst zag dat ik een paar kleine blaartjes heb. Over twee weken ga ik 30km lopen en twee weken daarna 2 dagen lopen (25+30km).
Voor mijn gevoel ben ik aardig op weg met het trainen. Maar misschien onderschat ik het ook wel....
We zullen wel zien!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 21:20

@ ThaGirl: Sorry, ik heb wat door elkaar zitten halen volgens mij :o

@ Carin: Meerdere dagen na elkaar trainen is altijd prima. Ik heb eens een alternatief trainingsschema in handen gehad waarbij niet op afstand werd getraind, maar op frequentie. Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd, maar het schijnt te werken.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:02

Ik heb gelukkig bijna nooit blaren. Ik denk dat al m'n blaren op 2 handen te tellen zijn in de 4x 4daagse + trainingen :P

Op wat voor schoenen lopen jullie eigelijk? Je ziet tegenwoordig echt steeds meer van die bergschoen achtige schoenen. Zelf loop ik op 'gewone' sport/wandelschoenen die dus laag om m'n enkel zit.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:03

Ik heb ook lage wandelschoenen, van dunlop geloof ik :)

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:10

Ik draag mijn mountain horse schoenen die ik voor het paardrijden gekocht heb. Zitten heerlijk en zijn natuurlijk al helemaal ingelopen.
Ondanks dat het gisteren goed ging met trainen, voel ik mijn spieren vandaag toch wel!

@superlotje: ik heb dat al vaker gehoord ja. De (lange) afstand is minder belangrijk dan het oefenen om een goed wandelritme te krijgen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik het een beetje zonde van m'n weekend vind om beide dagen te gaan lopen.
Maar ja, trainen is wel heel belangrijk.

Waar verblijven jullie allemaal tijdens de 4daagse?

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:24

Vandaag voor het eerst 30 km gelopen en het ging erg goed. Geen blaren . Ik heb nu iets bredere wandelschoenen (heren) van Lowa. In miojn vorige schoenen liep ik geregeld een blaar maar daar heb ik nu gelukkig geen last meer van. Donderdag gaan we weer voor de 30 km.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:54

En hoe gaat het met trainen bij iedereen? Wij blijven een beetje plakken op 30 km, maar dat is meer de keuzes van wandelroutes. Ze gaat wel steeds makkelijker. Volgende week willen we 2 x 30 gaan lopen en daarna naar de 40.

Nog 70 dagen tot de start!