Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
MarvanTom schreef:Thanks Karl66!
En de rare pb'tjes kunnen ook stoppen, hoor.
@ Lois28 : ja, ik zag deze topic voorbij komen en viel bij mij verkeerd. Als TS zelf bang was met het waarom, okay; maar een schoolvriendinnetje zonder motief...![]()
Jij vraagt het netjes en er zit vast niemand op te wachten maar ik heb een antwoord.
Als het mij overkomt heb ik niets om bang voor te zijn. Het is dan klaar, uit, over.
Aangezien in dit topic iedereen alleen maar zijn/haar mening geeft (ik noem het zo'n ego antwoord- topic) en als iemand daar iets van of anders zegt, is die de pispaal. Hoera! Het is me dus een keer gelukt!![]()
Ik denk dat je pas echt bang bent als er iets gebeurd met (1 van) je (schoon)ouders, laat staan met alle 4 tegelijk.
Genoeg verteld zo ?
MARILYN_ schreef:beantsje: woow dat is wel heftig
MARILYN_ schreef:MarvanTom schreef:Thanks Karl66!
En de rare pb'tjes kunnen ook stoppen, hoor.
@ Lois28 : ja, ik zag deze topic voorbij komen en viel bij mij verkeerd. Als TS zelf bang was met het waarom, okay; maar een schoolvriendinnetje zonder motief...![]()
Jij vraagt het netjes en er zit vast niemand op te wachten maar ik heb een antwoord.
Als het mij overkomt heb ik niets om bang voor te zijn. Het is dan klaar, uit, over.
Aangezien in dit topic iedereen alleen maar zijn/haar mening geeft (ik noem het zo'n ego antwoord- topic) en als iemand daar iets van of anders zegt, is die de pispaal. Hoera! Het is me dus een keer gelukt!![]()
Ik denk dat je pas echt bang bent als er iets gebeurd met (1 van) je (schoon)ouders, laat staan met alle 4 tegelijk.
Genoeg verteld zo ?
Hoe kun jij dat weten? Dat is namelijk niet waar, maar dat is iets persoonlijks van haar en dat ga ik niet op een forum zetten.
Was een héle poos beter, maar sinds het overlijden van mijn vader vorig jaar, ben ik er denk ik wel elke dag weer mee bezig. Zoals sommigen ben ik ook bang dat ik de volgende ochtend niet wakker wordt... Ik geloof eigenlijk nergens in en ben bang dat de dood 'één grote leegte' is, een diep zwart gat. Dat maakt mij bang...
En zo maak ik mezelf gek met enge gedachten. Maar ben 'blij' dat ik niet de enige ben.
? Jorieke schreef:Ik was vroeger heel bang voor de dood. Nu wat minder gelukkig. Ik ben nog wel steeds bang voor paranormale dingen en ik kan dus echt niet begrijpen waarom mensen daar niet bang voor kunnen zijn. Misschien een beetje apart, maar ik kan echt urenlang piekeren over dat soort onderwerpen. Het onbekende is wel een soort van angst, maar wel iets wat ik zelf langzaam accepteer.
De dood accepteren is ook een geleidelijk proces. Sommige mensen zijn nuchter en accepteren het zo, anderen pas na jaren. Soms ben ik wel jaloers op mensen die zo nuchter kunnen zijn.
BraveSpots schreef:Hmm, nee ik ben niet bang voor de dood, wel voor een evntueel pijnlijk lijden die daaraan vooraf gaat. Ik hoop heel fel dat ik geen pijn hoef te voelen voordat ik dood ga.
Ik ben overigens wel 'bang' voor wat ik achterlaat, want ik wil mijn geliefden niet opzadelen met zo'n groot verdriet. Helaas valt daar niks aan te veranderen...
@MarvanTom, ik ben erg benieuwd waarom dit topic dan precies jous tegen de borst stoot?

sunny_l0ve schreef:BraveSpots schreef:Hmm, nee ik ben niet bang voor de dood, wel voor een evntueel pijnlijk lijden die daaraan vooraf gaat. Ik hoop heel fel dat ik geen pijn hoef te voelen voordat ik dood ga.
Ik ben overigens wel 'bang' voor wat ik achterlaat, want ik wil mijn geliefden niet opzadelen met zo'n groot verdriet. Helaas valt daar niks aan te veranderen...
@MarvanTom, ik ben erg benieuwd waarom dit topic dan precies jous tegen de borst stoot?
ik denk aangezien zij dierbare personen in haar leven heeft verloren, en wat gewoon nog heel vers is. Kan ik me ook heel goed inleven dat dit topic dan hard kan aankomen... maar toch is dit ook een opluchting voor anderen.

BraveSpots schreef:@MarvanTom, ik ben erg benieuwd waarom dit topic dan precies jous tegen de borst stoot?
MarvanTom schreef:BraveSpots schreef:@MarvanTom, ik ben erg benieuwd waarom dit topic dan precies jous tegen de borst stoot?
Ik wil bijna zeggen, zie boven.![]()
Ik heb al een beetje uitgelegd waarom. Een vriendinnetje van TS zegt 'iets' en er wordt een topic over gestart. Valt bij mij ff helemaal niet goed.
Als je 4 (schoon)ouders hebt en het gaat met allemaal echt niet goed, dan pas ben je bang.
De nonchalance waarmee dit topic is gestart, het geen waarom. Alsof het een komkommertijd of interessantdoenerij is.
Ik ben niet de enigste die wat meer aan de hand heeft (gehad), TS start zoiets ook vast niet zomaar.
Het houdt haar ook bezig. Mij momenteel net iets teveel.
En de lelijke pb-tjes mogen gewoon stoppen hoor. gewone pb-tjes na deze post zal ik wel beantwoorden.
MarvanTom schreef:BraveSpots schreef:@MarvanTom, ik ben erg benieuwd waarom dit topic dan precies jous tegen de borst stoot?
Ik wil bijna zeggen, zie boven.![]()
Ik heb al een beetje uitgelegd waarom. Een vriendinnetje van TS zegt 'iets' en er wordt een topic over gestart. Valt bij mij ff helemaal niet goed.
Als je 4 (schoon)ouders hebt en het gaat met allemaal echt niet goed, dan pas ben je bang.
De nonchalance waarmee dit topic is gestart, het geen waarom. Alsof het een komkommertijd of interessantdoenerij is.
Ik ben niet de enigste die wat meer aan de hand heeft (gehad), TS start zoiets ook vast niet zomaar.
Het houdt haar ook bezig. Mij momenteel net iets teveel.
En de lelijke pb-tjes mogen gewoon stoppen hoor. gewone pb-tjes na deze post zal ik wel beantwoorden.
)