Bang voor de dood?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CaroR

Re: Bang voor de dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:49

Ik heb helemaal niet bang voor de dood,
ik heb zoiets van als het morgen gebeurd nou ja ..
Mijn pony krijgt toch een nieuw baasje en de mense om je heen komen na een aantal jaar wel over je heen ..
Niet dat ze je vergeten maar ze zijn dan nog enkel bezig met de leuke herinneringen aan jou. Alleen lijkt het mij wel een beetje eng om zo plots in iets onbekends over te gaan ..
Maar misschien sta ik er zo tegenover omdat ik mij steeds voorstel dat ik in de 'hemel' ga komen en dat ik dan weer iedereen ga zien die al reeds overleden is ..

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 21:52

MarvanTom schreef:
Thanks Karl66!
En de rare pb'tjes kunnen ook stoppen, hoor.
@ Lois28 : ja, ik zag deze topic voorbij komen en viel bij mij verkeerd. Als TS zelf bang was met het waarom, okay; maar een schoolvriendinnetje zonder motief... Rolleyes
Jij vraagt het netjes en er zit vast niemand op te wachten maar ik heb een antwoord.
Als het mij overkomt heb ik niets om bang voor te zijn. Het is dan klaar, uit, over.

Aangezien in dit topic iedereen alleen maar zijn/haar mening geeft (ik noem het zo'n ego antwoord- topic) en als iemand daar iets van of anders zegt, is die de pispaal. Hoera! Het is me dus een keer gelukt! Go jij! Go jij!

Ik denk dat je pas echt bang bent als er iets gebeurd met (1 van) je (schoon)ouders, laat staan met alle 4 tegelijk.
Genoeg verteld zo ?

Hoe kun jij dat weten? Dat is namelijk niet waar, maar dat is iets persoonlijks van haar en dat ga ik niet op een forum zetten.

beantsje: woow dat is wel heftig Ach gut

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:54

MARILYN_ schreef:
beantsje: woow dat is wel heftig Ach gut

Ach, wat is heftig? 't is allemaal al jaren geleden en hoe raar het ook klinkt, dit zijn echt ervaringen die mijn leven verrijkt hebben (ookal had ik er natuurlijk heel wat voor over gehad als ik mijn zus nog zou hebben).

Lois28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:55

@Sunny_l0ve:
Voorlopig houden zo! Tja hoe ga je om met zo iets pff... In mijn geval was het nogal heavy, in korte tijd (3 jaar) verloor ik mijn vader, een goede vriendin en mijn eerste paard. Een lange tijd was ik totaal van slag en de eerste tijd wordt er wel rekening met je gehouden maar op een gegeven moment verlangen mensen van je dat alles weer normaal is (met name op me werk ondervond ik dit). Zelf ben ik niet zo'n prater (nou ja dwz dat ik dit soort gevoelens opkrop) en op een gegeven moment ontploft de bom, dus ik had regelmatig woede-aanvallen, was mezelf niet, veel problemen gehad en nu nog steeds heb ik m'n leven niet op de rails, het is nu bijna 4 jaar geleden, heb nu geen werk, weet niet wat ik wil en heb de afgelopen 4 jaar ook veel gewisseld van baan...

Gelukkig heb ik inmiddels wel een ander paard waar m'n hele ziel en zaligheid in ligt, dus daar kan ik m'n ei lekker bij kwijt. Probeer nu wel een vaste baan te vinden (en ook voor lange tijd) en alles een plaatsje te geven, maar is nie makkelijk.

Dus hoe ga je er mee om? Ik denk ook dat iedereen hier anders mee omgaat. Het feit dat jij denkt dat je hele dagen huilend in huis zit valt gelukkig mee hoor, het leven gaat door... zegt men, hoe moeilijk dat soms ook is. Ik probeer nu wel van kleine dingen te genieten, zoals het fijne gevoel dat ik soms krijg met rijden, prijzen die ik win, een mooie boswandeling, een leuk gesprek met vrienden/kennissen of leuke uitjes!

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:55

Ik weet het niet eigenlijk. Ik ben wel bang voor de dood omdat ik niet weet wat erna komt. Dat is onbekend, niemand kan bewijzen wat er na de dood komt. Dat is het enige wat me wel bang kan maken, het moment echt dood gaan, lijkt me niet eng Lachen

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:57

MARILYN_ schreef:
MarvanTom schreef:
Thanks Karl66!
En de rare pb'tjes kunnen ook stoppen, hoor.
@ Lois28 : ja, ik zag deze topic voorbij komen en viel bij mij verkeerd. Als TS zelf bang was met het waarom, okay; maar een schoolvriendinnetje zonder motief... Rolleyes
Jij vraagt het netjes en er zit vast niemand op te wachten maar ik heb een antwoord.
Als het mij overkomt heb ik niets om bang voor te zijn. Het is dan klaar, uit, over.

Aangezien in dit topic iedereen alleen maar zijn/haar mening geeft (ik noem het zo'n ego antwoord- topic) en als iemand daar iets van of anders zegt, is die de pispaal. Hoera! Het is me dus een keer gelukt! Go jij! Go jij!

Ik denk dat je pas echt bang bent als er iets gebeurd met (1 van) je (schoon)ouders, laat staan met alle 4 tegelijk.
Genoeg verteld zo ?

Hoe kun jij dat weten? Dat is namelijk niet waar, maar dat is iets persoonlijks van haar en dat ga ik niet op een forum zetten.

Jij start toch een topic zonder gegeven motief van haar? Dan ga ik uit van geen motief, is eerlijk toch? Jij legt immers niet uit waarom. Ik heb desondanks het niet echt goedkeuren van het topic,wel een antwoord gegeven...
Heb trouwens ook niet bij een moddy geklaagd over dit topic, anderen wel; heel apart. Die vinden mij 'iritand'. ROFL
Laatst bijgewerkt door MarvanTom op 09-01-09 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:57

@ beantsje, ik vind dat je het heel mooi onder woorden kunt brengen, pfoeh.. Lachen

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:05

Ik denk heel veel na over de dood. Dat deed ik als kind al. 'Wat als die of die er niet meer is en wat gebeurd er dan en waar ben je dan en en en ?' Komt omdat in die tijd mijn grootvader stierf en een hoop huisdiertjes, tsja, als kind houdt je dat bezig. Bloos Was een héle poos beter, maar sinds het overlijden van mijn vader vorig jaar, ben ik er denk ik wel elke dag weer mee bezig. Zoals sommigen ben ik ook bang dat ik de volgende ochtend niet wakker wordt... Ik geloof eigenlijk nergens in en ben bang dat de dood 'één grote leegte' is, een diep zwart gat. Dat maakt mij bang...
Langs de andere kant geloof ik wel weer in verschillende paranormale zaken en dat moet ook weer van ergens komen dus mssn is er wel iets. Clown En zo maak ik mezelf gek met enge gedachten. Maar ben 'blij' dat ik niet de enige ben. Knipoog

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:13

Ik ben niet bang voor mijn eigen dood, wel bang dat andere mensen dood gaan.

2 jaar geleden is een vriendin van me dood gegaan en ben echt wel een beetje angstig dat ze gewoon helemaal weg is. Geen leven na de dood, ze was al zo jong gestorven.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:14

Ik ben ontzettend bang voor de dood. Tot een jaar terug was ik er ook erg mee bezig, nu niet meer.
Ik vind het wel nog steeds heel erg akelig als we het er over hebben. Wat komt er na de dood.
Brrrrr

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:17

Ik ben bang voor de manier waarop, ik ben doodsbang om te verdrinken in mijn auto,onder het ijs of wanneer je zou worden bedreigt.
Omdat je dat niet in de hand hebt.

Maar als ik ziekof oud zou zijn, voor zo'n dood ben ik niet bang.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:22

Hmm, nee ik ben niet bang voor de dood, wel voor een evntueel pijnlijk lijden die daaraan vooraf gaat. Ik hoop heel fel dat ik geen pijn hoef te voelen voordat ik dood ga.

Ik ben overigens wel 'bang' voor wat ik achterlaat, want ik wil mijn geliefden niet opzadelen met zo'n groot verdriet. Helaas valt daar niks aan te veranderen...

@MarvanTom, ik ben erg benieuwd waarom dit topic dan precies jous tegen de borst stoot Lachen?

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:27

Ik was vroeger heel bang voor de dood. Nu wat minder gelukkig. Ik ben nog wel steeds bang voor paranormale dingen en ik kan dus echt niet begrijpen waarom mensen daar niet bang voor kunnen zijn. Misschien een beetje apart, maar ik kan echt urenlang piekeren over dat soort onderwerpen. Het onbekende is wel een soort van angst, maar wel iets wat ik zelf langzaam accepteer.

De dood accepteren is ook een geleidelijk proces. Sommige mensen zijn nuchter en accepteren het zo, anderen pas na jaren. Soms ben ik wel jaloers op mensen die zo nuchter kunnen zijn.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:38

Jorieke schreef:
Ik was vroeger heel bang voor de dood. Nu wat minder gelukkig. Ik ben nog wel steeds bang voor paranormale dingen en ik kan dus echt niet begrijpen waarom mensen daar niet bang voor kunnen zijn. Misschien een beetje apart, maar ik kan echt urenlang piekeren over dat soort onderwerpen. Het onbekende is wel een soort van angst, maar wel iets wat ik zelf langzaam accepteer.

De dood accepteren is ook een geleidelijk proces. Sommige mensen zijn nuchter en accepteren het zo, anderen pas na jaren. Soms ben ik wel jaloers op mensen die zo nuchter kunnen zijn.

Ik heb het ook met paranormale dingen, vooral geesten, daar ben ik bang voor, maar ook heel geïnterreseerd. Het is gewoon niet te verklaren wat dat nou precies inhoudt.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:38

Jorieke: De dood accepteren is inderdaad voor mij moeilijk om tedoen, het ligt er denk ik bij mij meer aan waarom iemand dood is gegaan, een kennis van mij ging plotseling dood op het werk, ik kon het niet accepteren. Want het was zomaar. Maar als iemand lang ziek is, en heeft moeten lijden. Kan ik het zo een plekje geven. Omdat ik dan weet dat hij/zij er klaar voor was. Jammer genoeg gaat het niet altijd zo makkelijk.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:40

BraveSpots schreef:
Hmm, nee ik ben niet bang voor de dood, wel voor een evntueel pijnlijk lijden die daaraan vooraf gaat. Ik hoop heel fel dat ik geen pijn hoef te voelen voordat ik dood ga.

Ik ben overigens wel 'bang' voor wat ik achterlaat, want ik wil mijn geliefden niet opzadelen met zo'n groot verdriet. Helaas valt daar niks aan te veranderen...

@MarvanTom, ik ben erg benieuwd waarom dit topic dan precies jous tegen de borst stoot Lachen?

ik denk aangezien zij dierbare personen in haar leven heeft verloren, en wat gewoon nog heel vers is. Kan ik me ook heel goed inleven dat dit topic dan hard kan aankomen... maar toch is dit ook een opluchting voor anderen.

Lois28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:44

Ik ben ook wel benieuwd of er mensen zijn die geloven of er na de dood nog iets is? Ik weet niet of ik het hier kan plaatsen of dat ik een nieuwe topic moet starten, maar ben wel benieuwd naar reacties!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:49

ik was er vroeger altijd heel bang voor.
de laatste tijd ging het beter, maar nu denk ik er weer steeds vaker aan, omdat er in 3 maanden tijd 2 meisjes van mijn school zijn overleden Boos!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:55

sunny_l0ve schreef:
BraveSpots schreef:

ik denk aangezien zij dierbare personen in haar leven heeft verloren, en wat gewoon nog heel vers is. Kan ik me ook heel goed inleven dat dit topic dan hard kan aankomen... maar toch is dit ook een opluchting voor anderen.

ik kan me ook wel voorstellen dat zo'n topic hard aankomt bij iemand, maar waarom dit onderwerp in de doofpot stoppen?
de dood hoort bij het leven Lachen
je wordt geboren om te sterven Knipoog

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:10

BraveSpots schreef:

Ik wil bijna zeggen, zie boven. Knipoog
Ik heb al een beetje uitgelegd waarom. Een vriendinnetje van TS zegt 'iets' en er wordt een topic over gestart. Valt bij mij ff helemaal niet goed.
Als je 4 (schoon)ouders hebt en het gaat met allemaal echt niet goed, dan pas ben je bang.
De nonchalance waarmee dit topic is gestart, het geen waarom. Alsof het een komkommertijd of interessantdoenerij is.
Ik ben niet de enigste die wat meer aan de hand heeft (gehad), TS start zoiets ook vast niet zomaar.
Het houdt haar ook bezig. Mij momenteel net iets teveel.

En de lelijke pb-tjes mogen gewoon stoppen hoor. gewone pb-tjes na deze post zal ik wel beantwoorden. Knipoog

Lois28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:14

MarvanTom schreef:
BraveSpots schreef:

Ik heb al een beetje uitgelegd waarom. Een vriendinnetje van TS zegt 'iets' en er wordt een topic over gestart. Valt bij mij ff helemaal niet goed.
Als je 4 (schoon)ouders hebt en het gaat met allemaal echt niet goed, dan pas ben je bang.
De nonchalance waarmee dit topic is gestart, het geen waarom. Alsof het een komkommertijd of interessantdoenerij is.
Ik ben niet de enigste die wat meer aan de hand heeft (gehad), TS start zoiets ook vast niet zomaar.

En de lelijke pb-tjes mogen gewoon stoppen hoor. gewone pb-tjes na deze post zal ik wel beantwoorden. Knipoog

sterkte in ieder geval!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:15

MarvanTom schreef:
BraveSpots schreef:

Denk je dan dat iemand minder bang is als hij er minder mee word geconfronteerd? Een gewone vraag hoor, niet aanvallend bedoelt...

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:59

@ BraveSpots: ja, eigenlijk denk ik dat wel. (En hallo zeg, zo 'eng' ben ik niet hoor! Is een hele goede vraag Haha! )

Als je er niet mee wordt geconfronteerd in je omgeving, zal je er minder zorgen over maken. Waarom zou je je dan druk maken om zoiets? Althans, zo was ikzelf.
Pas op het moment dat je ermee geconfronteerd wordt, sta je erbij stil. Hoe is hij/zij doodgegaan? Wil ik dat ook?
We weten allemaal dat we ooit een keer gaan. Hoe of wanneer weet niemand. (als het goed is)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 09:04

Daar heb je denk ik wel gelijk in MT. Een vriendin van mij is half november samen met haar zusje en een vriendin om t leven gekomen door een autoongeluk, alle 3 veel te jong natuurlijk. Toen een maand later ook nog is mijn oma overleed, was dat een beetje 'de druppel die de emmer deed overlopen'.
Toen ben ik er ook weer mee over gaan nadenken, terwijl ik van mezelf weet dat ik er niet tegen dat soort gedachten kan.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 11:07

Ik ben ook 'als de dood' voor de dood. Als ik er alleen al aan denkt keert mijn maag zich drie keer rond.
Ik ben niet angstig van karakter, maar dood gaan maakt me zo vreselijk bang!

(terwijl ik best wel risico's neem in het leven..maar toch)