Tot hoelaat mogen jullie uit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje64

Re: Tot hoelaat mogen jullie uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:59

Ik geef mijn kinderen geen tijd mee, want wij horen hun toch niet thuis komen Pling Pling
Overdag kunnen wij horen met onze cochleaire implantaat (zie http://www.cochlear.com) en 's nachts doen wij die uit en dan zijn wij stok doof. We kunnen echt zo lekker Slapen Slapen Slapen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:04

Ik kreeg vroeger nooit een tijd mee. Zorgen dat ik veilig thuiskwam was belangrijker, en ik moest me even melden als ik er was.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:06

Ik ben 14 en ga tot 11 uur in de stad,

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:07

Ik kreeg ook nooit een tijd,, alleen de mededeling dat ik niet alleen naar huis mocht fietsen, ik was toen 16, nu ben ik 19 en mag nog steeds niet alleen fietsen, daar zie ik dan het probleem niet van in maar oke Tong uitsteken nu ga ik meestal met de auto. Want het is welk 45 minuten fietsen in nuchtere toestand.

Jess1435

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:09

Toen ik nog thuis woonde moest ik rond half 3 wel thuis zijn. Nu studeer ik, woon ik op mezelf, dus kan het zelf bepalen!:)
Als ik nu thuis uitga maakt het ook niet meer uit.

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:10

Jeetje ik lees hier allemaal mensen die met 14/15 jaar al op stap mochten! Bloos Dat mocht ik ECHT NIET! :|

Ik ben nu vanaf november 16, voor die tijd mocht k alleen maar op stap met wat ze hier Rodermarkt en Kleintje Rodermarkt neomen, end an moestk om half 2 ofzo al naar huis!
Nu ben k 16, ga k wat vaker op stap. Hangt beetje vanaf met wie hoe laat k thuis moet zijn, als ze me op moeten halen meestal 3 uur en anders 3 uur weg ofzo! Knipoog

Als ik op fiets terug ga moet ik me wel altijd melden... Zodat ze weten dat ik er weer ben en ik moet t ook niet flikken om te laat te komen dan magk voorlopig niet op stap! Tong uitsteken en als ik dan fiets, meot t met meerdere! mag niet alleen!

En ik moet t ook zelf betalen, ze zijn niet gek! Bloos Geen geld, niet op stap! Tong uitsteken

fleur_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:16

ik ben 14 en ik moet meestal rond 2 uur half 3 thuis zijn, maar dan halen mijn ouders of de ouders van een vriendin ons wel op.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:17

Toen ik 17 was

- was ik al anderhalf jaar samen met mijn vriend
- mocht ik in de zomervakantie max 3x op de twee maand uitgaan, in het schooljaar niet
- moest ik om één uur thuis zijn
- moest ik weggebracht worden door m'n ouders en thuisgebracht worden door m'n oudere broer

En nu ben ik 19 jaar Huilen van het lachen

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:18

Bij mij begon het ook toen ik 14 was. Toen heel ons groepje 14jaar was gingen wij voor het eerst uit (toen was ik inmiddels al weer bijna 15 Clown ). We moesten altijd 2 uur thuis zijn en mochten we maar 1x in de maand op stap. Ook moesten we altijd met de hele groep samen naar huis fietsen (was ong. 10km).
Dit is langzaam aan versoepeld (mijn ouder deden hier eigenlijk al nooit moeilijk over) en toen ik 16 was mocht ik 't al helemaal zelf weten, als ik maar thuis kwam!
Ze vonden (en vinden nog steeds) dat ik zelf de veranwoording hierover moest nemen. En tja pas om 8 uur thuis komen als je om 9 uur alweer moet werken... nee daar denk je volgende keer heus nog wel eens extra over na voordat je dat weer doet! Clown

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:18

Ik ben 18 mag zelf weten hoe vaak ik uitga en hoelaat ik het maak. Lachen en dat was vorig jaar ookal zo.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:19

Valt een beetje te zien van de situatie ...
Als ik in de omliggende dorpjes, steden uitga vanwaar ik woon, komt mn moeder me meestal halen tussen 3-4u.
Ga ik ergens veel verder uit mag ik meestal blijven tot 5-6u. Maar dan blijf ik meestal ook slapen bij iemand die daar in de buurt woont.
Ik word over een paar maandjes 18. Haha!

Edit: btw, ik moet het ook zelf betalen, heb ik geen geld= niet uitgaan dus !
Ook mocht ik op mn 14 en 15 jaar maar tot 2u blijven, vanaf 16 is dat 3u geworden en als je nu bekijkt, merk je wel dat ze met de jaren soepelder worden, die ouders ...
Mijn moeder zegt ook dat het mn eigen verantwoordelijkheid is.
Laatst bijgewerkt door Niisj op 07-01-09 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:21

Ik was vergeten dit te melden:

Ben nu 19 jaar, ik ging voor het eerst uit toen ik 16 was, mogt toen tot 2 uur, mits er vriendinnen mee fietsten.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:36

Ik begon uit te gaan toen ik 14 was. maakte niet uit hoelaat ik thuiskom als ik maar samen met de rest kwam. Dat was meestal 12/1 uur Knipoog toen ik 15/16 was 2/3 uur meestal.

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:39

Mijn vader maakt niet zoveel uit, zolang ik maar thuis kom of anders regel waar ik slaap. Maar niet dat ik strx ergens rond straat loop te zwerven, want dan is het uitgaan voor mij gelijk af!

Hij vind het wel vervelend om te horen dat ik om half 6 ben thuisgekomen ofzo, maar hij heeft zoiets; Meid het is je eigen leven, je kent jezelf goed genoeg en je kunt alleen maar leren van al die dingen(waaronder ook de fouten van drank. Bloos)

Ik ben blij dat hij mij zo vrij laat, vind ik veel prettiger. Als ik zo vast werd gezet, zou ik alleen maar opstandig worden denk ik. Bloos

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:54

Ik was 14 en ging elk weekend na mijn danslessen, maar moest wel met gezelschap naar huis fietsen of bij een vriendin slapen,ik mocht toen tot 2 uur maar kwam altijd pas rond 3 uur.Het voordeel is dat ik maar 5 min. fietsen van het centrum woon dus mijn ouders hebben er nooit echt moeilijk over gedaan.
Ook ging ik toen vaak stiekum naar Castricum en moest ik wel optijd terug omdat er maar beperkt bussen terug gingen,nadat ik 1x de bus gemist had moest ik wel vertellen waar ik zo laat vandaan kwam Bloos
Eenmaal 17 en in relatie met vriend van 22 was er geen tijd meer.
Nu inmiddels ben ik 26 en ga nog heel af en toe stappen maar om eerlijk te zijn trek ik het tot hooguit 5 uur,met de gedachten dat ik weer rond 8 uur wakker word gemaakt door mijn dochter ga ik liever rond half 4 naar huis en lekker Slapen
Ik ben nu meer van de etentjes met een wijntje,biosje en dan naar huis, of zomers lekker lang kleppen op een terrasje onder het genot van een drankje. Vingers aflikken

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:54

Man, wat vind ik mijn ouders opeens streng Verdrietig (vond ze al streng hoor op dat vlak, maar na jullie verhalen te lezen... Tong uitsteken )
Toen ik 16 was, mocht ik voor de 1ste keer uit (dus is een avondje (om 7u thuis voor het eten dan Tong uitsteken ) naart stad mocht wel al he Vork )
Maar ik mocht dus uit tot 1-half 2, na een tijdje is dat 2u geworden, gewoon door mijn gezaag over oneerlijkheid Clown
Mijn broer, TWEELINGbroer!!!, mocht nl met zijn vrienden uit EN met de fiets, dusja hij kwam pas thuis als ze allemaal samen terugfietsten en dat was dan nooit voor 3u....daarentegen mocht ik niet met de fiets (moest worden opgehaald, want was een meisje Koe dus mocht niet eens met broertje en diens vrienden meefietsen Koe dusja daarom was mijn uitgaansuur echt uiterlijk 2u, want ouders hebben ook slaap nodig..)
En dat uur is eigenlijk tot mijn 18 zo gebleven....waardoor ik ALS ik uitging meestal bij een vriendin bleef slapen Haha!
Maar nu, 20 en op kot, maakt het niet meer uit hoe laat, waar, met wie, .... ed
enja als je uitgaat tot 6 en je hebt les om 9....dan doe je dat niet al te vaak meer Tong uitsteken
Voorwaarde: altijd iets laten weten als we thuiskomen, nu nog steeds Koe , mama is typetje overbezorgd Clown

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:57

Dat laten weten over thuiskomen en waar je bent kan ik me wel indenken van je ouders hoor, moet ik ook. Wees blij dat ze dat doen, voor 't zelfde geld heb je zo'n ouder die zoiets heeft van 'je gaat maar een end weg en ge doet maar wat je wilt, 't interesseert me niks' lijkt me ook niet prettig. Bloos

Maar idd soms is dat best wel irritant als ze willen weten hoe, waar en hoelaat. Schijnheilig

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:07

Toen ik nog thuis woonde, had ik nog geen behoefte om uit te gaan.
Sinds mijn 22e ga ik regelmatig uit, maar blijf dan meestal bij een vriend slapen want "een vrouw alleen laten fietsen, zo'n 15km, is gevaarlijk". Rolleyes
Maar als ik niet daar uitga, maar hier, hoef ik maar 2 minuten te fietsen (en zelfs dan word hij boos, want een vrouw alleen...).

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:10

Toen ik 16 was ging ik voor het eerst uit en dan het liefst tot zo laat mogelijk. Mijn vader was namenlijk altijd taxi en die vond het niet de moeite als ik er om 12 uur was en hij moest om 2 uur alweer zn bed uit Lachen
Heb er nooit problemen mee gehad dat hij me wilde brengen, de parkeerplaats was verderop en ondanks af en toe dronke buien ( met mn kop tegen de bovenkant van de auto aanstoten met instappen en zo ) heeft hij er nooit wat van gezegd.
Soms 's morgens heel droog, ; je zult wel hoofdpijn hebben haha.
Na die periode kreeg ik ook nooit een tijd mee eigenlijk.

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:14

toen ik 14 was werd ik om half 2 opgehaald, want toen was het daar dicht.
toen ik naar de stad ging om te stappen was het 3 uur,
en nu ik naar de radstake ga hebben ze niet veel te zeggen want de bus komt om half 4 pas, en als ze willen dat ik eerder thuisben moeten ze me ophalen. maar als ik ergens heenga waar geen bussen zijn dan mag ik het nu wel zelf weten.
ik ben trouwens 17.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:16

Ik ben pas uitgegaan toen ik ook 16 was. Kreeg eigenlijk nooit een tijd mee want ging vaak met me broer op stap! Hij moest als het waren op me letten!
Nu ondertussen 19 en tja ze zien me wel is s´ochtends thuis komen maar lachen er altijd om Lachen Gelukkig! Ik ben zelf altijd de bob omdat ik geen druppel alcohol drink! Dus ik lever de mensen altijd netjes thuis af!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:20

Ik ga naar huis als ik geen zin meer heb. Ik snap wel dat ouders van de vooral wat jongere tieners graag willen weten hoe laat kun kroost thuis komt. Maar ik vind het erg lastig om te zeggen zo en zo laat ben ik thuis, de avond kan erg tegen vallen waardoor je eerder weg wil, of het is juist super gezellig.

Wel spreek ik vaak een globale tijd af, wordt t later dan stuur ik tijdig even een smsje Lachen

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:23

ik mocht rond mijn 13/14de uit, dit was voornamelijk jeugdparty's die tot 12 uur duren. nu ben ik 15, ga regelmatig naar 16+ feesten of de kroeg in het dorp. ik krijg nooit een tijd mee, ik ben tussen 2 en 3 thuis, soms eerder. met oud en nieuw ben ik om half 7 thuisgekomen Bloos scheelt dat ik hier in de kroeg was en we het dorp wel goed kennen. als ik naar een discotheek ga ofzo vinden mijn ouders het niet zo belangrijk hoelaat ik thuis ben maar wel dat ik níet alleen naar huis fiets en het niet te gek maak.

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:29

zolang ik niet alleen fiets maakt het ze vrij weinig uit !

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:33

Gho, ik denk dat ik dan nog redelijk 'strikt' gehouden ben... Hoewel ik al van mijn 14 begon uit te gaan. De eerste keren (zo 1keer in de maand) waren het zo van die scouts-fuifjes, of een oldiesfuif van een ruiterclub in de buurt ofzo, en gingen de ouders gewoon mee Vork. Ze vonden het zelf ook wel best gezellig.. Vanaf dat ik 16 was ben ik regelmatiger beginnen uitgaan. Ik mocht wel nooit met de fiets (zelfs niet als het in groep was), moest dus altijd zien dat er vervoer geregeld was, anders kon in thuisblijven. Het uur heeft tussen mijn 16 en 18 altijd op 2uur gelegen, uitzonderingen daargelaten... Zo een aantal keren dat ik met een vriend (met auto) en mijn beste vriendin op stap ging, en het ging later worden dan 2 uur: bericht sturen naar mijn ouders om dit te laten weten. Op mijn 18de ben ik een jaar op kamers geweest, waar ik 3minuten van het centrum woonde, en dus regelmatig wel smorgens thuiskwam. Nu ik 21 ben heb ik geen uur meer, maar als ik niet thuis kom slapen (bij mijn vriend) moet ik dat wel zeker laten weten....
Regel is trouwens ook altijd geweest: als je thuis bent --> komen zeggen in de kamer dat je thuisbent Clown

Ach, ik vind dat mijn ouders dat goed gedaan hebben... Zou het zelf niet anders doen!