Strenge vorst verwacht ben jij voorbereid als automobilist?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Re: Strenge vorst verwacht ben jij voorbereid als automobilist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:10

xFioon schreef:
ik heb hem onder een hoesje gezet, dus hoopp dat ik in ieder geval niet hoef te krabben. auto en hoesje waren dit keer droog, vorige keerw aren ze nat en was het hele hoesje vastgevroren aan mijn auto en kon ik een half uur peuteren Clown
verder staat hij gewoon op slot en op de handrem, heb namelijk geen echte auto maar een brommobiel, die alleen voor- achteruit en vrij kent.
moest vanmorgen al 3x starten voor hij aan bleef... en als hij het morgen nogniet doet... geef ik mezelf ijsvrij Haha! (of bus Scheve mond maar blijf liever thuis haha)

Kun je hem dan niet beter in de voor zetten en wanneer je start alsnog in de vrij met de handrem erop?

sylXuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:11

Mijn auto zijn portieren zijn ook netjes vet gemaakt... vorige week meteen gedaan toen ze vastgevroren zaten....

Ik ben normaal ook een handrem-iemand, maar nu staat hij heel netjes in zn 2... Verder laat ik hem lekker even staan zolang het kan.. is hier 1 grote ijsbaan en wil nog geen schade rijden Tong uitsteken

Voor de accu zie ik morgen wel weer Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:14

Mijn auto startte na een week stilstaan in de franse alpen vorige week wel wat sputterend, maar hij startte wel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:17

crossmonster schreef:
Hoevaak zie je wel niet auto's met vorst brandend in de berm staan?
9 van de 10 keer door die handrem Knipoog

Heb je een hele goede handrem, dan kom je niet eens van de plek als deze bij vorst vast vriest.

Ik ben dit ook aangeleerd hoor tijdens mijn rijlessen, maar met dit weer haat hij toch écht van de handrem af, beetej nuchter verstand hoor!
Of je hem nu elke dag gebruikt of niet dit risico kan je beter niet opzoeken idd.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:34

milou123 schreef:
xFioon schreef:
ik heb hem onder een hoesje gezet, dus hoopp dat ik in ieder geval niet hoef te krabben. auto en hoesje waren dit keer droog, vorige keerw aren ze nat en was het hele hoesje vastgevroren aan mijn auto en kon ik een half uur peuteren Clown
verder staat hij gewoon op slot en op de handrem, heb namelijk geen echte auto maar een brommobiel, die alleen voor- achteruit en vrij kent.
moest vanmorgen al 3x starten voor hij aan bleef... en als hij het morgen nogniet doet... geef ik mezelf ijsvrij Haha! (of bus Scheve mond maar blijf liever thuis haha)

Kun je hem dan niet beter in de voor zetten en wanneer je start alsnog in de vrij met de handrem erop?

dan rij ik de struiken in denjk ik... Tong uitsteken
ach ja, ik vind het niet zo erg als ik morgen niet naar scchool kan hoor, niks belangrijks morgen en op sc hool is de verwarming kapot dus zit daar ook maar kou te leiden...
ik zie het morgen wel haha maar hoef iig niet te ijskrabben als het goed is!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:50

Ik snap niet dat het nog steeds dan word aangeleerd auto in zn vrij en op handrem hmm beetje domme actie niet waar!! Of mensen die hen auto in zn vrij of 1 zetten dan vraag ik me af waarom ?? Waarom in zn vrij of in zn 1 ?? Want in zn vrij kunnen autodieven nog veel makkelijker je auto op sleeptouw nemen en hem zo dus ontvremen zonder dat ze al teveel moeite ervoor hoeven te doen, en in zn 1 hmm in zn 1 daar maak je de autodieven ook best makkelijker op want een auto in zn 1 kan ook uit zich zelf weg rijden (maja dan zijn er mensen die hem in zn 1 zetten + handrem das heul dom)...Maar ook in zn 1 kan men de auto makkelijker van zijn plek af duwen!!!

Daarom doen wij altijd standaard GEEEN HANDREM EN STAAT ALTIJD IN ZN 2 geparkeerd, zowel eigen auto als de woon-werk-verkeer auto...

Enne we hebben eigenlijk nog nooit geen last gehad van dat de portier of wat dan ook niet open wou en dus moervast zat of dat de accu het begeven had of wat dan ook!!!
Nee met de strenge winters nog nooit geen problemen gehad om heel eerlijk te zijn!! *klopt af* Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:54

Nou Possie, in de eerste versnelling krijg je een auto stukken minder gemakkelijk van de plaats dan in de tweede... bovendien moet een auto echt op contact staan wil je hem mee kunnen aan krijgen door slepen met alle wielen op de grond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:57

__Possie__ schreef:
Ik snap niet dat het nog steeds dan word aangeleerd auto in zn vrij en op handrem hmm beetje domme actie niet waar!! Of mensen die hen auto in zn vrij of 1 zetten dan vraag ik me af waarom ??

Weet je het antwoord zelf wel vraag ik mij af Knipoog
En een dief laat zich nietecht weerhouden door een handremmetje hoor Knipoog

Armaris

Re: Strenge vorst verwacht ben jij voorbereid als automobili

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:03

En als de accu het niet doet kan je je auto nog altijd in gang lopen Knipoog
Is een oud trucje, maar werkt wel, zelfs met een platte accu.

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:07

deuren met vaseline, dat heb ik hier niet Knipoog kan het ook met gewone bodygel of labello oid??
ga nu gelijk de handrem eraf halen en hem in zijn 1 zetten..

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:11

Op www.anwb.nl schijnen ook tips te staan was op het nieuws...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:11

heb net de handrem eraf gehaald en mijn hoes eroverheen gegooid.
collega die me zou oppikken morgenochtend belde net vanaf het werk(late dienst)dat hij noodgewongen daar slaapt.hij komt daar niet meer weg.
dus ik moet morgenochtend zelf rijden..en dat alleen voor een vergadering..gadsamme.
als hij niet start of wat ook,dan ga ik gewoon niet...

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:26

Mijn auto staat heel luxe in een parkeergarage. Ik hoef nooit te krabben, heb ook geen last van vastgevroren deuren e.d.

Ik zal morgenochtend aan jullie denken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:29

Oei Cinnepin wat een luxe...en wij maar bikkelen morgen...ik moet ook de spits in(werk normaal altijd buiten de spitstijden om...goddank)...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:36

Nou mijn deur aan de bestuurderskant zit al dicht gevroren hoor Vork

De andere kant gelukkig niet, maar die heb ik ook al met vasaline ingesmeerd vandaag Haha! dus hopelijk kan die morgen ook gewoon open. Heb net nog even op advies kartonnetjes onder de ruitenwissers gedaan en dat was wel handig want die begonnen al vast te plakken. Verder staat de handrem er af en hoop ik op het beste voor morgen Nagelbijten / Gniffelen
oja, slotspray heb ik ook voor het geval dat Haha!

Editje: Ook aan mezelf gedacht natuurlijk heb al een warme fleece-deken in de auto liggen (standaard) en een warme trui. Maar die trui heb ik even ingepikt om de auto morgen warm en goed ijsvrij te maken Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:46

2 weken geleden de deurrubbers nog ingevet, maar ik ga zo nog eens controleren. Als de accu het niet doet, pech gehad, dan pak ik of de fiets of ik wacht 10 minuten tot mijn collega en overbuurman van huis vertrekt.

__Possie__ schreef:
Ik snap niet dat het nog steeds dan word aangeleerd auto in zn vrij en op handrem hmm beetje domme actie niet waar!! Of mensen die hen auto in zn vrij of 1 zetten dan vraag ik me af waarom ?? Waarom in zn vrij of in zn 1 ?? Want in zn vrij kunnen autodieven nog veel makkelijker je auto op sleeptouw nemen en hem zo dus ontvremen zonder dat ze al teveel moeite ervoor hoeven te doen, en in zn 1 hmm in zn 1 daar maak je de autodieven ook best makkelijker op want een auto in zn 1 kan ook uit zich zelf weg rijden (maja dan zijn er mensen die hem in zn 1 zetten + handrem das heul dom)...Maar ook in zn 1 kan men de auto makkelijker van zijn plek af duwen!!!

Daarom doen wij altijd standaard GEEEN HANDREM EN STAAT ALTIJD IN ZN 2 geparkeerd, zowel eigen auto als de woon-werk-verkeer auto...

Enne we hebben eigenlijk nog nooit geen last gehad van dat de portier of wat dan ook niet open wou en dus moervast zat of dat de accu het begeven had of wat dan ook!!!
Nee met de strenge winters nog nooit geen problemen gehad om heel eerlijk te zijn!! *klopt af* Knipoog

Een auto is makkelijker weg te duwen in zijn 2 als in zijn 1. Als je accu leeg is en je wordt aangeduwd, vanuit welke versnelling laat jij je dan aanduwen en de koppeling omhoog komen? Juist ja, de 2de. Knipoog
Auto's die op het werk bij mij in de 2de versnelling staan rollen vaak ook uit het parkeervak, 1ste versnelling blijft mooi staan.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:56

Ik heb een automaat en die staat standaard in de P.
Hij heeft nu wel wat meer moeite met starten Verdrietig ( renault clio uit 92... )

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:57

Ik ben nu op mn werk. Tot uurtje of 22:30. Heb mn auto op mn werk in de loods gezet dus dat scheelt denk ik wel.
Straks verder voorzichtig naar huis rijden en vanacht in zn vrij zetten. En tja morgenochtend.... afwachten Knipoog

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:03

Chiqa schreef:
En net wat Lynn_nakita zegt je auto warm draaien is erg slecht voor het milieu maar nog slechter voor je auto zelf.
Dat komt omdat bij stationair toerental je oliepomp niet genoeg druk opbouwt waardoor de koude olie niet goed rond gepompt wordt, waardoor de motor niet goed gesmeerd wordt en de wamte niet verdeeld wordt (extra slijtage en bepaalde delen wel heet en andere niet).

Buiten dat het een nutteloze, onzinnige extra belasting is voor het milieu terwijl je ook zelf kunt krabben..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:07

Tijdens het krabben heb ik de motor al draaien. Weet ik in ieder geval dat ie gestart is, anders heb ik voor niets gekrabd. Clown Ik laat hem niet zolang draaien dat ie zelf de ruiten ontdooid.
En mijn portier zat inderdaad al wat vastgevroren. Heb voor de zekerheid ook de ruitenwissers omhoog gezet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:13

Ik moet ook de auto wel echt eerst starten. Niet omdat ik te beroerd ben om te krabben maar omdat de boel zo snel beslaat dat het vervolgens aan de binnenkant van de ruiten vastvriest. (Is me nu toch al twee keer overkomen.) Ik weet niet wat je daaraan doet maar je ziet dan in elk geval helemaal niets, dus even wachten tot de blower net iets minder ijzige lucht uitblaast (gaat heel snel) maakt het wel wat veiliger :)

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:19

Shadow0 schreef:
Ik moet ook de auto wel echt eerst starten. Niet omdat ik te beroerd ben om te krabben maar omdat de boel zo snel beslaat dat het vervolgens aan de binnenkant van de ruiten vastvriest. (Is me nu toch al twee keer overkomen.) Ik weet niet wat je daaraan doet maar je ziet dan in elk geval helemaal niets, dus even wachten tot de blower net iets minder ijzige lucht uitblaast (gaat heel snel) maakt het wel wat veiliger Lachen

Ja daar heb ik ook last van, erg vervelend en gevaarlijk Boos! dus ik laat mijn auto ook altijd eerst even een paar minuten draaien (terwijl ik het ijs van mijn ramen krab) en dan heb ik er geen last meer van

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:21

Ik start ook altijd eerst de auto, maar ik heb hem altijd zo gekrabt hoor, vind hem inpakken meer werk! Gewoon een goede krabber (van €2.50) en het ijs vliegt van de ruiten. Sneller dan dat een auto kan opwarmen.

Vanochtend stonden mijn ruitenwissers nog aan en vloog er een lading sneeuw naar binnen Clown
Achja.. Haha!

Margreet

Re: Strenge vorst verwacht ben jij voorbereid als automobili

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:29

Mijn auto staat altijd in z'n achteruit geparkeerd. Anders kan de sleutel niet uit 't contact Clown (rare jongens die Zweden)
Ik parkeer meestal ook achteruit in, je went er snel aan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:32

Ik heb ook een oude brik die snel aanslaat. Heb er tegenwoordig wat kranten inliggen, scheelt wel in het vocht.