alimentatie van vader zonder werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

latnahc2

Re: alimentatie van vader zonder werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 13:18

Mies7 schreef:
@latnahc2:
Kun je niet beter een advocaat opzoeken? Als je kunt aantonen dat je een laag inkomen hebt, hoef je maar een klein deel van de kosten (voor de advo dus) zelf op te hoesten. Een advocaat weet precies wat je wel en niet kunt eisen en kan je hier dus ook bij helpen. Bovendien is het eerste gesprek vaak gratis, dus dan kan de advocaat bekijken of hij iets met jouw case kan.

het klinkt miss raar maar ik wil hem (de papa) toch niet laten schrikken met een advokaat en ik wil hem ook niets afdwingen.
ik wil eigenlijk gewoon weten of hij geld kan krijgen ondanks dat hij geen baan en geen huis heeft en geen id kaart.
en of daar da alimentatie van betaald kan worden.
maar ik weet niet waar hij recht op heeft zonder id kaart en zonder ww en met gekregen ontslag.
ik wil geen hele strijd aan vechten met een advocaat

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:35

latnahc2 schreef:
ik wil eigenlijk gewoon weten of hij geld kan krijgen ondanks dat hij geen baan en geen huis heeft en geen id kaart.

Ehm....dat zou wel heel makkelijk zijn, vind je niet?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:38

Zoals jij je plicht hebt om voor je kind te zorgen, zo heeft hij dat net zo goed. Wanneer je zo groot bent om seks te hebben en kinderen te maken moet je ook zo groot zijn om de consequenties te dragen. En niet alleen in goede tijden. Kinderen kun je niet aan de kant zetten wanneer het even niet goed gaat..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:41

latnahc2 schreef:
maar ik weet niet waar hij recht op heeft zonder id kaart en zonder ww en met gekregen ontslag.

Serieus: zoek eens contact met het juridisch loket. Zij kunnen je gratis adviseren op dit gebied. Maar wat ik wel weet is dat je ex zonder id-kaart sowieso in overtreding is. Iedereen moet zich kunnen legitimeren. Het wil er bij mij dus eigenlijk ook niet zo goed in dat hij op die manier opgenomen kan zijn in een instelling. simpelweg omdat dat ook ergens van betaald moet worden. En daarvoor moet je je weer kunnen identificeren.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:06

Hoezo heeft hij geen id kaart?
Iedereen heeft iets om zich mee te identificeren, is het geen id kaart dan wel een paspoort... Dat is verplicht.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 14:55

Wendy schreef:
latnahc2 schreef:

Serieus: zoek eens contact met het juridisch loket. Zij kunnen je gratis adviseren op dit gebied. Maar wat ik wel weet is dat je ex zonder id-kaart sowieso in overtreding is. Iedereen moet zich kunnen legitimeren. Het wil er bij mij dus eigenlijk ook niet zo goed in dat hij op die manier opgenomen kan zijn in een instelling. simpelweg omdat dat ook ergens van betaald moet worden. En daarvoor moet je je weer kunnen identificeren.

hij heeft bij de politie opgeven dat zijn id gestolen is en daar heeft hij toen een brief van gehad daarmee kon in de instelling inchecken en zijn zorgverzekering betaald de instelling dit kan dus wel degelijk.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 14:57

meggiemeg schreef:
Hoezo heeft hij geen id kaart?
Iedereen heeft iets om zich mee te identificeren, is het geen id kaart dan wel een paspoort... Dat is verplicht.

ik snap dat dit verplicht is maar hij zegt dat hij gestolen is(miss is dat gelogen en is hij hem kwijt dat kan best)
maar omdat hij geen inkomen heeft kan hij dus geen nieuwe kopen en zonder een id kan hij dus weer geen wee aanvragen dit had ik wel al gemeld

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 14:58

Diablo schreef:
latnahc2 schreef:

Ehm....dat zou wel heel makkelijk zijn, vind je niet?

hoe bedoel je dit??
ik vraag mij gewoon af of er een regeling is voor mensen die nie kunnen werken vanwege een opname zoals hij dit nu heeft.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:00

Ik bedoel niet makkelijk voor jou, maar voor hém. Waarom zou dat geld ergens anders vandaan moeten komen dan van hem? Iedere ouder moet betalen voor zijn kind, zou makkelijk zijn als een ander dat gaat doen omdat je er een puinhoop van maakt. Dan kunnen we allemaal wel zeggen: ja sorry hoor, ik heb geen baan, geen huis en ik kan me niet legitimeren, kan even iemand anders mijn alimentatie betalen?

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 17:15

ja ok maar ik weet wel dat mensen die ziek zijn(zo word een verslaving ook gezien) een speciaal soort uitkering krijgen weet alleen niet hoe dat heet.
en ik neem aan dat als hij dat krijgt dat hij dan toch alimentatie moet betalen.
hij hoeft in die instelling geen huur enzo te betalen dat word allemaal vergoed door de zorgverzekeraar dus dan is hij wel draagkrachtig om alimentatie te betalen maar hij heeft wel een hoop schulden.
hij krijgt daar wel schuldsaneering voor dus of hij dan toch draagkrachtig is weet ik niet.
phoe het is ook zo lastig omdat ik geen contact met hem op kan nemen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:17

mag ik vragen waarom je uberhaupt geld van hem wil???

jij hebt je leven honderd keer beter op de rit dan hij

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:53

Ik ben het met Kiwiko een, en durf je het erop te wagen, dat hij ten alle tijde op een manier je kindje mag zien?
Daarom heb ik het dus niet gedaan, en ik kan zonder hem, ik wil hem (door alles wat er gebeurt is) niet alleen bij haar in de buurt hebben, dus ik hoef ook zn geld niet.
Absoluut het is moeilijk, elk dubbeltje draai ik om, maar ik heb hem niet nodig om mijn dochter naar school te sturen, haar leuke kleren te kopen, haar eten te geven en noem die dingetjes maar op.

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:18

grietje, ali staat los van het feit of jij je kind wel of niet mag zien. Knipoog

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:30

Dat werd mij toen niet verteld bij de advocaat, als ik het via het gerecht aan zou gaan vechten dan achtte hij de kans zeer groot dat hij het wel wilde betalen maar dat hij dan haar ook 1x in de zoveel tijd wilde, en een rechter stemt 9 van de 10x toe omdat ieder kind recht heeft op vader en moeder.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:41

xXGRIETJEXx schreef:
Dat werd mij toen niet verteld bij de advocaat, als ik het via het gerecht aan zou gaan vechten dan achtte hij de kans zeer groot dat hij het wel wilde betalen maar dat hij dan haar ook 1x in de zoveel tijd wilde, en een rechter stemt 9 van de 10x toe omdat ieder kind recht heeft op vader en moeder.

Tegenwoordig wordt dat in 2 aparte zaken geregeld.
Het is niet zo dat kinderalimentatie betalen ook direct recht geeft op een omgangsregeling.
Kinderalimentatie is geen kijkgeld.
Het is tegenwoordig wel zo dat een vader niet meer de omgang met zijn kind wordt verboden. Er zal dan in 1ste instantie een omgangsregeling onder toezicht worden opgestart en als dat goed verloopt zal het toezicht steeds minder worden. Vroeger werden er nog wel eens uitspraken gedaan dat de vader geen omgangsregeling kreeg maar dat gebeurt alleen nog maar in heel erg uitzonderlijke gevallen.

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:03

grietje, als de vader labiel is zal het nog leuk zijn dat als hij ali betaald ook ze kind mag zien Clown
Klopt natuurlijk niet Knipoog dan zal elke labiele vader recht hebben op ze kind.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 21:16

KiWiKo schreef:

nou das niet helemaal waar.
hij heeft mij met een hoop schulden achtergelaten en ik kan heeeeel moeilijk rond komen.
ik ben dan ook met schuldsanering bezig maar dat ik nog een heel proces.
en van mij mag hij zijn kind wel zien hoor alleen hij kan hem toch niet nemen in de weekenden het eerst komende jaar omdat hij i die instelling zit.
ook mag hij daar de weekenden niet uit dus hij kan wil willen maar die vlieger gaat niet op.

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:14

Waarom eis je dan geen ali voor je kind? Dan gaat ie maar een id aanvragen.Hij moet zich overal legitimeren is verplicht! Dan leent ie maar ergens een bedrag.
Als jij niet rondkomt,en hij kan betalen, moet hij gewoon betalen!
Lekker makkelijk oud en wijs genoeg voor de sex, maar papa geen lasten... Meid erachter aan!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:54

hey chantal
wat een gedoe zeg..
ww/uitkering heeft hij geen recht op bij ons zonder ontslagbrief en al had hij die, is het verwijtbare werkloosheid. Gaat dus ook niet.
Kan morgen wel even op mijn werk navragen voor je wat dsz voor je kan betekenen met betrekking tot alimentatievergoeding oid.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 07:52

latnahc2 schreef:
KiWiKo schreef:

hij heeft mij met een hoop schulden achtergelaten en ik kan heeeeel moeilijk rond komen.
en van mij mag hij zijn kind wel zien hoor alleen hij kan hem toch niet nemen in de weekenden het eerst komende jaar omdat hij i die instelling zit.
ook mag hij daar de weekenden niet uit dus hij kan wil willen maar die vlieger gaat niet op.

maar dat bedoel ik Knipoog Lachen ik snap dat je in een hele benarde positie zit hoor, dat absoluut!!! maar jij hebt slechts schulden (waarschijnlijk door hem) hij is verslaafd en zit in een inrichting......

jij hebt je leven honderd keer beter op de rit dan hij waarschijnlijk ooit zal krijgen......

daarnaast als jij alimentatie krijgt van hem, dan moet dat toch eerst naar de schuldeisers want je mag maar een bepaald bedrag zelf houden als je in de schuldsanering zit........ dus daar krijg jij het niet ruimer van financieel Lachen slechts worden je schulden eerder afgelost.

persoonlijk denk ik dat je beter je energie in jezelf en je kind kan steken....... en eventueel (en dat mag ik natuurlijk niet zeggen) wat zwart bij gaan verdienen....... want dat geld gaat buiten de schuldhulpverlening om en daar kan je wel wat mee

Hoe dan ook, het is een naadje situatie en ik wil je heel veel sterkte wensen!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 09:01

Kiwiko heeft gelijk wat betreft de alimentatie en schuldsanering.
Alimentatie wordt gezien als inkomen en niet als extra.
De schulden worden daarmee dan extra afgelosten maar jij komt er niet ruimer door te zitten.
Het bedrag waar je van moet leven wordt dan voor je vast gesteld en dat is het.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 11:27

maar dat bedoel ik Knipoog Lachen ik snap dat je in een hele benarde positie zit hoor, dat absoluut!!! maar jij hebt slechts schulden (waarschijnlijk door hem) hij is verslaafd en zit in een inrichting......

jij hebt je leven honderd keer beter op de rit dan hij waarschijnlijk ooit zal krijgen......

daarnaast als jij alimentatie krijgt van hem, dan moet dat toch eerst naar de schuldeisers want je mag maar een bepaald bedrag zelf houden als je in de schuldsanering zit........ dus daar krijg jij het niet ruimer van financieel Lachen slechts worden je schulden eerder afgelost.

persoonlijk denk ik dat je beter je energie in jezelf en je kind kan steken....... en eventueel (en dat mag ik natuurlijk niet zeggen) wat zwart bij gaan verdienen....... want dat geld gaat buiten de schuldhulpverlening om en daar kan je wel wat mee

Hoe dan ook, het is een naadje situatie en ik wil je heel veel sterkte wensen![/quote]

ja je hebt gelijk!!!
zo had ik het nog niet bekeken eigenlijk.
heel erg bedankt!!!!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:29

Ik denk trouwens ook niet dat iemand in dit topic gesuggereerd heeft contact op te nemen met een advocaat om een juridische strijd met je ex aan te gaan, maar alleen om informatie in te winnen over hoe zo'n situatie in elkaar zit.

Verder heb ik veel respect voor jouw penibele situatie, zoals ik hem hier lees en waardeer ik ontzettend de manier waarop je kijkt naar de prolemen van je ex

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:42

ik zit ook in een gelijke situatie
mijn ex betaald niks voor zijn dochter
maar ergens nog hij kijkt er niet naar om.

ik heb me erbij neergelegd en verlang helemaal niks meer van hem ik hoop eigenlijk dat die ons vergeet en gewoon helemaal niet meer belt of wat dan ook

ik woon overigens in duitsland waar een instantie is waar je kan aankloppel als de vader geen geld betaald voor zijn kind
ik krijg per maand iets 163 euro en daarnaast heb ik ook nog het duitse kindergeld aangevraagd a 150 euro per maand

aangezien ik momneteel werkeloos ben is het erg moeilijk om mijn hoofd boven water te houden
weliswaar werkt mijn huidige vriend en betaald dan ook werkelijk alles
van mijn loon (toen ik nog werkte) werden de boodschappen gedaan en het paard betaald

ik mis nu maandelijks dikke 400 euro maar goed we redden het wel hopelijk vind ik gauw weer een baan

maar in nederlnd is nergens zo een instantie waar je aan kunt kloppen voor zorg geld

ik neem aan dat je een uitkering hebt ? met alle belastingvoordelen
die betalen je kinderbijslag aanvullende kinderbijslag
en als je geluk hebt extra aanvullende kinderbijslag

dit is allemaal voor alleenstaande moeders die niet werken
niet kunnen werken

je zou dan ook nog huursubsidie moeten krijgen
ik denk dat je iedere maand je financiele gebeuren echt kort in de hand moet houden en je niet laten invloeden door alle leuke dingen die anderen allemaal kunnen doen

je moet stug volhouden en proberen zo snel mogelijk van je schulden af te komen

maak iedere maand een lijst met rekeningen die betaald moeten worden
en daarnaast je inkomsten
ga rekenen en houd je aan je budget wat je over hebt
besteeds je vakantie geld goed
en als je een auto hebt en niet werkt
doe dat ding de deur uit

ik heb echt in hetzelfe schuitje gezeten ik was te snel jalours en deed wat ik wilde als ik mijn (huidige)vriend niet tegen was gekomen had ik het niet gered

ik zou zeggen belast je ex hier niet mee die zal het denkelijk zwaaar genoeg hebben probeer je eigen leven op rails te houden

bij vragen mijn pb staat altijd open

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:47

latnahc2 schreef:
KiWiKo schreef:

en probeer niet die schuldsanering in te gaan
red je het helemaal niet zo zonder schuldsanering ?

als je hulp wilt hoe je dit moet aanpakken kun je me een pb sturen