Wat als ex kind niet meegeeft aan vader?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Wat als ex kind niet meegeeft aan vader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:32

Kan het me wel voorstellen, mijn man en ik leven al 14 jaar in die situatie!
Maar waarom betalen voor een kind wat niet van jou is. Als je eenmaal die weg ben ingeslagen zal het echt niet bij het bedrag blijven wat eerst wordt vastgesteld. Zijn ex altijd wel weer wat vinden om mee te treiteren.
Ook al is het zijn kind niet zegt toch niet dat hij dan niet meer van haar mag houden????

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:34

Nogmaals: verliefd worden, ok, maar een relatie aangaan met die persoon? Dan ga je eerst van je vrouw weg en begin dan je relatie. Niet omgekeerd.

Geslagen worden als vrouw is nog iets anders dan als man bij je vrouw blijven omdat ze dominant is. Terwijl je zelf je vrouw bedriegt... Is geen vergelijking.

Misschien gebruikte ze die dus wel, maar was die niet 100%. Anticonceptie is nooit 100%.

Als je echt van een kind houdt en het is je om het kind te doen, dan maakt het niet uit of je na jaren hoort dat het wel of niet van jou is. Als je dan je handen er vanaf trekt, handel je al helemaal niet in het belang van het kind.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:36

Ik spreek uit ervaring als ik zeg: ik begrijp toch verdomd goed hoe deze vrouw zich moet voelen.Ik was er kapot van toen ik er achter kwam dat mijn ex al ruim 2 maanden vreemdging,denk je een goede relatie te hebben en alles voor elkaar te hebben,word alles even heel snel uit elkaar gerukt.
En het stomme was: ik was vooral kwaad op zijn nieuwe vriendin....een loeder vond ik het,want zij wist dat hij een relatie had en was jaloers omdat haar man van haar wilde scheiden.
Ik ben zeker een half jaar kwaad geweest,liep er bij als een lijk en was compleet op door verdriet.
Niks vond ik nog leuk, ging niet meer naar vriendinnen,niet meer naar mijn paarden.

Ik was alleen maar met mijn dochter bezig, een kind van bijna 4 wil gewoon weten waar haar papa is, mijn ex keek het eerste half jaar niet naar haar om omdat hij waarschijnlijk nog op zijn roze wolk zat. Uren ben ik bezig geweest om mijn meisje op een begrijpelijke manier uit te leggen dat papa en mama geen vriendjes meer zijn en papa niet meer bij ons komt wonen. Het verdriet van je eigen kind gaat door merg en been en maakt je kapot.

Nu is bij mij na ruim 1 jaar alles geregeld, ook via de rechtbank.
Van mij kon mijn ex doodvallen omdat hij het 1e half niet naar mijn dochter omkeek, maar voor mijn dochter kon ik het niet maken.

Ik zou jullie adviseren: laat de vrouw even met rust,het is voor haar (ondanks haar nieuwe vriend) ook heel zwaar.Probeer het anders zo te regelen dat jouw vriend zijn dochter eerst een paar uur ziet waar zijn ex bij is en jij dus niet. Om de één of andere rare rede zijn wij vrouwen nou eenmaal eerder geneigd de fout bij de nieuwe vriendin te leggen.
Dat zijn ex niet wil dat zijn dochter bij jou in de buurt komt snap ik ook, die angst had ik zelf ook, bang dat je kind het bij de andere vrouw leuker vind.
Ik hoop voor jullie dat de vrouw vanzelf in gaat zien dat ze beste voor haar kind moet kiezen, en dat is toch echt omgang met papa.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 11:39

daarom wil hij dus ook niet zijn handen ervan af trekken, hij houdt van zijn kind, of het nu van hem is of niet.

Ik gaf dat geslagen worden als voorbeeld niet in de zin of het erger is of niet. Het is zo dat mensen in een situatie blijven omdat deze vertrouwd is. Dat was bij hem ook zo, sommige mensen vinden het moeilijk om de stap te zetten om weg te gaan, helemaal als je dan alleen zou moeten gaan wonen. Nu was hij in ieder geval bij zijn kind. Hij bleef alleen daarom, ook die keer dat we dus een jaar uit elkaar waren. Totdat je dus merkt dat dit neit werkt, hij wilde niet zijn kind in de steek laten en ging dus daarom vreemd (hoe fout ook)

Verder heeft zij al die tijd gezegd dat zij een kind wilde. Hij heeft toen gezegd dat hij dit nog niet wilde omdat de relatie niet was zoals het hoorde te zijn en hij hier eerst aan wilde werken. Een paar maanden later was ze zwanger (en dat terwijl ze het maar 1 keer per maand deden ofzo) Knipoog

@wendyashley Zo wilden wij het ook voorstellen hoor. Dus eerst een paar uur per week en dan niet slapen hier. Gewoon langzaam opbouwen. hij heeft vanaf begin af aan wel naar zijn dochter omgekeken totdat zij hem dat ontnam. En ik begrijp heeeeeeeeeeeeel goed dat ze kwaad is en dat recht heeft ze zeker. Ik zou ook pissed zijn logisch toch! Ik had alleen eerder dan dat "wijf" aangepakt (wat ik in dit geval dan ben) en niet afreageren op de kinderen.
En de angst dat je kinderne de ander leuker vindt, helaas ondervindt mijn ex dat dus nu. Mijn kinderen zeggen zelf dat mijn vriend liever is dan hun eigen vader. Kinderne zijn eerlijk, dus als dit het geval is zou je toch ook bij jezelf te raden moeten gaan...
Laatst bijgewerkt door Biancaa op 03-01-09 11:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:39

Geen draagkracht om kinderalimantatie te betalen vind ik onzin. je hebt er voor gekozen om een kind op de wereld te zetten, dit kind moet ook eten en kleding aan, ookal kun je maar een een minimaal bedrag betalen dan toch doen! want helemaal niks betalen zal geen enkele rechter goed vinden. Zelfs als er sprake is van een failissement en al staat iemand onder curatele, dan dient er nog een bijdrage betaald te worden. Aliomentatie voor de vrouw is en anderee, dit kan volledig kwijtgescholden worden, dus ik denk dat TS hier twee dingen door elkaar haalt.
Een bezoekregeling kun je via de rechter regelen, die zal voorstellen om in gesprek te gaan bij een mediator. Echter moet jij TS je er buiten houden, hoe meer jij je ermee bemoeit hoe ingewikkelder het word. Jullie hebben gekozen voor een relatie aan te gaan, dan moet je ook de gevolgen accepteren ookal zijn deze dagelijks pijnlijk!
Laatst bijgewerkt door Issy op 03-01-09 11:41, in het totaal 2 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:40

wendyashley schreef:
Ik spreek uit ervaring als ik zeg: ik begrijp toch verdomd goed hoe deze vrouw zich moet voelen.Ik was er kapot van toen ik er achter kwam dat mijn ex al ruim 2 maanden vreemdging,denk je een goede relatie te hebben en alles voor elkaar te hebben,word alles even heel snel uit elkaar gerukt.
En het stomme was: ik was vooral kwaad op zijn nieuwe vriendin....een loeder vond ik het,want zij wist dat hij een relatie had en was jaloers omdat haar man van haar wilde scheiden.
Ik ben zeker een half jaar kwaad geweest,liep er bij als een lijk en was compleet op door verdriet.
Niks vond ik nog leuk, ging niet meer naar vriendinnen,niet meer naar mijn paarden.

Ik was alleen maar met mijn dochter bezig, een kind van bijna 4 wil gewoon weten waar haar papa is, mijn ex keek het eerste half jaar niet naar haar om omdat hij waarschijnlijk nog op zijn roze wolk zat. Uren ben ik bezig geweest om mijn meisje op een begrijpelijke manier uit te leggen dat papa en mama geen vriendjes meer zijn en papa niet meer bij ons komt wonen. Het verdriet van je eigen kind gaat door merg en been en maakt je kapot.

Nu is bij mij na ruim 1 jaar alles geregeld, ook via de rechtbank.
Van mij kon mijn ex doodvallen omdat hij het 1e half niet naar mijn dochter omkeek, maar voor mijn dochter kon ik het niet maken.

Ik zou jullie adviseren: laat de vrouw even met rust,het is voor haar (ondanks haar nieuwe vriend) ook heel zwaar.Probeer het anders zo te regelen dat jouw vriend zijn dochter eerst een paar uur ziet waar zijn ex bij is en jij dus niet. Om de één of andere rare rede zijn wij vrouwen nou eenmaal eerder geneigd de fout bij de nieuwe vriendin te leggen.
Dat zijn ex niet wil dat zijn dochter bij jou in de buurt komt snap ik ook, die angst had ik zelf ook, bang dat je kind het bij de andere vrouw leuker vind.
Ik hoop voor jullie dat de vrouw vanzelf in gaat zien dat ze beste voor haar kind moet kiezen, en dat is toch echt omgang met papa.

AMEN!!!!

en zo hoort het te zijn.......... boos zijn mag, verdriet hebben mag............ kapot zijn van mag!!! maar je kind als machtsmiddel inzetten mag niet...........

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:41

Er is niemand die zegt dat dat wel mag.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:43

maar dat gebeurd hier wel...............

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:44

Nee, er word gezegd dat het ergens te begrijpen is. Niet dat het daarom goed is.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:44

Ts dit is voor mij zo een bekend verhaal, echter is mijn vriend niet vreemdgegaan maar zijn ex.

Je doet er het beste aan alles via de advocaat te regelen, zoals jullie nu dus doen. Zelf geen contact opnemen is het beste, neem je wel contact op. met bv een verjaardag, kerst of sinterklaas, maak dan foto's/kopieën van hetgeen je opstuurt, of print de emails die eventueel verzonden worden ook uit en bewaar dit alles in een map!

Mocht er een bezoeksregeling komen en de vrouw wilt het kind niet meegeven is het zaak dat de politie al van de situatie afweet. Zij kunnen dan erg discreet bij de vrouw in kwestie aan de deur gaan en het kind hoeft niet te weten dat het gaat om het feit dat mams ze niet mee wilt geven.

Mocht je meer willen weten kun je mij altijd een PB sturen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:45

Tieneke schreef:
Nee, er word gezegd dat het ergens te begrijpen is. Niet dat het daarom goed is.

communicatiefout Lachen Lachen ik bedoel dat de vrouw in kwestie het doet Lachen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:46

En dat gebeurt zo vaak! Ik vind het echt misselijkmakend om kinderen bij een van de ouders weg te houden omdat je kwaad bent op je ex-partner!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 11:49

Issy schreef:
Geen draagkracht om kinderalimantatie te betalen vind ik onzin. je hebt er voor gekozen om een kind op de wereld te zetten, dit kind moet ook eten en kleding aan, ookal kun je maar een een minimaal bedrag betalen dan toch doen! want helemaal niks betalen zal geen enkele rechter goed vinden. Zelfs als er sprake is van een failissement en al staat iemand onder curatele, dan dient er nog een bijdrage betaald te worden. Aliomentatie voor de vrouw is en anderee, dit kan volledig kwijtgescholden worden, dus ik denk dat TS hier twee dingen door elkaar haalt.
Een bezoekregeling kun je via de rechter regelen, die zal voorstellen om in gesprek te gaan bij een mediator. Echter moet jij TS je er buiten houden, hoe meer jij je ermee bemoeit hoe ingewikkelder het word. Jullie hebben gekozen voor een relatie aan te gaan, dan moet je ook de gevolgen accepteren ookal zijn deze dagelijks pijnlijk!

Ehmmm nee dit is dus niet zo. Zij verdiend meer als hem, stel dat hij weg was gegaan zonder dat hij mij had. Had zij hem alimentatie moeten betalen Knipoog Verder is het zo dat als je meer dan een bepaald bedrag aan schulden hebt, je dus niks hoeft te betalen. Wij deden dit dus wel en hebben ook weer voorgesteld om dit gewoon te doen.

@mamasuus We hebben ook alles bewaard aan smsjes waarin zij dus elke keer afketst om haar te spreken (hi jdus he, niet ik) Elke keer wilde hij een afspraak maken om alles te bespreken maar elke keer reageerde ze terug dat het niet kon of dat ze geen tijd had.

Wat ik al zeg, ik begrijp heel goed dat ze kwaad is, ik zou dus ook pislink zijn, wie niet. Maar ook cru gezegd, that's life, go on with it... zeker als je zelf al een andere vriend hebt die wel het kind in bed mag leggen en weet ik het...

Oh nog iets, de advocaat zei dat het helaas heel vaak voorkomt dat de politie niet eens mee wilt gaan. Juist omdat ze geen problemen willen veroorzaken bij het kind. Ze zeggen dan dat ze geen tijd hebben voor zoiets.
Laatst bijgewerkt door Biancaa op 03-01-09 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:49

ik heb alles eens doorgelezen en ik ga er van uit dat alles in het belang van het kind is
niet in het belang van papa of mama

pa vertrekt terwijl moeder zwanger is en moeder heeft gelijk een nieuwe vriend
als het kind geboren is wordt die nieuwe vriend dus in de ogen van het kind haar papa
zo klein beseft ze echt niet dat dat haar echte papa niet is
nee, dat geluk verstoren haar ouders door met het kind beginnen te zeulen want papa wil zo nodig zijn kindje zien
nou, dan had hij thuis moeten blijven !
nu heeft hij het geborgen leventje van zo'n kleintje volledig overhoop gegooid en daar heeft zij niet om gevraagd
dat had hij moeten bedenken voordat hij er met een ander van door ging

ik ben het er mee eens dat een kind zowel de vader als de moeder moet kunnen kennen en bezoeken maar volgens mij heeft zo'n kleintje daar echt geen behoefte aan, dat kweken de ouders
voor zo'n kleintje maakt het het leven alleen maar erg ingewikkeld en voelt ze de spanning bij haar moeder en vriend en ook bij de vader en grootouders

eerlijk gezegd ben je ook wel erg slecht bezig als je er eerst tussen uit piept met een ander en later stiekum je kind komt bezoeken bij de grootouders
laat nou niet bepaald zien dat je iets geleerd hebt van de hele situatie

in mijn ogen zou papa maar even geduld moeten hebben en het kind met rust moeten laten
hoe erg hij dat ook vindt, het belang van het kind is veel belangrijker

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:51

Inderdaad, Mama_suus. De politie erbij halen is niet traumatisch voor het kind, omdat het heel anders in zijn werk gaat dan dat mensen zich voorstellen. Kinderen schreeuwend meenemen komt daarbij niet aan te pas.

Ja kim, dat doet ze inderdaad, maar of dat zo doelbewust is, weten wij niet. Weet de TS ook niet. Weet jij, Faye, ook niet. Daarvoor moet je in iemands hoofd kunnen kijken. Waarschijnlijk ligt ze zelf ook overhoop.

Faye, hangt er vanaf waarvoor je kwaad bent. In onze situatie dreigde mijn vader om ons mee te nemen naar een ander land en dat moeder ons nooit meer zou zien. Dan ben je als moeder idd boos en zou jij dan je kind meegeven? Ik niet.

Dat is idd cru gezegd, TS. En zo werkt het dus niet.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:52

Tieneke schreef:
Er is niemand die zegt dat dat wel mag.

Maar het gebeurd vaak, te vaak.

Moeders wil paps afstraffen voor het leed wat hij veroorzaakt heeft, de enige echte straf is hem de omgang met zijn kind ontzeggen.
Tenminste zo denk je op dat moment,totdat blijkt dat het kind er nog het meest onder lijdt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:53

Of moeder zo denkt, weet jij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:54

Daar is hier geen sprake van Tieneke. Mams weet hem alleen nog te raken door hem zijn kind te onthouden en ja, dat vind ik ziek. Misschien is het kind dan zelfs beter af bij paps. Als je als moeder uit eigen onbedwingbare emotie je kind bij de vader weg houd ben je geen goede moeder in mijn ogen

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 11:55

@ spatter, lees het topic nog eens door... Ten eerste laat hij zijn kind niet in de steek dat doet zij door hem het recht te ontnemen om het kind te zien. Zij begrijpt wel degelij kdat het haar vader is. Als ze zijn foto maar ziet dan roept ze ook "papa papa"de andere vriend noemt ze bij zijn naam.

Hij is niet direct bij zijn kind weggegaan, dat heeft hij pas gedaan met 2 en een half. Het kind heeft hij dus in het begin met rust gelaten totdat zijn moeder ging inzien dat het kind er dus aan onderdoor gaat om haar vader niet te zien. Dus hij kwam op de markt langs om haar even te zien.

En dta het leven ingewikkeld is, dat geld niet alleen voor het kind dat is het voor iedereen. Kinderne hebben juist veel meer inleveingsvermogen om hiermee om te gaan, volwassenen juist niet. Juist door haar vader niet te laten zien of laten kennen, kweek je onzekerheid. Zij kan er niks aan doen dat haar vader op een ander gevallen is, of dit nou juist is of niet. Dat mag je het kind dus nooit aanrekenen door dan maar haar vader te ontnemen.

@tieneke ik heb helaas al mijn hele leven veel meegemaakt (van thuis mishandeling tot en met mijn 2 kinderne verliezen) en geloof me, zo werkt het wel...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:58

Faye, wij weten eigenlijk helemaal niks over de situatie:
1. De TS is betrokken partij en de enige die hier verhaal doet.
2. Je hebt nooit in 1 topic een goed beeld van wat er zich jaren heeft afgespeeld.
3. Ken jij de moeder? Heeft ze jou persoonlijk verteld waarom ze zo doet? Nee. Oordeel er dan niet over.

TS: laten we niet beginnen over wie wat heeft meegemaakt, aub. Als 1 persoon de ervaring heeft dat het zo niet werkt, dan wilt dat dus zeggen dat het niet werkt. Voor jou misschien, maar niet voor iedereen. Het is geen algemeen principe waardoor iedereen verder fijn kan leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:01

Ach Tieneke, ik zie zoveel van dit soort zaken voorbij komen. Helaas zijn er erg veel moeders die uit rancune hun kinderen een vader onthouden. Terwijl je juist voor je kinderen offers zou moeten maken, of je dat nou leuk vind of niet.

Daarbij, je oordeelt zelf ook over de vader. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-01-09 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Issy

ik sluit me aan bij Tieneke, de info is eenzijdig en vanuit de belevenis van TS geschreven. Daarmee kunnen wij niet oordelen over de vrouw en haar vriend en situatie. Echter dat deze vervelend is is wel duidelijk!

Mama_Suus

Biancaa schreef:
Oh nog iets, de advocaat zei dat het helaas heel vaak voorkomt dat de politie niet eens mee wilt gaan. Juist omdat ze geen problemen willen veroorzaken bij het kind. Ze zeggen dan dat ze geen tijd hebben voor zoiets.

In dit geval moet je de politie wel laten documenteren dat je daar bent geweest/contact hebt gehad over het feit je vriend zijn kind niet mocht ophalen

Forcalquier

Tieneke schreef:
Of moeder zo denkt, weet jij niet.

Ik spreek ook meer uit eigen ervaring, en zie deze dingen ook regelmatig om mij heen gebeuren.

Ik zeg ook helemaal niet dat het nu het geval is,maar 9 van de 10x is dit wel zo.

Moeder heeft maar één troef in handen om te straffen en dat gaat toch echt ten koste van het kind.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:02

Faye, misschien is er geen sprake van rancune, maar zijn er andere dingen aan de hand. Ik ben het met je eens dat er velen vrouwen zijn die uit rancune handelen, maar dat zegt niets over dat deze vrouw dat doet.