Sommige mensen kunnen ook bieden....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magnummm

Re: Sommige mensen kunnen ook bieden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:33

Vreselijk vind ik dat, ben je idd blij met een bod, is het een beetje reeël, reageer je erop maar laten ze nooit meer wat horen. Of kijk je naar een bod, is het ver onder je minumum.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:40

Als mensen mij mailen met een acceptatie van het bod ofzo mail ik trouwens wel altijd terug.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:42

Runn_love_ schreef:
ja vreselijk, ik ken het...

maar sommige mensen hebben ook een onduidelijke advertentie.
ik zag een leuke salontafel, en precies goed. maten stonden er netjes bij, materiaal stond er netjes bij. maar ik heb geen idee wat de nieuwprijs is.
in vind ook wel dat bij vele spullen je er een nieuwprijs bij moet zetten dat scheelt (zeker bij mij) een hoop

Whaha...wij ook, we hadden een schitterende salon tafel gezien. Ik was helemaal verliefd op dat ding. Wij bieden...een ander weer bieden...wij weer bieden...die ander weer (grrrrt) Dat ging dus door tot een bedrag waarvan ik zei. Nu is het genoeg dus had die ander het hoogste bod. Ik later weer kijken had diegene al zijn biedingen verwijderd die steeds tegen ons opbood. Ik die lui maar eens mailen wat ze er nou eigenlijk voor wilden hebben. Kregen we een mailtje terug 250eurooooo!!!!!! Rolleyes Er stond bij t.e.a.b....Zet er dan op zijn minst een richtprijs bij Frusty

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:43

Rianneke schreef:
Siets schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet meer reageren nadat ik van alles heb uitgelegd vervelender vind. Mensen vragen van alles, en je doet moeite en probeert alles zo goed mogelijk te verwoorden. Vervolgens is het stil. Reageer dan niet Scheve mond

Misschien hadden ze geen interesse meer na jou verhaal? Als ik om meer info mail en ik krijg dat en het bevalt niet mail ik ook niks terug...

Elke87 schreef:
Een bod van 15 op een rijbroek waar 30 voor wordt gevraagd vind ik dan wel weer kunnen. Dan kun je teminste wel nog wat onderhandelen.

Dat vind ik ook! Dat toont goede wil om het zo maar te zeggen Haha!

Dat vind ik persoonlijk erg onbeschoft. Wat is het nou voor moeite om even een mailtje terug te doen? Daarom zit die reageerknop dan ook zo dichtbij.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:46

Claudia78 schreef:
Runn_love_ schreef:
ja vreselijk, ik ken het...

maar sommige mensen hebben ook een onduidelijke advertentie.
ik zag een leuke salontafel, en precies goed. maten stonden er netjes bij, materiaal stond er netjes bij. maar ik heb geen idee wat de nieuwprijs is.
in vind ook wel dat bij vele spullen je er een nieuwprijs bij moet zetten dat scheelt (zeker bij mij) een hoop

Whaha...wij ook, we hadden een schitterende salon tafel gezien. Ik was helemaal verliefd op dat ding. Wij bieden...een ander weer bieden...wij weer bieden...die ander weer (grrrrt) Dat ging dus door tot een bedrag waarvan ik zei. Nu is het genoeg dus had die ander het hoogste bod. Ik later weer kijken had diegene al zijn biedingen verwijderd die steeds tegen ons opbood. Ik die lui maar eens mailen wat ze er nou eigenlijk voor wilden hebben. Kregen we een mailtje terug 250eurooooo!!!!!! Rolleyes Er stond bij t.e.a.b....Zet er dan op zijn minst een richtprijs bij Frusty

Soms krijg ik ook wel eens het idee dat adverteerders zelf aan het bieden zijn op hun advertentie. Of dat door familie laten doen. Hoe kan dit anders dan? Ik kan me daar ook vreselijk aan ergeren. En dan elke keer met een flink bedrag omhoog bieden Verward

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:47

Eens met Siets, je kunt toch tenminste even iets laten horen. Schrijf dan even een regeltje met zoiets als: 'dankjewel voor de info, maar ik heb geen interesse meer' , dan weet de verkoper ook waar hij/zij aan toe is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:49

Maar dat is tegenwoordig heel normaal. Wij hadden een huis te koop staan, komen er mensen op de open dag. Veel tijd ingestoken, ze waren erg geinteresseerd en voorts hoor je niets meer, ook niet dat ze er van af zien.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:49

Haha, je hebt altijd van die mensen die voor een duppie op de eerste rang willen zitten Haha!
Kan me er ook best aan irriteren hoor!
Ik bood zo een goed zadel aan, hoger getaxeerd, maar ik vroeg er 250 euro voor.
Krijg ik een bod van 80 euro! Ja dikke middelvinger *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:52

Ja, ik mijn zadel voor 900 euro en ik krijg een bod voor 350 euro. Ruiterhuis zegt dat het wel 1100 mag kosten, maar doe maar voor 900 euro, dan ben je het sneller kwijt. Nu ondertussen weet ik dat je op marktplaats de laagste bieders krijgt. Ik kreeg een keer een bod voor 150 euro. Ik mail terug dat dat wel erg laag is, krijg ik een reaktie. Je hebt tenminste een bod gekregen... Haha!

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:57

Ik bied ook regelmatig op marktplaats en bokt.

Iedereen mag vragen wat hij wil, maar ikzelf doe altijd een bod waarvan ik denk dat het reeel is en wat ik ervoor wil uitgeven. Opbieden doe ik niet en normaal gesproken maak ik dezelfde dag nog het geld over.

Waar ik me weleens aan stoor, vorig jaar duurde het ruim 6 weken voor diegene hetgeen ik kocht opstuurde. Vind het wel vervelend dat je zomaar in het wilde weg geld overmaakt, zonder dat je zeker weet of je ook echt iets krijgt.
Om die reden houd ik het meestal ook bij bokt, dat is toch iets 'vertrouwder'heb ik het idee.

Onzinbiedingen en grappige mailtjes op advertenties waarin ik een paard te koop aanbied krijg ik ook genoeg, vooral populair is, 'ik heb geen geld maar wel een weide en stal, mag ik je paard hebben?
Ik moet er altijd wel om lachen en ja, waarom zouden ze het niet proberen?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:01

Siets schreef:
Dat vind ik persoonlijk erg onbeschoft. Wat is het nou voor moeite om even een mailtje terug te doen? Daarom zit die reageerknop dan ook zo dichtbij.

Onbeschoft? Dus als je bij een onduidelijke advertentie vraagt om bijv de leeftijd van een paard en hun hebben gemailt dat ie 11 jaar is. Moet je dan terug gaan mailen?
Kijk ik vind het anders als je bijv al verder op het beest/product bent ingegaan etc etc of als je geboden hebt en ze jou hebben laten weten dat het bod goed was. Dan laat ik echt wel wat van me horen, maar om simpele info echt niet.
Je wilt niet weten hoeveel algemene mailtjes ik wegstuur als ik wat te koop heb staan. 9 van de 10 keer hoor je niks meer en dat vind ik gewoon fijn Haha! Anders moet je al die mails door gaan lezen dat ze toch geen interesse hebben. Ik heb dan wel wat beters te doen...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:16

Rianneke schreef:
Siets schreef:

Onbeschoft? Dus als je bij een onduidelijke advertentie vraagt om bijv de leeftijd van een paard en hun hebben gemailt dat ie 11 jaar is. Moet je dan terug gaan mailen?

Eh... dat is wel zo beleefd ja.
Wat is nu de moeite om dan te mailen dat je alsnog geen interesse meer ehbt?
Ik begrijp echt niet dat mensen tegenwoordig zo makkelijk zijn

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:28

Tsjah dan ben ik en vele met mij maar makkelijk of onbeschoft Clown
Ik moet er ook echt niet aan denken dat ik zoveel mails terug krijg dat ze niet geinteresseerd zijn. Ooit eens een gewild paard ofzo gehad op MP? Nou dan word je al bijna gek van de mails met vragen die je krijgt. Laat staan als je alle mails er ook nog bij krijgt dat ze geen interesse hebben. Dan heb je een dagtaak aan je mailbox Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:49

Elke87 schreef:
Ik weet wel dat het niet veel tijd kost.. Maar voor mijn gevoel is een halve minuut dan al erg veel..

Ah okay bedankt voor je uitleg, dat kost idd veel tijd je heb iif wel het fatsoen om terug te mailen, en houdt daardoor de eer aan jezelf Lachen
Ik interpreteerde die opmerking verkeerd, mss omdat ik gewent ben dat ik niet eens een ekel reactie krijg op een bot.

Rianneke schreef:

Nou dit lijkt me vrij logisch en een antwoord naar de bekende weg. Maar sommige reageren helemaal niet,
haal dan je email optie weg. Denk dat dit ebdoeld wordt, weet wel zeker.

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 20:56

Als de bieding naar mijn zin echt te laag is, zoals ik hier eerder noemde, dan reageer ik dus echt niet.. Op een normale lage bieding zoals 15 waar 30 wordt gevraagd, wil ik best mailen dat ik dat te laag vind..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:00

Ik had laatst iemand die een mail stuurde aan de hand van een advertentie van mij, incl. een bieding.
Ik mailde diegene netjes terug met het antwoord dat ik daar niet mee akkoord ging en al helemaal niet incl. verzendkosten aangezien het geen licht pakketje betreft...
Mailde diegene daarna maar even terug dat het toch echt een goede prijs was!!!

Verward pardon,... Gestoord mag ik even zelf weten wat ik ervoor wil hebben? Nagelbijten / Gniffelen
Daar kan ik dan echt niet tegen hoor.
En té lage biedingen verwijder ik direct en ik reageer niet op die bieder.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:25

Vooral deze opmerking vind ik altijd geweldig: "Ik kan hem daar en daar voor dat bedrag nieuw krijgen." (En dan noemen ze 1/4 van de nieuwprijs)

Nou, ga hem dan lekker daar halen he, zou ik ook doen Nerd

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:38

SuzieQ schreef:
Vooral deze opmerking vind ik altijd geweldig: "Ik kan hem daar en daar voor dat bedrag nieuw krijgen." (En dan noemen ze 1/4 van de nieuwprijs)

ROFL

Die is dom! Haha!

Als je het nou over wii spellen hebt..
Dan zie je My sims, die kost 30 nieuw in de winkel en dan zet 90 % het te koop voor 30 euro, en dat tweedehands! Gestoord

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:26

SuzieQ schreef:

hahaha nou die ken ik dus ook Tong uitsteken
op kerstavond werd er geboden op mijn camera van 130 euro PLUS toebehoren ( oplaadbare batt et etc) totaalprijs nieuw 170 euro

er werd 70 geboden en hij wou hem direct ophalen en ik gaf aan dat ik er 90 voor wou hebben zodat hij een tegenbod kon doen van 80.. dan had hij hem gehad,..
dat vond meneer te veel en had er 1 gezien en gekocht bij dixons voor 90 euro helemaal nieuw.. jaja op KERSTAVOND Clown

maar goed.. ik verkoop dus ook veel via MP en bokt.. en ik word er schijtziek van, vaan die mensen die NIET reageren.. bieden ze, je stuurt vrijwel direct een mail terug dat ze het artikel mogen hebben en vervolgens hoor je echt niks meer..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:32

Oh afschuwelijk!

Meestal zet ik de biedoptie uit, vermeld ik een richtprijs en zet in de advertentie dat ze me een reëel bod kunnen mailen.

Laatst heb ik de biedoptie aan gelaten en een bod gekregen waar ik het wel mee eens was, nooit meer iets gehoord nadat ik diegene heb gemaild.

En als ergens een belachelijk laag bod op wordt gedaan, dan verwijder ik het bod en ga er verder niet op in.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:14

Heb ook al eens gehad dat iemand een hondje wilde herplaatsen.
Ik gemaild voor wat meer informatie, ging ze er al van uit dat ik het hondje wilde hebben.
In een volgend mailtje maar geschreven dat als ze hem kon herplaatsen bij een ander dat ze dat dan vooral moest doen, dat ze 'm niet voor mij vast hoefde te houden omdat alles nog te onzeker was. Heb nog moeite genoeg moeten doen om haar ervan te overtuigen dat ik het hondje niet wilde.

Als ik bied dan ben ik ook serieus, als steeds dezelfde persoon gaat overbieden dan doe ik niet meer mee. Vaak zijn het dan toch de mensen zelf of familie of vrienden, daar leen ik me niet voor. Mail dan wat je wel ervoor wil hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:21

Esther schreef:
Heb nog moeite genoeg moeten doen om haar ervan te overtuigen dat ik het hondje niet wilde.

Zucht ik herken dat, als mensen zo reageerden sneu voor het hondje maar dan ging ik meteen weer door naar een ander.
Die willen mij iets te graag van hun dieren af.
Zo heb ik een maand of 3 geleden gemaild met een vrouwtje die ook van haar hond afwilde,
met een waslijstje aan vragen.

En of ze nog wat foto's had.
Goed in eerste instantie geen antwoord op mijn vragen, maar wel een foto, jawel maar die stond al
op MP...Nóg een mail erachetraan, weer geen antwoord op mn vragen, en jawel....wéér bingo een foto hoor Ja
Alleen ook die stond al op MP....
Ja sorrie hoor maar wie wil zijn hond nu kwijt? Heb haar vriendelijk een mailtje gestuurt met het verzoek haar emails eens écht goed te lezen omdat ze zo nog wel eens een potentiele candidaat mis kan lopen.
Nu drie maanden verder staat het hondje er nog steeds op.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:19

Karoliefje_ schreef:
Tja dat is zo. Maar ik vind niet dat mensen daar voorrij kosten voor mogen rekenen. Jij wilt toch van je zadel af? Een zadel past nou eenmaal niet zo snel.

Maar jij wilt toch voor een mooie prijs een passend zadel Knipoog ?!
Als je wilt dat ik met zadel kom passen, zou ik daar zeker ook wat voor verlangen (iig de benzine kosten, tenzij je in een straal van 10 km bij mij in de buurt zou wonen).
Als je het zadel dan daadwerkelijk koopt, zou ik er niets voor verlangen Lachen .
Je mag natuurlijk ook met je paard naar mij toe komen Clown ...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:30

Sterre schreef:
Karoliefje_ schreef:
Tja dat is zo. Maar ik vind niet dat mensen daar voorrij kosten voor mogen rekenen. Jij wilt toch van je zadel af? Een zadel past nou eenmaal niet zo snel.

Maar jij wilt toch voor een mooie prijs een passend zadel Knipoog ?!
Als je wilt dat ik met zadel kom passen, zou ik daar zeker ook wat voor verlangen (iig de benzine kosten, tenzij je in een straal van 10 km bij mij in de buurt zou wonen).
Als je het zadel dan daadwerkelijk koopt, zou ik er niets voor verlangen Lachen .
Je mag natuurlijk ook met je paard naar mij toe komen Clown ...

Idd. Laad maar op dat dier, je mag hier met alle liefde komen passen. Het lijkt me alleen prettiger voor zowel de eigenaar als dat dier om in een vertrouwde omgeving te passen, waar alle rust en tijd genomen kunnen worden

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:32

wij zochten een carnavalswagen, op MP stond een leuke waar we op hadden geboden, vervolgens werdt er telkens hoger geboden door dezelfde persoon enz. zelfde verhaal als Claudia78
uiteindelijk bleek het een van de mede-eigenaren te zijn Frusty
we hebben hem uiteindelijk nog voor een redelijke prijs gekocht, gelukkig.