Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mijngeheim schreef:En bokt gaf me de moed om dit door te zetten , en mijn ouders te zien als de monsters die ze zijn en hun niet meer te vergeven.
luxx schreef:ik vind het een beetje vreemd dat letterlijk iedereen met je mee zit te kletsen.
als ik je verhaal lees vind ik het nogal meevallen eerlijk gezegd, je bent gewoon een puber die het niet met haar ouders eens is en af en toe op haar lazerij krijgt.
heel normaal.
dat jij bent gaan snijden en aan zelfmoord hebt gedacht vind ik ook een typische puber-reactie.
over deze dingen moet je ook zeker met iemand gaan praten.
je ouders willen het beste voor je, goede schoolresultaten en dat je thuis de regels volgt.
als jij denk dat je het makkelijker krijgt in een opvang zou je nog wel eens aardig op je neus kunnen kijken, daar mag je ook geen chips jatten en moet je het ook goed doen op school, en daar staan ook sanctie's tegenover 'fout' gedrag.
de enige manier om daar onderuit te komen is op jezelf en dan ook echt op jezelf gaan wonen, dus huur betalen en boodschappen doen.
aangezien ik denk dat dat er voorlopig niet inzit zou ik het nog maar lekker uitzingen bij mijn ouders en proberen een beetje in het gareel te gaan lopen.
in je openingspost schrijf dat je je moeder hebt geslagen... ik heb ook klappen gehad maar het zou toch werkelijk niet in me opgekomen zijn om mijn moeder terug te slaan.
je lijkt me dan ook bepaald geen gemakkelijke tante.
ik zou dus zeggen, houd op met overal een drama van te maken en word een lieve dochter die naar haar pappa en mamma luistert.
daar los je een hoop meer mee op als met vluchten, ookal omdat de wereld je als je eenmaal op eigen benen staat niet vriendelijker gaat behandelen als je ouders nu (die natuurlijk fouten maken het zijn maar gewoon mensen...), leer goed zijn in deze situatie, daar zal je 'in the long run' alleen maar profijt van hebben.
mijngeheim schreef:Daar is mijn redster in nood #1 <3
moonfish13 schreef:Dat was geloof ik een klein zetje in de goede richting met een gróót positief gevolg.