Geadopteerd worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: Geadopteerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:42

Ik heb net een pb gestuurd ik woon in Limburg en werk in de jeugdzorg, dus wie weet kan ik haar woensdag de nodige ondersteuning bieden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:54

Dat zou geweldig zijn Sonjim!
Voor mij is het ook te ver weg, maar dit zou fijn zijn.

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:56

Hartstikke goed dat je dit gaat doen! Hou vol!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:58

Heb je al gepbt, maar dat zou echt fantastisch zijn Sonjim. Ook voor mij is het helaas te ver weg. Ze mag mij ten alle tijden bellen, heb ook aangeboden dat ik de instantie vantevoren wel wil bellen, ze mogen mij tijdens het gesprek ook wel bellen, allemaal geen probleem, maar meegaan gaat helaas echt niet lukken, hoe graag ik het ook voor haar zou willen doen.
En haar reactie? Geen probleem toch... Het is echt een schat van een meid. Ik zou het echt super voor haar vinden als je dit wil doen, des te meer kans is er ook dat ze niet meteen weer thuis beland.

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:15

ik kan je niet echt helpen.. maar er worden hier goede tips gegeven en je wordt hier al heel veel geholpen!
ik wil je heel veel sterkte wensen!!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:30

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:39

Dat zou super zijn Sojim!

Wat kan bokt zo nu en dan toch nog lief zijn voor elkaar, men kent elkaar niet, maar toch staat men voor elkaar. Haha!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:47

en dit vind ik nou zo geweldig aan bokt!! wat een geweldige mensen zijn er toch hier!! TS ik wens je enorm veel sterkte...heb het topic doorgelezen en sojim en lalidan echt geweldig wat jullie voor ts doen.
Ik kan je geen bruikbare tips geven, alleen maar een bemoedigend woord...maar jullie hebben haar nu al geweldig geholpen, dat weet ik zeker..

TS zet hem op woensdag!!...de regen is bijna voorbij, nog even en dan begint de zon ook voor jou weer te schijnen!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:06

mijngeheim schreef:
En bokt gaf me de moed om dit door te zetten , en mijn ouders te zien als de monsters die ze zijn en hun niet meer te vergeven.

ik vind het een beetje vreemd dat letterlijk iedereen met je mee zit te kletsen.
als ik je verhaal lees vind ik het nogal meevallen eerlijk gezegd, je bent gewoon een puber die het niet met haar ouders eens is en af en toe op haar lazerij krijgt.
heel normaal.
dat jij bent gaan snijden en aan zelfmoord hebt gedacht vind ik ook een typische puber-reactie.
over deze dingen moet je ook zeker met iemand gaan praten.
je ouders willen het beste voor je, goede schoolresultaten en dat je thuis de regels volgt.
als jij denk dat je het makkelijker krijgt in een opvang zou je nog wel eens aardig op je neus kunnen kijken, daar mag je ook geen chips jatten en moet je het ook goed doen op school, en daar staan ook sanctie's tegenover 'fout' gedrag.
de enige manier om daar onderuit te komen is op jezelf en dan ook echt op jezelf gaan wonen, dus huur betalen en boodschappen doen.
aangezien ik denk dat dat er voorlopig niet inzit zou ik het nog maar lekker uitzingen bij mijn ouders en proberen een beetje in het gareel te gaan lopen.
in je openingspost schrijf dat je je moeder hebt geslagen... ik heb ook klappen gehad maar het zou toch werkelijk niet in me opgekomen zijn om mijn moeder terug te slaan.
je lijkt me dan ook bepaald geen gemakkelijke tante.
ik zou dus zeggen, houd op met overal een drama van te maken en word een lieve dochter die naar haar pappa en mamma luistert.
daar los je een hoop meer mee op als met vluchten, ookal omdat de wereld je als je eenmaal op eigen benen staat niet vriendelijker gaat behandelen als je ouders nu (die natuurlijk fouten maken het zijn maar gewoon mensen...), leer goed zijn in deze situatie, daar zal je 'in the long run' alleen maar profijt van hebben.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:07

Jeetje meid wat ontzettend bagger allemaal.
Hoop dat het allemaal goed komt en je alles weer op een rijtje krijgt Ach gut
jij en sonjim hebben pb Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:12

Luxx ik wist dat er zo'n reactie zou komen. Jij kent net zomin de situatie als dat wij kennen. Jij kunt niet met zekerheid zeggen dat het slechts pubergedrag is, wij kunnen niet met zekerheid zeggen dat zij ernstig wordt mishandeld. Feit is dat zij zich niet goed voelt en daar moet wat aan gedaan worden! Daarbij gaat ze hulp zoeken en dat is erg goed van haar Lachen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:18

@ luxx, dan komt dat er vanzelf wel uit, heel simpel.
Je kan alles beter sirieus nemen dan dat het straks dus wél waar is en dat ik dat soort uitlatingen doe dat het toch allemaal pubergedrag is.

De problemen die er zijn moeten opgelost worden, thats all.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:20

En zelfs al zou het "normaal" pubergedrag zijn, feit is dat zij er mee zit en daar gaat het nou even om. Wie er goed is en wie fout ga ik geen oordeel over vellen, maar jouw reactie (luxx) vind ik wel erg makkelijk. Dit meisje heeft in elk geval een enorm probleem en dat moet opgelost worden!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:24

luxx schreef:
ik vind het een beetje vreemd dat letterlijk iedereen met je mee zit te kletsen.
als ik je verhaal lees vind ik het nogal meevallen eerlijk gezegd, je bent gewoon een puber die het niet met haar ouders eens is en af en toe op haar lazerij krijgt.
heel normaal.
dat jij bent gaan snijden en aan zelfmoord hebt gedacht vind ik ook een typische puber-reactie.
over deze dingen moet je ook zeker met iemand gaan praten.
je ouders willen het beste voor je, goede schoolresultaten en dat je thuis de regels volgt.
als jij denk dat je het makkelijker krijgt in een opvang zou je nog wel eens aardig op je neus kunnen kijken, daar mag je ook geen chips jatten en moet je het ook goed doen op school, en daar staan ook sanctie's tegenover 'fout' gedrag.
de enige manier om daar onderuit te komen is op jezelf en dan ook echt op jezelf gaan wonen, dus huur betalen en boodschappen doen.
aangezien ik denk dat dat er voorlopig niet inzit zou ik het nog maar lekker uitzingen bij mijn ouders en proberen een beetje in het gareel te gaan lopen.
in je openingspost schrijf dat je je moeder hebt geslagen... ik heb ook klappen gehad maar het zou toch werkelijk niet in me opgekomen zijn om mijn moeder terug te slaan.
je lijkt me dan ook bepaald geen gemakkelijke tante.
ik zou dus zeggen, houd op met overal een drama van te maken en word een lieve dochter die naar haar pappa en mamma luistert.
daar los je een hoop meer mee op als met vluchten, ookal omdat de wereld je als je eenmaal op eigen benen staat niet vriendelijker gaat behandelen als je ouders nu (die natuurlijk fouten maken het zijn maar gewoon mensen...), leer goed zijn in deze situatie, daar zal je 'in the long run' alleen maar profijt van hebben.

Ik denk dat je de situatie toch iets onderschat.
Ik vind het normaal dat een puber zijn ouders bij vlagen ziet als monsters die hun kind niks gunnen enz.
Ik vind het niet normaal dat iemand zichzelf snijdt.
Ook het zelfbeeld dat TS hier laat zien, is behoorlijk negatief.
Het gezin heeft het een en ander meegemaakt en dat heeft duidelijk sporen nagelaten. Hoeveel er geslagen wordt, weet ik niet, maar persoonlijk vind ik het niet normaal dat een kind van 14 geslagen wordt, zonder het nou meteen te willen zeggen dat het mishandeling is. Ik vind het ook niet normaal dat een kind drie maanden huisarrest krijgt. DRIE MAANDEN! Plus de hele kerstvakantie...Overigens vind ik het ook een heel ernstig signaal dat TS haar moeder heeft geslagen.
Nog ongeacht wiens schuld het allemaal is, de relatie van TS met haar moeder is toch ernstig verstoord. Al met al is er dus duidelijk behoefte aan hulp!
Dat er een afspraak met de psycholoog is gemaakt, geeft aan dat de ouders ook overtuigd zijn dat er iets moet gebeuren.

TS: ik zou niet te hard van stapel lopen met tassen pakken. Ga nou eerst met die psycholoog praten. Die kan je helpen inzicht te krijgen in wat je zelf nou eigenlijk wilt, of niet wilt. Bijvoorbeeld of je nog wilt investeren in een goede verstandhouding met je ouders. Door maar met tassen op tafel te smijten, zet je mensen voor het blok en gebeuren er dingen waar je straks geen grip meer op hebt. Wacht nou woensdag even rustig af en vooral: zie die psycholoog als iemand die er voor JOU is. En vertel alles, ook van dat snijden enzo.

Succes!

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 22:37

Allemaal alvast bedankt ,
Er hebben zich al 2 mensen gemeld die met mij mee willen gaan woensdag , en daar ben ik erg blij mee.
Ook ben ik trots op bokt , inderdaad , hoe moeilijk bokt zich tegenelkaar gedraagt , maar zo super lief dat ze nu zijn , daar heb ik veel aan gehad.

En Luxx :
Ik weet het zelf allemaal niet meer , ook mijn ouders niet trouwens ,
Ik weet wel degelijk daar er iets niet klopt hier , en dat het te lang heeft geduurt.
Ik zou respect willen tonen voor mijn ouders , maar dat gaat niet , want ik ben bang voor hun.
Ik weet hoe mijn moeder kijkt als ze me iets wilt doen of gaat schreeuwen , jij niet.
We kijken woensdag wel , en daarna mogen we oordelen.

Groetjes <3

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:46

vind het gewoon erg onverstandig dat iedereen roept 'wég daar, wég daar!'.
en ik zeg ook absoluut niet dat ik het niet geloof, maar ik vind het gewoon wel meevallen allemaal, gewoon normaal een gezin met een puberdochter.
ik denk nu wat verder, in de opvang is 'mijngeheim' ook niet gelukkig, en dan wat?
straks komt dat kind nog op straat terecht of in de handen van de een of andere pedofiel of loverboy.
ik heb het hele verhaal vier keer gelezen om te zien of ik iets oversloeg ofzo, maar het staat er allemaal duidelijk, zij doet dingen die niet mogen en daar krijgt ze voor op haar sodemieter, en dan mept ze ook haar moeder nog.
ik wil hélémaal niet lüllig doen ofzo, maar ik vind de reactie's wel heel erg meekletserig en er worden mijns inziens geen goede adviezen gegeven.
ik heb hier regelmatig dingen gelezen waarvan ik dacht téééring wat erg, kom maar gauw bij mij dan ga ik voor je zorgen... dit is een voorbeeld van zo'n verhaal; [LZP] Moeder is totaal de weg kwijt... of...?
en hoe die jonge meid zichzelf overeind houd werkelijk prijzenswaardig, bij dit verhaal voel ik het tegenovergestelde en iedereen zit het maar lekker te voeden.

desalniettemin wil ik je erg veel kracht en sterkte wensen mijngeheim, het is niet mijn bedoeling om je pijn te doen, ik ben een vis en alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee, mijn reactie is behulpzaam bedoeld, ik hoop dat je dat kunt begrijpen.

our friends rarely teach us as much as our enemies. our admirers challenge us less than our critics.

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 22:57

Nee dat begrijp ik wel.
Er is nog wel meer gebeurd, maar dat zijn dingen die maar een paar keer per jaar gebeuren , 20 keer ofzo , dus niet zo ongeveer dagelijks zoals die ruzies.

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:16

Mij lijkt het ook verstandig dat je eerst even goed met die psycholoog gaat praten en eerlijk je plannen voorlegt aan hem/haar. Daarna kun je verder kijken hoe of wat.
Iig veel succes woensdag!

Enne ik vind ook dat er zeer goed gereageerd wordt hier op bokt nu! Toppertje!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:19

Tja, iedereen zijn mening. Ik lees wel degelijk dingen en signalen waarvan ik denk: dit moet niet lang meer zo doorgaan want dan gaat het wel degelijk mis.
Is uithuisplaatsen op dit moment een constructieve oplossing? Nee, ik denk van niet. Maar op dit moment brengt het wel een stukje rust en veiligheid en voorkomt het wel dat de zaak gaat escaleren. TS heeft een aantal keren geprobeert hulp te zoeken, en daarop is niet adequaat genoeg gereageert. Dan is het dus tijd om met de vuist op tafel te slaan en te zorgen dat er wél spijkers met koppen geslagen worden.
Vanuit de opvang kan gekeken worden hoe verder en wat dan wél een constructieve oplossing is. Als dat is dat TS tijdelijk bij die vriendin terecht kan, in overleg met die vriendin, de hulpverlening en haar ouders, en er vanuit die situatie hulp komt om de thuissituatie weer op de rit komt: prima. Als de oplossing is dat TS in een pleeggezin komt: ook prima. Word er proffesionele hulp ingeschakeld en gaat TS na crisisopvang weer naar huis: ook een optie. Maar in mijn ogen (en ook na mijn telefoongesprekken met haar) moet er daar wel degelijk iets gebeuren.

Geen van ons wil dat TS op straat of in handen van een loverboy terecht komt. Ik geloof ook dat iedereen erop hamert dat het netjes via instantie gebeurt en dat ze niet zomaar wegloopt. Juist om dat soort dingen te voorkomen, en juist om constructieve oplossingen te bedenken. En juist ook om hulp te regelen, want alleen met uit huis komen is TS er niet. Maar ik denk dat TS dat zelf ook wel weet. In meerdere van haar post geeft ze ook aan dat ze aan zichzelf gaat werken, dat ze zichzelf wil gaan verbeteren. En dat kan ik alleen maar toejuichen. Waar ik het niet mee eens ben, is dat ze zichzelf de schuld geeft van de situatie. Want kinderen zijn in mijn ogen nog altijd het resultaat van hun opvoeding, tenzij er een psychische stoornis in het spel is. En zelfs als er wél een psychische stoornis in het spel is, dan nog is het de taak van de ouders om hun kind daarme te helpen en hulp te zoeken.

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 23:27

Daar is mijn redster in nood #1 <3

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:10

mijngeheim schreef:
Daar is mijn redster in nood #1 <3

Dat was geloof ik een klein zetje in de goede richting met een gróót positief gevolg. Haha!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:23

Vreselijk wat je meemaakt. en inderdaad moeilijk. Ja eersdte gedachte is weg daar, maar los je het daarmee op ? nee denk het niet. Ga eerst eens praten met een psycholoog of maatschappelijk werker. Ik zou bijv aangifte doen van huiselijk geweld, zodra je weer geslagen word, let wel zorg dat je er een blauwe plek aan over houd, anders geloofd nog niemand je. Jij zit in een heel moeilijke situatie. Vele zulen jou niet voor vol nemen, neem gschedpartijen op zorg dat jij bewijs kan overleggen anders word je van kastje naar de muur gestuurt, en dat zijn er veel.
Succes

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:40

Ik had ook toen ik het las iets van "dit is dus echt ernstig". Kan niet goed omschrijven WAT het was dat bij mij alarmbellen deed rinkelen, gewoon een gevoel zegmaar.

Natuurlijk zijn er ook andere verhalen die echt schrijnend zijn, en waarbij je het liefste meteen in de auto zou springen om zo iemand te helpen, een schouder te geven of wat dan ook te doen, maar dat gevoel had ik bij dit verhaal ook.

Een kind is nooit "schuldig" aan het slaan van de ouders. Een kind kan lastig zijn, absoluut. Een kind kan het bloed onder de nagels van de ouders vandaan halen, zondermeer! En het jatten van een zak chips of wat dan ook valt niet goed te praten, maar eerlijk is eerlijk, is ook vrij normaal pubergedrag. Hoevelen van de bokkers hebben niet in hun puberteit eens een zak chips gejat of anderszins dingen gedaan die niet mochten? Of zijn jullie plotseling allemaal engeltjes?

Dat je straf krijgt als je iets doet wat niet mag is normaal, wat niet normaal is is de proportie. Een straf moet in proportie staan tot hetgeen dat uitgevreten is. Jat je een zak chips krijg je een week half zakgeld of zo, dat is proportioneel en te begrijpen. 3 maanden huisarrest is niet te verklaren voor gewoon pubergedrag, zelfs niet voor een lastige puber. Evenals regelmatig slaag krijgen. Ik heb ook echt wel eens een "opvoedkundige" mep gekregen, maar dat was zeldzaam. Nog niet eens 1 keer per jaar, het is in mijn hele leven 3 keer gebeurd en was terecht en begrijpelijk, ook toen het gebeurde.

De TS kan haar verhaal goed omschrijven, in behoorlijk Nederlands en op een nette wijze, schroomt niet haar eigen fouten te beschrijven en er is gewoon "iets" dat mij triggert in haar verhaal, waardoor ik het me aantrek. Mischien is het wel dat ze "te" volwassen schrijft voor iemand van haar leeftijd, ik weet niet wat het is maar het verhaal raakt me.

Ik hoop dan ook echt dat er snel iets gebeurt, want zo doorgaan kan in elk geval niet, dan is de schade straks nog veel groter!

TS, Mischien is het wel eens goed je ouders eens echt te laten schrikken. Je tas daarvoor pakken is helemaal geen slecht idee, ik zou het alleen niet doen met het idee van "en nu ga ik daar nooit meer heen terug", maar eerder met het idee van als je een paar dagen weg bent ze mischien wel wakker geschud worden. Ik vind het in elk geval dapper dat je stappen onderneemt, dat is al verdomd moeilijk op jouw leeftijd!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:40

moonfish13 schreef:
Dat was geloof ik een klein zetje in de goede richting met een gróót positief gevolg.

Precies Moonfish, maar laten we daarbij jouw volwassen stap om te beseffen dat jij niet degene was om haar te helpen vooral niet vergeten! Soms is het net zo moeilijk om te beseffen dat we iemand NIET kunnen helpen, als om te beseffen dat we iemand wel kunnen helpen!

@TS: Is er inmiddels duidelijkheid wie er woensdag met je meegaat?? Vind het zo ontzettend fijn dat er toch via zo'n forum zich mensen aangemeld hebben, onvoorstelbaar hoor!! Top hoor mensen!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:12

Super, dit is bokt op zijn best! @TS: laat je niet gek maken, zoek hulp en uiteindelijk komt alles wel weer goed.

Even over het deel of het wel of niet erg is wat er bij TS gebeurd. Ik ben het in ieder geval niet met Luxx eens. Op het moment dat de handjes gaan wapperen ben je mijn inziens een stap te ver. Als er een paard met een zweep wordt geslagen is half bokt te klein, maar een kind slaan mag? Wat een onzin zeg. Ik geloof overigens dat zelfs de pedagogische tik op de vingers (wat er pedagogisch aan is weet ik niet trouwens) strafbaar is. Slaan mag niet, wettelijk en moreel gezien, punt!

Ik kan gelukkig zeggen dat ik thuis nooit geslagen ben. Als mijn vader echt boos was, dan wist ik dat ik een grens had overschreden (en goed, das duidelijk) en dan zocht ik zelf mijn kamer wel op... En mijn broer heeft 1 keer een mep gehad, die ik overigens wel kon begrijpen. Hij was 's avonds laat dusdanig laat thuis gekomen, terwijl hij maar kort weg zou zijn, dat mijn vader de politie al had gebeld om hem als vermist op te geven. Alle angst en bezorgdheid kwam er bij mijn vader in een keer uit. Mijn broer had niet zoveel moeite met die klap, maar vond het wel onwijs banketstaaf dat hij mee moest naar het politiebureau om aan te geven waarom hij als vermist was opgegeven... Vork

Dus hier gaat absoluut iets fout. Dat TS dan hulp zoekt vindt ik super. Eigenlijk zouden haar ouders hulp moeten zoeken om op een andere manier met hun kind om te gaan, maar dat is voor ouders ook lastig toe te geven. De situatie laten zoals hij is, lijkt me onwenselijk.

@TS: succes!