Kans op zeer dichte mist.... daar gaat het vuurwerk!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bubsj

Re: Kans op zeer dichte mist.... daar gaat het vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:58

Ik had vanochtend na door de mist buiten rijden (en lieve paard was zoooo braaf ondanks het vuurwerk) het ijs in mijn haar hangen.. Echt ik was net een sneeuwpop. Dat beloofd wat voor vanavond Lachen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:02

Misser schreef:
Ik snap niet dat je vrijwillig in een auto gaat zitten, blijf dan thuis/ergens slapen

Tsjah vorig jaar waren we bij mijn zus geweest en daar was het helemaal niet mistig Clown We reden naar huis en plots zaten we er dik in... Omdat daar erg veel bomen staan dachten we dat het verderop wel mee zou vallen...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:09

faye schreef:
xXGRIETJEXx schreef:
Hier in Friesland (sexbierum) was het vanmorgen helemaal dicht, konden het pompstation van de buren haast niet zien.
Het is nu gelukkig weer weggetrokken, hopelijk gaat het niet zoals vorig jaar.
Vorig jaar is de auto die ze in de brand zouden steken in beslag genomen ivm met de veiligheid, dit jaar gaat er zowiezo een in de hens omdat er 4 auto's klaar staan, zou een mooi feest zijn als ze alle 4 gingen, maar eerst maar eens afwachten wat het weer doet.

Dit bevestigt mijn vooroordeel maar weer dat friezen simpel zijn. Wat een lol! Een auto in de fik steken

Oei Boos! Faye, wat een vreselijk generaliserende opmerking. Misselijk

Bij vieren oud en nieuw altijd samen met de familie, die 10 km bij ons vandaan wonen. Vorig jaar inderdaad stapvoets gereden en bedacht dat we dat nooit meer gingen doen. Maar vandaag is het weer mistig en extreem koud (hier -6). Vriend is aan het spelen met zijn band tot half negen. Daarna maar weer proberen om naar ouders te gaan, en weer stapvoets terug ben ik bang.
Gelukkig wordt bij ons weinig aan vuurwerk gedaan. Ik hoor enkel wat knallen van carbid.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:19

Ik ga straks alvast naar vriendlief toe .. woont hier een half uur rijden vandaan..
Was de bedoeling om vannacht daar pas heen te gaan , maar aangezien het hier al mistig begint te worden
neem ik het risico niet om pas later te gaan..
vorig jaar zouden vriendin en ik naar de tent gaan wat hier vandaan 20 min rijden is met de auto , maar het was toen zo mistig dat ik niet weg kon zag niks onderweg en ben dus saai alleen thuis gebleven aangezien vriendinnen verder weg wonen kon ik daar ook niet heen..

Gebeurd mij niet meer weer , ga zo tas in pakken en lekker naar mn schoonfamilie toe Tong uitsteken

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:48

Hmm alweer mist, wordt het traditie met nieuwjaar? Errg jammer van de hele sfeer en idd het vuurwerk.

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:53

Hier is het echt helemaal dicht... Ik kan de bak nog net zien, maar meer ook niet Knipoog
Best leuk zo dit weer, maar van rijden komt op dit moment weinig.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:12

Hier trekt het ook langzaam dicht...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:27

hier zie je inmiddels ook niet heel veel meer

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:30

Hrm, hier zag je vanmiddag ook al niet veel meer, zal alleen maar verslechterd zijn...

Balen, het was vorig jaar ook al zo'n ramp!
Hoef nu gelukkig niet in een taxi oid, maar moet wel fietsen. Hopen dat andere ook om mij denken/uitkijken Scheve mond

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 17:30

Marnixx schreef:
Hier is het echt helemaal dicht... Ik kan de bak nog net zien, maar meer ook niet Knipoog
Best leuk zo dit weer, maar van rijden komt op dit moment weinig.

Das typisch. Woon toch wel aardig dicht bij jou in de buurt. Maar hier valt de mist mee..... hopenlijk komt jouw mist hier niet heen!

Het vriest hier ook nog maar amper. -2,5. Is niet veel, en was ook niet voorspelt.... het moet wel harder gaan vriezen.. hebben we ook minder problemen met rokersgezeur.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:33

Hier zie je nog wel gewoon goed. Ik moet vanavond en vannacht ook met de auto weg, maar stop toch maar m'n pyama in m'n tas. Oke, het is maar 4 km dat ik dan moet rijden, maar toch.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:35

Het trekt hier goed dicht, en het is knap koud. Volgens mij nog steeds rond de -6. Vriend komt pas laat thuis van het spelen met zijn band Boos! En daarna was de planning om nog naar mijn ouders met de auto te gaan....
Noord-oost Friesland.

4 km is wel te belopen toch? Het is in ieder geval niet mijn idee om bij mijn ouders of oma te gaan slapen, maar gewoon vannacht thuis te komen. Gelukkig kunnen wij een landweg nemen waar nagenoeg geen verkeer langs komt. En al helemaal geen vuurwerk wordt afgestoken.

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:44

Het is hier alweer net zo als vorig jaar! Dus datword weer geen vuurwerk zien.
Ik moet om 11 uur nog naar de stalling omdat daar niemand is en ik dan even hooi moet voeren om ze bezig te houden.
pffff zie er nu al tegenop! Je moet wat voor die paarden overhebben he!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:44

Leuuuuuk, weer in het Noorden/oosten, net als vorig jaar... Bah bah bah, ik ga er NIET weer doorheen hoor, vorig jaar was ik zo bang Clown

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:46

Faye: hier in Overijssel steken ze ook auto's in de fik hoor, 2 die voor de schroothoop bestemd waren, die laten ze dan tegen elkaar racen en dan gaan ze in de fik Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:48

Kan zijn Aranel, persoonlijk vind ik dat nogal primitief volks vermaak.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:51

Maar is dat vuurwerk als sowieso niet Faye Pling
Die auto's gaan hoe dan ook toch kapot hoor, kan je beter een lekker warm vuur er mee maken Clown
Hier hebben ze altijd brandstapels.. en geloof dat dat door heel nederland zo is...

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:56

Hier is het al helemaal dichtgetrokken.En vannacht ook nog kans op ijzel!!Gelukkig hoef ik niet met de auto weg.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:01

Beetje jammer, wij gaan uit, maar als het zo mistig wordt, gaat het niet door. Zonde van het kaartje :/

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:02

de ANWB raad aan om een slaapzak mee te nemen als je bij andere mensen oud en nieuw gaat vieren hahaha

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:02

x_Marr schreef:
Maar is dat vuurwerk als sowieso niet Faye Pling
Die auto's gaan hoe dan ook toch kapot hoor, kan je beter een lekker warm vuur er mee maken Clown
Hier hebben ze altijd brandstapels.. en geloof dat dat door heel nederland zo is...

totdat er wat misgaat ohhhh wat leuk joh Slapen ook ik zie er totaal de humor/nut niet van in, maargoed dat zie ik dan ook niet bij het vuurwerk.

hier is het nu ook al aan het dichttrekken maar voor de rest nog goed zicht, tis hier nog niet heel erg maar maakt mij niets uit ik zit toch lekker binnen Haha!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:07

Hier nog geen mist te bekennen *klopt af*. Wij moeten vanavond ook weg, en we MOETEN terug omdat vriendin hier komt slapen en dan kunnen we het niet maken om niet naar huis te komen!!!
Ik hoop dus dat het hier niet dichttrekt, het helpt misschien dat we in het zuiden wonen!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:17

Hier is het nog helder (Twente aan de Duitse grens). Vorig jaar hadden we wel zeeeeer dichte mist met oud en nieuw. Je zag serieus geen hand voor ogen. Je kon niet zien waar je je voeten neer zette, ik kan je vertellen, das best eng Sigaar .
Vorig jaar is hier het vuurwerk nieuwjaarsdag afgestoken Haha! .

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:23