strijken?? Getver!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carolinef

Re: strijken?? Getver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:00

ik spaar t maanden op, ga op n gegeven moment zelf op mijn stapel strijk in de mand staan, dan zakt t in en lijkt t niet zo veel haha, er bestaan prof strijkcentrales die je strijk komen halen en tegen vergoeding gestreken en wel terug brengen......

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:12

Grappig dat ik dit NU lees Huilen van het lachen
Ik ben net klaar met ook zo'n bult.
Maar wij thuis zijn met zijn 7ene..

En dan moet ik strijken? Ik een arm meisje van 12 Clown
Whaha nee het zal vast wel goed voor me zijn.
En met wat bokken en muziek, Kom je er wel doorheen meid... Ach gut

Er zijn ergere dingen in de wereld..

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:32

Ik vind het niet leuk maar vriendje en ik doen het vaak samen. Ik strijk en hij vouwt. TV op de achtergrond aan en dan gaat het wel. En je wil niet weten hoeveel ik moet strijken omdat mijn vriend voor zijn werk altijd pakken en overhemden aan moet. Dan is het ook nog een smeerkees want elke dag zit er wel een koffievlek op zijn overhemd dus moet ie weer een schone aan.

Ik heb al zitten denken aan een strijkclubje, gewoon meerdere vrouwen/mannen bij elkaar en dan 1 keer per week een strijkavond bij iemand thuis inlassen. Daar ga je dan gezellig met je plankje en je ijzertje naar toe of ze komen bij jou thuis. Met meerdere mensen is het denk ik minder saai.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:36

Oh verschrikkelijk, hou op Clown

Ik ben bijna 17 en ik moet hier thuis strijken.. Ik spaar het ook te lang op, maargoed ik kom er meestal nog wel doorheen en dan word ik boos omdat het niet lukt en dan ga ik smijten met dingen en dan is het zo gedaan Clown

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:13

Is nu een pauze aan het inlassen tijdens het strijken Haha!
Ben nu ook begonnen aan het schone wasgoed dat weer terug gegaan is de kast in zonder een bout gezien te hebben, tijdens de verhuizing...... Helaas doet mijn tv het ook nog niet in mijn washok dus moet ik het met de radio doen

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:34

Wat ben ik dan toch een bezige bij als ik het van sommigen zo lees Schijnheilig.. Ik strijk shirtjes, bloezen, vesten, (spijker)broeken, beddengoed en theedoeken. Behalve de werkkleding van mijn vriend die vrachtwagenmonteur is, dat vind ik zinloos. Maar toen ik nog in de kraamzorg zat, streek ik ook mijn uniformen...

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:08

denice schreef:
En toen!! Toen was ik klaar!

En nu is het klaar om weer vies gemaakt te worden Boos!

hier ook zo!!!
ben tot half 6 bezig geweest,en met 2 kids om je heen duurt het allemaal net wat langer haha.
maar had voor hun een grote tent gemaakt op hun kamer toen ik die schoon had.
alle dekbedden vast gebonden vanaf de kast naar de strijkplank(had vanmorgen alles weg gestreken) dus die hadden een mooie hut,en waren er niet uit te krijgen.

over een paar dagen zal er niks meer te zien zijn van mijn schoonmaak. Bloos

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:21

Siets schreef:
Wat ben ik dan toch een bezige bij als ik het van sommigen zo lees Schijnheilig.. Ik strijk shirtjes, bloezen, vesten, (spijker)broeken, beddengoed en theedoeken. Behalve de werkkleding van mijn vriend die vrachtwagenmonteur is, dat vind ik zinloos. Maar toen ik nog in de kraamzorg zat, streek ik ook mijn uniformen...

jeej meid wil je hier niet s langskomen Knipoog je schrijft leuk in je profiel, kom s langs, maar dat mag ook andersom hoor Haha!

HBVisser schreef:
Ik vind het niet leuk maar vriendje en ik doen het vaak samen. Ik strijk en hij vouwt. .

oh zo ver krijg ik mijn man echt niet, haha hij ziet me aankomen Duivel

eerlijk is eerlijk, als t gestreken is ziet t er veeeeeeel beter uit

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:37

HBVisser schreef:
Ik heb al zitten denken aan een strijkclubje, gewoon meerdere vrouwen/mannen bij elkaar en dan 1 keer per week een strijkavond bij iemand thuis inlassen. Daar ga je dan gezellig met je plankje en je ijzertje naar toe of ze komen bij jou thuis. Met meerdere mensen is het denk ik minder saai.

Dat is een goed idee, kan je nog wisselen ook. De een heeft een hekel aan overhemden en de ander aan rokken en de volgende aan broeken. Kan je die met elkaar wisselen en voor elkaar doen! Dan ben je er helemaal zo doorheen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:40

Strijk alleen als het nodig is want het is echt een rotwerk

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 07:38

Carolinef schreef:
Siets schreef:

jeej meid wil je hier niet s langskomen Knipoog je schrijft leuk in je profiel, kom s langs, maar dat mag ook andersom hoor Haha!

Hihi ik doe het vooral omdat het moet hoor! Is denk ik ook wel voor een deel bepaald door hoe je het van huis uit hebt meegekregen. Mijn moeder stond werkelijk haast elke dag te strijken. Dan vind je het eerder 'normaal'. Vind je het werkelijk zo verschrikkelijk dan Haha!?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:50

ja maar ik draai hier met 2 kleine kids en n man in d bouw dagelijks wel 2 wasjes, als ik dat ter gelijk moet gaan strijken, dat red ik niet, 9 van de 10 keer vouw ik t op als t uit de droger komt dan is het enigszins met de hand glad te maken, maar vaak lukt dat me ook al niet.

daarnaaast heb ik last van carpale tunnel syndroom aan handen en vingers en voelt dat gestrijk dan niet lekker maar ach, ik doe het wel s hoor, daar niet van, mn de kinder kleding!!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:07

Ruilen, ik strijken en jij badkamer poetsen? Haha!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:13

Ik strijk alleen wat nodig is.
Dus de overhemden/bloes ,maar verder echt niks hoor.
Vind het echt een k*twerkje.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:17

Wij strijken alle shirtjes en overhemden en broeken etc (zijn met 5 personen thuis). Vind het zó lelijk staan, gekreukte kleren..

Vriendinnetje van me in de eerste klassen van de middelbare liep ook áltijd in ongestreken kleren. En er zaten me toch een partij kreukels in, echt.. onverzorgd? Weet niet zo goed hoe ik het moet uitdrukken, maar het staat gewoon niet netjes.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 10:28

Het zit ook minder lekker vind ik..

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:31

Ik strijk echt helemaal nooit niet. Mocht manlief een glad overhemd aan willen trekken strijkt ie maar lekker zelf. Dat doet ie niet, dus dan maar kreukels. Moet trouwens zeggen 98% van onze kleding hoeft ook niet gestreken te worden. Een spijkerbroek is zo glad als je hem aantrekt, een shirt goed ophangen en geen kreuk te zien. Het staat wel netter in de kast maar om daar nou voor te gaan strijken Lachen

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:32

Tis niet een van mn favoriete werkjes, daarom spaar ik het altijd een maandje op, dan is het ook de moeite. Meestal heb ik dan een uurtje nodig en is alles weer gedaan.
Ik heb dan wel weer het geluk dat ik alleen mn eigen kleding strijk en niet van vriendlief ofzo. (die tijd komt nog wel.. Boos! )

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:33

ik strijk nooit.
ik koop ook geen bloesjes Clown

vriendlief strijkt zelf maar.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:07

Wij strijken ook alles, of ik zal het beter zeggen: onze strijkvrouw doet het. Haha!
Ik draag bijna nooit iets ongestreken, buiten een 'kreuk'pull die niet hoeft gestreken te worden (en m'n LO t-shirt wordt ook niet elke keer gestreken). Ik vind het gewoon slordig en het voelt ook op de een of andere manier niet zo goed aan.
Jee ik klink wel heel verwend nu. Bloos
Ach ja, 't is nu eenmaal wat ik gewoon ben. Zelf hoef ik dus niet vaak te strijken, maar ik vind het nog wel fijn, zo lang de hoeveelheid te doen is..

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:32

Wat vouwen betreft heb ik geluk. Dat kan ik dus echt niet. Broeken en truien gaat nog wel, handdoeken en theedoeken ook wel. Maar overhemden.......dus echt niet. Vriendje is veel op reis voor zijn werk en overnacht dan hotels. Hij heeft heel goed opgelet hoe de was en strijkservice daar vouwt en dat heeft ie zichzelf geleerd. Daarom strijk ik (en in overhemden ben ik echt goed) en vouwt hij. Best gezellig hoor, zo met z'n tweetjes.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:42

Een schoonzus van mij strijkt ook niets. Zij beweert elke keer dat haar kleding er geweldig netjes uit ziet. Ik vind het gewoon zonde. Dan koop je kleding van een goede kwaliteit, maar je strijkt het niet. Vind het er niet uit zien dan hoor Nagelbijten / Gniffelen

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:46

Iris82 schreef:
Ruilen, ik strijken en jij badkamer poetsen? Haha!

deal!!!! Duivel

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:34

HBVisser schreef:
Wat vouwen betreft heb ik geluk. Dat kan ik dus echt niet. Broeken en truien gaat nog wel, handdoeken en theedoeken ook wel. Maar overhemden.......dus echt niet. Vriendje is veel op reis voor zijn werk en overnacht dan hotels. Hij heeft heel goed opgelet hoe de was en strijkservice daar vouwt en dat heeft ie zichzelf geleerd. Daarom strijk ik (en in overhemden ben ik echt goed) en vouwt hij. Best gezellig hoor, zo met z'n tweetjes.

Overhemden vouwen doe ik ook niet hoor. Als ze gestreken zijn gaan ze op een hanger de kast in. En als hij op reis moet voor z'n werk heeft hij gelukkig ook een tas speciaal voor pakken ed. waar ze in kunnen hangen.

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:45

waha ik heb niet eens een strijkijzer.. Haha!
Heb shirtjes die snel kreuken gewoon liggend te drogen, dan valt het wel mee.
(owhja en de antikreuk-knop op de wasmachine is ook erg handig Knipoog)