Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

, daarom wil ik graag oefenen & les, want ik vind het wél heel leuk om te doen! 
) en ik heb er éigenlijk geen tijd voor, ik wil wel graag een muziekopleiding o.i.d gaan doen, maar dat duurt nog zo lang, en dan ben ik bang dat ik mezelf voor gek ga zetten of ik te slecht ben ofzo
:D
bij mijn muziek school is het voor een halfjaar 239 euro ofso dat is best wel duur mjaa .
Maar hoelang is dat dan? Een half uur les? 

rooslovertje schreef:Ik heb 1 uur in de week licht-klassiek, 1 uur in de week jazz & pop, 2 uur in de week belten en nog een drie-facettenles (interpretatie, techniek & timing)
Bij licht-klassiek zing ik over het algemeen klassieke nummers. Van Phantom of the Opera tot Kurt Weill. Hier leer ik de klassieke kant van het zingen, dus veel kopstem en 'holle' tonen.
Bij jazz & pop zing ik veel ballads.
Bij de beltlessen leer ik belten. Hierbij zing ik vooral musicalnummers, omdat daar veel in word gebelt.
En de 3-facettenlessen zijn voor de techniek. Ademhaling, steun, articulatie en interpretatie.
WowAmigo; wat voor nummers zing jij dan eigenlijk?

En ben nog laaaang niet uitgeleerd.
rooslovertje schreef:Het is idd leuk als je merkt dat het steeds makkelijker gaat![]()
![]()
Tof! Ik ben niet echt van het rock, tenminste, niet qua zingen. Tja, Alanis Morissette, maar dat kun je ook niet echt rock noemen.
Haha, zal best meevallen hoor. Ik leer het ookEn ben nog laaaang niet uitgeleerd.
Heb je toevallig een opname?
Plien91 schreef:Kan iemand mij uitleggen hoe je moet belten?

Ik kan het ook geen númmers lang volhouden hoor. 
Ik had veel muzikaal aanleg en aanleg om te zingen met een groot bereik, en kon veel stemoefeningen van nature al vloeiend en goed. Dus ik heb weer een egoboost
rooslovertje schreef:Haha, dat betekend dus dat je niet (correct) belt WowAmigoIk kan het ook geen númmers lang volhouden hoor.
Ging het goed SpikkelFire?
*) Kan het trouwens wel meezingen hoor, dat is het niet. Maar het klinkt zo beroerd
. Tenminste, volgens de laatste zanglerares dan he (voor de nummers die ik deed dan, laat ik het zo zeggen), maar die lessen gingen dan ook een beetje zo: 10 minuten kletsen, 3 toonladders doen (Hoe voelt dat? Goed? Ja, klinkt ook goed), een liedje meezingen met cd (ja, nou, gaat goed! Misschien nog iets meer zus en zo...) en tot de volgende keer!
)