Zangles.!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tezza13

Re: Zangles.!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 18:02

Hier kan wel een Slotje op.

Groetjes Tessa

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:04

Waarom? Clown
Vind het wel een leuk topic eigenlijk Haha!

Tezza13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 08:24

ja maar ja niemand reageerd dus ja kan ik hem beter sluiten .

x:D

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:40

Haha nou dan zakt hij vanzelf naar beneden hoor, nergens voor nodig om hem te sluiten Haha!
En.. 4 pagina's voel noem ik ook niet echt "niemand reageerd" Knipoog

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:06

Hihi, ik meld me hier ook even Vork

Ik zing ook, best veel eigenlijk. Ik doe op dit moment de vooropleiding muziektheater op het conservatorium in Arnhem. Heb in totaal 6 uur in de week zangles. Lachen

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:10

Ik heb morgen mn eerste zangles Hyper!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:52

Ik wil ook heeel graag op zangles! Haha!
Ik hoor best veel dat ik goed kan zingen, ookal ben ik er zelf niet zo van overtuigd Bloos , daarom wil ik graag oefenen & les, want ik vind het wél heel leuk om te doen! Lachen

Alleen mijn ouders vinden het wel wat te duur (logisch Tong uitsteken ) en ik heb er éigenlijk geen tijd voor, ik wil wel graag een muziekopleiding o.i.d gaan doen, maar dat duurt nog zo lang, en dan ben ik bang dat ik mezelf voor gek ga zetten of ik te slecht ben ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Tezza13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 14:31

okeej ,
ik heb binnenkort ook mijn eerste zang les Haha!:D
ik wil geen muziek opleiding doen ofso wil iets met kinderen doen haha .Tong uitsteken bij mijn muziek school is het voor een halfjaar 239 euro ofso dat is best wel duur mjaa .
het is gewoon duur ,

je zet je heus niet voor gek hoor DeEiken want heel veel mensen durfen hun stem niet te laten horen Haha!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:38

Ik betaalde (toen ik nog niet op het conservatorium zat) zo'n 22 euro per les. (1½ uur)
239 euro vind ik écht niet duur Nagelbijten / Gniffelen Maar hoelang is dat dan? Een half uur les?

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:50

ik meld me hier ook even

ik betaal nu 25 euro per les voor een uurtje
verder zing ik in een band en ben ik ook aan het zingen in een duo

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:07

Dat is niet duur volgens mij! Bij wat voor type zangleraar zitten jullie? En wat doen jullie in een les?

Ik heb een "lichte muziek" lerares gehad die veel aan techniek deed, een LM-lerares die juist weinig aan techniek deed en veel aan interpretatie/intonatie, een operazanger (heel erg op techniek uiteraard) en de laatste was een beetje techniek en een beetje interpretatie.

Wat voor soort band speel je Mepril? (welke nummers zing je?) Vind ik altijd leuk om te horen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:15

Ik heb 1 uur in de week licht-klassiek, 1 uur in de week jazz & pop, 2 uur in de week belten en nog een drie-facettenles (interpretatie, techniek & timing) Lachen

Bij licht-klassiek zing ik over het algemeen klassieke nummers. Van Phantom of the Opera tot Kurt Weill. Hier leer ik de klassieke kant van het zingen, dus veel kopstem en 'holle' tonen.
Bij jazz & pop zing ik veel ballads.
Bij de beltlessen leer ik belten. Hierbij zing ik vooral musicalnummers, omdat daar veel in word gebelt.
En de 3-facettenlessen zijn voor de techniek. Ademhaling, steun, articulatie en interpretatie. Lachen

WowAmigo; wat voor nummers zing jij dan eigenlijk?

Tezza13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 19:22

nee is een uur les Haha!
ik weet niet ben er nog niet geweest Knipoog
Haha!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:28

rooslovertje schreef:
Ik heb 1 uur in de week licht-klassiek, 1 uur in de week jazz & pop, 2 uur in de week belten en nog een drie-facettenles (interpretatie, techniek & timing) Lachen

Bij licht-klassiek zing ik over het algemeen klassieke nummers. Van Phantom of the Opera tot Kurt Weill. Hier leer ik de klassieke kant van het zingen, dus veel kopstem en 'holle' tonen.
Bij jazz & pop zing ik veel ballads.
Bij de beltlessen leer ik belten. Hierbij zing ik vooral musicalnummers, omdat daar veel in word gebelt.
En de 3-facettenlessen zijn voor de techniek. Ademhaling, steun, articulatie en interpretatie. Lachen

WowAmigo; wat voor nummers zing jij dan eigenlijk?

oooh lijkt me echt leuk! Ik vond vooral de techniek-lessen erg leuk, dan merk je echt dat je het onder de knie krijgt en als het dan lekker gaat is dat helemaal super! Maar goed ik heb dus nu mijn oefenceedeetjes Haha!

Hihi, ik zing ook Phantom of the Opera, maar dan de versie van Iron Maiden Rock-on, dudes! Nagelbijten / Gniffelen

Ik zit in een rockband en zing vanalles van Queen en Iron Maiden tot Metallica en Guns & Roses!

Zou best wat meer "meisjesnummers" willen zingen, maar die passen doorgaans niet bij ons repertoire Haha!
Maar dit is ook wel erg leuk hoor.

Ik schijn ook te kunnen belten, wilde het op mijn laatste zangles onder de knie krijgen, maar kon het al Clown
Al vermoed ik dat ik ieeeeeetsje minder professioneel klink dan jij Nagelbijten / Gniffelen

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:30

Het is idd leuk als je merkt dat het steeds makkelijker gaat Ja Haha!

Tof! Ik ben niet echt van het rock, tenminste, niet qua zingen. Tja, Alanis Morissette, maar dat kun je ook niet echt rock noemen. *LOL*

Haha, zal best meevallen hoor. Ik leer het ook *LOL* En ben nog laaaang niet uitgeleerd.
Heb je toevallig een opname?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:45

Kan iemand mij uitleggen hoe je moet belten? Schijnheilig

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:01

rooslovertje schreef:
Het is idd leuk als je merkt dat het steeds makkelijker gaat Ja Haha!

Tof! Ik ben niet echt van het rock, tenminste, niet qua zingen. Tja, Alanis Morissette, maar dat kun je ook niet echt rock noemen. *LOL*

Haha, zal best meevallen hoor. Ik leer het ook *LOL* En ben nog laaaang niet uitgeleerd.
Heb je toevallig een opname?

Nou, binnenkort verkrijgbaar op http://www.noissue.nl ! We zijn onlangs op de radio geweest (ehm, dat klinkt stoerder dan het was, was lokale zender, haha) en daar krijgen we nog opnames van. Maar als die net zo klinken als dat bandje dat de bassist thuis met zijn cassette recorder heeft opgenomen dan begraaf ik die HEUL diep onder de grond haha. Ik stond keihard, ze hadden de hoge tonen weggedraaid ofzoiets, de muziek stond vrij zachtjes en door het iets te trage bandje klonk ik als een dronken vent, haha.

Poeh, ik denk dat Rooslovertje je dat beter kan uitleggen! Ik heb wel theorie gelezen, maar kan het niet reproduceren! Ik was wel erg verrast dat ik het kon trouwens. Maar het feit dat ik bepaalde GnR kan zingen zonder mijn stem kwijt te raken had overigens wel een belletje moeten laten rinkelen trouwens, haha.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 06:57

Plien91 schreef:
Kan iemand mij uitleggen hoe je moet belten? Schijnheilig

Je kunt het niet vanaf een boekje doen, dat ten eerste. Knipoog
Als je goed wilt leren belten moet een zangdocent jou dit uitleggen, en jou hier langzaam in 'trainen'.
Als je dit zomaar op jezelf gaat doen is de kans groot dat je het verkeerd doet en je stem kwijt kan raken.

Maar ik zal het proberen uit te leggen. Don't shoot me, ik kan niet zo goed uitleggen. Bloos

Belten is zingen door middel van je lichaam. Je ondersteund bepaalde spieren die de stemkracht vergroten. Knipoog
Bij klassieke zang probeer je vaak je strottenhoofd (larynx) laag te houden, zodat je een hele ruime en 'holle' toon krijgt. Bij belten moet dit juist niet. Je houd je strottenhoofd op dezelfde plek, hóóguit iets meer naar beneden. Je gebruikt je borststem om mee te zingen. Bij de klassieke methode klinkt (als het goed is) jouw borststem tijdens het zingen anders dan als je praat. Bij belten hoort dit (bijna) dezelfde klank te zijn. Door echt in je lichaam te gaan staan kun je hogere tonen halen zonder in je kopstem over te hoeven gaan. Een echte belter heeft dan ook na een paar nummers zingen geen last van zijn of haar stem. Knipoog

Een perfect voorbeeld van een echt beltnummer is van Whitney Houston - I will allways love you

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:03

Woehaha, nou, als ik ergens last van krijg is het wel "I will always live you" van Whitney Houston, hahahahaha. En mijn omgeving ook trouwens _O- :')

Vind ik zo knap gezongen, dat wel. Net als dat laatste nummer van Beyonce, If I were a Boy of zoiets.

Maar goed, je kan niet alles hebben he :D
(ik zal wel niet voor niets in de rock zijn beland, haha)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:06

Ik heb vandaag mn eerste zangles gehad :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:10

Haha, dat betekend dus dat je niet (correct) belt WowAmigo :)) Ik kan het ook geen númmers lang volhouden hoor. :))

Ging het goed SpikkelFire? :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:20

Ja super :D Ik had veel muzikaal aanleg en aanleg om te zingen met een groot bereik, en kon veel stemoefeningen van nature al vloeiend en goed. Dus ik heb weer een egoboost :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:58

Ah wat leuk Spikkelfire!

Ik ga volgende week beginnen met zangles, heb er al helemaal zin in :D

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:22

rooslovertje schreef:
Haha, dat betekend dus dat je niet (correct) belt WowAmigo :)) Ik kan het ook geen númmers lang volhouden hoor. :))

Ging het goed SpikkelFire? :D

Heeft het niet met je bereik te maken ook (alhoewel ik sopraan schijn te zijn qua bereik?), of is het zo dat als je dat correct kunt dat je dan alles kunt zingen? (*zoekt het nummer van een zangpedagoog 8-) *) Kan het trouwens wel meezingen hoor, dat is het niet. Maar het klinkt zo beroerd _O- :')

Nee, ik heb er ook nooit echt les in gehad, maar bij de nummer die ik zong gebruikte ik het wel en ik krijg nooit last van mijn stem dus ik zal ergens wel een klok hebben horen luiden :D . Tenminste, volgens de laatste zanglerares dan he (voor de nummers die ik deed dan, laat ik het zo zeggen), maar die lessen gingen dan ook een beetje zo: 10 minuten kletsen, 3 toonladders doen (Hoe voelt dat? Goed? Ja, klinkt ook goed), een liedje meezingen met cd (ja, nou, gaat goed! Misschien nog iets meer zus en zo...) en tot de volgende keer!

Het was wel heel leuk, daar niet van, maar had iets meer techniek verwacht en meezingen met echte begeleiding vind ik ook fijner.

Spikkelfire: wat leuk! Is leuk om te doen he en zeker als ze zeggen dat je goed bent (wat dat betreft waren mijn laatste lessen ook super :D )

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:27

Ja zeker leuk, en goed voor je ego ja als je het goed kan :D