Pingeld gevonden, iemand (bank)ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Re: Pingeld gevonden, iemand (bank)ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:29

die beelden mogen ze niet eens bekijken....

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:34

je brengt het naar de bankt . De bankbedienden steken het toch in hun zak.
Heb ik al is mee gemaakt , exact het zelfde

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:37

_Bonte_ schreef:

Hoe weet je dat ze het in hun eigen zak hebben gestoken?

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:44

we vroegen later of ze de eigenaar hadden gevonden , en wisten plots allemaal van niets meer

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:47

_Bonte_ schreef:

Die bankmedewerker zouden ze dan gelijk moeten ontslaan. Ik heb vele miljoenen door de vingers gehad maar ik zou nog niet slecht willen zijn voor een cent. Overigens zie je geld niet echt iets als waardepapier als je ermee aan het werk bent. Je gaat er wel secuur mee om en alleen als je grote stapels paarse biljetten in je vingers hebt denk je weleens aan een nieuwe auto en maakt daar grapjes over.

TS, de bank kan in de pinautomaat idd de opnamen terugzoeken en zorgen dat de rechtmatige eigenaar zijn geld terug krijgt.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:49

_Bonte_ schreef:
we vroegen later of ze de eigenaar hadden gevonden , en wisten plots allemaal van niets meer

Hm ik vraag me af of je daar uit af kunt leiden of iemand in eigen zak heeft gestoken.

Wij worden ook daadwerkelijk ontslaan als we geld of emballagebonnen op de werkvloer vinden en dan zelf houden.
Er is er eentje ontslagen die een bonnetje van 1,50 in eigen zak heeft gestoken Clown

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:11

En terecht! Clown

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:13

joyce2 schreef:
Wel netjes dat je het terug wilt brengen, maar ik denk dat de bank eht ook in eigen zak steekt.

Dat is echt de grootste onzin. Als je het geld er niet binnen 5 minuten uit pakt, slikt de automaat het weer in en wordt het weer op je bankrekening bijgeschreven. Been there, done that.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:01

suuzepuus schreef:
die beelden mogen ze niet eens bekijken....

De beelden komen rechtstreeks op een camera terecht waar ik met mijn snufferd naast zit.
Wat is dat nou voor onzin dat wij de beelden niet mogen bekijken?
Pincodes zijn niet te zien op de schermen dus niks aan de hand.
Geld wordt na aantal minuten weer ingeslikt, altijd, zelfs bij een defecte automaat is dat de laatste handeling die dat ding nog kan.
Als ik geld achter houd word ik ontslagen. Zal me daar om dat fut bedrag mijn baan op het spel zetten.
Dat iemand er niets van af weet zegt niets, want niet iedereen werkt op dezelfde dagen en als het geld al opgehaald of terug gestort is waarom dan de tamtam rond laten gaan?

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:27

Dat heeft mijn moeder ook wel eens gehad en die had het ook binnen bij de bank afgegeven en die kreeg toen later een bos bloemen van de eigenaar als bedankje.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:17

toevallig heeft een klasgenootje recent 200.- in het automaat laten zitten. degene die na haar is gekomen heeft het geld waarschijnlijk ook meegenomen. andere klasgenoot heeft door werkervaring inzicht in hoe dit gaat. weet niet meer precies wat hij deed, iets mer de pinautomaten in ieder geval Lachen
als je pint laat je je gegevens achter dmv van je pas. degene die na jou komt als je geld laat zitten is dus te zien op de camera, heeft de bank ook gegevens van en daar wordt het geld gewoon van de rekening gehaald.
mijn klasgenoot was daar glas helder over, dat wordt gedaan. ook nog na mijn betoog over lieve oma'tjes die schulden af willen betalen: nee hoor, wordt er gewoon afgehaald.

nu moet je wel weten dat in mijn klas alleen volwassenen zitten ( doe duaal de sph) en dus zeker wel vertrouwen heb ik wat mijn klasgenoot vertelde, aangezien het een betrouwbaar iemand is.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:26

Daar geloof ik niks van.
Hoe volwassen je klasgenoot ook is.
Daar moet meer om heen gebeurd zijn. Het kan echt niet gebeuren dat wanneer iemand zijn geld heeft laten zitten wij dat even terug halen van de rekening van diegene die na haar kwam.
Ik werk op de kas, en krijg regelmatig dit soort gevallen onder mijn neus en ik kan je verzekeren dat dat niet zo makkelijk gaat.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:57

@ 4everHobbes: De automaat waar wij bij hebben gestaan, slikte het geld niet in, toen wij aan kwamen lopen (het ledig erf op, in Utrecht, bij het Louis Hartlopercomplex, voor de gene die bekend zijn in Utrecht) stond er helemaal niemand en je kunt de straat toch al van ver overzien. Toen wij bij die pinautomaat aan kwamen, zat het geld er gewoon in, we hebben toen nog even gewacht en mijn vriendin heeft het geld toen gepakt. De automaat heeft niets ingeslikt. Maar ik bedoel overigens niet dat de bankmedewerker het geld zelf in eigen zak steekt, maar als jij de volgende dag met een briefje van 50 naar de bank gaat (wij stonden daar 's avonds laat bij een automaat zonder bank eraan vast), zonder dat je zelf een pinbon hebt (dus de precieze tijd niet weet), kunnen ze never achterhalen van wie het geld is, dus ik ga er vanuit dat de bank dat gewoon weer "in de grote pot" stopt, want wat moeten ze anders met dat briefje van 50? Maar misschien dat de bankmedewerkers in het topic dat kunnen vertellen Knipoog

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:02

Dat lijkt me inderdaad beter Joyce, dat een bankmedewerker het enige juiste verhaal vertelt. Insinuaties als 'ze steken het in eigen zak' zijn echt nergens op gebaseerd.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:11

jammer dat ik nou nooit eens een paar tientjes vind. of beter nog een paar hondertjes.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:12

Maar wat denk jij dan dat ze ermee doen als ze het niet zouden kunnen achterhalen?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 04:36

milo schreef:
toevallig heeft een klasgenootje recent 200.- in het automaat laten zitten. degene die na haar is gekomen heeft het geld waarschijnlijk ook meegenomen. andere klasgenoot heeft door werkervaring inzicht in hoe dit gaat. weet niet meer precies wat hij deed, iets mer de pinautomaten in ieder geval Lachen
als je pint laat je je gegevens achter dmv van je pas. degene die na jou komt als je geld laat zitten is dus te zien op de camera, heeft de bank ook gegevens van en daar wordt het geld gewoon van de rekening gehaald.
mijn klasgenoot was daar glas helder over, dat wordt gedaan. ook nog na mijn betoog over lieve oma'tjes die schulden af willen betalen: nee hoor, wordt er gewoon afgehaald.

nu moet je wel weten dat in mijn klas alleen volwassenen zitten ( doe duaal de sph) en dus zeker wel vertrouwen heb ik wat mijn klasgenoot vertelde, aangezien het een betrouwbaar iemand is.

En wat als er iemand is die het geld ziet zitten, het pakt en wegloopt zonder te pinnen??

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 05:03

Wat netjes van je dat je het teruggebracht hebt zeg! Was de hele wereld maar zo eerlijk, dat zou een jas schelen Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 07:03

Citaat:
zonder dat je zelf een pinbon hebt (dus de precieze tijd niet weet), kunnen ze never achterhalen van wie het geld is,

onzin Clown

ze weten ook als je geen pinbon hebt , exact hoe laat jij wat gepind hebt
en kunnen ze dus ook de vorige pinner achterhalen Knipoog

zou idd gewoon naar de bank gaan en aangeven dat de pinner voor je geld heeft laten zitten
als je het echt niet vertrouwd geef je aan dat de rechtmatige eigenaar het bij jou mag halen

aan de andere kant .. als je denkt dat ee baliemedewerker het in eigen zak stopt
kan deze zelfde ook een andere niet rechtmatige eigenaar naar jou toe sturen

maw ik zou het op de bank afgeven Knipoog

laat ik het zo zegen
mocht het mij ooit overkomen dat ik het vergeet
dan hoop ik dat het wod gevonden door iemand die zo eerlijk is het aftegeven Bloos

neem aan dat andere mensen het ook fijn vinden als hun geld terug komt Vork
ook als het "maar"50 euro is
voor een hoop mensen is dat een week eten of meer

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 08:13

Ik zou het ook afgeven bij de bank.
Ik had een tijd geleden in Antwerpen dat ik ging pinnen en de gene voor mij had haar pas erin laten zitten. Ik kon dus zo haar geld eraf halen, want het stond in het menu waar je de bedragkeuze kon doen. Er stond dat ik max 450 euro eraf kon halen. Ik heb het natuurlijk niet gedaan, maar heb alles gestopt en snel de pas eruit gehaald. Gelukkig stond degene die voor mij was geweest nog buiten, dus heb het pasje weer terug gegeven. Maar ik had dus wel een dagje flink kunnen shoppen van die 450 euro, maar goed het voelde beter om het pasje terug te geven.
Eerlijkheid duurt nog altijd het langst.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 08:18

Ja, maar geld van iemands pas afhalen en daar ff flink mee gaan shoppen (terwijl de eigenaar van de pas nota bene nog buiten staat), vind ik persoonlijk erger dan een achtergelaten briefje (en dan heb ik het dus niet over een berg geld die erin is blijven zitten) bij een verlaten pin apparaat weghalen. En volgens mij is het 1e ook strafbaar en het 2e niet Knipoog

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 08:34

joyce2 schreef:
Ja, maar geld van iemands pas afhalen en daar ff flink mee gaan shoppen (terwijl de eigenaar van de pas nota bene nog buiten staat), vind ik persoonlijk erger dan een achtergelaten briefje (en dan heb ik het dus niet over een berg geld die erin is blijven zitten) bij een verlaten pin apparaat weghalen. En volgens mij is het 1e ook strafbaar en het 2e niet Knipoog

Lijkt mij dat het allebei even strafbaar is, alleen: bewijs maar dat Jantje die gepind heeft het geld niet heeft meegenomen en Pietje die daarna komt het heeft gepakt....

Wat mij trouwens opvalt is hoe (wat is de beste omschrijving) naief veel mensen zijn om te denken dat ze de camerabeelden of de bonnetje nodig hebben om te kunnen achterhalen wie er wanneer gepind heeft....
Alle transacties worden toch geregistreerd en alleen een bankrekeningnummer van TS is voldoende om te weten wie er voor haar, na haar en op het zelfde tijdstip ergens anders in Nederland heeft gepind.....

Super dat je het terug hebt gebracht
Hopelijk krijg je nog een bedankje van de rechtmatige eigenaar!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 08:40

Maar als je als voorbijganger geld vind, in een pinapparaat zonder vestiging eraan vast, zelf niet moet pinnen en je dus niet weet hoe laat iemand gepind heeft, vraag ik me af hoe makkelijk ze dat kunnen nazoeken.

Ik denk (maar dat weet ik natuurlijk niet zeker) dat geld dat in het apparaat is blijven zitten en dat pakken, dat dat net zo strafbaar is, als geld oppakken dat op straat is blijven liggen en volgens mij is dat niet strafbaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 08:43

Officieel is volgens mij gevonden geld houden ook strafbaar Knipoog

Maar in een dusdanig geval zou ik afhankelijk van het bedrag (5 euro raak je over het algemeen niet kwijt, en áls je het kwijt raakt denk ik niet dat je naar de politie gaat of iemand dat heeft gevonden) er een melding van maken bij de politie. Ik zou het dan wel zelf bewaren denk ik.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 08:45

Het is niet vaak niet te bewijzen dat iemand, de pinner zelf, iemand die langsloopt, of de volgende pinner, het geld heeft gepakt en daarom kan daar niemand voor gestraft worden...
Dat is wat anders dan het niet kunnen traceren wie er voor je heeft gepind....