Mensen die verstand hebben van recht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Mensen die verstand hebben van recht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:18

juline schreef:
kiwiko heb jij het in die tijd ooit in je hoofd gehaal om een meisje van een jaar of 17 op de grond te gooien met arm op de rug en 2 man extra erbij. terwijl je eigenlijk een man moest hebben die moeilijk deed? nee zeker. zit zelf ook bij de beveiliging maar zulke dingen hoef ik niet in me hoofd te halen, ben ik meteen geschorst. een goede maat van me is (ex)commando en zelfs hij vond de filmpjes, die van bovenstaand incident zijn gemaakt, te erg voor worden.

ik ben zowizo niet van het lichamelijke geweld nee Knipoog Lachen

Ik heb wel eens een gooi van mijn ex de zaak door gehad......... toen ik door 4 meiden effetjes bij de WC te grazen werd genomen omdat ik ze weg had gestuurd bij mijn bar....... en ze verhaal kwamen halen...... goed dan ga ik ook op de vuist...... toen mijn ex met twee portiers ons kluwe vechtende meiden uit elkaar kwamen halen...... werd ik door mijn ex aan mijn haren uit de kluwe getrokken..... en met een " O ben jij het" met mijn lijf in een stapel barkrukken gegooid...........

scheit gebeurd in de heetst van de strijd.......... hij heeft er overigens nooit zijn excuses voor aangeboden, en ik heb er nooit om gevraagd

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:21

nee dat snap ik maar als het verder rustig is en je makkelijk de juiste aan kan pakken dan ga je niet een half uur staan vechten op straat om dat meisje plat te houden omdat ze onterecht op de grond lag. hier is ook aangifte voor gedaan er staan nu andere voor de deur bij de betreftende zaak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:22

GI Jane/Kim Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:23

juline schreef:
nee dat snap ik maar als het verder rustig is en je makkelijk de juiste aan kan pakken dan ga je niet een half uur staan vechten op straat om dat meisje plat te houden omdat ze onterecht op de grond lag. hier is ook aangifte voor gedaan er staan nu andere voor de deur bij de betreftende zaak

Maar zijn dat beveiligers of politiemensen waar je nu over praat?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:24

De portiers zijn weg????????? maar wat hebben die ermee te maken dan............ of was het in de zaak zelf al geescaleerd?

en is het zooitje gewoon buitengezet?

Hebben de portiers die vrouw op de grond gehouden?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:28

russel schreef:
GI Jane/Kim Haha!

ach je maakt zo wat mee als je in een zaak werkt waar er 5000 man op een zaterdagavond komen Lachen

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:28

de portiers hebben de vrouw op de grond gehouden.

dit meer om aan te geven hoe het in breda gaat. de portiers en politie zijn soms aardig corrupt. maar tevens ook de eigenaren waar het gros van de cafe's in breda is. het klinkt misschien aardig overdreven maar breda wordt voor een groot deel door een soort van maffia geregeerd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:30

waarom zouden de portiers dat doen? dan is er toch echt al wat aan de hand geweest...........

portiers mogen vandaag de dag helemaal niks meer Lachen echt helemaal niks Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:33

Juline, nu scheer je portiers over een kam met politie. Voor portier kom je snel in aanmerking, voor politieagent niet, daar is meer voor nodig. Veel portiers hebben losse handjes, dat is bekend, en voor sommige gelegenheden moeten ze ook wel hun mannetje staan, zeker tegenwoordig. Ik praat het niet goed, maar het lijkt nu net of er elk weekend jonge meiden mishandeld worden door portiers en politiemensen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:35

Njen schreef:
Welshcobfan schreef:
Ik ben wel bekend met vriendjespolitiek van agenten (mensen die ze kennen laten lopen zeg maar), maar zomaar iemand in elkaar slaan is wel erg jaren 40.

Ik snap alleen 1 ding niet.... waarom er nooit eerder moeite gedaan is om aangifte te doen of iig naar een rechtswinkel te gaan. Als iets echt onterecht is, zou ik er altijd direct werk van maken en niet 4 maand laten wachten totdat de betaaldatum in zicht komt en hij erachter komt: he dat kan ik niet betalen.

Brief heeft hij pas net gehad en zie mijn vorige bericht, mbt de boete die hij dacht te krijgen Lachen Tot vorige maand waren er andere omstandigheden die denk ik ietsje urgenter waren, maar wat dat is doet er nu even niet toe...

Ik weet niet wat er voor vreselijke dingen bij jou aan de hand zijn, maar je maakt mij niet wijs dat je niet een paar uurtjes vrij hebt kunnen maken in de afgelopen 4 maanden om naar de politie te gaan. Als dat wél zo is, heb je dus je billen gebrand en moet je nu op de blaren zitten.
Betalen dus.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:36

nee ik probeer alleen het straatbeeld van een zaterdagavond weer te geven in breda. kan ook zeker wel een boekje opendoen over de acties van de politie hoor.

maar ik ga me verder niet meer mengen in deze discussie. hopelijk komt er nog een goede oplossing voor probleem van ts.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:41

@ Diablo, hij is wel naar het juridisch loket geweest, maar heeft geen rechtsbijstand en een advocaat kon hij toen niet betalen. Brief schrijven kon hij zelf niet, is hij nalatig mee geweest dat hij anderen geen hulp mee heeft gevraagd, maar hij heeft wel meer problemen op het moment, niet alleen dit. En hij is niet al die tijd werkloos geweest. Dus zo simpel ligt het allemaal jammergenoeg niet... Voor jullie misschien wel, maar voor hem niet Knipoog

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:43

Heeft ie geen rooie cent?
Hij kan toch wel ergens dat geld vandaan halen? Desnoods lenen bij een goede vriend want als hij het écht zo moeilijk heeft en niet kan werken dan wil vast wel iemand dat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:44

Maar het is maar 150 euro, zoveel gedoe, als hij gewoon betaald heeft hij een probleem minder. Het is al weer een half jaar geleden, ik zou het gewoon laten, nakaarten heeft weinig zin.

Je vriend zal vast een ww of een ziektewet uitkering hebben, dan heeft hij vast ouders die hem wel willen helpen, anders goede vrienden, partner.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:45

_Micha_ schreef:
Heeft ie geen rooie cent?
Hij kan toch wel ergens dat geld vandaan halen? Desnoods lenen bij een goede vriend want als hij het écht zo moeilijk heeft en niet kan werken dan wil vast wel iemand dat doen.

Ja bij mij, maar ik heb op het moment ook geen rooie cent meer Knipoog Dus die optie valt al af en hij heeft al een behoorlijke schuld bij mij Lachen Uitkering enz, dat krijgt ie wrs pas in januari, maar hoe of wat weet ie nog niet, eerst de stapels papierwerk maar door en dat duurt ook weken... Hij mag blij zijn als ie tegen die tijd nog kan eten of een slaapplek heeft. Ouders hoeft hij niks van te verwachten, partner heeft ie niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:46

Als hij niet betaalt dan wordt de eis herzien in de (verhoogde) geldboete of hechtenis.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:48

faye schreef:
Als hij niet betaalt dan wordt de eis herzien in de (verhoogde) geldboete of hechtenis.

Dat zullen we zien... Betalen is op het moment geen optie, dus die dagvaarding komt er tochwel en hij maakt er zelf maar van, als ie in hechtenis word genomen heeft hij tenminste een slaapplek, klinkt misschien wrang maar het is wel zo, hij word nml wrs ook zijn appartementje uitgezet wegens huurachterstand...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:48

Hij kan ook een dagje gaan zitten. Dus niet betalen, dan blijft het open staan en dan komt het bij een eerst volgende controle naar buiten,dan kan hij gaan zitten of betalen. Sommigen doen dat zo omdat ze geen geld hebben. Krijg je vervangende hechtenis.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:49

Russel, weet jij hoelang dit ongeveer is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:50

Njen schreef:
faye schreef:

Dat zullen we zien... Betalen is op het moment geen optie, dus die dagvaarding komt er tochwel en hij maakt er zelf maar van, als ie in hechtenis word genomen heeft hij tenminste een slaapplek, klinkt misschien wrang maar het is wel zo, hij word nml wrs ook zijn appartementje uitgezet wegens huurachterstand...

Ik heb zo het idee gekregen dat het een probleem iemand is. Ga je bijna denken dat hij ook wel wat op zijn kerfstok heeft en wellicht toch het incident niet helemaal zonder zijn eigen schuld.

Anoniem

Dat zal in dit geval een dag of drie zijn.

_Micha_

En jij noemt je een goede vriendin ? Sorry hoor maar ik zou als het echt zo'n goede vriend van me was er alles aan doen dat ie niet in hechtenis komt want dat staat dan ook mooi op zijn strafblad neem ik aan?
En helemaal je laat die jongen toch niet uit zijn appartementje flikkeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:52

Njen schreef:
Russel, weet jij hoelang dit ongeveer is?

Ik ben niet meer op de hoogte van de boetebedragen, alles is zo duur geworden. Maar ik schat een dag of 2. Misschien staat er iets op internet als je googled. Het is niet fijn hoor, want ze komen in een politiecel en dat is erger dan in een huis van bewaring. Als hij mazzel heeft, is er een dagverblijf waar hij uitzicht heeft op bv de balie en mag hij daar overdag zitten, daar zitten ramen in en dan is het niet alleen maar op je cel zitten. Ik zou er gek worden. Maar soms moet je wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:53

_Micha_ schreef:
En jij noemt je een goede vriendin ? Sorry hoor maar ik zou als het echt zo'n goede vriend van me was er alles aan doen dat ie niet in hechtenis komt want dat staat dan ook mooi op zijn strafblad neem ik aan?
En helemaal je laat die jongen toch niet uit zijn appartementje flikkeren?

Wat moet zij doen dan? Al zijn schulden gaan betalen, zijn verantwoordelijkheden over nemen? Deze jongen gaat duur leergeld betalen en wellicht helpt het. Helpt het niet, dan kan ze hem niet vasthouden zonder mee af te glijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:55