Net het rijbewijs en dan??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: Net het rijbewijs en dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:42

Ik heb dat roze papiertje (ja papiertje!) inmiddels bijna 4 jaar.
Toen ik mijn rijbewijs net had ben ik gelijk een paar keer met mijn ouders stukjes gaan rijden. Dat ging best goed! Alleen was mijn moeder onwijs gestressed, zij vond dat ik van alles verkeerd deed en ging aan de handrem trekken enzo... Nooit meer met me moeder gegaan...

Nadat ik 2 maanden mijn rijbewijs had heb ik 500 km in me eentje gereden :=

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:30

Snelweg heb ik niet echt in de buurt, moet je gelijk 2 uur lessen en ik deed altijd 1 uur. Maar aan vriend die vrachtwagenchauffeur was heb je ook veel. Ik had wel gelijk na 2 weken een klein ongelukje. Op de hoek van mn straat zat ik tegen iemands zn zijkant, 1200 euro schadevoor hun! Flink balen, maar je word er wel voorzichtiger door.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:50

Rosie_Posie schreef:
Ik heb dat roze papiertje (ja papiertje!) inmiddels bijna 4 jaar.
Toen ik mijn rijbewijs net had ben ik gelijk een paar keer met mijn ouders stukjes gaan rijden. Dat ging best goed! Alleen was mijn moeder onwijs gestressed, zij vond dat ik van alles verkeerd deed en ging aan de handrem trekken enzo... Nooit meer met me moeder gegaan...

Nadat ik 2 maanden mijn rijbewijs had heb ik 500 km in me eentje gereden :=

Haha ik had toen ik hem 2 maanden had had ik 5500 km gereden :+ (Gek he als je elke vrije dag naar de andere kant van het land moet :+ )

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:26

Dan is het wel heeeel handig om je rijbewijs te hebben!

Maar ik ging dus ook naar de andere kant van Nederland.
Naar vrienden... mijn ouders zeiden, pak de auto maar. Is goed voor je, kun je mooi oefenen :P
En toen heb ik dus in 1 dag 500 km gereden :=

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:29

AHhh leuk leuk dit topic.
Gisteren mijn rijbewijss behaald :D

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:32

gefeliciteerd!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:33

Dankjewel :D :D :D

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:34

Ik heb hem sinds 4 november. Nadat ik hem had opgehaald ben ik gelijk in de auto gestapt en naar school in Alkmaar gereden. Wist niet hoe ik moest rijden, maar ben veilig aangekomen :+
Nu rij ik iedere dag en overal naar toe, laatst nog heen en weer naar Antwerpen.
Gewoon doen en niet twijfelen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:37

Precies, als je hem net hebt kun je gewoon het beste meteen gaan rijden.
Ik stap nu ook gewoon in elke auto en rijd overal heen.

Laatst gingen we met een stel naar Belgie.
Meiden en ook wat vriendjes. Uiteraard wilden de meiden bij elkaar.
Ik was de enige met een rijbewijs. Dus ik ging rijden.
De terug weg kwamen we politie tegen, controle. En ik heb wel een rijbewijs, had hem alleen niet bij me :=
Is wel goed afgelopen, volgens mij vond ie ons een stel gekke meiden.
Vroeg ie ook om de autopapieren, vraagt ie of ik die en die ben.
'uhm nee, die zit in de auto voor ons... :o '

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:17

Ik kan nu al niet zonder die auto en ik heb er gisteren voor het eerst in gereden. O:)

Het gaat echt suuuuper goed. Ik ben helemaal relaxed, motor is niet uitgevallen, radio aan, heerlijk. :+:

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 01:50

Ik ben wel even heeeeel benieuwd.. na hoelang bokkers hun eerste schade en boete hadden :D

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:23

Ik moest al een keer alleen rijden toen had ik niet eens me rijbewijs ;) Was goed voor me zelfvertrouwen! haha heel dom maar haalde hem wel daarna!

Ik kreeg gelijk me rijbewijs (4 jaar gelede) en kon gelijk rijden. Me moeder was op vakantie dus ik had de auto de hele week ;)
Had die week ook me eerste bekeuring haha geflits reed te snel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:03

Toen ik mijn rijbewijs net had werd ik ook dezelfde dag al de auto ingeduwd om even mijn zusje naar het winkelcentrum te brengen. :Y)
Scheet 7 kleuren en heb over een stukje van 5 min. een kwartier gedaan. Inparkeren duurde ook aardig lang maar was ook zo bang dat er iets zou gebeuren.... Gelukkig ging alles goed! Achteraf heel nuttig gebleken, kreeg er zelfvertrouwen door en kon het niet voor mij uitschuiven dat ik voor het 1st alleen in de auto moest rijden (zonder instructeur)

Nu cross ik werkelijk overal naar toe.
Ben zelfs met mijn vriendin naar Frankrijk toe gereden. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:04

imd schreef:
Ik ben wel even heeeeel benieuwd.. na hoelang bokkers hun eerste schade en boete hadden :D

Schade nope :D

Boetes: 3 in het eerste jaar dat ik mijn rijbewijs had, nu de andere 7 jaar geen boetes meer gehad :D

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:38

Ik heb m'n rijbewijs pas 2 weken, maar nog geen schade/beoetes! Ik had verwacht dat ik 'm echt zou knijpen de eerste keer alleen, maar het was super :):) Inparkeren duurt bij mij ook nog wel aardig lang, maar hé oefening baart kunst! :))

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 03:02

Anoniem schreef:
imd schreef:

Schade nope :D

Boetes: 3 in het eerste jaar dat ik mijn rijbewijs had, nu de andere 7 jaar geen boetes meer gehad :D

Doe je goed!

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:54

ik heb mn rijbewijs nu 4 maanden ongeveer..

Gelijk nadat ik hem bij het gemeentehuis opgehaald had in mn beste vriendin haar auto gestapt,
ging prima tot ik bij het stoplicht kwam en ik op wilde trekken en ie uitsloeg.
op zich geen probleem,
alleen de taxi chauffeur achter mij zat niet op te letten en die rijd zo achterin de auto van mn vriendin..
gelukkig niets ernstigs met die auto , maar man wat was ik geschrokken zeg. wou gelijk niet meer rijden haha.
daarna met mn vader een aantal keer gaan rijden en ging steeds beter.
nu tuf ik lekker in mn eigen autootje overal heen en gaat prima!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:04

hihi ik heb nu een week me rijbewijs en ik tuf ook overal heen van het weekend alleen terug uit breda de stad terug gekomen naar reusel gereden etc.
heeeerlijk !

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:27

Ik heb mijn rijbewijs nu 2 weken. Ben van het gemeentehuis naar huis gereden met mama naast mij, en sowieso die week (elke dag) al gelijk heel veel gereden (zowel alleen als met vrienden/ouders). Sinds 2 dagen heb ik mijn eigen auto'tje dus nu toer ik al helemaal overal heen. :Y)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:57

M'n motor is in 2 weken nog geen enkele keer afgeslagen en ik ga gisteren met m'n moeder rijden, boem, 2x motor af. _O-

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:24

Hahaha, ik reed vorige week veel in mijn zus haar auto, maar dat ging echt altijd goed. Moet ik 1 keer vriendin ophalen om te gaan shoppen, slaat dat rot ding gewoon 4x !!!! achter elkaar af bij het stoplicht... *genant!
Bleek dat ik m in zijn drie had staan ipv goed in zijn 1.... :+

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:27

Ik heb mijn rijbewijs sinds mei en moet elke dag veel rijden sinds september dus heb er ook al aardig wat km's opzitte.. had eerst een suzuki vitara en heb sinds half oktober een vw polo en rij 3750km per maand ongeveer dus das aardig wat, maar ach ik vind het niet vervelend autorijden. Alleen de boetes die zijn mider leuk
Laatst bijgewerkt door PintoNatal op 28-02-09 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:30

Ik reed via het belgische systeem en hetgene waarmee je alleen mag oefenen, ik had dus al lang voordat ik mijn rijbewijs had alleen gereden :) . De eerste keer ging trouwens veel beter dan ik verwacht had, ik heb eerst uitsluitend wegen gereden die ik talloze keren met mijn ouders geoefend had, daarna steeds verder. Dus voor mij was het na het afhalen van mijn roze papiertje heel relaxed instappen en wegrijden :D . Wat ik wel weer spannend vond, was de eerste keer een vriendin meenemen als passagier en de eerste keer rijden voor een groepje als je op stap gaat(al was ik me meer zorgen aan het maken over hoet ik bij aankomst zou kunnen parkeren zonder op te vallen dat dit niet mijn sterkste punt is :+ ). Maar dat is allemaal supergoed meegevallen gelukkig.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:32

xKatleentjex schreef:
Ik reed via het belgische systeem en hetgene waarmee je alleen mag oefenen, ik had dus al lang voordat ik mijn rijbewijs had alleen gereden :) . De eerste keer ging trouwens veel beter dan ik verwacht had, ik heb eerst uitsluitend wegen gereden die ik talloze keren met mijn ouders geoefend had, daarna steeds verder. Dus voor mij was het na het afhalen van mijn roze papiertje heel relaxed instappen en wegrijden :D . Wat ik wel weer spannend vond, was de eerste keer een vriendin meenemen als passagier en de eerste keer rijden voor een groepje als je op stap gaat(al was ik me meer zorgen aan het maken over hoet ik bij aankomst zou kunnen parkeren zonder op te vallen dat dit niet mijn sterkste punt is :+ ). Maar dat is allemaal supergoed meegevallen gelukkig.

dat had ik ook, had 3 dagen mijn rijbewijs en toen zou ik rijden en een viendin naar huis brengen na het stappen maar uiteindelijk zaten we met 7man in de auto :+ allemaal naar huisbrengen, en zenuwachtig dat ik was haha, maar allles viel mee

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:40

Ik moest 's ochtends afrijden, dus kon meteen door naar het gemeentehuis en 's middags rijden (toen kon je het nog meteen meenemen) Alleen wilde m'n vader perse mee en dat was nou niet echt een succes :+
De eerste keren heb ik best wel vaak 'ruzie' gehad met m'n ouders in de auto. Als ik ook maar een cm opzij ging en er was een sloot langs de weg of als er ergens 500 meter verderop een auto ging remmen enzo begonnen ze heel panisch te doen, waardoor ik me weer helemaal rot schrok. Maar inmiddels kunnen we gewoon met elkaar in de auto zitten zonder ons met elkaar te bemoeien.