Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
dat is zo akelig!
detour schreef:Ik moet ook als de duvel een verzekering afsluiten, want idd, de kosten aan een ander over laten vind ik ook niet netjes...![]()
Anne Omie, ik iwst niet dat bij zelfdoding de verzekering niet uitkeerde; vandaag precies twee weken terug heeft een lieve vriendin zich van het leven beroofd.![]()
![]()
Zij is 3 dagen later begraven. Naast de emotionele heftigheid begrijp ik nu dus wat dat qua geld nog moet betekenen voor de ouders.. Erg triest allemaal..
Brainless schreef:Ik heb (bewust) geen begrafenisverzekering, maar een overlijdensrisico-verzekering.
Ik betaal 8 euro per maand en dat is voor een bedrag van 30.000 E die netto wordt uitbetaald aan de nabestaanden (nu nog mijn man).
Daar kan ook de begrafenis van betaald worden.
En ben ik niet gebonden aan budget en bepaalde stenen ed. Ik heb van diverse mensen gehoord dat er grof extra betaald moest worden voor meerwerk wat niet onder een
natura verzekering viel en ik vind een verzekering die geld uitkeert ook ontzettend duur vergeleken met een overlijdensrisico-verzekering.
Ook bij zelfdoding (na min 2 jaar verzekerd te zijn) keert hij uit.
Mijn man is wat ouder en hebben we ook een hoger bedrag zodat ik er ook de eerste 2 jaar niet hoef te werken om de boel (g/w/l/ + 3 kids) draaiende te houden.
Ik vind zelf dat het is niet aan mij om van te voren te beslissen hoe ik de ceremonie wil. Mijn man/kinderen moeten maar beslissen of ze het in familiekring of groots willen.
En hun moeten bepalen hoe ze mij willen begraven (ik wil absoluut niet gecremeerd worden) en om passende muziek en teksten uit te zoeken omdat hun het moeten verwerken, en ik er toch niets meer van merk.
Mijn man zegt ook altijd: "al begraaf je mij in een kartonnen doos...."
essiedepessie schreef:Brainless schreef:Ik heb (bewust) geen begrafenisverzekering, maar een overlijdensrisico-verzekering.
Ik betaal 8 euro per maand en dat is voor een bedrag van 30.000 E die netto wordt uitbetaald aan de nabestaanden (nu nog mijn man).
Daar kan ook de begrafenis van betaald worden.
En ben ik niet gebonden aan budget en bepaalde stenen ed. Ik heb van diverse mensen gehoord dat er grof extra betaald moest worden voor meerwerk wat niet onder een
natura verzekering viel en ik vind een verzekering die geld uitkeert ook ontzettend duur vergeleken met een overlijdensrisico-verzekering.
Ook bij zelfdoding (na min 2 jaar verzekerd te zijn) keert hij uit.
Mijn man is wat ouder en hebben we ook een hoger bedrag zodat ik er ook de eerste 2 jaar niet hoef te werken om de boel (g/w/l/ + 3 kids) draaiende te houden.
Ik vind zelf dat het is niet aan mij om van te voren te beslissen hoe ik de ceremonie wil. Mijn man/kinderen moeten maar beslissen of ze het in familiekring of groots willen.
En hun moeten bepalen hoe ze mij willen begraven (ik wil absoluut niet gecremeerd worden) en om passende muziek en teksten uit te zoeken omdat hun het moeten verwerken, en ik er toch niets meer van merk.
Mijn man zegt ook altijd: "al begraaf je mij in een kartonnen doos...."
Maar tot wanneer loopt die verzekering?
En keert de verzekering ook uit bij in leven zijn op einddatum?
Want de meeste overlijdensrisicoverzekeringen lopen tot 75 jaar, als je daarna het loodje legt krijg je niks.
Chikiboy schreef:Naar wat ik heb vernomen wordt de kist niet meeverbrand maar opnieuw gebruikt....eigenlijk een groot schandaal dat wordt stilgehouden