wat verdienen jullie als 20 jarige? stel ik me aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: wat verdienen jullie als 20 jarige? stel ik me aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:43

Ik verdien 5,50, maar daar krijg ik wel hele soepele werktijden voor terug. Maar ik ben wel op zoek naar iets anders. Wil alleen mijn fijne werkgever niet inruilen voor een zeurpiet die moeilijk doet als ik eerder weg wil vanwege leren voor tentamens. Dat is hier geen probleem en dat is toch wel prettig...

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:48

ik verdien 8.56 per uur en dan in het weekend, avonden toeslagen etc. ik werk als invalkracht niviae 2 in een woonvorm voor mensen met niet aangeboren hersenletsel.

ik volg overigens de opleiding spw 3.

Ik denk dat jij ook wel iets leuks kan vinden in de zorg gezien je ervaring en je opleiding sph.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:54

Ik ben 19, krijg 5 euro netto (geen idee wat ik bruto krijg)
En ik werk op een manege.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:23

Ik verdiende in de horeca als 20 jarige ook 5E netto. Weet dat er in de horeca niet meer betaald wordt, dus ik vond het niet erg.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:48

Ik kreeg op mijn 20e bij de cateraar waar ik nog steeds werk netto 7,25 per uur. Bij een ander bedrijf 8 euro netto per uur. Op een makelaarskantoor verdiende ik toen maar 4,65 ofzo per uur. Maar dat is van een goede kennis waar ik vaak cadeau's en dingen voor mijn paard voor krijg. Dus dan vind ik het ook niet erg om voor iets minder te gaan werken als ik hem daarmee kan helpen!
Via een uitzendbureau waar ik ook vorig jaar gewerkt heb als docent assistente kreeg ik 6.70.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:56

Genee schreef:
Mijn vriendjeh is 19 en hij verdient 11,30 bruto bij de belastingdienst. Ik snap heel goed dat je niet op 5 euro per uur kan teren hoor, dan kun je gewoon niet de dingen doen die je wil doen als 20-jarige.

Je moet toch ergens beginnen???

Kijk als jij 1 jaar daar werkt en 1 jaar daar dan wordt het natuurlijk nooit meer. En geen dingen doen die je wilt doen... dan had je óf eerder moeten gaan werken, óf meer gaan werken, óf beter plannen met je geld. Het komt allemaal niet aanwaaien hoor Lachen

Ik ben 21 en verdien zo'n 10 euro per uur. En dan verdien ik meer dan de rest van mijn leeftijdsgenootjes bij de super. Waarom? Omdat ik er al een tijd werk en dus per jaar extra krijg en ik kan je vertellen dat dat flink op kan lopen. Naast je leeftijd krijg je vaak ook per jaar in dienst extra.

Het is dus vaak maar relatief wat mensen opgeven als uurloon. Uurloon verschilt vaak per dienstjaren. Iedereen begint onderaan de ladder en pas als je begint kan je iets opbouwen.

Natuurlijk verschilt het ook per sector, maar dan moet je maar net iemand treffen die jouw eisen ook voor lief neemt (alleen op dinsdag en dan nog het liefst niet heel de dag ivm de paarden Knipoog )

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:31

19 en 11,30 bruto!!! Men, wat een bedrag zeg, ben stiekem wel benieuwd wat voor functie hij dan heeft..

Daar zit t m ook een verschil in, werk je in de horeca of detailhandel, dan verdien je vrij weinig. En wat zap zegt, hoe langer je ergens werkt, hoe meer je krijgt.

Ik heb 2 banen en bij beide werkgevers krijg ik om en nabij de 10 euro per uur. Het verschil is vrij klein, maar in mijn 1e baan kan ik niet meer doorgroeien en zal ik nog 1x stijgen in mn loon. In mn 2e baan ben ik nog geen jaar werkzaam en ik heb nog geen afgeronde opleiding op dat gebied en daar zal ik de komende jaren dus zeker meer gaan krijgen.

Je moet ergens beginnen, ervaring opdoen en groeien in je baan.