zwangere vrouwen zijn mooi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: zwangere vrouwen zijn mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:58

Ik ben het ook wel met Anya eens, vaak is de zwangerschap het enige gespreksonderwerp waar zwangere vrouwen het nog over kunnen hebben. Ik heb helemaal niks met babys en krijg alleen moedergevoelens als ik een puppy of een jong konijn zie.
Misschien daarom valt het me zo op dat er nergens anders meer over gesproken wordt, al is het ook te begrijpen natuurlijk.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:08

Anya schreef:
@Milou: als ze dat nou eerst zouden vragen..... Maar ik heb al zeker van 8 mensen de bevallingsfoto's ongevraagd onder de neus gekregen. Men gaat er gewoon vanuit dat iedereen dat prachtig vindt. Zo'n mooi nieuw begin van een leventje. Ik vind baby's best lief, maar bevalling. Sorry. Niet.

wat heb je toen gezegd op het moment dat je die akelige foto's onder je neus hebt gekregen
volgens mij heb je toen ook gewoon gezegd aa wat leuk Clown

je hebt je antwoord toch gegeven waarom erop door gaan dan dat je zwangere vrouwen vreselijk vind
en ja de meeste zijn hormonen bommem

ik raad je dan met die instelling ook echt aan om nooit aan kinderen te beginnen
en je gewoon gelijk te laten steriliseren Koe

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:13

maar goed ik ben in ieder geval zelf zwanger en ik voel me enorm opgeblazen terwijl dat niet zo is

ik draag naar voren gelukkig en heb tot nu toe me eigen figuur nog enke dan op me groeiende buik.

ik pronk er nog niet zo mee zoals veel dat doen (wat ik overigerns wel mooi vind)

en praat er ook niet vaak over
ik heb straks genoeg zorgen aan me hoofd Bloos

een goed gevoel heb ik op zich wel
ik voel me lekker en zit wel goed in me vel
enkel heb ik erg veel pijn en last
wat ik wel erg jammer vind

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:14

Onley: ik heb verteld dat ik het vreselijk nare foto's vond.
En wat een ongelofelijk stomme kort door de bocht reactie om me een sterilisatie aan te raden. En nee ik heb geen kinderen. Ik ben wel jaren pleeggezin geweest. Je weet wel dan krijg je van die kinderen die door de natuurlijke ouders zijn verkloot wegens volkomen gebrek aan opvoedkundig inzicht. Of erger helaas Huilen

Oh ja en ik antwoord omdat mensen mij vragen stellen Ja
Dat vind ik wel zo beleefd.

Het er niet tegen kunnen dat er nog maar over één onderwerp gesproken wordt, is heel iets anders dan niet om kinderen geven. Als jij dat niet uit elkaar kunt houden, dan wordt het tijd dat je terug naar school gaat en leert redeneren.

@Naadje: zoals jij jezelf beschrijft zou voor mij al een behoorlijke verademing zijn. Los van de betreffende collega's heb ik 2 vriendinnen van vriendin alleen nog maar moeder zien worden. Zegden hun baan op en zetten daarmee (echt ongelogen) de hersenen uit. Ik heb welgeteld 2 mensen in de directe omgeving gehad, die gewoon zwanger waren. In de zin van tuurlijk praat je daarover, maar daarnaast bleef er nog een wereld om hen heen.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:16

Ik vind zwangere vrouwen vaak mooi om te zien, maar ik ga er wel in mee dat bepaalde dames kortzichtig gaan denken.
Persoonlijk laat ik die in gesprekken dan ook wat meer links liggen, ontstaan er ook geen wederzijdse frustraties. Lachen

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:19

Blinnii: Ja idd

Ik heb het ook altijd al mooi gevonden. Ik vind het op een of andere manier sterke vrouwen. Nu vind ik tienermoeders weer heel anders.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:24

SIEMxFUNNY schreef:

Ik heb het ook altijd al mooi gevonden. Ik vind het op een of andere manier sterke vrouwen. Nu vind ik tienermoeders weer heel anders.

Verward

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:26

Elma_ schreef:
SIEMxFUNNY schreef:

Verward

Oh ik heb het misschien anders neergezet dan dat ik bedoel.
Ik ben NIET tegen tienermoeders.

Maar ik vind gewoon de iets rijpere vrouw mooier met een dikke buik zegmaar.

fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:37

Ben het wel met Anya eens. Je ziet vrouwen die zwanger worden en dan alleen nog maar daarvoor leven. Er is niks anders meer. Ik hou daar niet van. Dat zij daar wel van houden is prima, maar laat mij dan ook met rust omdat ik er niet van houd. Soms lijkt het wel omdat zij zwanger zijn en omdat dat zo mooi is dat je onbeleefd bent als je niet luistert. Nou als ik de hele dag over paarden ga praten (en echt daar kan ik uuuuuuuuuuuren over praten, over de meest onzinnige dingen) dan vinden ze me maar een kortzichtig iemand die onbeleefd is door alleen maar over paarden te praten.
Verder vind ik zwanger vrouwen lelijk. Ik zie er nou echt niks moois aan. Maar ik las dat iemand hier iets over moedergevoelens zei die het bij jezelf opwekt, dat je het daarom mooi vind. Dat zou best eens kunnen kloppen, ik wil namelijk absoluut geen kinderen. Bevalling lijkt me vreselijk, alles kan gaan hangen en baby's vind ik echt irritant. Er zijn ook maar twee kinderen die ik echt ken en leuk vind en dat zijn dan ook kinderen waar je gewoon volwassen mee om kan gaan.
Ik denk bij een zwanger iemand dus sneller aan bah bevalling, dan oh wat lief een kindje in de buik.
Wat wel zo kan zijn, ik heb er nooit op gelet, maar dat zwangere vrouwen heel gelukkig zijn omdat ze wat krijgen wat ze heel graag willen. En als je gelukkig bent straal je dat uit. Gelukkige mensen zijn altijd mooi om te zien.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:38

Ik vind zwangere vrouwen over het algemeen ook mooi! ze stralen idd heel anders dan een gewone dagelijkse vrouw

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:39

Anya schreef:
En ter aanvulling. Als ik een nieuw paard heb vertel ik dat. Maar ik zeur er niet de hele dag over door. Ik kan echt ook over andere dingen praten. Zwangere vrouwen heel vaak niet.

En als jullie daar gelukkig mee zijn. Vooral doen. Maar dan mij niet aanvallen als ik zeg dat ik dat niet fijn vind in mijn omgeving.

Ik geef gewoon eerlijk antwoord op de vraag: nee ik vind zwangere vrouwen niet mooi. En ze zijn ook niet meer zo sociaal. Prima dat hormonen daarvoor verantwoordelijk zijn, maar ze hebben allemaal ook een stel hersenen. En zijn dus best in staat te bedenken dat het universum niet 24 uur per dag om hun zwangerschap draait.

@Milou: als ze dat nou eerst zouden vragen..... Maar ik heb al zeker van 8 mensen de bevallingsfoto's ongevraagd onder de neus gekregen. Men gaat er gewoon vanuit dat iedereen dat prachtig vindt. Zo'n mooi nieuw begin van een leventje. Ik vind baby's best lief, maar bevalling. Sorry. Niet.

ik ben blij dat ik jou niet als vriendin heb, en zeker niet als ik zwanger zou raken Clown

van mij mag een vriendin uren over iets praten! maakt mij echt niet uit hoor

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:45

_Lott schreef:
ik ben blij dat ik jou niet als vriendin heb, en zeker niet als ik zwanger zou raken Clown

van mij mag een vriendin uren over iets praten! maakt mij echt niet uit hoor

Maar dat is toch goed Ja
Jij wilt een vriendin die uren met je over je zwangerschap wil praten. Als zij dat ook wil. Prima. Dan passen jullie uitstekend bij elkaar. Gelukkig zijn alle mensen anders. Haha! Pling

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:56

Ik snap Anya ook wel hoor.
Vaak klagen ze ook zoveel. Puf dat doet pijn en oh het is zo zwaar. Oh ik heb een pijntje en kan niet meer werken, ik meld me maar ziek.
Alles draait ineens extreem om hun en de ongeboren baby, zou ik nog wel dit mogen en dat mogen? Oh nee dat kan echt niet meer nu hoor. Nee dat trek ik niet meer....

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:59

ja, maar ik vind dat zo overdreven he.. net alsof iedere zwangere vrouw dat doet

maar net als over jongens, een echt goede vriendin van van mij alles erover vertellen hoor.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:00

Suzanne F. schreef:
Ik snap Anya ook wel hoor.
Vaak klagen ze ook zoveel. Puf dat doet pijn en oh het is zo zwaar. Oh ik heb een pijntje en kan niet meer werken, ik meld me maar ziek.
Alles draait ineens extreem om hun en de ongeboren baby, zou ik nog wel dit mogen en dat mogen? Oh nee dat kan echt niet meer nu hoor. Nee dat trek ik niet meer....

maar hoe ben je zelf met je zwangerschap geweest dan ( geen aanval maar gewoon een intressevraag)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:03

volgens mij is ze nooit zwanger geweest

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:04

_Lott schreef:
volgens mij is ze nooit zwanger geweest

misschien even profiel kijken voordat je dat zegt Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:08

gedaan? geen kind gezien, niks over zwangerschappen gelezen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:10

_Lott schreef:
gedaan? geen kind gezien, niks over zwangerschappen gelezen

ik heb het over suzanna.F. he Knipoog
en er staat wel degelijk in haar profiel dat ze mamma is Ja

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:33

Hahaha ik ben wel zwanger geweest hoor. Haha!
Ik heb zelf een makkelijke zwangerschap gehad. Heb op de dag van mijn bevalling nog met weeen mn stallen snel staan uit te mesten. Toen de kraamzorg de deur uit was rende ik snel weer naar de stallen toe.

Weinig klachten gehad moet ik eerlijk toegeven. Misschien daardoor kon ik me soms wel wat ergeren aan andere zwangeren die maar klaagden en zeurden. Ik was wel moe maar goed, life goes on. Paarden moesten er uit en het werk moest klaar.
Ik vind het ook vaak een stukje mentaliteit hoewel ik wel geloof dat sommige vrouwen echt heel beroerd zijn als ze zwanger zijn. Ik heb denk ik zelf geluk gehad. Lachen

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:37

Ik ken anders toch vrouwen die eerder moeten stoppen met werken omdat ze amper kunnen lopen, en neem van mij aan dat die vrouwen echt wel een hoge pijngrens hebben hoor!
Laatst bijgewerkt door milou123 op 13-12-08 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:38

Misschien een beetje een nare opmerking, maar ik vind alleen slanke zwangere vrouwen écht mooi. Zo was mijn moeder superslank en ik heb een foto van haar met mij in haar buik en je kan zelfs een lichte bolling zien van mijn hoofdje in haar buik. Dat is echt prachtig. Ik vind het dan ook mooi als ze hun buik benadrukken met een mooie band of een jurkje ofzo.

Maar als je al niet zo slank bent is het meestal niet echt een opsteker voor je figuur. In het gezicht worden de meeste vrouwen wel mooier en stralender. Ook krijgt het haar van sommigen echt een oppepper door de hormonen. Helaas gaat het na de bevalling dan meestal enorm uitvallen, hahaha.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:44

Suzanne F. schreef:
Hahaha ik ben wel zwanger geweest hoor. Haha!
Ik heb zelf een makkelijke zwangerschap gehad. Heb op de dag van mijn bevalling nog met weeen mn stallen snel staan uit te mesten. Toen de kraamzorg de deur uit was rende ik snel weer naar de stallen toe.

Weinig klachten gehad moet ik eerlijk toegeven. Misschien daardoor kon ik me soms wel wat ergeren aan andere zwangeren die maar klaagden en zeurden. Ik was wel moe maar goed, life goes on. Paarden moesten er uit en het werk moest klaar.
Ik vind het ook vaak een stukje mentaliteit hoewel ik wel geloof dat sommige vrouwen echt heel beroerd zijn als ze zwanger zijn. Ik heb denk ik zelf geluk gehad. Lachen

ja ik bedoelde niet zo kwa klachten maar kwa het praten erover Knipoog

en ja denk dat als iemand een zware zwangerschap heeft dat het dan best moeilijk is om er niet over te praten....Nou moet ik zeggen dat ik het ook niet simpel heb (je kent mijn story Knipoog ) maar ik vind het wel leuk dat ik zoals bijv . vanavond eens wat anders aan mijn hoofd heb Haha!
heerlijk net kadootjes staan inpakken,boodschappies gedaan paardjes doen en maar feest vanavond Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:23

naadje24 schreef:
ja ik bedoelde niet zo kwa klachten maar kwa het praten erover Knipoog

Oh hahaha nou ik had het geluk dat mijn vriendin samen met mij zwanger was. We verschilden 3 weken. Dus we kletsten alleen maar over zwangerschap en baby's samen. Haha!

En andere mensen vroegen er altijd naar. Als mensen er niet om vroegen ga ik ze ook niet opzadelen met allerlei zwankytroublesstory's...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:28

Jeetje, het topic heeft een heel andere wending gekregen. Clown

Ik kan me wel enigszins in Anya's woorden vinden. Een vriendin van mij is nog niet eens zwanger, ze wil het worden, en het gaat alleen nog maar over babykamers en ovulaties. Sigaar
Overigens vind ik dat soort dingen niet alleen irritant in het geval van zwangerschappen, mensen die maar over 1 onderwerp kunnen praten weten me heel snel af te schrikken.