Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

lindake schreef:Amai tussen 4-12 blikjes per dag is echt te veel! Lijkt me vreselijk ongezond, maar ok, het is je eigen keuze... Ik hoop voor je dat je er op latere leeftijd geen spijt van gaat krijgen...
Ikzelf drink het bijna nooit... Heel soms durf ik wel eens een energiedrankje te drinken voordat ik ga fitnessen en manomanoman... wat ik dan presteer is echt wel een heel verschil met wat ik anders aankan...
Bij mij werkt het dus heel sterk...
) Citaat:(...)
Een belangrijk punt is, tot slot, de mogelijke verwarring van deze drankjes met sportdrankjes, zoals AA en Gatorade. Red Bull en andere energiedrankjes zijn zeker geen sportdranken. Sterker nog, met sporten verlies je veel vocht en ook energiedrankjes zorgen dat je lichaam vocht verliest. De drankjes hebben, in tegenstelling tot sportdrankjes, geen vochtregulerende werking en zouden derhalve niet gedronken moeten worden in combinatie met intensief sporten. Het Duitse instituut BfR stelt dat ook dit op de drankjes vermeld zou moeten worden.

_Inga schreef:Er zit een kleine hoeveelheid taurine in, bij kleine hoeveelheid niet schadelijk, maar bij meer blikjes dus wel. Kan onder andere een hartaanval veroorzaken
virgin_lady schreef:taurine is toch juist goed .....

)
1 zo'n blikje af en toe kan geen kwaad. Elke dag vind ik al best veel, maar zóveel per dag! Daar help je echt je lichaam mee omzeep.
Sempre schreef:Hoezo niet Rebeccaa? (niet aanvallend, nieuwsgierig)