.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Re: Vriend gaat half jaar weg, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 17:28

Darkchrystal;
Misschien was het niet slim dit topic te openen, bedenk ik me nogmaals nu ik dit lees.
Je laat me er zelfs door huilen.
Ik ben juist iemand die alles opzij zet voor een ander, alles voor laat gaan en voor iedereen ruimte maakt.
Iemand die zich zo klein mogelijk maakt om anderen maar niet in de weg te zitten en zich nog tegroot voelt.
Ik ben niet zomaar iemand zonder problemen, voor mij zal de zon niet meer zo snel gaan schijnen als voor een ander, daarvoor is er teveel gebeurd.
Meer kan ik er niet over zeggen. Verdrietig

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:32

Ik zou toch wel een paar keer moeten slikken als mijn vriend aan zou komen dat ie weg wil voor een half jaar. Maar ik zou hem ook laten gaan. Want als hij dat wil, echt graag wil. Dan moet hij het gewoon doen.
Zelf wil ik ook voor een jaar naar Australië. Dat wilde ik eigenlijk na dit jaar, als ik mijn eindexamen had gehaald. Maar toen protesteerden 2 mensen, en heb ik me (tot mijn eigen spijt) om laten praten. Nu ben ik van plan om mijn bachelor en master studie hier te doen. En dan nog een master daar halen, dat zou betekenen dat ik dus (ruim) een jaar weg ben. Vriendlief en ik hebben het er over gehad, hij komt me dan ook opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:33

Het was absoluut niet mijn bedoeling je te laten huilen.
Wél je de ogen te openen.
Niet denken dat ik een harteloos kreng ben overigens,ik heb zelf ook een gigantische rugzak vol ellende. Maar ook daarmee kan de zon weer schijnen,klinkt cliche,maar het is écht zo.
geloof me maar.
Als je behoefte hebt,mag je altijd een pb sturen,ik ben hard,maar niet harteloos!! Ach gut

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 17:40

Begrijp ik, maar dat is ook het moeilijke van internet, ik wil me niet blootgeven maar anders klopt het verhaal weer niet en krijg je idd reacties zoals die van jou.
die idd ook begrijpelijk zijn, als je mijn achtergrond niet kent. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:41

je hoeft je ook niet bloot te geven hoor.
Ik begrijp je dondersgoed,ik heb exact die gevoelens en gedachten gehad.
Maar met de jaren ook wel geleerd dat die gedachten niet goed zijn. ook al verander je ze niet gemakkelijk.
Feit blijft dat je voor jezelf zult moeten leven,en dat leven de moeite waard maken.
En dat ís het ook,al zie je dat nu misschien niet zo.
En ik snap ook,dat als je vriendje zegt 6 maanden weg te gaan,dat het voelt alsof de grond onder je voeten vandaan geslagen wordt.

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:43

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 10-04-22 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:46

Het is 'maar' een half jaar Knipoog

Komop, de wereld vergaat niet!! Ik wil zelf ook graag naar het buitenland en ga ook echt naar het buitenland. Het is inderdaad een superkans! Wees blij voor hem in plaats van zo te treuren dat hij weggaat Lachen. Geniet in zijn vreugde en wees gezellig en lief naar elkaar totdat hij weggaat. Zwaai hem uit en ga zelf dingen doen je ooit nog eens wilde doen! Maak de tijd leuk, ga lekker met de paardjes bezig, stort je op iets leuks!! Nu heb jij ook lekker de tijd je eigen ding te doen. En na een half jaar zie je hem weer, die tijd zal zo omgaan hoor.

Sta eens wat positiever in het leven, niet altijd dat doemdenken. Natuurlijk kan er altijd wat gebeuren in een ver land, maar dat kan ook als hij een meisje ontmoet op school Knipoog. Je vriend heeft niet voor niks voor jou gekozen.

Komop, de wereld vergaat niet! Ik durf het bijna niet te zeggen, maar zeg het toch...... schop onder je kont en gaan met die banaan! Je hebt mail/sms/telefoon en weet ik allemaal wel niet. Je verliest hem echt niet uit het oog, contactmogelijkheden genoeg. Het is jouw leven, vind je het leven je niet waard dan moet je zorgen dat je iets vind waar het wel waard voor is! Je paarden bv en over 6 maanden als hij weer terugkomt Knipoog. Je vriend is niet je leven Knipoog

En babel, ik vind ik ook niet dat hij zijn hele leven voor haar moet veranderen. Afstuderen in Australië is namelijk wel een once in a lifetime kans Knipoog. Je kan best over een tijdje naar Australië, maar afstuderen in Australië is toch iets speciaals. Natuurlijk moet je rekening houden in een relatie, maar niet je eigen ding kunnen doen is imo niet gezond Knipoog. Als ik naar het buitenland ga dan zal ik het heus jammer vinden dat ik wegga, maar komop, het is maar een half jaar!! Wat is verdorie een half jaar op een mensenleven... de wereld vergaat niet!

Ach, ik ben misschien wel makkelijk in dat soort dingen.... en ik snap best dat het voor andere moeilijker is. Maar door je in een 'slachtofferrol' te presenteren maak je het jezelf alleen maar moeilijker!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:47

Als je erin gelooft dat het kapot gaat, dat je vreemd gaat en hem vergeet, dan zal dat ook gebeuren. Als jij van jezelf houd, van het leven en hem en de paarden in jou leven ziet als een verrijking en niet als de basis, dan ga je na dat halfjaar gewoon samen verder.
Als het echte liefde is en je door en door van iemand houdt, dan ben je na 6 maanden heus niet ineens uit elkaar gegroeid en je gevoel is allang niet weg.
Je moet een manier vinden om van jezelf te houden zoals je bent, en van het leven zoals het is. Het leven kent genoeg klotemomenten, meer dan genoeg helaas. Maar het leven kent elke dag weer zoveel prachtige momenten! Het zijn vaak de kleine dingen die het hem doen... Vanochtend heb ik m'n pony weer buitengezet, stralend blauwe lucht en een heerlijk zonnetje... je kijkt uit over de landen, ziet een tevreden pony.. het leven is zo prachtig! Bij mij heeft het ook heel lang geduurd voordat ik dat ging zien... Maar sinds een goed jaar zit ik super in m'n vel, en weetje.. zonde dat er tijden waren dat het leven me niet kon schelen!! Het leven is zo prachtig, probeer een manier te vinden om dat te zien, hoeveel ellende je ook met je meesleept, het leven is het meer dan waard!

Dat het niet makkelijk is is logisch en begrijpelijk maar om om zoiets je relatie weg te gooien, dat is toch doodzonde? Als je jezelf tenminste oud ziet worden met hem! Als je minder van hem houd dan je dacht kan je het beter uitmaken. Maar lijkt me voor je vriend een geweldige kans om daar af te studeren, juist iets om te motiveren! Daarmee steekt hij misschien wel met z'n kop boven het maaiveld uit om later net die ene baan te krijgen die hij graag wil, of juist wel aangenomen te worden.
Zo'n halfjaar is lang, probeer bij hem op bezoek te gaan halverwege ofzo, en werk in dat halfjaar aan jezelf, dan kan je relatie daarna alleen maar sterker worden.

@Darkchrystal: OK dan! zo is het precies... Je moet eerst van jezelf houden, voordat je dat niet op de rit hebt kan je ook niet van een ander houden.
je bent inderdaad verantwoordelijk voor je eigen geluk!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 17:49

Ik houd mezelf niet voor de gek, en ik ben niet zoals jij mij profileert Japke_z, vind het knap dat je dat in 1 topic zo snel doorhebt.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:49

Anoniem schreef:
En ik snap ook,dat als je vriendje zegt 6 maanden weg te gaan,dat het voelt alsof de grond onder je voeten vandaan geslagen wordt.

Valt toch wel mee? Als hij nou zegt dat hij gaat verhuizen naar de andere kant van de wereld of een jaar of langer wegblijft kan ik het me voorstellen. Maar komop, het is maar een half jaar! De wereld vergaat niet!

In plaats van treuren, tevreden voor hem zijn en lekker je eigen ding doen. Een half jaar is zo om!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:50

wat darkchrystel bedoelde te zeggen Barbalala is dat je moet proberen om voor meer te leven dan alleen je vriend en je paard. Je moet zelf van jou leven maken wat het is. Ze bedoeld niet te zeggen dat jij niets voor een ander over hebt, dat je mensen niet laat gaan. Maar dat je jou geluk ophangt aan een ander. Jij bent niet gelukkig als je paard er niet, je bent niet gelukkig als je vriend er niet is. Maar zo moet het niet.. je moet je eigen! geluk maken.

Als je zegt dat je dood ongelukkig wordt als je vriend vertrekt omdat je alleen voor hem en je paard leeft, praat je je vriend in feite onbewust een schuld gevoel aan. Je klampt je aan hem vast, en de meest menselijke reactie die er bestaat is op dat moment om terug te deinzen. En je laat hem wel gaan, en je accepteert het wel, maar toch door op een dergelijke manier te praten praat je hem een schuldgevoel aan. onbewust En onbedoeld, dat weet ik zeker... maar het gebeurd wel.

Jij moet jou geluk maken, en dat is denk ik wat heel veel mensen je hier al hebben proberen te vertellen. Jou geluk hangt niet af van hem, en ook niet van je paard. Jou geluk hangt af van hoe jij in het leven staat en wat JIJ er van maakt!

En ik ken je geschiedenis niet, maar begrijp wel dat er heel veel gebeurd is, en dat je eigen geluk maken voor jou heel moeilijk moet zijn! Maar het is de enige manier om uiteindelijk gelukkig te worden!

Eerst gelukkig met je zelf! Voor je ECHT (onafhankelijk) met een ander kan zijn!

En jah, darkchrystal meld het op een erg ongelukkige manier, behoorlijk lomp misschien zelfs? Maar soms is dat msischien wel nodig om de ogen te doen openen en te realiseren wat er eigenlijk echt mis is!

De core van jou twijfels liggen gewoon in het feit dat jij niet geloofd dat je met jezelf gelukkig kunt zijn... en daar loop je nu tegen aan nu je vriend een half jaar weg gaat. Maar als je daar niet aan werkt, hoe zwaar, poedersuiker, moeilijk, verschrikkelijk en onmogelijk het ook klinkt en lijkt, ga je daar nog heel heel vaak tegen aan lopen in het leven...

En ik snap dat dit hele moeilijke dingen zijn om te lezen! Maar het is de realiteit en hoe eerder je dat accepteerd, hoe eerder je er iets mee kan gaan doen!
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 10-12-08 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:53

BarbaLala schreef:
Darkchrystal;
Misschien was het niet slim dit topic te openen, bedenk ik me nogmaals nu ik dit lees.
Je laat me er zelfs door huilen.
Ik ben juist iemand die alles opzij zet voor een ander, alles voor laat gaan en voor iedereen ruimte maakt.
Iemand die zich zo klein mogelijk maakt om anderen maar niet in de weg te zitten en zich nog tegroot voelt.
Ik ben niet zomaar iemand zonder problemen, voor mij zal de zon niet meer zo snel gaan schijnen als voor een ander, daarvoor is er teveel gebeurd.
Meer kan ik er niet over zeggen. Verdrietig

Maar vind je dat goed van jezelf? Ik heb dezelfde trekken als jij beschrijft. En vind vind het eerder een negatieve deel van mezelf dan een postief.

Maar ik let er heel erg voor op dat ik in een relatie (vrienschappelijk of liefde) het evenwicht behoud. Met mijn vriend gaat dat gelukkig perfect, kan ook helemaal mezelf zijn bij hem.
Met sommige mensen is dat moeilijker, vooral als ze dominant zijn enzo, dan heb ik erg de neiging om me weg te steken.
En weetje, ik heb over de jaren gemerkt dat mensen het veel meer kunnen waarderen dat je ook eens voor jezelf opkomt, dan altijd ja te knikken en ze voor te laten gaan.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 17:55

Ach jongens ik snap jullie ook wel, echt, heus!
Maar ik weet gewoon niet meer waar ik heen moet, ik zit zo vasst in mijn denken en in het wrreldse bestaan.
Leven is voor mij niet meer wat het was.
Ik wil niet aanstellerig of dramatisch overkomen, juist sterk en dapper!
Maar soms is het moeilijk om die schijn te wekken. Verdrietig

Ik kan beter een nieuw topic maken "Hoe maak ik mezelf gelukkig?!"

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:56

Persoonlijk ben ik van mening dat afstand echt geen probleem hoeft te zijn wanneer je echt van elkaar houdt. Mijn vriend komt uit Australie en we hebben dus ook een tijd een lange afstands relatie gehad. Ik zeg niet dat het leuk is, maar als de relatie goed zit, dan werkt dat gewoon. Het zou voor mij absoluut geen reden zijn om een relatie te verbreken. Het is misschien eigenlijk wel de ultieme relatietest; als jullie dit goed doorstaan, dan kan jullie relatie blijkbaar wel tegen een stootje... Lachen

Ik heb in de periode dat ik in Nederland was en hij in Australie gewoon ontzettend veel gedaan; clinic georganiseerd op de stal waar ik toen stond, elf fantasy fair, op stap met vriendinnen, lekker veel gelezen...ga zo maar door, achteraf gezien waren die 6,5 maand (zo lang duurde het in mijn situatie) zo voorbij. Je kan trouwens ook heel goedkoop bellen naar Australie... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:56

Inderdaad Shiloh!
Je bent niet geboren om voor een ander te leven,je hebt je leven voor jezelf gekregen.
En dat is ook met wat ik zei,dat je je vriend verstikt op deze manier. Je kunt niet verlangen van hem dat hij zaken aan de kant zet omdat jij met jezelf in de knoop zit.
En dat je veel hebt meegemaakt,dat geloof ik best.
Maar dat mag niet een reden zijn hierin te blijven hangen en dit als een excuus te gebruiken waarom je er zoveel moeite mee hebt!
je zult best dingen voor anderen over hebben,heb je ook weleens dingen voor jezelf over???Voor je eigen(!!)levensgeluk?

Ik heb ook lang iemand geclaimd. Mezelf weggecijferd. Depressief geweest,al die zooi meer. Ik heb(ook hier op Bokt!)trappen onder mijn kont gehad dat ik mezelf moest liefhebben,voor mezelf moest leven en door moest gaan. Ook ik heb gezegd dat het van mij niet meer hoefde. Maar het hoefde toch stiekem wel,en daar ben ik blij om,want mijn leven is perfect. Ik heb geleerd van tegenslagen,en natuurlijk is het niet altijd koek en ei,maar dat is het bij niemand.
Het gaat erom,dat je op jezelf moet kunnen,willen en vooral dúrven terugvallen..

Mijn motto is lang geweest..
"push yourself..don't think anyone else does it.."

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:00

BarbaLala schreef:
Ik wil niet aanstellerig of dramatisch overkomen, juist sterk en dapper!
Maar soms is het moeilijk om die schijn te wekken. Verdrietig

Maar je moet juist niet de schijn wekken! Je moet eerlijk zijn voor jezelf. Het is niet aanstellen, het is ook niet dramatisch, je hebt zo te horen genoeg meegemaakt en dat verwerken is het moeilijkste wat er is, en het komt op mij over als je dat als het "onmogelijke" ziet en misschien al wel hebt opgegeven.

Maak voor jezelf die keuze! vecht voor je geluk!

Het moeilijkste en ogenschijnlijk onmogelijk! Maar het is mogelijk! echt waar!

Goed... genoeg geSOGt... tijd om mijn laptop in te pakken en naar huis te gaan...
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 10-12-08 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:01

Ik heb het ook mee gemaakt Pling

Mijn vriend is bijna 2 jaar geleden ongeveer 5 maanden naar de filipijnen geweest, voor stage. Zijn oom en tante woonden daar toen, hij werkte op het bedrijf van zijn oom en woonde bij hun in huis. In het begin, toen hij net de beslissing had genomen had ik eht er wel moelijk mee. In februari is hij gegaan, en in het begin was het zo raar, dat voor je een beetje ana het idee gewent bent, je al weer een maand verder bent!! hij is daar geweest van februari tot juli. Wij waren toen 17 en hij werdt in maart dat jaar 20, en we waren ruim 3 jaar samen. Het was af en teo wel even moeilijk, maar we spraken elkaar bijna dagelijks via skype(gratis dus!) en het was voor hem natuurlijk een geweldige kans. Ik ben gewoon druk bezig gegaan met mijn paard, mijn studie en mijn werk enzo, en niet te veel erbij stil gestaan. En hoewel ik soms wel eens dacht wat duurt het nog lang, eigenlijk vloog de tijd wel voobij, zeker als ik dan ging kijken hoe groot stuk we al hadden gehad.

Voor ons was het vooral daarna even wennen. We hadden allebei veel na kunnen dneken over de relatie, wat we misten, maar vooral ook voor onszelf besloten dat we wel echt samen door wilden. Daar kwamen we dus achter toen we in de zomer nadat hij terug was heel veel hebben gepraat. We hebben veel gepraat over wat ons dwarszat binnen de relatie, en hoe we verder zouden willen.

Uiteindelijk hefet het ons sterker gemaakt dan ooit. Onze relatie zit supergoed in elkaar nu, we zijn inmiddesl 5 jaar samen en wonen net een paar maandjes ook samen. Ik denk echt dat we deze stop nodig gehad hebben, anders weet ik neit of we lang door waren gegaan Pling we zaten echt heel erg in een sleur en spraken onze frustraties neit uit. Ook weet ik dat ik hem kan vertrouwen, en andersom ook, en al met al had ik het nooit terug willen draaien, want hoewel het soms moeilijk was, heeft het ons absoluut heel erg veel goed gedaan!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:39

'hoe maak ik mezelf gelukkig'.... door te stoppen met het leven voor een ander en zelf je dingen te gaan doen en door te stoppen met terugkijken.

Denk vooruit, wat gaat er komen.. kerst/jaarwisseling. Maak leuke plannen, gezellig met je vriend eten ed. Maak je leven interessant, stel leuke nieuwe doelen met de paarden, ga dingen doen met je vriendinnnen/vrienden.

Stap uit je dagelijkse sleur en doe wat verrassends! Ga fanatiek aan de slag met je werk, leef je uit! Doe waar je goed in bent en dat ben je heus ergens in. Soms is het even zoeken!

Schrijf je emoties op en stop ze in een doosje, ook de positieve dingen. Je kan dan je emoties kwijt en later teruglezen als het weer eens tegenzit.

Maar vooral: denk vooruit en bekijk het eens vanuit een zonnige kant in plaats van al die donkere kant Lachen Geniet van de dagen Knipoog

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:51

bij mij was de situatie wel iets anders...ik leerde mijn vriend kennen 5 weken voordat ik een halfjaar naar Spanje zou gaan. Ook even geaarzeld of ik hier wel aan moest beginnen, uiteindelijk er vol voor gegaan, 4 heerlijke weken gehad toen ik nog thuis was en uiteindelijk heeft dat halfjaar weg onze band alleen maar onwijs sterk gemaakt!
We hebben elkaar door omstandigheden toch nog wel een paar keer gezien, en hadden gewoon elke dag contact via sms en om de paar dagen bellen (pfff hooooge telefoonrekeningen joh Nagelbijten / Gniffelen ) maar de keren dat we samen waren was het zo intens, dat ik nu wel het idee heb dat het voor de volle 100% goed zit.

En meid, als hij echt van je houdt denkt ie er dat halfjaar niet eens aan om vreemd te gaan, hoor!

Ik keek tijdens die maanden ook heel erg uit naar de momenten dat we elkaar weer zagen...we noemen het nu de 'vliegveldmomenten', want dat eerste moment dat hij of ik dan weer door die deuren van de aankomsthal kwam... Lovers

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:05

Heb je trouwens professionele hulp? Misschien dat dat je erg helpt om alles op de rit te krijgen!

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:17

Perfect topic dit! Als het goed ik ga ik begin 2010 (jaja, het duurt nog een tijdje, maargoed het kómt wel...) een half jaar met een vriendin in Aussie backpacken. Mijn vriend waar ik dan ruim 2,5 jaar iets mee heb moet ik dan ook gaan missen. Voor mij is de situatie dus omgekeerd. Ik ga alle ervaringen en adviezen hier even goed doorlezen Lachen

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:27

Ik zou heeeeeel erg kwaad worden als mijn vriendje zoiets in zijn hoofd zou halen. Bloos Een half jaar lang zijn allerliefste vriendinnetje achterlaten, vrijwillig nog wel, en het nog een leuk plan vinden ook, hoe haalt hij het in zijn hoofd! Het mag dan onvolwassen van mijn kant zijn, maar dat idiote plan zou er bij mij ècht niet inkomen! Moet er niet aan denken! Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:48

Wat egoistisch van je zeg.bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:50

Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik dit las..... Scheve mond
Dus meneer mag geen half jaar weg omdat zijn allerliefste vriendinnetje niet een half jaar voor zichzelf kan zorgen? Nagelbijten / Gniffelen

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:58

vind de instelling van nikkigioa ook erg egoïstisch. Dat is toch niet de instelling. In een relatie wil je toch het beste voor elkaar! Weet je wat een ontwikkeling je door maakt door een half jaar naar het buitenland te gaan. Hoe goed dat op je CV staat en hoe je er door kunt groeien als mens. En dat het daarnaast nog vreselijk leuk is ook! Dat gun je je mannetje toch! Jah, het is even rot als je een half jaar zonder elkaar bent, maar je gunt elkaar toch het beste.

Volgens mij gun jij alleen jezelf het beste nikkigioa.. blerg...