e mail van een ander lezen ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: e mail van een ander lezen ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:49

dat is Gwen................. ik gaf echter alleen aan dat ik regelmatig de emails van mijn werknemers bekijk..........

dat er dan gelijk zo een berg bokkers van de hoed en de rand willen weten had ik ook niet bij voobokt kunnen denken Lachen

personeel is mijn eigendom zolang ik ze betaal voor hun uren........ want daar koop ik ze voor namelijk.......

en zolang de uren door mij betaald worden dienen ze ook te doen waar ze voor aangenomen zijn, dus werken...........

toch?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:52

Nouks schreef:
KiWiKo schreef:
ik weet het niet, 70 man die per dag een half uur pikken......... gaat het maar uitrekenen

Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die 8 uur achtereengesloten gefocust kan blijven op één ding.

dus moeten we de arbeidsprodictieve werktijd verkorten??????

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:53

Nogmaals, ik begrijp wat je wil zeggen, Kiwiko, maar de manier waarop je het formuleert vind ik niet zoveel respect uitdragen ten opzichte van het personeel. Maar goed, ieder zijn zienswijze Lachen .

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:54

pff.. kiwiko.. Je koopt ze?? Ik vind je (overigens wel vaker) wat respectloos overkomen. Maargoed dat terzijde. Je personeel heeft welleens pauze toch?? Dan mogen er ook geen prive telefoontjes/mailtjes verstuurd worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:55

KiWiKo schreef:

Dat zeg ik niet, maar wellicht zou het JUIST positief zijn als je werknemers ook nog af en toe de gelegenheid hebben even ergens anders mee bezig te zijn... Zijn ze in de tijd dat ze wel werken misschien juist veel productiever omdat ze minder moeite hoeven te doen hun aandacht erbij te houden.

Ik vind dat je ERG zwartwit denkt op dit gebied... Just my 2 cts.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:56

Kiwiko ik ben het met je eens als het slechts om mailtjes van/over het werk gaan. Als jij mailtjes gaat lezen van iemand haar man die vreemd gaat/rekeningen die openstaan (paar voorbeeldjes) dan heb je daar lijkt mij niets mee te maken. Natuurlijk hoeven ze niet te mailen onder werktijd. Maar als je het ziet kan je er ook wat van zeggen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:58

ik betaal voor de uren dat hun werken............. dus sec gezien koop ik hun tijd.........

en net zoals dat jullie waar voor je geld willen hebben, wil ik dat ook

of gaan jullie wel 50 euro uitgeven aan een trui terwijl dezelfde trui voor 35 ergens anders te koop ligt.......

zo werkt het gewoon........... ik koop uren in van personeel........ en die uren moeten goed zijn.........

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:59

Toch heb ik weleens ergens gelezen dat als personeel de ruimte heeft om bv 5 minuten per uur aan privedingen te besteden (mail, telefoon, kletsen met collega's), dat ze dan de rest van de tijd zoveel efficienter werken dat dat beter is dan 8 uur echt met werk bezig zijn Knipoog
Maar goed, wel erggg off-topic.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:00

hallooo.. er bestaat zoiets als pauze.. heb ik t al constant over:S

( en dan mag er dus wel prive gemaild, gebeld worden lijkt mij kiwiko)
Laatst bijgewerkt door pinuts op 09-12-08 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:00

Nouks schreef:
KiWiKo schreef:

Dat zeg ik niet, maar wellicht zou het JUIST positief zijn als je werknemers ook nog af en toe de gelegenheid hebben even ergens anders mee bezig te zijn... Zijn ze in de tijd dat ze wel werken misschien juist veel productiever omdat ze minder moeite hoeven te doen hun aandacht erbij te houden.

Ik vind dat je ERG zwartwit denkt op dit gebied... Just my 2 cts.

heel eerlijk............ bij mij is er heel veel ruimte Lachen Lachen TE veel zelfs Lachen

en ik heb een heerlijke ploeg mensen werken.........

het enige wat ik hiermee wil laten zien is dat er dus ook een werkgeversverhaal aan dit ding zit.....

en het werkgeversverhaal heeft niks met een individu te maken, slechts met keiharde euries Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:02

pinuts schreef:

bellen kost de baas geld............... dus nee er mag niet prive gebeld worden op de baas zijn kosten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:06

KiWiKo schreef:
heel eerlijk............ bij mij is er heel veel ruimte Lachen Lachen TE veel zelfs Lachen

het enige wat ik hiermee wil laten zien is dat er dus ook een werkgeversverhaal aan dit ding zit.....

en het werkgeversverhaal heeft niks met een individu te maken, slechts met keiharde euries Lachen

Hoewel ik geen 70 (?) man onder me heb, ben ook ik zelfstandig ondernemer. Ik kan er best inkomen dat jij waar voor je geld wil, maar waar voor je geld krijg je niet per definitie door 8 uur lang werk geleverd te willen zien.

En dat heeft juist wél te maken met individuën, want niet iedereen werkt optimaal onder dezelfde omstandigheden.

Leidinggeven is ook mensenwerk...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-12-08 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:07

KiWiKo schreef:
pinuts schreef:

bellen kost de baas geld............... dus nee er mag niet prive gebeld worden op de baas zijn kosten

Betaal je nog geen vast bedrag per maand dan, zodat het aantal minuten en gesprekken niet langer van belang is?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:08

Nouks schreef:
KiWiKo schreef:

Hoewel ik geen 70 (?) man onder me heb, ben ook ik zelfstandig ondernemer. Ik kan er best inkomen dat jij waar voor je geld wil, maar waar voor je geld krijg je niet per definitie door 8 uur lang werk geleverd te willen zien.

En dat heeft juist wél te maken met individuën, want niet iedereen werkt optimaal onder dezelfde omstandigheden.

Leidinggeven is ook mensenwerk...

als ik 8 uur betaal is het toch niet gek als ik 8 uur geleverd wil?

jij betaald toch ook niet 100 euro voor een wollen trui terwij deze van katoen is?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:09

Nouks schreef:

Maar je kunt er voor kiezen een bepaald soort werker te selecteren toch! Met deze instelling houdt Kiwiko de werkers over die wel onder deze omstandigheden willen werken. Ik denk dat dit er genoeg zijn mits er een leuk salaris tegenover staat.

Ik zou als zelfstandig ondernemer ook niet willen dat mijn wergkemers uit hun neus zitten te vreten en zou zeker met enige regelmaat hun acties op de computer bekijken/volgen.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:10

Jongens (dames *LOL* ), de discussie begint nu wel erg off topic te gaan, zullen we weer terug gaan naar het hoofdonderwerp Lachen ?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:10

Nouks schreef:
KiWiKo schreef:

Betaal je nog geen vast bedrag per maand dan, zodat het aantal minuten en gesprekken niet langer van belang is?

ik betaal zoveel per maand dat ik van KPN een laptop binnenkreeg van de week...........

lees.............. mijn telefoonkosten zijn rond de 1500 euro per maand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:13

KiWiKo schreef:
jij betaald toch ook niet 100 euro voor een wollen trui terwij deze van katoen is?

Ik betaal nog geen 5 euro voor een wollen trui, voor katoen heb ik soms gemakkelijk het tienvoudige over Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:13

On-topic: ligt eraan van wie de mail is...Ik lees regelmatig ook de mail van mijn virend i.v.m. verzekeringszaken en bankzaken etc. Andersom dito....

Mijn vriend kan ook ten alle tijden op mijn PC dus ik moet geen geheimen voor hem hebben, daar komt hij wel achter....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:18

Om maar weer eens terug naar de oorspronkelijke vraag te gaan. Om naast dat stukkie van wat wij wilt dat u niet geschiedt, er nog maar een spreekwoord tegenaan te gooien.
Wie luistert aan de wand, hoort zijn eigen schand.

Ik ben zelf ook geregeld in de mogelijkheid om de mails / pb's van een ander te lezen. Bijvoorbeeld, je gaat bij je vriendinnetje even op Bokt, zij staat standaard op automatisch inloggen ingesteld. Als je Bokt dus opent zit je gelijk in haar account. Eerste wat ik dan doe is linksboven op Uitloggen klikken en mezelf aanmelden. Vind dat veel fijner. En ik heb niks op andermans account te zoeken.

Qua werk : Ik heb toegang tot mijn eigen mail, en de algemene mail (info@xx.nl). De permissies moeten nog rechtgezet worden, maar binnenkort zal ik in de mail van alle medewerkers kunnen. Dit voornamelijk om ook de mails van de baas te kunnen lezen vanaf mijn eigen kantoor, ipv dat we steeds moeten forwarden. We hebben namelijk erg veel overleg, en zijn wisselend aanwezig, dus elkaar spreken en overleg IRL schiet niet altijd op. Hij kan al in mijn mailbox, maar als ik in de zijne kan, dan besparen we tijd voor bijpraten / situatie uitleggen, maar kunnen gewoon gelijk aan het overleg beginnen.

Privémail doen we dan in principe ook niet, soms kom ik wel eens wat tegen wat half privé / half voor werk bedoeld is. Dat lees ik dan niet verder uitgebreid. Zijn mijn zaken ook niet.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:21

KiWiKo schreef:
jahoor, ik lees regelmatig door wat mijn personeel op mijn computers in mijn tijd aan emailverkeer heeft Lachen

En weet je personeel dat ook?
Iemands mail is privé ook al is het op het werk. Ik lees niemands mail, dat vind ik a-sociaal en respectloos.
Zou mijn cheffin vragen of ze mijn mail mocht inzien dan mag ze haar gang gaan, maar ik zou me er niet lekker onder voelen. Ik werk hard en vind dat ik ook vertrouwen en respect verdien en als ik constant gecontroleerd zou worden dan zou ik me op een kleuterschool wanen en snel vertrekken bij dat bedrijf. Ik vind het gewoon not-done. En als je als chef zijnde vindt dat je daar "recht" op hebt en van dat "recht"veelvuldig gebruik/misbruik van maakt (zoals de waard is vertrouwt ie z'n gasten) dan krijg ik het idee dat de betreffende "chef" een of ander misplaatst superioriteitsgevoel over zich heeft. Lijkt me verschrikkelijk als je meent de mail van je werknemers te moeten controleren om zo erachter te moeten komen of er iets speelt en wat er dan speelt. Als je dat niet via de normale weg kunt vernemen dan zit er iets scheef in mijn ogen.

Nee dus, ik lees niet de mail van iemand anders

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:40

Nee, iemands e-mail lezen doe ik niet. Vind het ook niet fijn dat anderen dat bij mij doen, niet dat ik wat te verbergen heb maar gaat gewoon om het idee.
En als het nou óver mij gaat dan kunnen ze ook wel zo heldhaftig zijn Knipoog om mij dat mede te delen.

Andermans sms'jes lees ik ook niet. Doe je niet. Punt.

En als mijn werkgever mijn e-mail zou controleren vind ik dat getuigen van weinig vertrouwen/respect naar mij toe.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 07:24

maikeltje schreef:
KiWiKo schreef:
jahoor, ik lees regelmatig door wat mijn personeel op mijn computers in mijn tijd aan emailverkeer heeft Lachen

En weet je personeel dat ook?
Iemands mail is privé ook al is het op het werk. Ik lees niemands mail, dat vind ik a-sociaal en respectloos.
Zou mijn cheffin vragen of ze mijn mail mocht inzien dan mag ze haar gang gaan, maar ik zou me er niet lekker onder voelen. Ik werk hard en vind dat ik ook vertrouwen en respect verdien en als ik constant gecontroleerd zou worden dan zou ik me op een kleuterschool wanen en snel vertrekken bij dat bedrijf. Ik vind het gewoon not-done. En als je als chef zijnde vindt dat je daar "recht" op hebt en van dat "recht"veelvuldig gebruik/misbruik van maakt (zoals de waard is vertrouwt ie z'n gasten) dan krijg ik het idee dat de betreffende "chef" een of ander misplaatst superioriteitsgevoel over zich heeft. Lijkt me verschrikkelijk als je meent de mail van je werknemers te moeten controleren om zo erachter te moeten komen of er iets speelt en wat er dan speelt. Als je dat niet via de normale weg kunt vernemen dan zit er iets scheef in mijn ogen.

Nee dus, ik lees niet de mail van iemand anders

mischien moet ik iets verduidelijken Lachen wij hebben 6 werkstations, en ik zit dus ook wel eens achter een andere PC te werken.......... net zoals mijn meiden ook wel eens achter mijn pc werken.

Als er iemand een dag vrij is wordt de email gecheked, OOK de mijne Lachen

Wij hebben een hele open cultuur op kantoor, het kan allemaal wel en is ook geen probleem Lachen

Waar ik me slechts over verbaas is hoe mensen het maar normaal vinden en zelfs vinden dat het moet mogen dat je in de baas zn tijd prive dingen doet......... want dat is in mijn ogen niet normaal Lachen Een baas koopt jouw tijd Lachen

Dus ja ik check regelmatig de emails van mijn kantoorpersoneel........... en oooops ze checken ook de mijne. Ik ben vandaag wat later op kantoor, het eerste dat ze doen als alles opgestart is, is mijn emails checken.....en doorbellen wat belangrijk is Lachen

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 07:41

Ik lees altijd de mail van mijn vriend, ook de smsjes etc. Waarom niet? Wij hebben niks maar dan ook niks voor elkaar te verbergen, mijn vriend leest ook altijd de meine, aangezien ik vaak geen internet heb op stal. En hij leest ook mijn smsjes, en wil wel eens mijn telefoon opakken etc etc etc.

Persoonlijk zal ik het bij een onbekende niet doen, als je bijvoorbeeld ergens anders op internet gaat ook niet.. Heb ik niks mee te schaften.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:09

KiWiKo dan klinkt je laatste bericht al een stuk redelijker, maar dan nog vind ik ook dat je best wel arrogant-onrespectvol praat over je personeel. MIJN eigendom enzo, je moet niet vergeten dat je hun nodig hebt om jouw bedrijf draaiende te houden, jij praat meer alsof zij blij mogen zijn dat ze bij jou mogen komen werken. je hebt elkaar nodig en vertrouwen in elkaar om een bedrijf soepel en zonder gebitch te kunnen laten lopen lijkt mij.

verder zou ik niet zo slecht zijn om iemands inbox te kraken ofzo,maar als die nog open zou staan en mijn oog zou op mijn naam vallen zou ik het denk ik toch wel lezen.
vind het knap van mensen dat die hun nieuwsgierigheid kunnen bedwingen..