sevke schreef:Suzanne F. schreef:Ik denk sowieso dat heel veel meiden het krijgen van een baby onderschatten. Ik lees ook wel berichten van 20-21 jarigen die nu bezig zijn met zwanger worden en dan denk ik ook; Waar begin je aan? Je weet niet half waar je aan begint, wat je te wachten staat en wat het met je leven doet. Wacht alsjeblieft nog 10 jaar ofzo.
Sorry, maar dit is geen verstandige opmerking. De beste leeftijd om een kind te krijgen MEDISCH gezien, is tussen de 18 en 24 jaar. Vanaf 30 loop je al gevoelig meer risico op aangeboren afwijkingen, en dat stijgt exponentieel met de jaren. De trend om steeds maar op latere leeftijd kinderen te krijgen, is echt geen gezonde trend.
Medisch gezien ja....Maar denk aan de ontwikkeling van de mens die van persoon tot persoon verschilt, zaken als financieele onafhankelijkheid, in staat kunnen zijn een stabiel en zeker "thuis" te kunnen bieden. Daar staat de medici los van. Je kunt niet alleen zeggen dat je vroeg kinderen wilt omdat je lichamelijk je dan in de beste "fase" daarvoor bevindt, je moet er ook geestelijk en financieel etc. klaar voor zijn.
Ik vind de opmerking van Suzanne dan volledig terecht en zeer goed, want inderdaad heb ook ik het gevoel dat er veel te licht over het moederschap wordt gedacht...!

, naast de feitelijke voorlichting.
ik zou er niet bewust voor kiezen (nog een half jaar mn hbo afmaken lukt dan wel), maar ik zou eerst willen trouwen, wat leuks opbouwen en een hoop doen voor ik aan kinderen wil beginnen. Mocht het nu een 'ongelukje' zijn, dan weet ik niet of ik het wil houden, daar moet ik nog goed over na denken. Ik ben iig al klaar met studie etc. dus ik kan het wel hebben (mijn vriend doet ook een hbo, bijna afgestudeerd, ik heb al een huis, dus alles is er op zich wel)