Mijn vriend zal nooit vreemdgaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

"Mijn vriend bedriegt me nooit"

Ik vertrouwde mijn partner 100% en ik ben niet bedrogen
199 (57%)
Ik vertrouwde mijn partner 100% en ik ben bedrogen
68 (19%)
Ik vertrouwde mijn partner niet helemaal en ben bedrogen
37 (10%)
Ik vertrouwde mijn partner niet helemaal en ben niet bedrogen
36 (10%)
Wij gingen vreemd met wederzijdse toestemming.
9 (2%)

Totaal aantal stemmen: 349

SONY

Re: Mijn vriend zal nooit vreemdgaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:46

xKatleentjex schreef:
Foxy1980 schreef:
Zit het topic door te lezen maar snap eigenlijk niet zo goed wat de ts nou precies wilt weten?

Mensen die zeggen dat hun vriendje nooit vreemd zou gaan zijn naief. Mensen die zeggen dat ze zelf niet vreemd zouden gaan ook trouwens.

Het is eigenlijk gekomen door een topic over veilig vrijen.

Daarin werd door ontzettend veel mensen gesteld dat ze helemaal niet veilig moesten vrijen, want vriendlief zou nooit liegen over zijn (seksueel) verleden en hij zou zeker ook nooit bedriegen.

Adhv verschillende antwoorden in het topic zie ik dus dat je daar dus helemaal niet zeker van kan zijn Knipoog .

Van mijn vriend kan ik het niet met zekerheid zeggen maar van mezelf wel en dat heeft niksmet naief te maken. Keuzes en principes van mijn vriend kan ik niet bepalen maar wel voor mijzelf en ikvind het super respectloos om vreem,d te gaan omdat je weet dat je iemand enorm kwetst die van jou houd... daarom zou ik het eerst uitmaken en dan pas wat met een ander beginnen. Normen en waarden en principes heet dat. Ik zie wat vreemdgaan met mensen kan doen, sommige gaan er echt kapot gaan en ik zou dat nooit op mijn geweten willen hebben...

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:51

Geinig topic, ik denk dat zeker de helft van de mensen die gekozen hebben voor optie nummer 1 toch bedrogen zijn of worden......

Noem het pessimisme, maar de mens is gewoon niet monogaam. Daarnaast heb ik het in mijn omgeving vaak genoeg gezien. Vol van vertrouwen, maar helaas.... Ook ik was overtuigd van mijn ex. En de mijne was ook een type waar niemand het achter gezocht had, helaas, maar ook ik ben belazerd. Een slecht momentje in je relatie een lekker wijf die daar heel tactisch op in speelt en het leed is geleden mensen. That's life. Ik zal nooit meer zeggen dat mijn vriend nooit zal vreemdgaan. Maar voor mij staat dat los van vertrouwen. Het is goed zolang het goed is en daar moet je het dan maar bij houden. Ik keur vreemdgaan zeker niet goed, maar ik denk ook dat we allemaal wel weten dat het ook sneller gebeurd is dan je er erg in hebt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:54

precies.......... vreemd gaan staat bij mij ook los van vertrouwen.................

en ik sta ook niet de vlag te strijken als vriendlief is vreemdgegaan........... maar zolang hij eerlijk is is er ruimte Lachen

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:02

Ik heb behoorlijk moeite iemand te vertrouwen, omdat ik weet dat het ook anders kan. Durf niet met zekerheid te zeggen dat een van m'n exen ooit eens in vreemd gegaan, maar zou me niet verbazen als het zo is.
Er zegt altijd ergens in m'n hoofd zo'n stemmetje ' stel dat... '.
Dus nee 100% vertrouwen doe ik niet en dat ligt totaal niet aan hem.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:17

Ik heb 3,5 jaar samengewoond met mijn ex. Nu zo n 8 weken geleden vóelde ik gewoon dat er iets niet helemaal goed zat. HIj ging douchen en ik keek in zijn telefoon en wat ik tóen las..
Ik ging verhaal bij hem halen en ja hoor, hij was vreemdgegaan!

Heel gedoe met hem gehad en ik heb hem binnen 2 dagen mijn huis uit gegooid.

Ik ben overigens 32, hij is 29 en hij is er vandoor met een meid van 20.

Ik wens hem overigens veel jeuk en korte armpjes toe en wat mij betreft mag hij echt doodvallen. Hard, maar waar. Want het gevoel dat iemand je aanricht door vreemd te gaan is eigenlijk niet te omschrijven. Dat gevoel snappen alleen mensen die het ook overkomen is. Je weet dat je je heel rot zou voelen maar het was op dat moment alsof iemand met hand mijn lijf inging, mijn hart vastpakte, op de grond smeet en nog even lekker met de hiel erop nadraaide.
Zoiets neem je de rest van je leven in je rugzakje mee.

Overigens heeft mijn ex altijd het volgende beweerd: hij zou het uit de weg gaan als hij dreigde verliefd te raken op iemand. En hij zou het eerst netjes met mij verbreken alvorens iets met iemand anders te beginnen.
Achteraf bleek het gedoe al 2,5 week aan de gang te zijn, hebben wij gewoon nog sex met elkaar gehad, heeft hij nog diverse malen beweerd van mij te houden en wist hij niet wanneer hij van plan was om het te gaan vertellen.

Ik voelde me verraden, vernederd en alle negatieve emoties er nog eens 1.000 x zo sterk bij. Eindelijk begin ik wat op te krabbelen doet het niet zóveel pijn meer maar oh oh...wat heeft het een pijn gedaan zeg!
Oh ja en ik wist overigens ook altijd voor de volle 100% dat hij dat niet zou doen, omdat hij zo gek op me was en ook omdat iedereen beweerde dat hij zoveel van me hield. Er was geen alcohol in het spel en hij heeft duidelijk voor de keuze gestaan: naar huis gaan of met mokkel mee.

Gelukkig is het in mijn geval wel: wie het laatst lacht, lacht het best en zijn er geen kinderen of een koophuis in het spel...maar dat maakt het gevoel er echt niet minder om!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:22

Overigens beweerde mijn ex dat hij geen sex had gehad. Op aanraden van mijn huisarts toch maar een SOA laten doen want tja, hij beweerde ook altijd dat hij NOOIT vreemd zou gaan.
Overigens was mijn ex wel al jaren geleden eens vreemdgegaan; dat wist ik. Ik was ervan overtuigd dat iemand kon veranderen en dat omstandigheden heel anders kunnen zijn.
Nu weet ik: ik zou niet snel iets meer beginnen met iemand waarvan ik weet dat hij in het verleden is vreemdgegaan. Ik denk dat ik hem direct al niet zo vertrouwen en dat is geen basis voor een goede relatie.

Tsja, mijn eventuele volgende partner zal het in het begin ook zwaar krijgen; ik zou het hem wel eerlijk vertellen en uitleggen...

Ik heb ook geleerd; een vos verliest wel zijn haren, niet zijn streken. En ergens ben ik het wel met hier eerder gezegd eens: een mens is niet gemaakt op monogaam zijn...je hebt mazzel als je een goede treft!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:25

Optie één heb ik gekozen. Het was vanaf het eerste moment dat ik hem zag dikke mik en na ruim tien jaar klopt het nog steeds Lovers , maar wat niet is kan nog komen natuurlijk Lachen

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:40

ook ik ben bedrogen door mijn ex... van de 5 jaar waarin we samenwoonde heeft hij mij bedrogen.
Vraag me niet waarom ik het niet eerder heb uitgemaakt,want ik stak gewoon m'n kop in het zand omdat ik het niet wou weten.
Dit jaar heb ik wel een eind aan de relatie gemaakt en heb ook gelijk een andere woning gezocht want ik wou niet meer aan hem herinnerd worden in ons oude huis.
Het bleek dat ie ook fijn meiden mee naar huis nam om daar ff lekker in ons bed te keer te gaan Boos!
Door hem kan ik nu met mijn hand op mijn hart zeggen dat ik NIEMAND meer vertrouw,ik ga er nu maar gelijk vanuit dat je wordt besodemieterd... en niet alleen door je partner. (hij gaf ook regelmatig mijn "beste vriendin"een veeg)

Misschien wordt het vertouwen in een evt toekomstige partner nog wel groter,maar helemaal terugkomen zal het nooit meer...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:27

Imago01 schreef:
Ik heb ook geleerd; een vos verliest wel zijn haren, niet zijn streken.

Helemaal mee eens, wij kunnen elkaar qua ervaringen de hand schudden lees ik al. Wij snappen de teleurstelling, dat je gelooft in iemand en dat hij je zo diep kwetst. Ik snap het nog steeds niet en vraag me nog elke dag af, Waarom?? Wat is er zo mis met mij??

Ik heb nu vriendschap met een topgozer. Geen relatie, echt puur vriendschap. Dat is nou een vent die wel goud waard is en waarvan ik geloof dat hij eerlijk is en echt trouw is. Maar het punt is dat ik er niet verliefd op ben. Ik kan gewoon geen relatie met hem beginnen. Terwijl hij eigenlijk echt een topvent is....

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:32

Ik heb hetzelfde. Had iemand ontmoet en vele gesprekken gevoerd. Heel veel dingen gemeen met elkaar, bijna bij het enge af. Afgelopen zondag afgesproken voor een date met als gevolg: hij helemaal hotel de botel van mij en ik gewoon niet verliefd...klaar..leuk gozert, niets mis mee verder, niet lelijk (maar niet mijn type) maar TE lief..

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:34

aangezien mijn eigen vader er op kerstavond vandoor is gegaan met een ander Hamer en mijn ex met ok bedondert heeft op zijn vakantie met een andere blote vrouw in zijn bed..Stoom uit je oren

nee ik vertrouw geen vent meer, zelfs me eigen vriend nu niet.. klinkt hard maar nee, mannen allemaal hetzelfde bij mij... dus ik roep eerder, alles kan kapot!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:43

Ik moet zeggen dat ik het wel heel jammer en heel verdrietig vind om te lezen hoeveel pijn mensen elkaar ook kunnen aandoen he? Ook is het opvallend hoeveel mensen het al is overkomen (en hoeveel het nog niet eens weten?!!!)...vréselijk...
en toch, ondanks wat mijn ex mij aangedaan heeft; een relatie heeft ook leuke dingen, alhoewel het single leven me momenteel prima bevalt, er zijn toch echt wel dingen die ik mis (zoals tijdens die rottige feestdagen die er nu allemaal aan zitten te komen, bah!) maar ja, voor mij is allemaal nog heel recent...
Maar mocht ik weer een leuke vent op mijn padje tegenkomen...wegrennen zal ik niet doen. Hoe het met vertrouwen zal zitten...geen fláuw idee, ik merk het dan wel!

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:50

ik zie wel 1 voordeel van feestdagen zonder vriend...

geen lastige schoonouders...

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:51

Ik vertrouwde me ex niet meer na verloop van tijd (hij zat veel te chatten en te sms'en met meiden die hij via internet had ontmoet en wel eens mee wilde daten... maar ook liefdesverklaringen en liefdesgedichten, openbaar op zijn hyves kreeg toegestuurd Nagelbijten / Gniffelen , zat me dus echt niet meer lekker mede omdat hij ook nog iemand zijn liefde had betuigd Verdrietig )
En tja achteraf bleek het terecht... vreemd gegaan met iemand die ik ooit als vriendin heb beschouwd en of ie nog meer heeft uitgespookt geen idee en ik denk ook niet dat ik het wil weten...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 20:54

Imago01 schreef:
Ook is het opvallend hoeveel mensen het al is overkomen (en hoeveel het nog niet eens weten?!!!)...vréselijk...

Inderdaad, ik had er ook niet eens zoveel verwacht..wat erg voor jullie trouwens, echt ongelofelijk hoe mensen anderen zo hard kunnen kwetsen..

Ik ben zelf trouwens ook iemand die nooit iemand voor de volle 100% zal vertrouwen. Ook niet als mijn vriend zo ontzettend lief is en er trouw uitziet. Als ik de ervaringen lees van anderen hier, die net hetzelfde dachten en toch bedrogen waren, denk ik alleen dat ik erg naïf zou zijn om te denken dat ik het enige meisje op de wereld ben die zulke dingen wel kan voorspellen.

Dat wil wel niet zeggen dat ik paranoia ben in een relatie. Integendeel, ik geef ontzettend veel ruimte. Mijn exen mochten gaan en staan waar ze wilden. Maar eenmaal mijn vertrouwen geschaad, is mijn vertrouwen voor altijd geschaad, en ik hield altijd in het achterhoofd dat ze het wel eens zouden kunnen doen(of hebben gedaan), daarom ook nooit geen onnodige risico's genomen, of die ik zal nemen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:59

Ik denk eigenlijk dat iedereen die in bepaalde omstandigdheden zit eigenlijk wel zou kunnen vreemdgaan.
Voor de ene moet er heel veel ongeluk en ruzie etc. zijn in de relatie, de ander zoekt gewoon spanning oid.

Ik vertrouw mijn vriend heel erg goed en zie het ook zeker niet snel gebeuren (zwak uitgedrukt).
Maar met 100% zo iets als dit durven zeggen... nee, hooguit 99%.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:01

Nou vind ik wel super nuchter gedacht van je!

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:45

Equidea schreef:
Ik denk eigenlijk dat iedereen die in bepaalde omstandigdheden zit eigenlijk wel zou kunnen vreemdgaan.

Dit is dus precies wat ik bedoel. Mensen zijn niet gemaakt om monogaam te zijn, daar geloof ik gewoon niet in. Zeker binnen de veranderende maatschappij waarbij de vrouw een zelfstandige en onafhankelijke rol inneemt.
Overigens is het niet zo dat ik niet in liefde geloof en ik denk ook dat mensen 50 jaar lang samen kunnen zijn.

Denk alleen dat het slim is om realistisch en nuchter zijn, dan heb je het langst plezier van en met elkaar!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 21:54

Ik zie mezelf niet zo snel vreemd gaan, eigenlijk helemaal niet. Als ik samen ben, dan is het niet puur om me voort te planten(ik wil zelfs geen kinderen, misschien dat die mensen wat trouwer zijn *LOL* ), maar omdat ik ontzettend veel om die persoon geef en ik dat ook wil tonen.
Ik voelde me op het einde van mijn laatste relatie ook helemaal niet meer zo geweldig erin, ik heb open kansen gehad om me even te laten verleiden, maar ik heb zonder moeite voet bij stuk gehouden en ik heb het toen ook maar uitgemaakt.

Maar om nu bij hoog en laag te beweren dat ik nooit zou vreemdgaan, dat is voor mij zoiets als bij hoog en laag beweren dat je vriend nooit zal vreemdgaan. Op dit moment voel ik me er echt nog niet in de verste verte toe in staat, maar wie zal zeggen dat ik achter 10 jaar een totaal ander levensbeeld heb of iets meemaak wat ik nog nooit heb meegemaakt, waardoor ik plots wel tot zoiets in staat ben...Ik hoop het echt van niet, omdat ik besef hoe ontzet hard je iemand kwetst, maar ik kan de toekomst niet zien Lachen .
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 05-12-08 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:56

Katleentje, Amen! Knipoog

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:59

verliefd,verloofd,getrouwd,kind of geen kind,hetro of bi,jong of oud,mooi of lelijk...
Als je de behoefte heb om tijdens je relatie te klooien met andere moet je gewoon geen relatie beginnen.. kan voor dat soort mensen ook totaal geen respect opbrengen met wat voor mooi excuus ze ook aankomen...

Tja, ik ben daar nogal kort in..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 22:09

Ik ook niet hoor, voor mij is het ook exit. En ik kan het ook begrijpen dat mensen het respect voor mij verliezen als ik me ooit tot zoiets laat verleiden. Maar het gebeurt blijkbaar meer dan je denkt..en die mensen die het gedaan hebben, zullen misschien ook ooit gezegd hebben "vreemdgaan is laf!".