Gotic zijn wat is de betekenis der van?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gotic zijn wat is de betekenis der van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:08

MarcoBorsato schreef:
Ik ben geen gothic, maar met sommige dingen kan ik je wel helpen denk ik.

Er zijn heel veel stromingen gothic, je hebt een hele romantische victoriaanse stroming, met die mooie tragische jurken e.d. en je hebt ook wat 'agressievere' vormen zoals met dat 666. Waarom mensen dat dragen? Waarom draag jij jouw kleding? En het automutileren... Over het algemeen zijn het wat gevoeligere mensen, en niet iedereen kan zich goed uiten. En ja, je hebt ook mensen die het doen om te shockeren, maar dat noem ik geen automutileren.

En wbt het satanisme. Dat valt allemaal wel erg mee.
Citaat:
Het echte satanisme houdt vooral in dat je in jezelf gelooft, en niet in God, en dat je verantwoordelijk bent voor je eigen daden en dat je zelf bepaalt wat je doet.

edit: typfoutje Knipoog

dat is dus echt NIET waar.
Er is een hele wereld waar weinig mensen wat van weten, achter het satanisme. De ECHTE satanisten aanbidden wel degelijk satan. Zo bestaat er ook een satanisten bijbel.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:39

Marlies22 schreef:
Zonnebloem schreef:

Nu ben ik erg nieuwsgierig! Maar je afbeelding doet het niet bij mij.. Verdrietig (die ik je profiel ook niet)

Bij mij doet ie het gewoon, iemand een idee hoe hij voor iederren zichtbaar word? (ik ben niet zo handig met die dingen Bloos)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:08

Gisteravond lag mijnalbum eruit. Dus het is weer opgelost.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:05

Eh... het is toch ook zo dat goths neit per sé zwart hoeven te dragen? Net als mensen die veel zwart dragen niet per sé goth zijn?

Ik draag geen zwart maar ik ben goth, als in de zin: ik sta voor mezelf en ik heb niemand nodig(het is wel fijn iemand om me heen *LOL*), ik aanbid satan niet, ik heb niks met satanisme.

Mijn moeder is bevooroordeeld, ik heb haar maar eens gezegd dat ze open meot staan voor andere indrukken. En eens ergens over na moet denken, voordat ze een oordeel velt.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:05

VivaLaVida schreef:
Er is een hele wereld waar weinig mensen wat van weten, achter het satanisme. De ECHTE satanisten aanbidden wel degelijk satan. Zo bestaat er ook een satanisten bijbel.

Ze heeft wel gelijk. Bloos De satanistenbijbel gaat er voornamelijk vanuit dat je jezelf helemaal voorop zet. Wat ik er van weet, is het satanisme voornamelijk een gebeuren dat om het ego van de mens gaat. Je zou weinig om anderen moeten geven en alles vanuit je eigen goedkeuren moeten bekijken, daar draait t satanisme om.

Christenen denken vaak dat het satanisme om het uitvoeren van rituelen en dergelijke gaat, maar als je wat gaat lezen over de verschillende geloven blijkt dat ons maar 1 kant verteld wordt Knipoog ook al ben ik echt niet weg van het satanisme, het klinkt niet bepaald sociaal Koe

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:31

Je kunt niet zeggen dat alle gotics in zich zelf snijden of dat alle gotics in lange zwarte jurken lopen.

Ik ben een altenatief typpe, mensen proberen me altijd in een hokje te plaatsen. Maar ik hoor nergens in. Meeste mensen die zich anders kleden zijn dan skaters of gotics. Fout, deze mensen doen gewoon waar ze zelf zin in hebben. En lopen niet met de meute mee.

Soms loop ik in een skinny jeans, andere dagen in een broek die 5 maten te groot is.. Niet omdat ik ergens bij wil horen. Maar gewoon omdat ik daar zin in heb Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:33

dwaallicht schreef:
VivaLaVida schreef:

Ze heeft wel gelijk. Bloos De satanistenbijbel gaat er voornamelijk vanuit dat je jezelf helemaal voorop zet. Wat ik er van weet, is het satanisme voornamelijk een gebeuren dat om het ego van de mens gaat. Je zou weinig om anderen moeten geven en alles vanuit je eigen goedkeuren moeten bekijken, daar draait t satanisme om.

Christenen denken vaak dat het satanisme om het uitvoeren van rituelen en dergelijke gaat, maar als je wat gaat lezen over de verschillende geloven blijkt dat ons maar 1 kant verteld wordt Knipoog ook al ben ik echt niet weg van het satanisme, het klinkt niet bepaald sociaal Koe

Ze aanbidden wel satan hoor, daar draait het wel degelijk om... kan best dat ze verder aan zichzelf denken e.d maar dat met de rituelen klopt ook, die worden zeker wel uitgevoerd, vooral in engeland zijn veel 'satanisten-kerken'..

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:36

Jullie halen twee dingen door elkaar. Je hebt Satanen en Satanisten, twee verschillende stromingen. Eentje doet aan de duivel aanbidden, de ander stelt zichzelf voorop. Kortweg gezegd.

En als iemand daar een betere uitleg over heeft, dan moet die vooral even posten, want ik ben niet bijzonder thuis in die wereld en wens dat ook niet te worden Vork

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:45

Narya schreef:
Jullie halen twee dingen door elkaar. Je hebt Satanen en Satanisten, twee verschillende stromingen. Eentje doet aan de duivel aanbidden, de ander stelt zichzelf voorop. Kortweg gezegd.

En als iemand daar een betere uitleg over heeft, dan moet die vooral even posten, want ik ben niet bijzonder thuis in die wereld en wens dat ook niet te worden Vork

Ja, je hebt gelijk.

Ik heb net ff op wikipedia gekeken en daar staat het goed uitgelegd...

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:51

Zonnebloem schreef:
Marlies22 schreef:
Nu ben ik erg nieuwsgierig! Maar je afbeelding doet het niet bij mij.. Verdrietig (die ik je profiel ook niet)

Bij mij doet ie het gewoon, iemand een idee hoe hij voor iederren zichtbaar word? (ik ben niet zo handig met die dingen Bloos)

Hij doet het nu bij mij wel, en hij is echt gaaf zeg! Haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:11

eknein schreef:
Ik ben een altenatief typpe, mensen proberen me altijd in een hokje te plaatsen. Maar ik hoor nergens in. Meeste mensen die zich anders kleden zijn dan skaters of gotics. Fout, deze mensen doen gewoon waar ze zelf zin in hebben. En lopen niet met de meute mee.

Niet persoonlijk naar jou, maar genoeg skaters en gotHics (jeetje waar is die H gebleven bij sommigen van jullie? Sorry, taalpurist Haha! ) zijn wel degelijk meelopers. Genoeg pubers die het dragen omdat het "stoer" is en omdat hun vrienden het ook doen. Niet meelopen en doen waar je zelf zin in hebt is ook een generalisering, alleen de andere kant op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:16

Dus 'wij' lopen met de meute mee omdat we er niet gotisch uitzien Haha!

iedereen is anders.

Heb mezelf ook tijden 'anders' gekleed (supermooie jurken enz)
was wel supergaaf. maar zou het nu niet meer doen. geen behoefte aan.. ben nu het tegenovergestelde misschien qua uiterlijk, maar ik voel me goed en ben heerlijk mezelf Haha!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:25

Zwerte schreef:
eknein schreef:

gotHics (jeetje waar is die H gebleven bij sommigen van jullie? Sorry, taalpurist Haha! ) zijn

Gothic is de stijl en goth is de persoon die de stijl volgt. Als je het helemaal correct wilt doen Tong uitsteken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:31

Narya schreef:
Gothic is de stijl en goth is de persoon die de stijl volgt. Als je het helemaal correct wilt doen Tong uitsteken

hahahaha, helemaal gelijk Bloos

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:40

Dat hoor ik altijd graag Haha!

Al valt er dan weer vrij weinig te discussieren, dus misschien kan de TS nog even een pittige stelling ertegenaan gooien, zodat we niet uitgepraat zijn Tong uitsteken

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 21:30

Nee hoor hoeft niet ik weet nu genoeg ROFL ROFL
En nu weet ik het zeker ROFL ROFL ROFL ROFL
Dus ik hou het hier bij Huilen van het lachen

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:36

Heeft Kana hier nog niet eens gereageerd? Haha!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:58

Nou, laat die dan ook nog even haar zegje doen Clown

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:35

@ vivalvida heb jij die satansbijbel gelezen? Vette onzin dat er kippen geslacht moet worden

lees die bijbel van LaVey maar eens Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 14:34

MarcoBorsato schreef:
@ vivalvida heb jij die satansbijbel gelezen? Vette onzin dat er kippen geslacht moet worden

waar heb ik dat gezegd dan ?? Haha! Haha! quote dat maar eens??
ik zeg alleen dat er wel degelijk een satansbijbel BESTAAT.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:08

Het kippenslacht gedeelte heb ik ook gemist? Nagelbijten / Gniffelen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:52

VivaLaVida schreef:
MarcoBorsato schreef:

waar heb ik dat gezegd dan ?? Haha! Haha! quote dat maar eens??
ik zeg alleen dat er wel degelijk een satansbijbel BESTAAT.

Ja en die satansbijbel is van LaVey Knipoog En dat gaat vooral over dat niemand anders dan jijzelf verantwoordelijk is voor jezelf

En dat van die kippen slachten...dat was even mijn interpretatie van jou reactie, sorry Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 19:05

ja dat wsit ik dat die van lavey was...

haha.. okee dan