Mareska schreef:Gewoon het nummer scoren voordat je over leeftijd begint, zorgen dat hij je beter leert kennen en daarna pas je leeftijd zeggen, dan is dat getal een stuk minder belangrijk..
Ik bedoel ook meer stoer ten opzichte van je eigen leeftijdsgenoten. Wanneer jij als 18 jarige een kroeg binnenkomt voor 21 jaar en ouder, heb je een streepje voor op jouw leeftijdsgenoten die nog niet binnenkomen omdat ze jonger geschat worden.
Meestal vallen meiden ook op oudere jongens en hoe ouder jij geschat wordt, hoe eerder je zo'n oudere jongen aan de haak kan slaan. En met die ouderen jongen kun jij weer laten zien hoe volwassen jij al bent.
Het gaat natuurlijk niet voor iedereen op, maar ik zie het hier in de omgeving nogal veel..
voor mij gaat dat niet op gelukkig
toen ik een tijdje geleden aan het daten was met iemand die 8 jaar ouder was heb ik in eerste instantie gezegt dat ik niet precies wist hoe oud ie was
zydeco schreef:volwassen zijn is leuk maar als het kon dan kroop ik op mijn knietjes terug bij mama op schoot
dat heb ik ook hoor! ik verlang soms echt zo naar het onbezorgde leven
nu heb je vaste lasten en zorgen over geld en een hele hoop andere zaken. en vroegah werd alles je zomaar aangereikt en hoefde je alleen maar te leven lijkt wel
voor mij kwam op mijn 11de de echte omslag. mijn vader overleed na jaren ziekte
mijn moeder was er echt kapot van en ze had echt gen grip meer op me... op mijn 17de van school gegaan en gaan werken en dat doe ik nu nog steeds. liefst werk ik ook met ouderen aangezien hun tenminste meer te vertellen hebben als hoe gaaf het stappen dat weekend was enzo... 

In dat opzicht heb ik dat wel moeten doen en het ook bij mijn ex gezien, maar die was dus niet echt wat je noemt volwassen ondanks alles wat hij heeft meegemaakt, hij begint het nu wel te worden(ik zie dat op de een of andere manier aan hem, manier van doen/praten). Ik was echt de doorzetter van ons tweeen en moest hem overal doorheen sleuren, maar dat lukte niet omdat hij het zelf niet kon(/wou). Hij kan in feite niet accepteren dat het leven zo is en hij vind bijv. weer wel dat hij zijn jeugd in stappen terugvind, met als gevolg dat ie zich een tijdje elke week of bijna elke dag ladderzat zuipte...

Nu ben ik 25 en sta ik heel anders in mijn leven, 8 jaar samen met mijn vriend van nu, en ik begin nu in de buurt van volwassenheid te komen.
Als je niet volwassen genoeg bent, dan ben je er ook niet klaar voor om op jezelf te wonen. Zeker als je een huisje
Wat een kunst!