Eten in een restaurant, restjes meenemen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:00

Het is inderdaad wel logisch, je hebt ervoor betaald, maar ik zou het zelf nooit doen.
Ik heb wel een wat vlees wat ik niet op kon in een servetje gedraaid en meegenomen voor de hond, maar ik zou het zelf niet meer opeten.

Nicje87

Re: Eten in een restaurant, restjes meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:07

Ik zelf heb het nooit gedaan en ook nog nooit gezien in Nederland.

Op Cyprus was dit heel normaal en vroeg bijna iedereen het. Dit doordat bijna alle mensen daar jachthonden hebben. Ze geven deze honnden vaak alleen restjes te eten doordat ze "echt hondenvoer''' niet kunnen betalen...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:40

Ik zou het niet eens in mijn hoofd halen om het te vragen :n Vind het toch een beetje raar, ookal is het in andere landen heel normaal.
Van de zomer waren wij op vakantie in Amerika. In een aantal restaurants werd ons toen ook gevraagd of we het eten mee wilden nemen, maar dat hebben we niet gedaan.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:42

_Tivoli_ schreef:
In Duitsland is het normaal.
Sterker nog,vaak komen ze zelfs vragen of je het nog mee naar huis wilt nemen.
Zo gek vind ik het niet.
Een patatje kan je in de cafetaria eten,maar je mag hem ook meenemen ;)

In Amerika is dit ook volkomen normaal. Een doggy bag noemen ze dat. Hier in de shoarma/pizza tent vragen die Egyptenaren ook altijd of je de rest van je pizza wil meenemen. Lekker de volgende dag even opwarmen, jummie!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:13

Eigenlijk is het juist raar dat je het achter laat; je hebt er voor betaald, en je kunt niet alles op, waarom zou je het niet meenemen?
Ik durf het echter niet, ben veel te bang om 'gierig' over te komen... en ik ben wel een arme student

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:45

Ik ben van de zomer in Amerika geweest, daar is het inderdaad de normaalste zaak van de wereld. En ik vind het niet eens zo gek, als ik zelf kook bewaar ik de restjes ook voor later. Hup de koelkast in voor de volgende dag. Waarom zou je dat bij een restaurant niet doen.

Daar in Amerika hadden we in een kei leuk restaurantje ZULKE ENORME lekkere spareribs gegeten. Ik zweer het je, de malste en lekkerste spareribs die ik ooit in mijn leven gehad heb! Subliem gewoon, maar het was gewoon zooo freaking veel! Uiteindelijk hebben we de helft ingepakt in een "box" of "doggy bag" op de camping gelijk in de koelbox gegooid, (snachts was het daar toch ijskoud buiten) en we hebben er de volgende ochtend nog heeeerlijk van ontbeten. Is toch zonde om die superlekkere ribs weg te gooien!

Ik zou willen dat het hier ook wat gewoner werd...

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:15

Ik zou het zelf nooit doen... Zou niet eens in m'n gedachte opkomen.

Heb er wel nog een geweldig verhaal over van m'n neefje.
Die was met zijn ouders en zusje uit eten en er was nog wat over. Dus die moeder vraagt een zakje om de restjes mee te nemen voor de hond. Zegt m'n neefje keihard: "Yes, we krijgen een hond!!! :):) " Moeders keek met een heeeeele boze blik zijn kant uit en de serveerster moest stiekem ook wel lachen :=

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:12

Lausan: dat is een mop ...

"echt" eten (zoals bv frietjes met een steak oid) zou ik niet zo vlug meenemen
pannenkoeken overleven het meestal niet langgenoeg om thuis te raken
maar bv pizza oid, tuurlijk, je hebt er voor betaald, is thuis ook lekker, en eventueel voor de hond, waarom niet!?

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:17

Ik ben het ook gewend aangezien ik in Amerika gewoond heb en daar is het inderdaad gewoon ontzettend normaal als je iets in de 'doggy bag' mee neemt.

En zoals Shiloh ook al had gezegd over de spareribs dat heb ik ook gehad.. was gewoon zonde om te laten liggen.. dus lekker mee genomen en de volgende dag op gegeten.. yum yum =)

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:21

een broodje ofoz dat ik nog niet op heb en degene ide bij me is wil weg gaan, neem ik wel mee.. in zo'n snackbar ofzo.
voor de rest ken ik het ook eigenlijk niet. behalve bij een kippen''restaurant" daar krijgen ze ook altijd een "doggy bag" mee haha

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:34

Ik moet bekennen dat mijn ouders dat wel eens gevraagd hebben in het verleden. Dan waren we ergens uit eten, en aten wij (drie toendertijd vervelende verwende puberdochters als we waren :+ ) een paar hapjes om de rest vervolgens te laten liggen... Dan liet mijn moeder het wel eens inpakken als "doggybag". Schaamteloos natuurlijk! We konden wel door de grond zakken! Hihi!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:38

Een tijdje geleden waren wij bij Beagles en Beans voor een high tea. Je krijgt dan zo ontzettend veel taartjes, cakes en koekjes dat je dat nooit allemaal opkrijgt (wij hadden twee megaschalen vol met enorme taartpunten en dingen, met zijn zessen, krijg je dus nooit op) en toen kregen we ook doggybags mee om de taartjes in te doen :D. Jammie!

Alleen vind ik altijd dat het thuis toch anders smaakt dan in het restaurant met alle gezelligheid eromheen!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:42

Kristie schreef:
Eigenlijk is het juist raar dat je het achter laat; je hebt er voor betaald, en je kunt niet alles op, waarom zou je het niet meenemen?
Ik durf het echter niet, ben veel te bang om 'gierig' over te komen... en ik ben wel een arme student

Een leuk fooitje achter laten ;)

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:59

Toen ik nog student was, nam ik ook nog wel eens de pizza-rest mee.... om vervolgens aan een of andere zwerver te geven :D

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 02:25

Ik neem altijd mee als er genoeg over is om de volgende dag nog van te eten. Scheelt me weer een dag koken! Bij de Chinees hier wordt het ook altijd standaard gevraagd of je een doggybag wil. Ik schaam me er ook totaal niet voor, vind het vrij logisch eigenlijk.

Pizza zou nou niet in me opkomen om mee te nemen, dan heb ik toch zoiets van "dat is niet te vreten de volgende dag".

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 04:29

Hier is Japan is het ook normaal om te vragen om het restje me te nemen. Ik zelf zou het ook wel doen als ik niet alles op zou krijgen. Als het iets lekkers is en de moeite is om mee te nemen. Ja waarom niet.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:55

Ik was eens op restaurant, toen de serveerster vroeg of ik m'n pizza wou meenemen. Ik zei onmiddellijk 'nee', had er nog nooit aan gedacht om het daadwerkelijk mee te nemen..
Iig ik vind het ook vreemd, maar door de grond van zakken zou ik toch niet doen. Als iemand anders iets wilt meenemen, prima, alleen aan mij is het niet zo besteed.