? Mevrouw Wong ofzo? Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
? Mevrouw Wong ofzo? Misser schreef:@Patos: huurde jij soms bij de slechtste huisbaas van Utrecht? Mevrouw Wong ofzo?

femke27 schreef:Natuurlijk mag hij je eruit gooien!!! Als jij een contract hebt tot 1 maart mag hij die verbreken. En hij geeft het ruim vantevoren aan. Waar denk je dat contracten voor zijn? Hoe moet een verhuurder anders van de huurder afkomen als het niet bevalt? En andersom in sommige gevallen....
Sammie schreef:Ik zou het raar vinden van de huurcommisie als ze je niet bij (kunnen) staan bij de weg naar de kantonrechter.
Het gaat niet enkel om wat je tot nu toe teveel heb betaald, maar ook om wat je in de toekomst teveel gaat betalen.
Ik zou zeker geen schrik hebben voor de kantonrechter.
Gewoon proberen
joyce2 schreef:Ik heb net de huurcommissie gebeld en om advies gevraagd.
Onze huurbaas kan ons niet uit de woning zetten, maarrrr, omdat we al langer dan een half jaar 650 euro kale huur hebben betaald, is het huurcontract automatisch na een half jaar geliberaliseerd en bij een geliberaliseerd huurcontract kunnen we geen beroep meer doen op de huurcommissie voor huurverlaging. Dan zouden we het via de kantonrechter moeten spelen en daar heb ik geen zin in. Ze schrokken bij de huurcomissie overigens wel van het bedrag dat wij teveel betalen en ze vonden het dan ook heel erg voor ons dat we pas zo laat uitvonden dat er zoiets bestond als een huurcommissie.
De onderburen zitten er nog geen half jaar, dus die kunnen nog mooi hun geld terug vragen en huurverlaging in laten gaan. Erg jammer voor ons, maar we gaan onze onderburen natuurlijk geestelijk ondersteunen
) maar je kiest toch zelf voor die locatie?wuswa schreef:Kan niet! Huurovereenkomsten kunnen niet voor bepaalde tijd gesloten worden tenzij het gaat om een te slopen woning. Gewoon de procedure bij de HC afwachten en je niet gek laten maken!!
Bij particuliere woningen mag dat niet tenzij hetom een te slopen/renoveren woning gaat. Staat in de wet. Veel verhiuurders zetten een bepaalde tijd in de overeenkomst omdat ze denken dat ze er dan gebruik vankunnen maken. Veel huurders denken dathet geldt en kiezen eieren voor hun geld maar het is niet rechtsgeldig!
russel schreef:Nee het staat te koop en wij dachten het voor een jaar te verhuren. Maar ik begrijp dus dat als ik het heb verkocht die huurders er dus niet uit ga krijgen als het huurcontract afloopt??
krijg je niet de hoofdprijs, maar is het bewoond, en die krijg je er altijd weer uit