ontwikkelen spirituele kant

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: ontwikkelen spirituele kant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:50

Ja, daarom zei ik al "als ik mijn medium moet geloven." Knipoog
Maar ik heb de meeste dingen meegemaakt voor ik contact had met dat medium.
Maar ik probeer toch altijd eerst te kijken of iets verklaarbaar kan zijn, voor ik er van uit ga dat er (weer) "bezoek" is geweest.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:44

Ik heb niet het hele topic doorgelezen.
In mijn leven heb ik meerdere dingen meegemaakt en 'gevoeld'. Terwijl ik zelf niet echt met het spirituele bezig ben.
Maar bv Derek Ogilvie, dat kijk ik altijd als het even kan.
Dat voelen dat er iemand achter je staat, of van een afstand naar je kijkt, heb ik al mijn hele leven.
In mijn kamer in mijn ouders huis, daar voel ik iets heeel sterk, en imo is het ook negatief. Heel stom, maar daar gaat het licht echt niet uit s'nachts. Dan voel ik iets zo negatiefs, en paniekerigs, en koud lucht etc. Heel vervelend.
Heb trouwens mijn hele leven al een hekel aan donker Knipoog
In ons vorige huis heb ik ook wat dingen meegemaakt:
Ik stond in de hal, en het licht ging aan/ uit/ aan /uit, terwijl ik alleen was. Lekker vaag.
Ook hadden wij een bubbelbad, en daar stond een tv bij. Heerlijk natuurlijk, lekker in bad tv kijken. Toen opeens kwamen alle zender voorbij, zap zap zap.
Doodeng vond ik dat.

Een vriendin van mij is ruim een jaar geleden haar broer verloren, hij heeft zelfmoord gepleegd.
Ze is daar natuurlijk vreselijk stuk van geweest.
Er zijn bij haar thuis kort daarna veel vreemde dingen gebeurd.
Haar zoontje (ze is alleenstaand dus ze zijn altijd met zijn tweetjes) van toen 3 jaar, was in zijn kamer aan het spelen, totdat ze in ene gegil hoorde. Ze liep gauw naar zijn kamertje, en het komt er op neer dat hij bang naar de hoek van de kamer wees, waar niets te zien was...
Ook lag ze kort daarna in bed, en hoorde plotseling het gaspitje tikken, telkens 3 x geloof ik. Maar dat kon nooit uit zichzelf, had ze later geinformeerd.
En nog wat meer dingen zijn voorgevallen.
Ze is er heel bang van geworden toen, en is naar een medium gegaan.
Daar is haar verteld dat dit haar broer is, die graag bij hun wilt zijn. Hij was altijd gek op haar zoontje. Hij wilde haar laten weten dat hij bij hun is.
Ze moest voortaan als ze er bang van werd, hardop zeggen, dat hij haar bang maakt.
Sindsdien gaat het heel goed, soms hoort ze het getik geloof ik nog, maar het stelt haar nu juist gerust.
Ook als haar zoontje aan het spelen is, hoort ze hem tegen iemand praten, en hij doet echt alsof hij met iemand speelt.
Heel bijzonder!

Ik wil me er zelf niet te veel voor open stellen, omdat ik gewoonweg niet weet wat ik ermee zou moeten, en ik weet ook niet of ik het wel wil.
Maar ik voel altijd heel veel.

Mijn oom is een hele tijd geleden echt depressief geworden door er op de verkeerde manier mee bezig te zijn, hij trok de verkeerde personen naar zich toe. Het schijnt echt heel erg geweest te zijn.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:06

Heerlijk op mijn gemakkie het hele topic doorgelezen. Ik heb me de laatste paar jaren heel intensief bezig gehouden met mijn spirituele ontwikkeling en daar kwamen mooie en minder mooie dingen uit. Ik weet nu dat ik zeer overgevoelig ben voor geluid, dat dringt altijd en overal doorheen en kan me heel erg overspannen maken, ondanks dat ik zeer goed heb leren gronden. Maar omdat ik ook een concentratiestoornis heb is het moeilijk gegrond te blijven, of als er veel geluid is alsnog te kunnen gronden. Daar ben ik nog naar op zoek, naar een manier om dat te kunnen doen.

Verder krijg ik veel boodschappen van dieren, totem- zowel als krachtdieren wat ik echt een kadootje vind. Helaas is er nog veel ruis omdat ik nog teveel binnenkrijg en daardoor geen selectie kan maken, een heel erg heftig jaar achter de rug waardoor er nog veel bagage ligt die weg mag. Dat komt goed, heeft zijn tijd nodig, en ik blijf zoeken naar een manier om rust in mijn hoofd te krijgen en mijn geloof en spirituele kanten te kunnen ontwikkelen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:15

crossmonster schreef:
Geloof me, elk medium zegt tegen zijn klanten dat ie een gave heeft.

In principe is iedereen ook paranormaal begaafd, in een of andere manier.

Maar veel mensen draaien erin door zodra een medium heeft gezegd dat ze paranormaal zijn Clown

Ergens is het wel normaal, mensen willen nu eenmaal speciaal zijn op bepaalde punten. En aangezien paranormale krachten etc. niet of moeilijk te bewijzen valt, is het de idiale sector om je in te 'verdiepen ', en er vervolgens binnen een paar dagen zelf expert in te zijn Knipoog .

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:17

Je gelooft het of je gelooft het niet, je voelt het of je voelt het niet, het heeft niets te maken om een 'expert' te willen zijn. Je kunt mensen en dieren helpen op wat voor manier dan ook. Iedereen is paranormaal alleen de 1 doet er wat mee en de ander niet. Vind het alleen jammer dat veel mensen er zo vreselijk negatief tegenover kunnen staan en het gelijk maar in de taboepot gooien of de ander voor gek verklaren. Dat is mijn mening overigens wat ik helaas heel veel tegen kom in dit 'werk'. Ik verstop me er niet meer voor, heb dat lang gedaan, maar waarom zou ik. Ik heb niets te verbergen, als ik iemand of een dier op deze manier kan en mag helpen dan doe ik dat met liefde en heel mijn hart.

@Anneke
Mijn complimenten hoe je hiermee om gaat, ik weet maar al te goed hoe moeilijk het is. Mag ik je 1 tip geven. Zorg dat je geen angst er voor hebt, angst is juist een voedingsbron waar vervelende gasten op af kunnen komen, dat geeft een ingang. Als je angst voelt zorg dat je iemand in de arm kunt nemen die hiermee raad weet, hetzij voor jezelf hetzij voor dingen in huis wat je niet prettig vind.

@Breghje
Ook mijn complimenten voor jou hoe je er mee omgaat, het scheiden van dingen is heel moeilijk, je eigen gevoel apart zetten voor datgene wat je oppikt en daar een balans in zien te vinden. Neem daar de tijd voor en verlies je geduld er niet mee Knipoog

Toppie!!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 08:55

BraveSpots schreef:
crossmonster schreef:
Geloof me, elk medium zegt tegen zijn klanten dat ie een gave heeft.

In principe is iedereen ook paranormaal begaafd, in een of andere manier.

Maar veel mensen draaien erin door zodra een medium heeft gezegd dat ze paranormaal zijn Clown

Ergens is het wel normaal, mensen willen nu eenmaal speciaal zijn op bepaalde punten. En aangezien paranormale krachten etc. niet of moeilijk te bewijzen valt, is het de idiale sector om je in te 'verdiepen ', en er vervolgens binnen een paar dagen zelf expert in te zijn Knipoog .

Mijn eigen ervaring is dat juist degene die het hardste roepen "expert" te zijn, het hardste door de mand vallen als je door gaat vragen Knipoog . Mensen die daadwerkelijk bezig zijn hebben vaak geen tijd om zo hard te roepen, die zijn bezig met mensen en dieren helpen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:01

Als mensen je nodig hebben komen ze vanzelf naar je toe,of je ontmoet ze"toevallig".Reclame maken is niet nodig ze weten je toch wel te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:05

Ik erger me ook dood aan die briefjes in de brievenbus met Mr. Suzuki heeft raad! En dat soort dingen...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:06

En dan staat er altijd resultaat binnen 24 uur.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:08

Breghje, idd dat vind ik dus ook.

Als ik iemand zoek op dat gebied, ga ik juist naar degene die het minst opzichtig reclame maakt.

Je moet voor de grap eens kijken, op MP worden allemaal afstandsinwijdingen van reiki aangeboden, voor 25 euro per inwijding,maar dan zijn er wel 15 graden etc.

Jaja dat zijn dus echt duidleijk de allergrootste kwakzalvers van allemaal.

Zo waren wij laatst naar een beurs van Paraview, ook al zo'n organisatie waar voornamelijk oplichters zitten.

En jawel hoor, 15 euro, en er werd precies 15 minuten geklokt.
En de informatie was waardeloos, dat had ieder ander mens zonder "gave" kunnen vertellen Boos!

Ik ga daarentegen ook graag naar low-budgetbeurzen hier in de buurt, daar krijg je voor 5 euro een reading van bijna een uur !

Met wel eerlijke antwoorden, waar je iets mee kan. En geen cold readings.

Juist degenen die goed zijn, zijn goedkoop of gratis, want zij zien het als doel om mensen te helpen .

Mediums die 35 euro of meer voor een consult vragen in hun praktijkje, die loop ik snel voorbij, dat zijn 9 avn de 10 keer grote oplichters!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:46

crossmonster schreef:
Breghje, idd dat vind ik dus ook.

Als ik iemand zoek op dat gebied, ga ik juist naar degene die het minst opzichtig reclame maakt.

Je moet voor de grap eens kijken, op MP worden allemaal afstandsinwijdingen van reiki aangeboden, voor 25 euro per inwijding,maar dan zijn er wel 15 graden etc.

Jaja dat zijn dus echt duidleijk de allergrootste kwakzalvers van allemaal.

Zo waren wij laatst naar een beurs van Paraview, ook al zo'n organisatie waar voornamelijk oplichters zitten.

En jawel hoor, 15 euro, en er werd precies 15 minuten geklokt.
En de informatie was waardeloos, dat had ieder ander mens zonder "gave" kunnen vertellen Boos!

Ik ga daarentegen ook graag naar low-budgetbeurzen hier in de buurt, daar krijg je voor 5 euro een reading van bijna een uur !

Met wel eerlijke antwoorden, waar je iets mee kan. En geen cold readings.

Juist degenen die goed zijn, zijn goedkoop of gratis, want zij zien het als doel om mensen te helpen .

Mediums die 35 euro of meer voor een consult vragen in hun praktijkje, die loop ik snel voorbij, dat zijn 9 avn de 10 keer grote oplichters!

Ja precies. Bij mij in de buurt wonen er ook een paar, die mensen gevraagd en ongevraagd alles willen vertellen. Maken ook heel veel reclame, zijn op elke beurs te vinden maar zodra je door gaat vragen aan degenen die een consult hebben gehad of ze daadwerkelijk meer info hebben gekregen dan Google zou kunnen geven blijft het stil Knipoog Haha! .....

Een jaar geleden waren er hier veel vrouwen zwanger, en die waren ook bij hen in de buurt geweest en ze kregen van hen ongevraagd allerlei verhalen te horen van vroeggeboorten, het verkeerde geslacht (je hebt per slot van rekening 50% kans dat je goed zit als je moet gokken ipv daadwerkelijk uitstraling kan oppikken toch? Knipoog ) . Leuk om te horen als je zwanger bent! Gelukkig betrof dat lekker nuchteren meiden en we hebben er smakelijk om kunnen lachen, maar het idee erachter vind ik eng.

En toch verbaas ik me keer op keer erover dat veel mensen niet doordenken, niet doorvragen maar klakkeloos aannemen wat iemand zegt als het maar een beetje in het straatje klinkt. Ik heb een paar keer een reading laten doen, maar ik ga niet tevoren zeggen wat ik wil vragen, en aan mijn gezicht zal niemand iets af kunnen lezen. En dan haal je de charlatans er snel uit hoor. Want die zijn ontzettend goed in het lezen van iemand zijn lichaamstaal en borduren daar op verder, ondertussen vrolijk je geld uit je zak kloppend want je bent nooit met één consult klaar.

Die Reiki inwijdingen op MP... breek me de bek niet open. Je wil niet weten hoeveel mensen ik al onder handen heb gehad die niet eens fatsoenlijk hebben leren gronden, ademenen, gidsen oproepen etc etc etc. En dan heel vreemd opkijken als de tegen de vlakte gaan met het behandelen van iemand, want dat wordt ze dan ook wijsgemaakt, dat ze meteen kunnen beginnen met het behandelen van anderen. Ik heb daar twee jaar voor moeten leren en ervaringen opdoen maar dat wordt terzijde geschoven, want zij hoeven dat niet, been there, done that, have the T-shirt... En een paar maanden later zie ik ze vanzelf terug of ik ze aaaasjeblief wil helpen want hun Master geeft niet thuis...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:47

marleen_usar schreef:
En dan staat er altijd resultaat binnen 24 uur.

Uiteraard gegarandeerd, dat vergat je nog. Huilen van het lachen

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:50

Reclame maken heeft totaal geen zin, wat al gezegd is, het komt vanzelf op je pad. Mij is altijd verteld dat ik mezelf nooit op mag dringen, als men mijn hulp nodig heeft/hebben komt het vanzelf. Ik hou totaal niet van parabeurzen, medium-activiteiten, cursussen. Mijn idee is, hiervoor kan je doodgewoon geen cursus volgen, je hebt het of je hebt het niet. Je kunt je er wel in gaan verdiepen dmv bijv een cursus, maar om te 'leren para zijn' is zeker weten geen cursus voor. Je moet jezelf ontwikkelen en elke dag ben ik nog lerende. Ik leer van mensen en dieren om me heen, om er over te praten, andere meningen te horen, andere ervaringen te horen. Soms is het bekend soms totaal nieuw. Om zelf op een beurs te gaan en heel hard roepen 'ik kan je helpen kom maar naar mij!'
NOOIT van me leven. Niemand is perfect, niemand is een expert op dit gebied. Je kunt datgene betekenen voor iemand wat op jouw vlak ligt en dat komt vanzelf op je pad als dat nodig mocht zijn.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:13

Heel interessant topic. Ik ben heel erg geinteresseerd in het spirituele maar ik heb er nog weinig mee kunnen doen, behalve veel boeken lezen. Ik heb zelf niet het gevoel dat ik een gave heb maar wel dat ik overgevoelig ben voor energievelden. En ik vind het eerder eng/vervelend dan leuk op het moment. Vooral in mijn huidige huis heb ik er last van, veel knipperende lampen (hoewel ik daar wel altijd eerst een technische reden achter vind zitten, eerst rationeel bekijken dat spiritueel), maar vooral een benauwd gevoel, gevoel van niet alleen zijn, iemand achter me staat. De badkamer is het ergste. Ik heb altijd het gevoel dat ik opzij moet kijken op sommige momenten. Het hoeft niets te zijn natuurlijk.

Ik wil jullie eigenlijk graag wat vragen. Misschien weten jullie er iets van. Het zit me al meerdere jaren dwars en ik weet zeker dat ik het gezien heb en niet heb gedroomd.

Toen ik een jaar of 11/12 was liep ik de trap in mn ouderlijk huis op, opweg naar mijn slaapkamer. De trap komt uit op de overloop met de deur naar mn ouders slaapkamer recht ervoor. Toen ik de slaapkamer inkeek zat er een meisje met lang blond haar (echt een kind), in het lichtblauw gekleed (roodkapje achtig, met de muts) op mijn vaders bed met het hoofd naar beneden gericht. Ik liep door, keerde om en keek weer. Ze was weg.
Het klinkt misschien heeeeeeeeeel stom maar het zit me nu na 10 jaar nog dwars, ze staat op mijn netvlies geprint. Mijn vader is op mijn 13e overleden aan botkanker. Hebben jullie misschien een idee of dit iets had kunnen betekenen?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:24

Pel, dit kan een overleden dierbare zijn die hullie pap kwam halen.

Maar het kan ook inderdaad een boodschap voor jou hebben kunnen zijn.
Ik krijg ook boodschappen in de zin van tekens, een meisje op bed,dat naar beneden kijkt, zou mij een droevig gevoel geven, en dit is IMO dan een teken van je gidsen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:37

Pel, als je je huis wilt zuiveren zijn daar manieren voor. Oa het branden van (witte) salie kan ervoor zorgen dat negatieve energieen op een positieve manier het huis verlaten.

Bij mij zijn de meeste tekens die ik opvang via dieren, dus met je entiteit kan ik je niet helpen helaas.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:52

Oke, ik heb zelf ook het gevoel dat het met mijn vaders dood te maken heeft moeten hebben.
Dan zou ik graag nog wat willen vragen, als het mag?

Een jaar voordat mijn vader overleed kochtten wij een hond, een 9 weken oude labrador x herder kruixing, toen genaamd Frits..Dat was voor mijn vader gelijk gevoelig en heel toevallig want zijn overleden broertje heette frits (hij is op zijn 14e door het ijs gezakt en verdronken). Dit was direct mijn vaders hond. Hij liet hem niet meer met rust, het waren werkelijk 2 handen op 1 buik. Een geweldig mooi gezicht. In januari 2001 kreeg mijn vader het nieuws dat hij ongenezelijk ziek was, vanaf dat moment werd ook Monty (zo hebben wij hem genoemd) ziek. Hij kreeg ook kanker maar dan in de darmen. Monty stierf 2 weken voor mijn vaders overlijden in mn vaders armen. Ik heb zelf het gevoel gehad dat Monty mijn vader kwam halen en helpen met het overgaan. Is dit mogelijk? Omdat de hond Frits heette, kan natuurlijk ook toeval zijn, en hij in karakter heel erg op mijn vaders broertje leek, hij totaal gericht was op mijn vader en tegelijk ziek werd, heb ik ook het gevoel dat het Frits was. Denken jullie dat dit kan/mogelijk is?

Als het echt een teken was wil ik me er meer in gaan verdiepen. Ik heb sindsdien nooit meer zoiets meegemaakt, op het voelen van energie na. Ik heb wel een enorme sterke band met honden over het algemeen, ik hoef ze maar aan te kijken of ik begrijp wat ze voelen/denken. Honden trekken heel erg naar me toe. Dit ben ik wel aan het uitbreiden. Het hoeft niets te maken hebben met spiritualiteit, misschien meer met gevoel of gewoon een sterk inlevingsvermogen maar ik ben er blij mee.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:59

Dit kan zeer zeker. Van hetgeen ik weet over totem en krachtdieren is dit een schitterend voorbeeld van een krachtdier, die gekomen is om je vader bij te staan, zijn ziekte te delen en hem idd voor te bereiden op wat komen ging en het zo makkelijker voor hem te maken. Hoe meer vragen hoe liever, dan moeten wij ook onzelf weer eens tegen het licht houden en kritsch bekijken dus heel erg graag. Haha!

Dat jij de energie van honden goed kan opvangen is heel erg mooi, zeker de moeite waard om je erin te verdiepen!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:01

Dat is mooi om te horen Lachen Ik ben heel blij dat hij mijn vader heeft kunnen helpen. Het was echt een geweldig dier. Ze waren op een gegeven moment meer 1 dan 2 aparten.
Als ik weer ergens mee zit zal ik het zeker vragen. Dankje wel voor het antwoorden Lachen

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:34

Ik wil er nog 1 ding aan toevoegen, toeval bestaat niet in mijn ogen Knipoog

Uiteraard is het vragen alleen goed, we zijn allemaal lerende elke dag weer. Ik werk voornamelijk met dieren en heb ook met 'mensen' gewerkt ook met entiteiten negatief wat niet altijd leuk en zeker niet makkelijk was, maar gelukkig ook fijne 'dolers' die alleen maar de weg kwijt waren. Dat is gelukkig ook in de meerderheid Knipoog

Wat dat kleine meisje betreft en wat ik voel in dat verhaal is er ooit in jouw verleden/familie iets met een klein meisje gebeurd, hoeft niet persé overlijden te zijn, kan ook iets zijn wat anderzins triest is geweest. Ik zie daarbij een beeld verschijnen van een grote boerderij met 2 ingangen. Weet niet direct wat dat betekent maar dat kwam als beeld voor me te staan toen ik jouw verhaal las.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:55

Klinkt vast raar, maar ik krijg altijd kippevel bij de term kracht of totemdieren...
Misschien omdat dieren altijd al een belangrijk deel van mijn leven zijn geweest maar zeker ook omdat ik heel af en toe hele aparte ervaringen heb met dieren. Dan kijk ik naar ze, op een bepaalde manier in maar ook langs de ogen, in het zwart en dan geeft dat een gevoel alsof je door dat dier heen komt, de achterkant van de binnenkant ziet, een soort oergevoel, iets ongetemds, moeilijk om het goed te omschrijven maar het is heel sterk en vooral heel mooi.

(@Pel: Een heel mooi verhaal, dat van de hond en je vader...gaf ook kippevel)

Ooit eens een droom gehad over mijn vader, vlak nadat ie was overleden. Ik ging hem opzoeken in de hemel (was heel cliche: gouden poort, roze wolkjes en hier en daar een engeltje met een harpje). Paps zat op een roze wolk met al onze overleden en vermiste katten en zijn lievelingskat op schoot. We hebben nog heerlijk geklets, over vanalles geloof ik maar dat herinner ik me niet meer, alleen dat het goed was. De katten waren er allemaal, inclusief Mao die eerst nog zoek was, en het was goed...
Zal vast geen verrassing zijn dat ik heel kalm en met een goed gevoel wakker werd...

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:04

Ik heb even een kort vraagje:

Wat betekend precies: gevoelig voor andermans emoties?

Heb zelf niet echt een 'gave' maar ga wel heel snel op mijn intuitie af...

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:16

@Ineke1963: Ik zal er eens goed over na denken. Er begint nu niet direct een belletje te rinkelen maar ik wil er eens goed voor gaan zitten. Misschien weet ik zelf niet wat het inhoud, maar is het in de familie. Ik heb niet zo'n hechte familie, ik zie ze vrij weinig dus ik weet ook erg weinig van ze.

Ik heb nog nooit (tenminste niet dat ik nog weet) een droom gehad over mijn vader. Hij is inmiddels 7,5 jaar geleden overleden dus ik vind het wel erg jammer. Maar ik denk ook dat het eraan ligt dat ik hem niet toe laat. Ik heb het helemaal niet verwerkt, daar ben ik nu mee bezig dus dat hij later eens contact zoekt in mijn dromen. Ik hoop het echt.
Een klasgenoot van mij heeft contact kunnen maken met mn vader, en zij zei dat ik het niet toe laatte. Het ligt ook wel erg gevoelig.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:26

Zou zo maar kunnen Pel, bij mijn moeder heeft het ook jaren geduurt eer ze eens een droom over mijn vader had. Zij had zelf ook al bedacht dat ze het waarschijnlijk nog niet toe kon laten omdat ze zijn dood nog niet voldoende verwerkt had. Daarna heeft ze gelukkig wel nog een paar hele mooie dingen meegemaakt! Dus wie weet, alles is nog mogelijk...

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:33

ineke1963 schreef:
Wat dat kleine meisje betreft en wat ik voel in dat verhaal is er ooit in jouw verleden/familie iets met een klein meisje gebeurd, hoeft niet persé overlijden te zijn, kan ook iets zijn wat anderzins triest is geweest. Ik zie daarbij een beeld verschijnen van een grote boerderij met 2 ingangen. Weet niet direct wat dat betekent maar dat kwam als beeld voor me te staan toen ik jouw verhaal las.

Dat gevoel had ik ook. Hebben je ouders misschien ooit een miskraam gehad, of heeft je vader ooit een zusje op jonge leeftijd verloren o.i.d.?