Arbeidsongeschikt, wat "heb" jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mija

Re: Arbeidsongeschikt, wat "heb" jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:14

trustHim schreef:
rebeltje schreef:
Overigens heb ik bij het UWV in de wachtkamer mensen normaal lopend binnen zien komen. Die zodra de arts kwam strompelend verder gingen. Koe

Waar hebben wij het over!! Juist daarover !!!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:22

Misschien wel, maar ook de aard van het beestje denk ik.

Bij de arbo-arts ging het bij mij super. Die man was heel begripvol en ik moest vooral voorlopig zo min mogelijk doen. De arbo-verpleegkundige hamerde erop dat ik zo snel mogelijk weer zo veel mogelijk ging doen.

Bij het UWV was de verpleegkundige heel begripvol. Bij de arts zat toen nog iemand, ik denk dat toen bekeken werd hoe hij functioneerde oid. Maar hij was toen eigenlijk gewoon onredelijk bezig. Alles wat ik zei trok hij in twijfel. Toen ik later besloten had dat ik liever ging werken dan elke x in de stress zitten bij het UWV. Toen werd ik door diezelfde arts gebeld, dat hij het niet verstandig vond, dat ik vooral goed moest uitzieken thuis.

Maar als je dan eenmaal afgekeurd bent, dan moet je ook nog eens wachten op het geld. En daar zijn ze ook erg traag in..

Ik ken dat, na 3 dagen werken heb je een week nodig om weer een beetje uitgerust te zijn. (Voor zover uitgerust zijn voorkomt met chronische vermoeidheid.)

Ik ben ook 'pas' 24 en loop hier dus al mee vanaf mijn 21ste. Ik neem aan dat je er al bij je huisarts voor geweest bent? Mijn huisarts is niet echt de makkelijkste, en eerlijk gezegd heb ik ook weinig aan haar. Misschien zou elke huisarts met hetzelfde antwoord komen, maar tot nu toe ben ik bij mijn beide 'kwaaltjes' naar huis gestuurd met de opmerking; 'leer er maar mee leven'.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:27

tja ben al tig x bij de h.a. geweest, evenveel x bloed geprikt en komt nooit wat uit, ja op den duur werd het op psychisch gegooid, prima daar heb ik nu ook problemen, maar die had ik hiervoor niet en wel die vermoeidheid.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:31

Ze gooien het al heel snel op een psychisch probleem. Wat je er inderdaad bijna kado van krijgt, door al die zogenaamde goede regelingen in Nederland. Al denk ik wel dat je van psychische problemen ook lichamelijke klachten kan krijgen.

Ik heb wel gelezen dat ze in Engeland bezig zijn met onderzoeken naar CVS. Dat er bij mensen met CVS wel een afwijking in het bloed zit. Maar tegen de tijd dat het bewezen kan worden zijn we denk ik met pensioen Clown

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:47

nou ik ga er in ieder geval nog wel achterheen als ik door mijn psychen psychisch ok ben verklaard Clown want ik heb een nichtje die precies dezelfde klachten heeft als ik en die heeft al heel wat onderzoeken gehad en komt ook telkens niks uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:12

Bij mij ging de herkeuring trouwens heel goed, alleen achteraf hoorde ik toch dat ze mijn uitkering stop wilden zetten! Meer mensen deze rare ervaring? Clown

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:02

Morgen heb ik een gesprek bij de UWV voor de WA-jong

Ik heb een chronische darmaandoening en toen ik 11 was ben ik aangereden door een auto hierdoor heb ik verschillende klachten zoals heup en rug klachten extra vermoeid enz..

Opdit moment doe ik een studie maar of ik die vol hou is nog de vraag zodoende dat ik erop gewezen dat ik een WA-jong kon aanvragen omdat dit ook nog binnen de 10 maanden is dat mijn darmaandoening is gevonden.

Het is zeker niet dat ik thuis wil zitten en niks wil doen maar helaas kan ik niet alles meer en dan ben ik nog maar 21 jaar.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:44

ben vandaag bij de reumatoloog geweest
en alsof het niet genoeg is heb ik een slijmbeursontsteking in mijn heupen
dus ik heb het niet op mijn heupen maar in mijn heupen

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:20

je zou het er bijna wel van op je heupen krijgen, krijg je daar nu extra med. voor dipstaartje?

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 06:45

Heb iemand weleens horen zeggen dat het UWV net Lourdes is, je gaat er ziek heen en je loopt 'kerngezond' weer naar buiten. Knipoog

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:25

hihi, tja als dat nou ook echt zo was

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:35

ik krijg voor de reuma extra medicijnen en voor de rest moet het met rust overgaan

alsof je met een huishouden en kinderen rust kan houden

ach we zien het wel

naar het uwv en dan kerngezond weer terug komen

dat zou ik wel willen maar geloof nooit dat het werkt

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:29

Hoe krijgen mensen het hier voor elkaar om een studie te krijgen via het UWV?
Ik heb wel een cursus mogen doen na heel lang aandringen maar die is voor de Nederlandse wet niet erkend, heb contact opgenomen met mijn arbeidsdeskundige en die zegt dat het echt niet mogelijk is om een echte opleiding te gaan doen?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:45

Mijn zus zit ook in de wajong, late whiplesssyndroom. Zij mocht een avondcursus administratie/secretaresse gaan volgen. Kon ze niet volhouden vandaar dat het in overleg is gestopt. Maar het werd wel vergoed door de uwv en ook erkent in nederland.
Staat er geen info op de website van uwv daarover? Misschien dat je contactpersoon gewoon niet mee werkt.