Hoe brommeren jullie de winter door?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MandyL

Re: Hoe brommeren jullie de winter door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:13

het ziet er niet charmant uit maar een ski broek is echt heerlijk op de scooter Ja

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:27

roukama die heeft diengen voor geen beslagen sevier te kreigen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:29

Sassieja schreef:
Kost dat?
Ik heb mn regenbroek aan, extra sweater, handschoenen, en gaan met die banaan.
Heb geen integraalhelm trouwens.

pff heb het een aantal jaar geleden gedaan, toen was het iets van 20 euro ofzo. Niet duur in ieder geval!
Ik weet niet wat voor helm je wel hebt, maar het heeft wel de maat van een "normale" motorhelmvizier, gewoon checken of het ook in jouw helm kan

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:08

Ik heb intussen gelukkig weer de beschikking over een auto, maar ik ben ook een hele tijd met de (brom)scooter naar mijn werk gegaan, zo'n drie kwartier rijden. Echt koud had ik het eigenlijk nooit, ik trok altijd een regenpak aan met daaronder een dikke jas of gevoerd fleecevest zoals een paar bladzijden eerder ook vermeld wordt, dat werkt echt prima Ja .

Mijn vingers waren echter wel een heel groot probleem, ik ben regelmatig met tranen van de pijn op mijn werk gekomen. Ik heb heel kleine handjes, maat S of zelfs XS en ik heb ik-weet-niet-meer-hoeveel motorzaken bezocht voor passende handschoenen, maar allemaal hadden ze te lange vingers, waardoor ik problemen had met de handrem. Heb uiteindelijk redelijke passende goretex motorhandscheoenen gevonden, maar die waren niet afdoende. Voor mijn scooter zijn nog steeds geen passende stuurmofjes/kapjes beschikbaar helaas, dus ik heb er toen een windscherm op laten zetten. Dat scheelde wel enorm veel wind op mijn lijf en hoofd, zelfs al had ik een helm op, en bij regen werden mijn handschoenen bijna niet nat, maar ijskoud bleven mijn vingers helaas wel. En in het donker met regenweer zag ik ook nog eens geen fluit vanwege de koplampen van tegenliggers. Heb regelmatig fietsers en hardlopers zonder licht maar nipt weten te ontwijken Clown .

Voor verwarmde handschoenen dmv batterijtjes heb ik ook gekeken, maar ook die waren niet in zo'n klein maatje verkrijgbaar en M is veel te groot. Handschoenen die aan de accu moeten kan ik niet aansluiten op de scooter, ik zou tenminste niet weten hoe, laat ik het zo zeggen. Gelukkig heb ik ze nu ook niet meer nodig *LOL* .

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:12

Nou ik vandaag was de druppel ik ga met de bus Lachen
Het was zo koud het sneeuwde. En overal modder en bladeren en sneeuw enzo echt allemaal glibberig.
Ik zie mn scootertje met beter weer wel weer ;d

@wonderworst_ ; Durf je niet te rijden omdat je bang bent weer te vallen of wat dan ook of heb je geen vertrouwen in dat je scooter heel is ? ;d

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:20

Heb een normale broek met daarover heen een regenbroek, maatje xl werkt ook goed! Bovenkleding minimaal 3 lagen en dan nog dikke jas erover en sjaal zo hoog mogelijk Haha!
Ga ook maar eens kijken voor die spray, werkt dat echt ?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:21

in ieder geval " heel voorzichtig" Clown

Verder: extra sweater en regenpak.
En dikke handschoenen.

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:31

Ik probeer zo min mogelijk de scooter te pakken, fiets liever wat meer door in die kou Vork
Alleen als ik echt ver moet pak ik de scooter..

Bij m'n helm hou ik gewoon m'n klep open.. en zorg gewoon dat mijn sjaal helemaal over mijn neus zit, dus opsich niet eens koud op die manier!
Altijd een hele lelijke fleesesjaal Clown
Lange jas aan, of zorgen dat ik een lange trui aanheb dat mijn rug iig bedekt is..
Van koude voeten heb ik niet zo'n last.. ik zorg gewoon dat mijn voeten achter dat gedeelte van het stuur staan Haha!

Alleen mijn handen zijn nog een probleem, die zijn echt heeelemaal rood als ik ergens aankom met normale handschoenen..
Dus meestal jat ik de motorhandschoenen van mijn moeder Haha!
Die zijn met stof van binnen en leer buiten Lachen

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:39

Met mijn winddichte regenjas&broek en wanten met 4 vingers bij elkaar
en nog 1 geheim, paardrij sokken aan die lekkere sokken tot je knieen:D
moet ook 3 kwartier reizen met de scooter en tot nu toe gaat het prima

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 21:48

Nou, ik ben vorige week met de scooter gegaan, me helemaal dik in gepakt (ski-puli, thermobroek, dikke sokken en motorhandschoenen), nou ik froor zowat van me scooter af!
Bah, wat had ik het koud! Ga wel weer braaf met m'n OV!

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:51

ooooh echt verrot, rijden met je helm op als buiten koud is !
je ziet niets, dus helm open, zie je nog niets, omdat al dat sneeuw in je ogen slaat Tong uitsteken
maar de oplossing :
gewoon bij de benzinepomp condensdoekjes. !

en verder, gewoon heul dikke handschoenen, heul dikke sjaal, dikke jas, trui Haha!
of majoo onder je broek Bloos

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:56

Ik kwam vandaag met tranen thuis van de pijn in m'n tenen en handen. Ben het echt enorm zat, maar met OV doe ik er 1,5 uur over en met de scooter 3 kwartier, vind het echt lang Verdrietig
Ik heb gewoon hoge paardrijsokken aan, broek, lange jas, sjaag tot m'n neus en handschoenen. Maar koud, koud ik wil binnenkort kijken voor een ski broek en motorhandschoenen, want ik denk niet dat ik het anders volhou Bloos
En dan nog niet gesproken over beslagen vizier en gladheid inderdaad Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:28

Ik hoef alleen te scooteren naar me paarden die verhuisd zijn en nu iets verder staan, ik scooter daar ongeveer 20 minuutjes op.
Ik rijd op een snor die 40 rijd ( ja te hard voor een snor I know ), Ik heb er een windscherm op ( misschien wat voor banketstaaf en lijk een oude zak ) en heb dus absoluut geen koude wind in t gezicht, wel moet ik af en toe me handschoen erover heen halen omdat ie beslaat.

Ik heb 2 weken terug vrij dure handschoenen gekocht ( van leer en gevoerd ) en dat houd mijn handen op temperatuur, Meestal heb ik een mallot of legging aan en dan mijn rijbroek en daarover heen een regenbroek.
Een tshirt ( of 2 ) en een dikke fleece trui en een gevoerde jas en een fleece sjaal.

Termo laarzen aan ( en soms 2 paar sokken Tong uitsteken ).

Nee ik heb t dus ook nog niet koud gehad op de scooter en gaat best zo Lachen ( tot nu toe Tong uitsteken )

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:44

Dat 'ouwelüllenscherm' heb ik gewoon voor lief genomen, het scheelt echt enorm veel in de kou op je lijf en je hoofd Ja . Daarbij, in Italië is het juist hartstikke hip als je een scherm hebt, daar ben je juist vreemd als je er géén hebt. Ik laat me echt niet leiden door wat de mode voorschrijft in zo'n geval, leiden moet geen lijden worden, zeg maar *LOL* .

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:46

ik heb een lekkere dikke warme jas Haha!
dikke handschoenen aan, skibroek gekocht voor over mijn rijbroek oid op de scooter... en zo wil het prima eigenlijk Haha!

helm die beslaat is idd een ramp... laat hem dan vaak maar op een heel klein kiertje open... maar lekker is anders Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:47

Gwen schreef:
Dat 'ouwelüllenscherm' heb ik gewoon voor lief genomen, het scheelt echt enorm veel in de kou op je lijf en je hoofd Ja . Daarbij, in Italië is het juist hartstikke hip als je een scherm hebt, daar ben je juist vreemd als je er géén hebt. Ik laat me echt niet leiden door wat de mode voorschrijft in zo'n geval, leiden moet geen lijden worden, zeg maar *LOL* .

jA volkomen mee eens

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 00:12

Ik heb een skibroek aan over mn gewone broek. En een extra trui en daarover nog een dikke winterjas en sjaal. Wollen handschoenen en wanten erover.

Ik moet zeggen dat wanten warmer zijn dan handschoenen

Dat beslaan heb ik ook last van, zeer irritant

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 07:16

UpDate_ schreef:
ik kleed me altijd erg warm aan, incl regenjas, toch heb ik naderhand altijd giga last van me spieren, hebben meerdere mensen hier last van?

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ikke...... Bloos Bloos

Ik ga n u met de deeltaxi, maar dan word ik weer gestresst van het te lang moeten wachten, pppffffffffffff

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 07:21

kensha schreef:
Goh en dan lijkt het of ik gestoord bent.

Het is 15-20 minuten fietsen met de fiets het engiste wat ik aan heb is gewoon 1 shirt een jasje en 2 handschoennen dat is alles.
[en natuurlijk de overige; de broek enzo Clown ]

Draag het altijd, ook al is het koud. Behalve als het weer heel warm is.

Ja hallo, jij fietst je warm! Haha!

Maar als je 3 kwartier stil moet zitten...........ben je bevroren als je aan komt! Verdrietig

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 07:26

Nikki__ schreef:
Jeetje wat een hoop tips!
Vele al geprobeerd, maar zeker ook nieuwe tegen gekomen!
Het nadeel alleen is dat ik verder de hele dag op school zit en me daar om moet kunnen kleden. Aangezien onze plee hokjes niet zo groot zijn, wordt het wisselen van broeken ed een hele opgaven!
Motorhandschoenen heb ik, maar daar komt als nog kou doorheen! Snap er niks van!
Morgen ga ik nog met de bus, maar vrijdag wil ik toch echt met de scooter!

Er zijn tegenwoordig van die warmhouders voor je handen............
Ik heb skihandschoenen, die zijn dubbel...........van buiten waterdicht en van binnen fleecehandschoenen.
Daar kan je zo'n warmhoud ding tussen stoppen misschien.......... Bloos
Ik heb ze gezien bij het Kruitvat, maar ze zullen ook wel elders te koop zijn............ Knipoog

Ikzelf durf met erge kou / gladheid niet meer te scooteren, de angst om te vallen zorgt voor spierverkramping en daar heb ik dan de hele verdere dag pijn van............... Huilen

Succes!!! Haha!

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 07:33

[/quote]
Weet niet hoe zo'n zware scoot je hebt, maar als het glad was zorgde ik dat ik elk moment mijn voeten op de grond kon zetten Schijnheilig Wel schoenen aan met een goede zool, want aan een gladde zool heb je in het geval van glijden niet zoveel. En mocht je hem dan alsnog niet kunnen houden kun je dan in ieder geval nog proberen zelf te blijven staan en de scooter maar te laten glijden. Liever jezelf heel dan je scooter, scooter is dan toch al niet meer te houden... (voordeel als het glad is en je rijdt zachtjes is de schade ook veel minder groot. En als er sneeuw ligt heb je al helemaal geluk Ja )[/quote]

Niet altijd waar, helaas............... Huilen
Ik kwam tijdens het uitglijden op mijn stuur en dat werd daardoor "ontzet" ,
beetje krom in ieder geval...............KOSTEN: E 200.= Huilen Bloos Boos!

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 07:36

Denica schreef:
Ipv motorhandschoenen kun je ook echt van die wanten kopen. En dan het liefst lekker groot maar wel goed aansluitend bij je pols. Kreeg ooit eens van zulke wanten van mn oma, dacht echt wat moet ik er mee. Maar bleek dus dat mijn handen echt super warm bleven, stuk warmer dan wanneer je handschoenen met vingers draagt. Het ziet er niet heel charmant uit maar warm is het wel Lachen

Heb ik ook geprobeerd, maar ze waren van leer en een beetje stug............
Ik bleef hangen als ik van mijn gas naar mijn rem greep............
BEETJE gevaarlijk was dat............. Bloos

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:09

Gompie, dat probleem heb ik dus ook steeds, het is echt doodeng als je niet op tijd bij je remmen kunt omdat de toppen van je wanten of handschoenen blijven hangen.

Toen ik nog een Puchje had, ooit, lang geleden Haha! , zette ik mijn voeten als het glad was of bij sneeuw inderdaad gewoon op de grond en dan gaf ik voorzichtig gas. Dan reed ik wel wat langzaemer dan anders, maar met die 'zijsteuntjes' ging het redelijk goed.

Mijn Piaggio Zip is echter wel een stukje zwaarder, enne, ik heb zulke korte beentjes kennelijk dat ik zelfs op die niet zo hoge scooter alleen door scheef te gaan hangen één voet helemaal op de grond kan zetten Clown Zij zijn groot en ik is klein! .

Vorig jaar ben ik in de winter steeds met de bus/trein en dan het laatste stuk met een collega in de auto gegaan, maar dat is geen doen omdat zij parttime werkt en de terugweg vaak twee uur kostte, en mijn lieve partner heeft mij ook geregeld gebracht en gehaald, maar dan moest hij een hele tijd bij stoplichten in de file staan. Zodra het weer mooier weer is verruil ik de auto weer af en toe voor de scooter, het scheelt toch een hoop aan brandstof, maar nu even niet.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:19

Gewoon gaan met die banaan en zie wel waar ik beland Haha!

Nu ff serieus: Als het gevriest heeft dan heel rustig aan doen beide benen langs de scooter half over de grond en rijden maar. Haha!

Maar nu ook heel ff off-topic: Mijn moeder is bijna jarig en ze wou of wel een leuke auto of een snor-scooter ik heb gekozen voor het laatste wat ik samen met mijn zus,broertje doe...De snor-scooter hebben we nu dus al (vorige week vrijdag opgehaald), alleen nu zat ik te denken dan zou ik mijn moeder er ook wel graag nog iets bij willen doen en zat ik aan te denken om alvast brommer verzekering te nemen voor haar en dat ik de 1e 3 maand betaald heb voor der...Maar nu komt het welke verzekering zitten jullie bij en hoeveel premie betalen jullie en hoe ben je gedekt daarvoor ??

Ik zelf ben verzekerd samen met vriendlief bij centraal beheer ivm wij van de mooie korting gebruik maken van ons werk...Maar voor mn moeder die niet zo´n topbaan heeft en dus ook niet heel hoog verdiend, ben ik op zoek naar een niet al te dure verzekering voor der ...

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:41

Daar kun je misschien beter even een nieuw topic voor openen om te voorkomen dat je met dit topic aan de haal gaat Lachen , maar bij de meeste scooterzaken kunnen ze een lijstje voor je uitdraaien met de kosten van een bepaalde verzekering bij bepaalde maatschappijen. Axxa bijvoorbeeld was heel goedkoop, maar heeft de prijzen nu flink omhoog gegooid ivm het hoge aantal diefstallen en schades.

Ik ben zelf verzekerd via een tussenpersoon, Robas in dit geval, hier ben ik ook via de scooterzaak aan gekomen. Voordeel is dan dat zij alles voor jou afhandelen als je bijvoorbeeld een ongeval veroorzaakt of krijgt en zij kunnen je goed adviseren.