Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Sassieja schreef:Kost dat?
Ik heb mn regenbroek aan, extra sweater, handschoenen, en gaan met die banaan.
Heb geen integraalhelm trouwens.
.
.
. 

).
( tot nu toe
)
. Daarbij, in Italië is het juist hartstikke hip als je een scherm hebt, daar ben je juist vreemd als je er géén hebt. Ik laat me echt niet leiden door wat de mode voorschrijft in zo'n geval, leiden moet geen lijden worden, zeg maar
. 

Gwen schreef:Dat 'ouwelüllenscherm' heb ik gewoon voor lief genomen, het scheelt echt enorm veel in de kou op je lijf en je hoofd. Daarbij, in Italië is het juist hartstikke hip als je een scherm hebt, daar ben je juist vreemd als je er géén hebt. Ik laat me echt niet leiden door wat de mode voorschrijft in zo'n geval, leiden moet geen lijden worden, zeg maar
.
UpDate_ schreef:ik kleed me altijd erg warm aan, incl regenjas, toch heb ik naderhand altijd giga last van me spieren, hebben meerdere mensen hier last van?
kensha schreef:Goh en dan lijkt het of ik gestoord bent.
Het is 15-20 minuten fietsen met de fiets het engiste wat ik aan heb is gewoon 1 shirt een jasje en 2 handschoennen dat is alles.
[en natuurlijk de overige; de broek enzo]
Draag het altijd, ook al is het koud. Behalve als het weer heel warm is.
Nikki__ schreef:Jeetje wat een hoop tips!
Vele al geprobeerd, maar zeker ook nieuwe tegen gekomen!
Het nadeel alleen is dat ik verder de hele dag op school zit en me daar om moet kunnen kleden. Aangezien onze plee hokjes niet zo groot zijn, wordt het wisselen van broeken ed een hele opgaven!
Motorhandschoenen heb ik, maar daar komt als nog kou doorheen! Snap er niks van!
Morgen ga ik nog met de bus, maar vrijdag wil ik toch echt met de scooter!
Wel schoenen aan met een goede zool, want aan een gladde zool heb je in het geval van glijden niet zoveel. En mocht je hem dan alsnog niet kunnen houden kun je dan in ieder geval nog proberen zelf te blijven staan en de scooter maar te laten glijden. Liever jezelf heel dan je scooter, scooter is dan toch al niet meer te houden... (voordeel als het glad is en je rijdt zachtjes is de schade ook veel minder groot. En als er sneeuw ligt heb je al helemaal geluk
)[/quote]
Denica schreef:Ipv motorhandschoenen kun je ook echt van die wanten kopen. En dan het liefst lekker groot maar wel goed aansluitend bij je pols. Kreeg ooit eens van zulke wanten van mn oma, dacht echt wat moet ik er mee. Maar bleek dus dat mijn handen echt super warm bleven, stuk warmer dan wanneer je handschoenen met vingers draagt. Het ziet er niet heel charmant uit maar warm is het wel
, zette ik mijn voeten als het glad was of bij sneeuw inderdaad gewoon op de grond en dan gaf ik voorzichtig gas. Dan reed ik wel wat langzaemer dan anders, maar met die 'zijsteuntjes' ging het redelijk goed.
.
, maar bij de meeste scooterzaken kunnen ze een lijstje voor je uitdraaien met de kosten van een bepaalde verzekering bij bepaalde maatschappijen. Axxa bijvoorbeeld was heel goedkoop, maar heeft de prijzen nu flink omhoog gegooid ivm het hoge aantal diefstallen en schades.