Wanneer was jij voor het eerst dronken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Martine123

Re: Wanneer was jij voor het eerst dronken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:50

ik was 15,, op een feest:P was best stom heb er ook wel spijt van eigenlijk... Verdrietig

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:51

Ik ben 23 en nog nooit dronken geweest. Wel een heel ietsje aangeschoten maar weet dat ik dan moet stoppen.
Ik ben geen feestbeest dus dat scheelt al. En ik heb op mn 16e een ongeluk gehad waardoor m'n lever beschadigd was en ik dus na 1 nipje al strond misselijk was. Heb toen een jaar of 5 niets gedronken. Toen ik per ongeluk het mixje van mn vriend te pakken had ipv mijn eigen cola'tje viel het wel mee. Sinds die tijd drink ik wel eens 1 of 2 glazen bier/wijn/jagermeister-cola oid op een avond, maar niet vaak.

Abby_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:58

Ik was 16, en dronk het ene drankje na het andere op het feestje van mijn beste vriendin. En ja je raad het al.. T kwam er allemaal uit.
En op dat feestje was ook mijn toen malige scharrel, waar ik al helemaal klaar mee was btw Vork . Ik kan me dit niet meer herrineren maar me beste vriendin vertelde het me later.. Toen ik dus de 1ste x gekotst had, ben ik dus naar hem toe gegaan en wilde ik hem zoenen.. Natuurlijk wilde hij dat niet, en ik was helemaal beledigd en zei; Tss wil je nu niet eens meer met me zoenen??
Schaam me helemaal dood als ik eraan terug denk, en helemaal als ik aan de dag erna denk.. Voelde me zoooo poedersuiker, en kreeg een smsje van die jongen; je was wel nasty gister hee.. Nou toen was ik helemaal klaar met hem, en heb nooit meer wat van me laten horen, en heb gelukkig ook niets meer van hem gehoord Haha!

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:59

Ik ben 18 en nooit dronken geweest. Vroeger iets te vaak gezien dat het misliep e.d. Nee, alcohol is niet mijn beste vriend.
Ik drink wel gewoon alcohol, maar met mate. Ik weet mijn grenzen. Ook mag ik niet teveel drinken vanwege een hartprobleem.
Ik kan al helemaal niet goed tegen die meiden van 14,15,16 die zich helemaal klemzuipen met Breezertjes, mixdrankjes/energie drankjes e.d. Bah...Get a life. Lachen

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:11

Ik was 15 en strondlazerus flauwgevallen Nagelbijten / Gniffelen
Weet nou welk wanneer ik moet stoppen, drink niet zo veel meer.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:11

Ik ben nog nooit dronken geweest, net als daaf4ever. Heb helemaal het belang niet dronken te worden, zie de voordelen niet, wel de nadelen. Waarom zou je 'perse' dronken moeten worden? Om er bij te horen? Heb altijd vriendinnen en vrienden gehad, ook zonder het dronken-willen-worden. Vind het hetzelfde als roken 'ikrookmeeomerbijtehoren'. Bah. Maak keuzes voor jezelf, niet voor een ander, inderdaad, get a life.

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:18

Ik ben voor het eerst dronken geweest toen ik op skie vakantie was. En tja, gewoon een biertje krijg ik niets van. Maar als je de hele dag bezig ben met snowboarden, weinig tot niets eet. Dan gaat het snel. Nou ja, veder hoef ik helemaal niet dronken te worden om het gezellig te hebben. Dat kan namelijk ook prima zonder alcohol. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:25

Faelivrin schreef:
Ik ben nog nooit dronken geweest, net als daaf4ever. Heb helemaal het belang niet dronken te worden, zie de voordelen niet, wel de nadelen. Waarom zou je 'perse' dronken moeten worden? Om er bij te horen? Heb altijd vriendinnen en vrienden gehad, ook zonder het dronken-willen-worden. Vind het hetzelfde als roken 'ikrookmeeomerbijtehoren'. Bah. Maak keuzes voor jezelf, niet voor een ander, inderdaad, get a life.

er zijn nog altijd mensen die drinken omdat ze t leuk en lekker vinden hoor Vork
net zoals "ik heb ook lol zonder drank"

eh ja ik ook en toch drink ik wel regelmatig met uitgaan... net alsof je alleen dan lol kan hebben.. ken niemand die dat beweert eigenlijk Knipoog

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:31

Idd, iedereen zet drinken neer als kansloos.
Ken ook niemand die zonder drank geen lol heeft?

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:35

Was 13. Niet echt heel erg, maar was wel lichtelijk de weg kwijt. Huilen van het lachen

Voor mij moet de lol er wel een beetje in blijven, drank is leuk, maar ik hoef niet zoveel dat ik niet eens meer recht kan lopen. Voor mij kan het ook leuk zijn zonder drank. Lachen

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:36

Vaak aangeschoten/dronken.. maar paar maanden terug was ik echt DRONKEN nadat ik voor €50,- had opgedronken aan bier. Clown

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:40

16, afgelopen meivakantie Nagelbijten / Gniffelen
was goed weg! wist de volgende ochtend niks meer maar ik heb nu gewoon weer alles terug.
Was ook de enige keer dat ik goed dronken ben geweest, daarna is het nooit meer verder gekomen dan licht aangeschoten Lachen

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:41

Toen ik 14 was en er heilig van overtuigd was dat in Red Bull alcohol zat Knipoog

God wat heb ik mij toen belachelijk gemaakt. Ik heb voor mijn 16de nooit alcohol gedronken en daarna mocht ik pas uitgaan. 1 keer ben ik echt zat geweest door wodka en tequila te mixen en daar is het redelijk mee mis gelopen, zeker toen een 'vriendin' mij iets voorstelde waarvan je niet meer zat werd. Nou je kan wel raden wat we gingen doen op het wc.
Ik ben er zo ziek van geweest dat ik nu een heilige afkeer heb voor drugs en nooit, maar dan ook nooit meer te veel drink. Geeft mij maar een Ice Tea! (maar soms smaakt een Wodka Red Bull toch hoor Knipoog, ik ben geen allesonthouder geworden)

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:43

Echt dronken ben ik nog nooit geweest, wel 1 keertje flink aangeschoten dat was met mijn 20ste verjaardag. Ik weet alles nog, alleen ik sloeg een hoop onzin uit en een rechte lijn kon ik niet meer lopen. Vond het toen zelfs wel een leuk idee om bij me ex op bezoek te gaan ( wat ik ook heb gedaan om 3.30uur snachts Tong uitsteken ) Op zich kan ik redelijk goed tegen alcohol, alleen had toen 7 tequilla's en nog wat nodige flugels op binnen 3 uurtjes.
Zal me zelf ook nooit dronken drinken, op dat moment toen ik ineens de alcohol voelde ben ik ook spa blauw gaan drinken, hoewel het wel echt heel erg gezellig was ondanks dat er blijkbaar carnavalsmuziek ( en daar heb ik echt een hekel aan ) werd gedraaid, dat heb ik niet echt meegekregen maar werd me verteld erna haha.

Als ik onder de 18 aangeschoten thuis was aangekomen had ik denk ik heel wat meegemaakt. Me ouders zijn niet tegen alcohol, maar vinden het nergens voor nodig om als kind je dronken te drinken. En sowieso moet het ook niet met regelmaat voorkomen , 1 x vonden ze niet erg.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:45

ik was 13 toen ik voor het eerst echt helemaal zat was.
Heb de dag erna wel kunne lache met me broer! want had natuurlijk een mega kater. En zou het daarna nooit meer zo ver laten komen. Alleen nog geen maand later. zat ik daar weer.. Huilen van het lachen

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:53

Teziej schreef:
Was 13. Niet echt heel erg, maar was wel lichtelijk de weg kwijt. Huilen van het lachen

Voor mij moet de lol er wel een beetje in blijven, drank is leuk, maar ik hoef niet zoveel dat ik niet eens meer recht kan lopen. Voor mij kan het ook leuk zijn zonder drank. Lachen

ja, zo geld voor mij ook. Ik was alleen wat ouder toen ik begon met drinken, denk dat ik 15 was toen ik me eerste biertje dronk. Ik ben wel een paar keer echt dronken geworden, en het zou nog steeds wel kunnen ( hardleers). Was een jaar of 17 toen ik voor het eerst echt dronken was. Maar ja ik ga naar die zogeheten tentfeesten, en daar draait het eigenlijk toch wel vaak om de drank Bloos

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:32

Toen ik 15 was geloof ik.. eerste en de laatste keer dat ik dronken geweest ben tot nu toe. Ik drink wel, maar zorg er toch áltijd voor dat ik niet meer dronken word. Als ik eraan denk wat ik dan ga doen word ik dat toch liever niet meer Clown
Heb dan ook geen drank nodig om een leuke avond te hebben gelukkig! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:34

suus_ schreef:
Idd, iedereen zet drinken neer als kansloos.
Ken ook niemand die zonder drank geen lol heeft?

liever kansloos dan drankloos Tong uitsteken haha

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:36

Bijna 31 en nog nooit dronken geweest van teveel alcohol, wel 2 keer dat ik na 2 baco's me beroerd voelde( zelfde idee).
Tegenwoordig is het stoer zo te lezen, ik vind het zielig.
Heb meer lol zonder als met.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:36

Stoer? wat is er stoer aan dan........

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:42

Ik ben 21 en nog nooit dronken geweest, alleen een paar keer licht aangeschoten. Ik drink op zn tijd wel eens een likeurtje, wat wijn, Corona, Guinness of Kilkenny, maar daar blijft het ook bij. Als ik 2x in de maand een glas alcohol drink (buiten feestdagen natuurlijk) is het veel. Ik heb ook geen alcohol nodig om een gezellige avond te hebben gelukkig. Helaas is bier voor mn vriend bijna een levensbehoefte in het weekend Scheve mond

x_liesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:43

ik was 14, ik ging altijd uit naar een discotheek waar ik net een jaartje te jong voor was, en we vonden het allemaal
wel stoer om wat te drinken. Mijn toen-nog-vriendje was er niet en ik verveelde me een beetje omdat al mn vriendinnen wel
bij hun vriendje stonden, toen ging ik maar drinken Clown was toen aardig de weg kwijt. Een paar weekjes later op een feest
gebeurde het weer, daarna ben ik niet meer dronken geweest. Ik drink nu meestal 1 à 2 glaasjes en daarna hou ik op.
ik vermaak me prima zonder drank, en het is nog veel goedkoper ook!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:46

Dat moet je aan de mensen vragen die hier neer zetten dat ze zo zat waren dat ze alles onderkotste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:50

nou ik kan daar wel om lachen, alleen maar omdat je ervan leert en het gewoon dom is Haha!
hoeft niet stoer te zijn Haha!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:57

ik ben nooit nooit dronken geweest.