Huisarrest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mikster

Re: Huisarrest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:18

Citaat:
Het ligt er ook aan hoe je je kleedt én gedraagt. Als je een rokje aan hebt waarbij je zowat je string nog niet ziet, sorry maar dan vraag je er ook om. En als je een truitje aantrekt waarbij je een inkijk hebt dat je zowat je navel kan zien.. En die grietjes lopen overal wel.

Citaat:
klopt, maar je lokt het wel uit met erg blote kleding.

Sorry hoor maar ik kan het niet laten om hier op te reageren.

Niemand echt helemaal niemand heeft het recht om iemand aan te raken als diegene dat niet wilt. Of je nu in een skipak rondloopt of naakt. Of je je nu ''losbandig'' (tja en dan kun je discussieren wat losbandig nu precies is) gedraagt of je als een ''non'' gedraagt, zolang jij dat niet wil vraag je helemaal nergens om. En je lokt ook niets uit. En wat is de definitie van erg blote kleding dan? Ik bedoel dat is voor jou misschien wel totaal anders dan voor mij. Wie bepaalt dat dan, wanneer je bloot genoeg bent om ongewenst aangeraakt te worden? Wanneer lok je het dan uit? Als je een naveltruitje aan hebt? Of als je in je bh rondloopt?
Met zo'n uitspraken moet je gewoon zo oppassen omdat te zeggen, je weet nooit wie je hier mee kwetst. Straks denkt iemand nog dat het haar(of zijn) eigen schuld is dat iemand haar ongewenst heeft aangeraakt omdat ze nu eenmaal ''losbandig'' aan het dansen was in haar minirokje volgens zo'n jongen/man. Terwijl ze eigenlijk zelf heel vrolijk aan het dansen was en een minirokje aanhad omdat het altijd zo warm is in de kroeg.
Hmm dit klinkt een beetje verwarrend maar ik heb mijn punt gemaakt volgens mij.
Laatst bijgewerkt door mikster op 25-11-08 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:20

Muisbal schreef:
Liezel1 schreef:

Hier moet ik wel heel hard om lachen....
Een schending van welk recht???
Je woont bij je ouders, dus heb je je ook aan hun regels te houden, en als er gezegd is dat ze samen naar huis moesten komen, dan moet je dat dus ook gewoon doen!

Artikel 15 uit de Nederlandse grondwet
1. Buiten de gevallen bij of krachtens de wet bepaald mag niemand zijn vrijheid worden ontnomen.

Wat valt daar om te lachen? Kan misschien wat overdreven klinken, maar het is toch echt zo! Ze is nog meerderjarig ook.

Als mijn ouders het zouden verzinnen mij mijn vrijheid te ontzeggen, heb ik binnen een uur mijn spullen gepakt en ben ik weg, zijn ze helemaal idioot.

meerderjarig maakt het wat moeilijker in dit geval, als ze wil kan ze zo dr spullen pakken en wegwezen. Bij een minderjarig persoon vind ik het ook erg komisch om in dit soort gevallen over "recht op vrijheid" te gaan praten. Sowieso word ik moe van al het gezeur over rechten dit rechten dat. Eh hallo, ooit van PLICHTEN gehoord? Je hoort gewoon te luisteren naar je ouders, doe je dat niet dan hebben zij het recht om jou enkele rechten af te pakken. Consequenties accepteren van je daden, het hoort bij volwassen worden/zijn!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:35

mik1981 schreef:
Niemand echt helemaal niemand heeft het recht om iemand aan te raken als diegene dat niet wilt. Of je nu in een skipak rondloopt of naakt. Of je je nu ''losbandig'' (tja en dan kun je discusieren wat losbandig nu precies is) gedraagd of je als een ''non'' gedraagd, zolang jij dat niet wil vraag je helemaal nergens om.

Daar ben ik het mee eens, maar je kunt wel bepaalde dingen waarschijnlijker of onwaarschijnlijker maken.

Als ik mijn fiets buiten laat staan zonder slot en iemand neemt die fiets mee, is dat diefstal. Het is mijn fiets, daar mag niemand ongevraagd aan zitten. Maar... de praktijk leert dat als ik mijn fiets wil houden, ik er toch beter een slot omheen kan doen. Een fiets zonder slot blijft niet lang staan over het algemeen. Dan mag ik nog zo gelijk hebben dat het 'niet mag' en dan is het nog hartstikke diefstal - daar heb ik mijn fiets niet mee terug. Het gaat niet alleen om principes, maar ook om de praktijk. Je ogen sluiten voor de mogelijkheden en risico's is gewoon erg dom.

En zeker, niemand heeft het recht om ongevraagd aan je te zitten, WAT je ook doet. Maar je kunt wel zelf invloed uitoefenen op hoe waarschijnlijk het is dat iets uit de hand loopt. 100% garantie heb je niet, nooit, en het is ook niet zo dat het 'eigen schuld' is als je onverstandige dingen doet, maar je kunt daarin zelf wel sturen. (Door dronken mee te gaan met een onbekende bijvoorbeeld vergroot je de kans, door op je kamer te blijven zitten kun je 'm flink verkleinen. Ergens daar tussenin zal de beste combinatie tussen risico's en veiligheid wel liggen)

Ik vind niet dat het 'eigen schuld' is, zoals ik al zei, niemand heeft OOIT het recht om te ver te gaan. Maar het is wel heel verstandig om je bewust te worden van de risico's die je kunt en wilt lopen.
En degene die in minirokje wil lopen moet dat vooral doen. Maar degene die dat doet en niet beseft dat een minirokje meer sexuele invloed uitoefent dan een tuinbroek, is erg naief en kan te makkelijk ongemerkt in vervelende situaties belanden.

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:53

@ Shadow, je hebt zeker een punt. En ik snap wat je bedoeld. Eigenlijk van de zotte dat je moet opletten wat je draagt en hoe je je gedraagd zodat niet iemand denkt dat hij(of zij) aan je mag zitten.
Maar uitspraken als ''je lokt het uit'' of '' je vraagt er om'' kunnen erg kwetsend zijn en vooral daar heb ik moeite mee.
Ik ga ook niet bij een vreemde in de auto omdat ik dat niet verstandig vind. Mocht ik dat wel doen er er gebeurd iets kun je het hooguit onverstandig noemen maar ik vind niet dat je dan mag zeggen dat ik er om gevraagd heb.

EDIT; ik zie nu dat ik niet goed las en dat je ongeveer hetzelfde zegt. We zijn het dus best eens haha.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 08:33

daaf4ever schreef:
Pff, die komt zeker uit de stad Vork Je zou es met haar naar de stallen moeten gaan! Haha!
Veel succes met je huisarrest nog.. (Voor mij volgende week weer lekker Stake Vork)

Geloof me. Ik ben á stads Knipoog

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 08:37

VivaLaVida schreef:
gewoon zeggen dat je ontoerekeningsvatbaar was Ja
omdat je zo zat als n ui was Ja

Is het al te laat voor. Vanochtend weer hennis gemaakt. Word helemaal gek hier Ziek

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:41

Ik heb nooit dan ook echt nooit huisarest gehad maar dat is ook omdat ik sinds jonge leeftijd altijd vrij erg volwassen was/bent.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:39

eenitraM schreef:
VivaLaVida schreef:
gewoon zeggen dat je ontoerekeningsvatbaar was Ja
omdat je zo zat als n ui was Ja

Is het al te laat voor. Vanochtend weer hennis gemaakt. Word helemaal gek hier Ziek

Bedoel je geen stennis gemaakt?

Maar waarom houd je je niet gedeist?
Ik had allang een leuk sinterklaasgedicht geschregen met daarin je daad, je berouw en je wens! Haha! Ik geloof dat je met positieve dingen meer bereikt dan weer ruzie zoeken...
Voor je het weet maken ze je huisarrest nóg langer!

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:59

wat zijn hier een hoop radstake gangers!hier nog zo een Haha!

ik begrijp dat je ouders boos zijn, en dat hier een straf tegenover staat maar ik vind dit wel erg ver gaan moet ik zeggen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:38

En wat wouden ze doen als je toch naar buiten gaat ? Sigaar

Ik vind het werkelijk waar te zot voor woorden.... Is gewoon gijzeling Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:40

Sja, ik ben nooit het type geweest om huisarrest te geven, dan verdween ik wel en kwam ik gewoon niet terug. Wist mijn moeder ook en dus deed ze me zo'n dingen niet aan. Heb ook vanalles uitgestoken, maar wel altijd verantwoordelijk omgegaan met anderen..

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:26

eenitraM schreef:
daaf4ever schreef:
Pff, die komt zeker uit de stad Vork Je zou es met haar naar de stallen moeten gaan! Haha!
Veel succes met je huisarrest nog.. (Voor mij volgende week weer lekker Stake Vork)

Geloof me. Ik ben á stads Knipoog

Ik bedoel je stiefzusje Lachen

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:10

Anderhalve maand huisarrest? Ach gut Dat vind ik onmenselijk!

Aan de andere kant vind ik wel dat, ook al ben je allaaaaang meerderjarig, je zolang je thuis woont de regels van je ouders hebt na te leven (zegt zij, die zelf ook regelmatig 'meningsverschillen' heeft met paps en mams). Dat zij dan 'je vrijheid ontnemen', is hun goed recht. Hoewel ik het niet altijd eens ben met de zwaarte van de straf, zoals in TS' geval bijvoorbeeld vind ik anderhalve maand wel wat lang. Maar ik denk inderdaad (of zo werkt het hier iig) dat je meer bereikt met excuses maken en beetje hulpvaardig opstellen, hoe moeilijk dat ook is (nogmaals: ik spreek uit ervaring; Ja pap en mam, ik heb er écht spijt van, sorrysorrysorry! Ondertussen denkend: ik meen er lekker niks van Tong uitsteken ).

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:15

jeetje wat belachelijk!
waarom moet jij op je stiefzus en diens vriendin te passen?
en dan krijg jij als !!!18!!! jarige huisarest?
lekkere stiefzus(of was het diens vriendin?) heb je dan ook als die je verraad!
ik krijg nooit huisarest, zal ze niet lukken ook, heb te veel verplichtingen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:24

Ik ben al een ouwe doos en heb nog nooit huisarrest gehad vroeger... Maar ben ik de enige die vindt dat de stiefzus ook een aandeel in het verhaal heeft?

Ik weet niet hoe het is gegaan, of je bruut in de auto bent gestapt en je stiefzus alleen hebt achtergelaten zo van 'zoek het maar uit' of dat het zo ging van:
"Hebben jullie nog zin om bij die en die wat te gaan drinken?"
"Nee we willen naar huis"
"Hm ja ik wil eigenlijk wel, maar dan moeten jullie alleen naar huis fietsen"
"Ja dat gaat wel lukken hoor, ga maar, wij komen wel thuis"

In dat geval heeft jouw stiefzus jou ook makkelijk weg laten gaan.

1 Persoon tot januari huisarrest geven en verder niks, lijkt mij niet echt nuttig in dit geval. Maargoed, ik ben jouw ouders niet.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 20:44

Nicolletje schreef:
Ik ben al een ouwe doos en heb nog nooit huisarrest gehad vroeger... Maar ben ik de enige die vindt dat de stiefzus ook een aandeel in het verhaal heeft?

Ik weet niet hoe het is gegaan, of je bruut in de auto bent gestapt en je stiefzus alleen hebt achtergelaten zo van 'zoek het maar uit' of dat het zo ging van:
"Hebben jullie nog zin om bij die en die wat te gaan drinken?"
"Nee we willen naar huis"
"Hm ja ik wil eigenlijk wel, maar dan moeten jullie alleen naar huis fietsen"
"Ja dat gaat wel lukken hoor, ga maar, wij komen wel thuis"

In dat geval heeft jouw stiefzus jou ook makkelijk weg laten gaan.

1 Persoon tot januari huisarrest geven en verder niks, lijkt mij niet echt nuttig in dit geval. Maargoed, ik ben jouw ouders niet.

Bovenstaande tekst klopt. Zo hebben we het zowaar ook tegen elkaar gezegd.

Even een up-date. Nog steeds gevangen... Boos!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:31

Jemig zeg, ik ben toch best een erg braaf meisje geweest vroeger... maar zelfs ik vind dat je ouders erg extreem zijn geweest in hun "straf" (het is toch wel 2008 en we zijn toch wel in nederland he?). Kom op zeg, zelfs de braafste onder ons hebben wel eens een keer iets "geks" gedaan... Een korte straf ah la, maar ik vind dit enorm overdreven, ik kan me zelfs voorstellen dat dat averechts zou gaan werken... Kan er niet met je ouders onderhandeld worden? Bv of je "huisarrest" niet voor een weekje opgeheven kan worden tijdens de feestdagen als je daarna de resterende tijd braaf uit zit? Pfoeh hey, ik ken je ouders niet, maar ik vind ze wel behoorlijk streng als ik op dit topic af ga... Succes iig, hopelijk is het snel 1 februari Knipoog .

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 02:49

oeh, nog steeds opgesloten?

Oeh, jouw ouders zijn standvastig... (kan niet op het goede woord komen)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 19:40

Up-date.

Ik mocht vandaag wel naar de kerst markt in het dorp met een vriendin van me. Ja zit verbetering in.

Mag ook (als het nog goed gaat tussen hem en mij Nagelbijten / Gniffelen ) naar mijn vriend toe kerst vieren.

Heb nu er een maand op zitten. Wat een hell, maargoed.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:53

strenge ouders. En wel wat flauw van je stiefzusje dat ze er niet vooruit gekomen is hoe het is gegaan. Nou ja sterkte ermee,

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:05

RedPassion schreef:
daaf4ever schreef:
Ik weet echt niet waar je het over hebt? Ik kom er nu 3 jaar lang heel vaak en ben nog nooit lastig gevallen. Tuurlijk hebben jonges zo af en toe een opmerking, maar dat heb je echt niet alleen in de Stake Knipoog En, wat is er mis met boeren?

Ik schrijf toch nergens dat er iets mis is met boeren?

Wel met mannen die hun handen niet thuis kunnen houden. Die kom je overal tegen, maar mijn ervaring is dat het in de Radstake relatief vaker het geval is.

Het ligt er ook aan hoe je je kleedt én gedraagt. Als je een rokje aan hebt waarbij je zowat je string nog niet ziet, sorry maar dan vraag je er ook om. En als je een truitje aantrekt waarbij je een inkijk hebt dat je zowat je navel kan zien.. En die grietjes lopen overal wel.

alsnog hebben ze dan verdorie van je af te blijven, al loop je poepie naakt, ze blijven van je af !!!
Ik zeg altijd : Kijken mag, aanraken niet !

Ach gut

Meelij met jou trouwens Vriendjes zijn?