reiki 1 curcus ervaringen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsiie

Re: reiki 1 curcus ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:03

milo schreef:
mijn twee tantes zijn reiki master.

ik heb zelf geen cursus gedaan, zou het ooit nog wel willen doen.
Ik voel wel veel energie stromen en mijn handen en voetzolen worden erg warm als ik mezelf in het Licht zet. In mijn armen voel ik de energie stromen, mooi is dat!
Het is zo dat je met reiki je kanalen open zet, maar dit heb je zelf onder controle. Ik kan mezelf ook open zetten en afsluiten. Ik kan dingen voelen, horen, zien, maar ook mezelf beschermen en afsluiten.

ach, mijn hele familie is een beetje zweverig Knipoog mijn oma heeft het altijd geheim gehouden, tot ze dement werd, toen floepte ze er van alles uit en werd mijn opa er bang van Knipoog

Oh dit is zéker weten waar hoor!! Dat je er zelf controle over hebt..
Zo kan ik bijvoorbeeld geen reiki sturen naar anderen als ik enorm kwaad ben, of enorm verdrietig of heel druk in m'n hoofd..
Volgens mij is het meer met de inwijdingen, dat alle blokkades die door de tijd heen zijn ontstaan, weer opengezet worden en verder heb je het denk ik wel 'in eigen hand' Lachen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:14

ja, dat is denk ik ook zo. dan is je hoofd niet 'leeg' denk ik.

nu heb ik supervisie op school ( sociaal ped. hulpverlener, HBO), en daar graven ze ook net zolang tot je in je jeugd bent en je gaat huilen omdat je gepest werd door je klasgenootjes, dus mijn blokkades zijn grotendeels weg denk ik, haha Knipoog

daarnaast heb ik afgerekend met het bang zijn voor geesten, door ze te zien en horen ben ik me er bewust van dat het ook maar mensen met emoties zijn, alleen dood. vaak ook erg verdrietig en vast in hun emotie.
daar ben ik echt heel blij mee, want daar heb ik lang mee geworsteld, van kleins af aan tot 2 jaar terug.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:17

maar ik las trouwens vandaag iets heel engs!!!

dat 20% van de bevolking snachts last heeft van enge dingen tijdens hun slaap: niet kunnen bewegen, geluid maken, verlamd zijn. en dan zwarte 'gedaantes' zien, die op je komen zitten. Heel maf, maar het had een naam. wetenschap heeft er tot nu niet echt een verklaring voor, maar veel mensen hebben er last van.

mijn moeder heeft het ook gehad en was doodsbang. heeft toen 'onze lieve heer' gedacht en toen was het weg. Ik las ook dat dat helpt, Jezus of het Licht vragen je te helpen.
wel fijn voor mijn mamsie, want ze dacht dat ze de enige was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:44

Slaapverlamming noem je dat....

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:24

milo schreef:
ja, dat is denk ik ook zo. dan is je hoofd niet 'leeg' denk ik.

nu heb ik supervisie op school ( sociaal ped. hulpverlener, HBO), en daar graven ze ook net zolang tot je in je jeugd bent en je gaat huilen omdat je gepest werd door je klasgenootjes, dus mijn blokkades zijn grotendeels weg denk ik, haha Knipoog

daarnaast heb ik afgerekend met het bang zijn voor geesten, door ze te zien en horen ben ik me er bewust van dat het ook maar mensen met emoties zijn, alleen dood. vaak ook erg verdrietig en vast in hun emotie.
daar ben ik echt heel blij mee, want daar heb ik lang mee geworsteld, van kleins af aan tot 2 jaar terug.

Goh.. Zou voor mij ook weleens goed zijn, dat graven..
Ik heb een tijdje bij een therapeute gelopen die dat kon en ook deed, maar ik leek me er alleen maar rotter door te voelen dus ben gestopt. Ik kan altijd terug naar hara maar ik wil nog niet. Ik denk nog steeds dat ik het zelf wel kan.. Ga pas als ik er echt klaar voor ben weer terug..

Geesten ben ik idd ook niet bang voor. Ik heb mijn oma eens zien zitten in een stoel binnen terwijl ze al een tijdje dood was. Ik was buiten en zij was bij mij thuis, binnen, in de stoel van mijn moeder waar ze altijd zat als ze bij ons thuis kwam.. Was raar om te zien maar wel heel fijn. Ik ben er niet bang voor, en ook niet voor de dood.. Dat komt wanneer het moet en ik hoop dat het nog heel lang duurt Lachen

Ga nu even m'n Latijnboeken openslaan Knipoog

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:33

Geen cursus ervaring.
Wel behandeling ervaring.
Reeds 1 behandeling gehad, half jaar geleden.
Wil graag daar nogmaals een behandeling en/of bij een ander een behandeling krijgen.
Heb ze uitgezocht op gevoel en via de telefoon een gesprek hebbende.
Ik had de intentie voor een cursus 1.

Mijn 1e ervaring was wel gek.
Heb de hele behandeling alleen maar lopen trillen/shaken, zelfs mond en oogspieren en ik kon er onmogelijk mee stoppen. Mijn darmen en maag begonnen flink te borrelen en knorren.
Dagen daarna was ik enorm prikkelbaar, voelde me echt een natte washand en ook voor mijn omgeving niet te genieten/snel aangebrand.
Had dus wel een flink gevolg.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 26-11-08 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:35

Klinkt apart Hannanas! Ik moest tijdens mijn eerste behandeling steeds héél nodig naar de wc Huilen van het lachen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:37

voor mij had het dus ook echt een negatieve nasleep, deed mij meer slecht dan goed. En bij jou?

Volgens haar was het spanning.
Ze kon alleen maar "jeetje, jeetje, meid hoe kan dit, op jouw leeftijd, nog nooit meegemaakt, wat is er allemaal" zeggen.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 26-11-08 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:38

Je hoort vaker dat mensen soms eerst rare verschijnselen waarnemen, maar dat kan komen doordat reiki blokkades wegneemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:41

Voor mij heeft reiki alleen maar goede dingen gebracht. Lachen Misschien kan je eens een andere vorm van reiki proberen? Reiki kan dingen eerst wel verergeren, maar dat is net zoiets als dat je eerst koorts krijgt voor je beter kan worden, of dat je klachten bij antibiotica soms eerst erger worden voor het beter wordt, etc.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:48

Hannanas, dit heb ik ook nog steeds af en toe tijdens of na een stressvolle periode als ik dan reiki aan mezelf geef of aan anderen stuur (dan stroomt de energie ook door mezelf hen namelijk). Misschien niet heel prettig, maar het is volgens mij een gevolg van.
Net wat Rock ook zegt.. Veel dingen moeten eerst erger worden voor het kan verbeteren.. Lachen

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:13

sdi schreef:
Allereerst, geen enkele aanval op de mensen hier, alleen een oprechte bezorgdheid, omdat ik gezien heb wat reiki met mensen kan doen. Dit kan misschien hard en radicaal overkomen, maar dat is niet gericht naar de persoon maar naar de geesten die reiki loslaat!. Zoals met iedere fenomeen/ actie etc. zijn er voor en tegenstanders. Zie mijn reactie als een tegenhanger tegen reiki en dergelijke praktijken.
...
Allen die met reiki te maken hebben, Jezus houdt van jullie om wie je bent.

Wat deze Bokker zegt mag je best ter harte nemen als je met Reiki bezig bent. Zij gebruikt wellicht niet de bewoordingen die voor iedereen toegankelijk zijn, maar ze heeft wel degelijk gelijk. Ik ben Reiki Master (vind "Master" uitermate belachelijk klinken en probeer dat woord dan ook zoveel mogelijk te vermijden, maar goed, omdat we graag in hokjes denken en ik alle cursussen heb afgerond helpt het jullie dit te plaatsen).

Of je wel of niet te maken krijgt met de entiteiten waarnaar verwezen wordt is erg afhankelijk van de persoon. Onzuivere personen trekken gemakkelijker onzuivere entiteiten aan. Verder dien je jezelf te beschermen en bewust de juiste energie aan te roepen. Entiteiten zijn ook energie, net zoals jij en ik ook uit energie bestaan. Hoe bepaal jij of je de juiste onvervuilde energie hebt aangeroepen? "Universele energie" is een breed begrip.
Ook als jij zelf zuiver bent kun je te maken krijgen met clienten die niet zuiver zijn. Ook deze kunnen (onbewust) ongewenste entiteiten oproepen of bij zich dragen. Dat kan wel degelijk een negatieve of desastreuze invloed hebben op degene die gewapend met Reiki de behandeling uitvoert. Als jij daar geen kaas van gegeten hebt kan het zelfs ronduit gevaarlijk zijn. Om dat te weten hoef je niet christelijk te zijn of deel uit te maken van een of andere religie. Je hoeft je enkel maar wat verder te verdiepen in de materie dan alleen Reiki.

Persoonlijk loop ik er o.a. om die reden niet mee te koop dat ik Reiki doe (je weet nooit wat je naar je toe haalt). Verder creeert Reiki bij sommige clienten een afhankelijkheid. Dus met andere woorden komen ze steeds bij jou om zich op te laden, maar doen niets aan het wezenlijke probleem. Ik kan natuurlijk iedere keer die persoon helpen (en incasseren, ken genoeg mensen die zo functioneren en nog geloven dat ze werkelijk iemand helpen ook), maar ik voel me daar niet goed bij.

Van mij hoeft niemand in real life te weten dat ik Reiki doe. Ik gebruik het vnl op dieren, mijn eigen gezin, mezelf, een enkele keer op beste vrienden en pas het toe bij (nood)situaties die ik "toevallig" tegenkom en bereik daar dan zeer goede resultaten mee. Hoewel ik niet bij een bepaalde religie (wil) ho(o)r(en) ben ik wel diep gelovig en zal niet nalaten om bij het uitoefenen van Reiki óók Jezus Christus, Maria of een van de aartsengelen in te schakelen. Ik hoef er niets voor te hebben. Ik vind het een idiote gedachte dat geld energie is die ik zou moeten ontvangen van iemand die behoevend is. Ik zou het niet weigeren als iemand mij uit eigen initiatief iets zou willen geven, maar er nooit om vragen. Ik ben ervan overtuigd dat als ik goed doe ik goed ontmoet (met of zonder Reiki) en verdien mijn geld wel op een aardse manier. Je kunt Reiki natuurlijk ook gewoon zien als werk, een investering van tijd en energie waar je idd voor betaald wilt krijgen. Voor mij is het dan echter niet zuiver meer.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:20

milo schreef:
mijn moeder heeft het ook gehad en was doodsbang. heeft toen 'onze lieve heer' gedacht en toen was het weg. Ik las ook dat dat helpt, Jezus of het Licht vragen je te helpen.
wel fijn voor mijn mamsie, want ze dacht dat ze de enige was.

Ja, dat kun je altijd doen. Op welke manier dan ook: je moet het altijd wegsturen, meestal is dat genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:40

Reiki heeft niks te maken met entiteiten, Macusa.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:39

eertjuh22 schreef:
ik heb ook reiki 1 gedaan.
er komt nadat je je inwijding heb gedaan veel los.. en ik ben blij dat ik de tip mee heb gekregen om alleen te kijken naar alles wat er ging gebeuren.
zo kwamen er bij mij ineens mensen op de proppen waar ik al 8 jaar geen contact meer mee had.

ik heb bij mijn eigen inwijding een engel mogen zien, dat is echt mooi om te zien Ja

Eer !! Dat wist ik niet?
Ik dacht dat ja ma het ook deed.. of niet? Bloos

mijn moeder heeft ook reiki 1 gedaan.. en wil aan reiki 2 beginnen..

Ik vind het een beetje eng als ik dit allemaal zo hoor.. mijn moeder wil wel op mij oefenen, en dan voel ik wel het één en ander.. maar ik durf mezelf er niet echt in te verdiepen...

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:46

Ik ga niet in op eerdere geplaatste reacties, sommige vind ik echt onzin.
Maargoed mijn verhaal:

Mijn vriend is geïnitieerd op niveau 1. Hij heeft er zelf veel aan gehad, want hij kon zichzelf ook 'genezen'. Het hielp hem ontzettend goed ontspannen. Hij vond het ook erg fijn wanneer hij hoofdpijn had, vaak kon hij dat zelf oplossen.
Ik weet van enkele behandelingen die hij heeft gedaan, daar kan ik wel wat over vertellen maar dat doe ik dan via pm. Als iemand intresse heeft, stuur me maar een pm.

Ik vind het een prachtige vorm van werken met levensenergie, ookal geloofde ik er totaal niet in! Door een behandeling bij mij, toen die jongen nog niet mijn vriend was, ben ik overtuigd van de werking.
Het had te maken met een zenuwbeschadiging, ten gevolge van een botbreuk+operatie na een val van een paard, die volgens de dokter blijvend was.
Wederom, heel verhaal mag via pm, maar ik zet hiet niet zomaar hier neer.

Groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:56

Klinkt mooi Steefje Lachen

Ik raak er zelf ongelooflijk ontspannen van, en dat is voor mij als ADHD'er al heel knap. Bij mijn man heb ik laatst hoofdpijn grotendeels weg kunnen halen. Hij begon sceptisch (net als ikzelf overigens) en ondertussen is hij toch wel lichtelijk overtuigd van een werking.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:58

Het lijkt mij gewoon goed voor je als mens..
Ik ben ook christelijk opgevoed, en daar ben ik blij om! geeft je toch weer een andere/bredere/hoejehetooknoemenmoet kijk tegen dingen aan ed.

Ik ga nu overigens niet meer naar de kerk

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:03

suleilitha schreef:

Ik weet heel goed wat Reiki is en ook dat iemand die zich met Reiki bezig houdt een verhoogd risico heeft te maken te krijgen met (ongewenste) intiteiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:04

INtiteiten nog wel!!!
Nee joh, reiki is gewoon energie en heeft niks met entiteiten te maken en ook nooit met entiteiten te maken gehad. Het is hetzelfde principe als magnetiseren, alleen daarvoor gebruik je je eigen energie, de energie voor reiki krijg je gratis uit de kosmos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:07

Wat Suleilitha zegt Ja

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:10

En het is zo lekker zweverig!!!! Haha! IK vind het in elk geval 10 keer niets al dat gedoe. Weer iets wat voor sommige veel geld in het laatje brengt zolang ze maar mensen vinden die het mooie praatje geloven!
Ik heb zo'n idioot op stal gehad met een pensionpaard!
10 graden vorst...paard koude oren...had niets met de kou te maken hoor...nee paard had hoofdpijn! Ja...DAAAAAAAH!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:11

Hahahaha, dat heeft niks met reiki te maken Aerdenhout Haha!
Ik vind het wel erg grappig Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:14

Ha, maar dat vind ik ook zweverig hoor Aerdenhout... Alleen heeft dat dan weer niks met reiki te maken Knipoog

Ik moet zeggen dat ik heel veel rationeel probeer te bedenken, maar ik kan reiki gewoon echt voelen, en heb er baat bij Ja

Maar goed, koud is koud inderdaad, dat heeft niks met reiki te maken...

Overigens hebben wij ooit een keer Sakara (reiki staat voor het element aarde, Sakara voor het element vuur) toegepast op bladerdeegblaadjes die moesten ontdooien... En het is belachelijk, maar de blaadjes die we daarmee behandelden ontdooiden beduidend sneller Clown

We hebben er helemaal dubbel om gelegen Huilen van het lachen

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:22

Macusa schreef:
suleilitha schreef:

Ik weet heel goed wat Reiki is (ben zelf Reiki Master) en weet daardoor dat iemand die zich met Reiki bezig houdt de klachten van een client over kan nemen èn een verhoogd risico heeft te maken te krijgen met (ongewenste) entiteiten. Dat betekent niet dat iemand die Reiki doet er per definitie mee te maken krijgt, maar het kan wel gebeuren. Erg ververvelend als je dan niet weet wat het is of hoe je ermee om kunt gaan.