Sigaretten wéer duurder: €1 p/p

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Re: Sigaretten wéer duurder: €1 p/p

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:33

Grappig, geen enkel idee hebben hoeveel het autorijden dat jij doet je ouders kost. Die betalen het zo te horen wel voor je. Maar ondertussen wel klagen over je sigaretten waar je zelf voor moet werken Lachen

Nogmaals, het is altijd flink balen als je hoort dat je voor je hobby/gewoonte/ verslaving of dagelijkse noodzaak meer moet gaan etalen. Minder betalen is altijd leuker. Maar ik blijf het een verschil vinden of je klaagt over je verslaving die duurder wordt naast bv. noodzakelijke dingen voor anderen. Knipoog

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:55

Hier was onlangs nog een heel topic over: [LZP] sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Als je mans genoeg bent om te een verslaving te hebben, moet je imo ook maar mans genoeg zijn het geld ervoor te betalen en te accepteren dat de overheid je gebruikt als melkkoe. Anders stop je als je je voelt opgelicht Lachen.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 21-11-08 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:58

Bienotje schreef:
Grappig, geen enkel idee hebben hoeveel het autorijden dat jij doet je ouders kost. Die betalen het zo te horen wel voor je. Maar ondertussen wel klagen over je sigaretten waar je zelf voor moet werken Lachen

Nogmaals, het is altijd flink balen als je hoort dat je voor je hobby/gewoonte/ verslaving of dagelijkse noodzaak meer moet gaan etalen. Minder betalen is altijd leuker. Maar ik blijf het een verschil vinden of je klaagt over je verslaving die duurder wordt naast bv. noodzakelijke dingen voor anderen. Knipoog

En dan krijg je de grens van noodzakelijk versus luxe. Lachen
Is een auto noodzakelijk (zag namelijk het woord benzine, heb niet alles doorgelezen)? Niet voor de meeste mensen, maar ze zijn gewoon verwend met de luxe. Dus zal die groep 'meeste mensen' eigenlijk niet mogen klagen over benzineprijzen aangezien rokers dat ook niet schijnen te mogen over de prijs van hun sigaretten.
Als de prijs van halsters voor een paard duurder worden zal heel bokt daar waarschijnlijk over vallen. Maar ook een paard is in feite een luxe'product'.

Ik baal ook flink dat de prijzen van sigaretten wéér omhoog gaan. Maar heb tot nu toe nog altijd wel sigaretten voor 4,10 kunnen krijgen (pakje van 23). Eerst rookte ik L&M, maar dat is nu al 4,70. Pall Mall heb ik nog wel voor 4,10 gekocht gister maar ik weet ook niet hoe lang dat gaat duren. Rook net zolang goedkopere merken tot dat alle prijzen weer gelijk aan elkaar staan, ga ik lekker weer terug naar L&M. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:03

Heb vandaag te horen gekregen bij mij op 't werk (supermarkt) van de Supermarkt Manager dat het binnenkort zelfs nog dik een euro omhoog gaat...... Nagelbijten / Gniffelen

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:26

Doen ze toch nog iets goed met hun gerook: de staatskas flink spekken Cool

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 22:04

JoyCiej007 schreef:
Njen schreef:
Tsjah ik rook nog steeds, wel van plan om te stoppen maar ik heb illegale sigaretten via via dus ik betaal maar EUR 2,50 per pakje "normale" marlboro(is dan wel minder goed te roken dan echte maar ok Clown )

Tsja, dat ken ik ook ja..... van die pakjes die van ellendigheid uit elkaar vallen; soms steek je sigaret op, valt ineens 't filter zomaar los op de grond Clown dat soort dingen.
Allemaal leuk en aardig, stukken goedkoper, maar meestal wordt er voor mij maar 1 slof meegenomen; ennuh ja sorry maar dat duurt niet ál te lang en dan is dat al weer op....
Slapen

@ Bienotje: Ik rijdt auto, van m'n ouders, geen idee hoe of wat met de prijzen; als er te weinig in zit tank ik gewoon een kwart of halve tank oid, soms compenseren mijn ouders dat dan weer. Dus ja rijdt wel auto, maar geen idee van die prijzen. Lachen dus dat dat lager is geworden, dat zou best kunnen, geen idee.

Hahah ik ken het, maar het is via de vriend van een vriendin van me, dus ze kan er elke week wel eentje meenemen als het nodig is Tong uitsteken Maar ze komen uit een ander land, dus het is wel officieele marlboro, maar dan smaken ze anders, volgens sommigen ruiken ze naar aarde Huilen van het lachen Gelukkig ben ik niet zo kieskeurig Clown

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 22:37

Bienotje schreef:

Ho, ho; graag even goed lezen:
Hoe het er bij ons aan toe gaat:

Als ik een uur heen en een uur terug ergens naar toe moet, berekenen mijn ouders ongeveer hoeveel dat zal kosten. Ik tank dan, zeg maar voor 70 euro. Stel dat mijn ouders vaststellen dat die rit ong. 50 euro zal kosten, dan neem ik bonnetje mee en krijg ik die 20 euro teveel weer terug.

Zo komt het ook wel eens voor dat ik 10 min. met de auto ergens heen rijdt, maar mijn vader de tank compleet leeg heeft gereden; ik gooi hem dan halfvol; mijn ouders berekenen voor mij de kosten die ik heb gereden, en de rest wat ik er teveel in heb betaald krijg ik terug; anders rijdt mijn vader juist op míjn kosten.

Sorry maar je trekt wel erg snel je conclusies; ik had nl. geen zin om dit hele verhaal helemaal uit te leggen en dacht dat ik duidelijk was. Als mijn ouders alle bezinekosten zouden betalen dan had dat wel letterlijk uit mijn post gebleken....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:03

Net nog maar even 25 pakjes Winston gehaald voor € 4,10. De verkoper bij de BP zei dat dit de laatste 'goedkope' lichting was, de volgende wordt € 5,-.

Ben op het moment bezig met afvallen en als m'n gewicht naar m'n zin is dan stop ik ook met roken, maar puur omdat IK dat wil Lachen (denk eind van het jaar).

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:49

bij mij op het werk haal ik ze nog uit de automaat voor 4 euro Nagelbijten / Gniffelen (marlboro) en weet je wat ik baal ervan dat ze weer omhoog gaan, maar ik vind het lekker om te roken dus blijf het ook lekker doen Tong uitsteken ik blijf ook gewoon marlboro kopen (heb nu ook een flink voorraadje liggen Huilen van het lachen ) en trouwens ik heb geen moeite om het te betalen, ik wil roken dus tja dan maar betalen he Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 10:13

wat kost de marlboro nu dan. Ik ging vorige week een pakje voor mijn vriend halen tijdens boodschappen doen en schrok me rot van die 4,50 ik ben zelf anderhalf jaar geleden al gestopt met roken maar heb toch wel gezegt tegen hem dat ik het belachelijk vind dat hij daar zoveel geld aan uit geeft. Hij rookt een pakje per dag! dat is 140 euro in de maand! 1680 euro in het jaar, daar kun je gewoon van op vakantie!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 10:41

hij kost nu 4,50 en soms zelfs 5 euro verschilt per regio volgens mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 10:46

marlboro is idd 4,50 en L&M is van 4.10 naar 4.70 gegaan, ook van nelle is weer duurder geworden ( en die vond ik al zo duur Nagelbijten / Gniffelen ) ik heb nog wat pakjes Pall Mall shag ingeslagen die van 3.70 naar 4.05 gaan.. en heb zaterdag een klant gewaarschuwd voor de Marlboro, en die heeft dus ook de dubbele hoeveelheid meegenomen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 10:47

eefangel schreef:

Wat denk je dat de extra zorg voor rokers en meerokers kost?
Longkanker, hart- en vaatziekten behandelen is zo goedkoop niet hoor.
Anti-rookbeleid is niet voor niks, helpt niet veel, dus ja, dat moet ook betaald dus accijns omhoog.

Ik vind het een smerige gewoonte en nog eens ongezond ook, van mij mogen ze het duur maken.
Dat mensen er zoveel geld aan uitgeven vind ik best wonderlijk.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 10:48

dees_daan schreef:
marlboro is idd 4,50 en L&M is van 4.10 naar 4.70 gegaan, ook van nelle is weer duurder geworden ( en die vond ik al zo duur Nagelbijten / Gniffelen ) ik heb nog wat pakjes Pall Mall shag ingeslagen die van 3.70 naar 4.05 gaan.. en heb zaterdag een klant gewaarschuwd voor de Marlboro, en die heeft dus ook de dubbele hoeveelheid meegenomen..

ik waarschuw ook mijn klanten, ze waarderen het ook allemaal, bij ons is het natuurlijk nog steeds 4,00 dus heel het dorp komt langs elke keer Huilen van het lachen

edit: typo

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 10:57

eefangel schreef:

Ooit komt het denk ik nog een keer zo ver, dat we voor het aantal uren zon moeten betalen denk ik, maar dat is effe offtopic. Clown

Ik vind het sneu voor de rokers, dit is weer totaal de staatskas vullen.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 11:07

_Nicky schreef:
Ooit komt het denk ik nog een keer zo ver, dat we voor het aantal uren zon moeten betalen denk ik, maar dat is effe offtopic. Clown

Ik vind het sneu voor de rokers, dit is weer totaal de staatskas vullen.

Dan krijgen we hier in nederland vrees ik zwáár honger als de staat van die opbrengsten moet gaan leven, met ááál die uren zon in nederland *LOL*

Ik kan er niet rouwig om zijn dat de prijs omhoog gaat weer,
ik stoor me ontzettend eraan, plus dat ik als longpatient er slecht tegenkan,
dus jammerlijk voor de rokers, maar hoop dat dit voor een hoop rokers een stimulans is om te stoppen. Lachen

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 11:10

Nymphadora schreef:
Dan krijgen we hier in nederland vrees ik zwáár honger als de staat van die opbrengsten moet gaan leven, met ááál die uren zon in nederland *LOL*

Ik kan er niet rouwig om zijn dat de prijs omhoog gaat weer,
ik stoor me ontzettend eraan, plus dat ik als longpatient er slecht tegenkan,
dus jammerlijk voor de rokers, maar hoop dat dit voor een hoop rokers een stimulans is om te stoppen. Lachen

voor de echte rokers is de prijsverhoging echt geen stimulans hoor, het zal een heel klein marge zijn wat stopt. Je bent een roker of niet en de echte die-hards om het zo maar te zeggen zullen gewoon lekker blijven roken (geld voor mij ook hoor Tong uitsteken)

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 11:27

[***] schreef:
eefangel schreef:

Wat denk je dat de extra zorg voor rokers en meerokers kost?
Longkanker, hart- en vaatziekten behandelen is zo goedkoop niet hoor.
Anti-rookbeleid is niet voor niks, helpt niet veel, dus ja, dat moet ook betaald dus accijns omhoog.

Ik vind het een smerige gewoonte en nog eens ongezond ook, van mij mogen ze het duur maken.
Dat mensen er zoveel geld aan uitgeven vind ik best wonderlijk.

je doet nu net of dat als je niet rookt geen hart en vaatziektes kan krijgen en over longkanker nog maar niet te spreken.
verder ben ik van mening dat alcohol net zo schadelijk is als roken.
daar komt ook nog eens bij dat als je in de randstad woont de lucht ook niet zo zuiver is dus ik vraag me af of het allemaal wel door de rokers komt.
verder moet dit land toch ergens aan verdienen dus ja de rokers zijn een makkelijk slachtoffer.
ik rook zelf ook en denk dat ik toch ga stoppen dat heeft niet zo zeer met de prijsstijging te maken maar meer het feit dat ik het zat ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 11:29

Je bent ook niet verplicht om ze te kopen...

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 11:31

Ben ik even blij dat ik niet rook.
Scheelt je zo te lezen een hoop geld! Haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 11:38

Ben ook blij dat ik niet (meer) rook, ze jagen die prijzen steeds meer omhoog. Ik denk niet dat hierdoor de 'echte' rokers zullen stoppen, maar het is weer een mooi spaarpotje voor de overheid, die accijns op tabak.

qalipso24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:03

Ik paf al zo'n 20 jaar, nooit gedacht aan stoppen ( alleen voor, tijdens en na mn zwangerschappen niet gerookt, na mn zwangerschap ivm borstvoeding 10 maanden) ) In huis rook ik al 12 jaar niet meer ivm de kinderen, op mn werk rook ik buiten. Geen moeite mee, en ik vindt en sigaretje heelijk Haha!

Maar gisteren in de supermarkt schrok ik me rot, 2 pakjes camel filter voor € 10 euro Rolleyes Ik dacht gelijk wauw wat een geld! roken gaat me nu dus € 35 per week kosten......

Ik ben echt aan het denken om gaan te stoppen, voor een baby in mn buik had ik een goede rede om niet te roken.
Nu is de rede geld, en waarschijnlijk ook mn gezondheid, ook 2 goede reden om te stoppen!!

Ik denk dat gisteren mn laatste twee pakjes heb gekocht Bloos

qalipso24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:05

Haha! Waarschijnlijk ben ik dan toch geen echte roker! Maar volgens mijn arts wel Knipoog

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:15

tja ik rook niet dus ik zie het probleem niet zo. Seu voor de rokers maar reken is uit als je het laat staat phoe dan houd je genoeg geld over om je paard enkele malen per maand te laten staan! Maar alles word duurder niet alleen het roken . Mischien een oplossing pakjes uit het buitenland halen scheelt al een heleboel!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:29

Laat ze de prijs van drank maar eens flink omhoog gooien.
Heb in de kroeg meer last van dronkelappen als van rokers.
Ik heb zoiets van: als je echt tegenstander bent van roken en er niks mee te maken wilt hebben moet je ook de eer aan jezelf houden en met je handen van de aczijns afblijven.