Buurvrouw is in elkaar geslagen door haar vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Buurvrouw is in elkaar geslagen door haar vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:18

Sowieso, is geweldadig gedrag teruggeven niet de oplossing bij huishoudelijk geweld. Omdat 7 van de 10 gewoon niet de overmacht heeft. En het is gewoon geen oplossing.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:20

Ik denk dat je huiselijk geweld bedoelt Katia? Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:20

Ik heb nog de littekens op mijn lijf........... was een leuk spelletje Kim als asbak Haha!

moest ook een tatoe van hem op mijn schouder zetten, maar gedaan....... het alternatief was niet echt gaaf zegmaar Lachen die heb ik wel weg laten laseren.......

Ach een verkeerde beslissing is zo gemaakt.......... en met dat soort mannen is alleen het gevolg zo groot........ IK heb het geluk dat ik er goed uitkwam, althans, het heeft wel iets met mijn geest gedaan Haha! Haha! dat wel Lachen maargoed dat merk je pas als je je rugzak op gaat ruimen Haha!

Nu heb ik er een radar voor, en draai me heel makkelijk om Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:21

katiavl schreef:
Sowieso, is geweldadig gedrag teruggeven niet de oplossing bij huishoudelijk geweld. Omdat 7 van de 10 gewoon niet de overmacht heeft. En het is gewoon geen oplossing.

jezelf verdedigen is inderdaad niet zo heel slim nee Haha! Haha! Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:22

Wat een gestoorde figuren lopen er eigenlijk rond op deze wereld hè... Scheve mond

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:25

Karin schreef:
Wat een gestoorde figuren lopen er eigenlijk rond op deze wereld hè... Scheve mond

hij was echt gek Lachen echt!!! kon de liefste leukste man zijn, en dan als een blad aan een boom omslaan omdat je zwarte schoenen aanhad............. geen peil op te trekken, echt!

Ik stond een keer te verfen thuis, kwam die op me afgestierd, want hij had een foto van een ex van mij gevonden in een fotoboek......... dat ik allang vergeten was.........

Ik die pot terpetine in zijn gezicht gegooid, heb je nog even om weg te komen (dacht ik) .......... en gewoon daardoorheen door blijven komen he............. bizar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:26

ik heb dit ook meegemaakt met mijn vader, maarja die heeft nu een nieuwe vriendin die niet bij hem weg durft te gaan!

3 maanden geleden kwam mijn broer met een meisje thuis, wij dachten ohnee heeft ie er weer 1 zwanger gemaakt! maar dat was niet het geval, ze was in elkaar geslagen door haar vriend, ik heb haar wat kleding en sigaretten gegeven en mijn broer heeft haar naar een blijf van mijn lijf huis gebracht

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 18:42

Ponypret,ik zou het op prijs stellen als je weg bleef uit dit topic,tenminste wel zolang je mensen op hun ziel blijft stampen.
Je houding irriteert me mateloos namelijk.
Hoe kun je in hemelsnaam een oordeel vellen over iemand waar jij je duidelijk niet in kunt verplaatsen? Boos!
Misschien kun je zelf een cursusje 'empathies vermogen aanleren' gaan doen,ipv te stigmatiseren en te zeggen dat die vrouwen niet sporen en in een slachtofferrol blijven hangen.
Dat nu net uit jouw mond,echt grappig!

Heb je enig idee hoe sommige vrouwen ervoor moeten knokken,letterlijk of figuurlijk,om uit zo'n situatie te komen?
Bedenk je ook even dat niemand er om vraagt om zo'n vent te treffen.
En dat als ze hem terugnemen dat ze denken 'goh,lekker misschien krijg ik weer een paar beuken voor mijn harses vandaag'
Asjeblieft zeg!!!

Voor mensen als Kim in dit topic,ik vind het heel erg dat je dit hebt moeten meemaken,maar als ik het goed begrijp ben je er goed uitgekomen,you go girl!

Wil er zelf even aan toevoegen dat ik in het verleden ook een vriendje met losse handjes had,vooral als ie had gedronken.
Hij sloeg me een keer een blauw oog,wat ik hem daarop ook terug heb gegeven.
Dat van mij was na een paar dagen weg,hij liep er zeker een week mee Haha!
Vrij direct hierna heb ik hem ook gedumpt,wat heel makkelijk ging omdat we allebei in het buitenland werkten en ik weer gewoon terug naar huis ging.
Maar het had ook iemand uit mijn eigen plaats geweest kunnen zijn en dan was het toch wel heel anders geweest denk ik....
Ook ik herken de signalen en kan me echt onbehaaglijk voelen als ik ook maar enige vorm van agressie signaleer.
Dat is het enige wat ik eraan over heb gehouden,plus dat ik snel de neiging heb om het voor 'zwakkeren'op te nemen.

Update: die vent is vrijdag voorgekomen en is weer vrij,behalve dat ie een agressietraining moet doen. Frusty
Ik sprak de buurvrouw vanmorgen om te vragen hoe het is afgelopen.
Ze vertelde dat hij zijn spullen zou komen halen en dat ze het goed wilde aflsuiten voor het kind.

Eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:43

ja als hij langs komt omdat ze het goed wil afsluiten gaat ze denk ik weer bij hem terug, anders had ze zijn spullen naar een neutraal punt gebracht om hem daarna nooit meer te zien

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:46

ik ben de eerste die roept MENS PAK JE SPULLEN !!! en ga........... je komt wel weer op je pootjes terecht, en ik ben ook de eerste die roept dat je een domme doos bent als je teruggaat............. maar ik kan het me wel voorstellen, ik kan het wel begrijpen......... en mijn hart schreeuwt dan........ echt!

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 18:47

Ach gut begrijpelijk,je weet hoe erg het is en kan zijn.......

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:51

KiWiKo schreef:
ik ben de eerste die roept MENS PAK JE SPULLEN !!! en ga........... je komt wel weer op je pootjes terecht, en ik ben ook de eerste die roept dat je een domme doos bent als je teruggaat............. maar ik kan het me wel voorstellen, ik kan het wel begrijpen......... en mijn hart schreeuwt dan........ echt!

Heb hetzelfde gevoel, vorige vrijdag was ik letterlijk aan het wenen voor een vrouw die ik niet eens ken. Maar uiteindelijk heb ik een poortje gegeven, en misschien neemt ze het volgende wel aan. Enige wat je kan doen, dus jij hebt ook super gehandeld danielle.
Nu ligt de bal in haar kamp en dat had ze voor jou hulp niet.

jayva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:06

Danielle_1 schreef:
Update: die vent is vrijdag voorgekomen en is weer vrij,behalve dat ie een agressietraining moet doen. Frusty Ik sprak de buurvrouw vanmorgen om te vragen hoe het is afgelopen.
Ze vertelde dat hij zijn spullen zou komen halen en dat ze het goed wilde aflsuiten voor het kind.

Herkenbaar, mijn ex heeft vrijspraak gekregen terwijl hij voor zware mishandeling-poging doodslag moest voorkomen.
Dit was vanwege gebrek aan bewijs, ik vond namelijk dat ik het niet kon maken om mijn dochter tegen d'r eigen vader te laten getuigen, zou ze later mischien toch schuldgevoelens over kunnen krijgen.
Leuk land leven we in soms, ziekenhuisrapporten wegen niet zwaarder dan het woord van de dader.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 19:07

Dank je Katia Knipoog

Ik kom net bij M vandaan,heel kort even op de hoogte gebracht.
Ik heb nu wel zo'n instelling dat als ze hem terugneemt ik mijn ogen er wel voor zal sluiten.
M.a.w. dat mocht er weer iets dergelijks gebeuren ze het zelf mag uitzoeken.
Heb niet zo'n trek in zo'n zinloos gevecht....

Maar wie weet......

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 19:09

jayva schreef:
Danielle_1 schreef:
Update: die vent is vrijdag voorgekomen en is weer vrij,behalve dat ie een agressietraining moet doen. Frusty Ik sprak de buurvrouw vanmorgen om te vragen hoe het is afgelopen.

Herkenbaar, mijn ex heeft vrijspraak gekregen terwijl hij voor zware mishandeling-poging doodslag moest voorkomen.
Dit was vanwege gebrek aan bewijs, ik vond namelijk dat ik het niet kon maken om mijn dochter tegen d'r eigen vader te laten getuigen, zou ze later mischien toch schuldgevoelens over kunnen krijgen.
Leuk land leven we in soms, ziekenhuisrapporten wegen niet zwaarder dan het woord van de dader.

Tja,het is treurig gesteld hier wat betreft het strafrecht in dit soort zaken.(en niet alleen hierbij,maar dat is weer een heel ander onderwerp)
Zelfs de agenten beaamde dit,maar zij maken de wet ook niet,zo zeiden ze zelf

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:11

Danielle_1 schreef:
Dank je Katia Knipoog

Ik kom net bij M vandaan,heel kort even op de hoogte gebracht.
Ik heb nu wel zo'n instelling dat als ze hem terugneemt ik mijn ogen er wel voor zal sluiten.
M.a.w. dat mocht er weer iets dergelijks gebeuren ze het zelf mag uitzoeken.
Heb niet zo'n trek in zo'n zinloos gevecht....

Maar wie weet......

volgende keer gewoon weer de politie bellen, en haar opvangen..........

het is niet jouw gevecht om te winnen Haha!

maar je kan wel een goede buur zijn! Lachen

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:15

Ik vindt het er goed van je dat je het zo te doen hebt met je buuf!

Ik zelf ben ook 2 jaar lang geslagen door mijn ex-vriend alcoholist.. Mijn buren vroegen weleens aan me of hij me sloeg maar ik ontkende het altijd. Ach we hadden wat woorden wisseling gister, zei ik dan.
Achteraf had ik gewilt dat ze iets gedaan hadden...

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 19:16

Dat klopt,maar ik moet mezelf ook in bescherming nemen hiervoor.
Het is iets heel typerends voor mij om me te veel van andersmans leed aan te trekken.

M en ik waren het hier ook unaniem over eens,al zullen we wel de politie bellen als er weer herrie is,dat dan weer wel.
Maar verder hou ik me afzijdig,ga niet weer bij haar zitten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:17

Danielle_1 schreef:
jayva schreef:

Tja,het is treurig gesteld hier wat betreft het strafrecht in dit soort zaken.(en niet alleen hierbij,maar dat is weer een heel ander onderwerp)
Zelfs de agenten beaamde dit,maar zij maken de wet ook niet,zo zeiden ze zelf

Inderdaad, en dat is de reden dat ze politiebellen dan maar laten. Mijn opa zat vroeger in de rijkwacht, en vertelde vaak dat bij een oproep die mannen ook perongeluk van de trap vlogen Nagelbijten / Gniffelen

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:18

Daar heb je gelijk in. Straks wordt hun probleem jouw probleem en straks gaat het ten koste van jouw doordat je er teveel in meegesleept wordt.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 19:19

Zelfs de agenten beaamde dit,maar zij maken de wet ook niet,zo zeiden ze zelf[/quote]

Inderdaad, en dat is de reden dat ze politiebellen dan maar laten. Mijn opa zat vroeger in de rijkwacht, en vertelde vaak dat bij een oproep die mannen ook perongeluk van de trap vlogen Nagelbijten / Gniffelen[/quote]

Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:20

Haha! ik heb in mijn discotheek tijdperk heel wat OOOOPSjes van de politie meegemaakt........

in mijn ogen terechte OOPSjes Lachen

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 19:21

iloveyah87 schreef:
Daar heb je gelijk in. Straks wordt hun probleem jouw probleem en straks gaat het ten koste van jouw doordat je er teveel in meegesleept wordt.

Komt ook nog eens bij dat deze vent niet bepaald een lekkertje is en ik zelf ook alleen woon hier Bloos
Al zit er wel een intercom tussen,maar toch....

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 19:22

KiWiKo schreef:
Haha! ik heb in mijn discotheek tijdperk heel wat OOOOPSjes van de politie meegemaakt........

in mijn ogen terechte OOPSjes Lachen

Haha ja Haha!
Al gaan ze wel een hun boekje te buiten,want ze nemen het recht in eigen hand he (maar ja,ik zou denk ik zelfs nog een trap erachteraan geven Clown )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:24

tuurlijk mag het niet, maargut dat hek/die deurpost had ik echt niet gezien commandant, en hij sputterde zo tegen Lachen Lachen