Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
alex66 schreef:Dowski schreef:ik was gewoon gaan zitten, ondanks dat hij zei dat je er NU uit moest, belachelijk wat die man presteert.
je betaalt namelijk niet voor het kaartje maar voor de service. Voor jou is het alleen vervelend als je op dat kaartje nog een keer over zou moeten stappen, want dat zou je in de andere bus niet kunnen laten zien.
Stel jij had wel een kaartje kunnen kopen en gelijk gooi je dat kaartje de deur uit, dan heb je ook geen kaartje meer, maar je hebt er wel 1 gekocht, dus mag je mee.
Het kaartje is in feite jou kwitantie, dus hij hoort jou gewoon mee te nemen als jij kunt betalen, klaar.
Dikke klacht indienen en al helemaal over die klantenservice. Ik hoop dat je de naam van die persoon hebt onthouden.
Fout!!
het kaartje is je plaatsbewijs/vervoersbewijs en dien je ten alletijden te kunnen tonen tijdens de rit maar ook bijvoorbeeld op het perron van de trein.
als de chauffeur je wel laat betalen en je geen kaartje geeft is dat fraude en wordt hij op staandevoet ontslagen.
ook als hij je op goed vertrouwen zonder plaatsbewijs mee neemt (ben mijn ov jaarkaart vergeten) kan hij in grote probleemen komen en noemt de werkgever heet fraude.
wat achterlijk zeg...
Liezel1 schreef:Dat antwoord van de klantenservice daar was ik dus écht niet mee akkoord gegaan!
Wat denkt dat mens wel niet dat ze is!
leidinggevende krijg je toch niet aan de tel en mail hb ik al gestuurd.Balou_k schreef:ik heb een keer gehad, dat ik mijn abo liet zien, die man werd boos
'doe normaal'
'heh' ?
'ja, je weet wel wat ik bedoel'
'nee, nee meneer ik snap het niet'
'Doe nou maar normaal de volgende keer mag je niet meer mee hoor'
'Meneer, kunt u mij aub uitleggen wat ik verkeerd heb gedaan' ?
'Dat weet je echt wel'!!
'...'
'!!ZIT'
'ok meneer'
Aan het einde van de o zo leuke busrit.
Wil ik uitstappen doet meneer de deur weer dicht waarbij ik klem bleef, deed de deur weer open en dicht en ben er toen letterlijk uitgesprongen.
'Doei'
'Snertkind'
Ik weet hoe ze kunnen zijn
Voorderest zijn ze wel ok, ze moeten toch elke keer hetzelfde rondje rijden he.
Ook een keer dat er een prullebak in de fik stond op het busstation.
Stopt die bus, kijkt mij aan en zecht :
'Je staat op de camera'
Nou ik mocht niet mee hoor, was toch niet mijn bus

toen heeft mijn buurvrouw mij maar gebracht. 

En sjonnie; als jij in de supermarkt staat en je betaalt iets van 2 euro, alleen de kassa print die dag om een of andere reden
alleen maar bonnetjes van 3 euro, ga je dan ook 1 euro extra betalen omdat het bedrag in de kassa anders niet klopt aan het eind van de dag? En zou je ook terug naar huis gaan om een euro extra te halen als je geen 3 euro bij je hebt?
Jij kan wel zeggen dat je geen bon wil, maar de cassiere moet wel een bonnetje uitdraaien (invoeren in de kassa) voor haar administratie. Dus zij kan dan een paar dingen doen, jou 3 euro laten betalen, jou 2 euro laten betalen en een 3 euro bonnetje uitdraaien, jou 2 euro laten betalen en niets uitdraaien/zelf een bonnetje schrijven, of het gratis meegeven. Precies dezelfde keuzes als die buschauffeur had 
Sjonniej schreef:Dan hoef ik de bon niet.Maar zoals al eerder in het topic is aangekaart; Als ik de kaas van 2 euro wil, maar die is uitverkocht. Kan ik ook echt niet de kaas van 3 euro meekrijgen voor een prijsje van 2 euro.
(Dit voorbeeld werd al als krom omgeschreven en niet relevant, maar die van jou is helemaal bijzonder)
Maar als ik in de plaats van TS had gestaan had ik die 3 euro betaald of gewacht op een volgende bus als ik niet meer dan 2 euro had. Gelukkig ben ik altijd voorbereid op dit soort dingen en neem ik altijd meer geld mee dan dat ik nodig zou hebben.
Marley schreef:Sjonniej schreef:
Dan hoef ik het kaartje in de bus niet, want dat komt op hetzelfde neer!
kaas is een product, met de bus mee is een service. Zonder kaartje kun je nog steeds prima mee met de bus, als de bus op is, is het een ander verhaal
Sjonniej schreef:Maar dan beloof ik de cassiere plechtig dat ik maar 2/3 van de kaas opeet en de rest aan de buurvrouw zal geven.
Nee ik geloof niet dat wij het eens worden. Maar vergeet niet dat een buschauffeur ook gewoon een mens is. Nog steeds doet iedereen alsof het een soort computer (kassa?) is. Ik geloof nooit dat die man 's morgens express te weinig kaartjes bij zich had.

Dowski schreef:[***] schreef:
Dan hoef ik het kaartje in de bus niet, want dat komt op hetzelfde neer!
kaas is een product, met de bus mee is een service. Zonder kaartje kun je nog steeds prima mee met de bus, als de bus op is, is het een ander verhaal
dat meende ik dus ook, maar iemand kwam inderdaad met dat je ten alle tijde een geldig vervoersbewijs moet kunnen tonen, dat is ook weer waar...
Las dat te laat;)
steeffie schreef:Wordt er ooit gecontroleerd in de bus dan? (buiten het instappen) nog nooit meegemaakt