terug bij je ex ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cruesli

Re: terug bij je ex ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:40

Toen ik 17 was kreeg ik iets met een jongen. Het duurde 8 maanden. Ik was nog jong en vond hem 'te lief', wilde me nog niet binden etc etc.
Toen het uit was, zijn we wel allerbeste vrienden gebleven al die tijd.
Ik ging wat experimenteren met mannen en kreeg uiteindelijk een hele foute relatie met een hele foute man die niet goed was voor me.
Toen ik na 2,5 jaar eindelijk van hem af was, heb ik uitgehuild bij mijn ex. En als vanzelf kwamen daar weer gevoelens bij.
We zijn dus weer samen gekomen. Ik kan me geen lievere vriend voorstellen, en het 'te' lief is ook niet meer van toepassing, hij is ook gegroeid en veranderd en we zijn gelijkwaardige partners.
Ook ik ben veranderd, beschadigd voornamelijk door mijn vorige relatie en ik ben ook mijn wilde haren wel kwijt.
Toen we weer 3 maanden samen waren hebben we een huis gekocht waar we deze week 2 jaar in samenwonen. En in mei 2009 gaan we trouwen.
Dus succesvol terug bij je ex kan zeker wel, wij zijn het levende voorbeeld Haha!

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:54

cruesli schreef:
Toen ik 17 was kreeg ik iets met een jongen. Het duurde 8 maanden. Ik was nog jong en vond hem 'te lief', wilde me nog niet binden etc etc.
Toen het uit was, zijn we wel allerbeste vrienden gebleven al die tijd.
Ik ging wat experimenteren met mannen en kreeg uiteindelijk een hele foute relatie met een hele foute man die niet goed was voor me.
Toen ik na 2,5 jaar eindelijk van hem af was, heb ik uitgehuild bij mijn ex. En als vanzelf kwamen daar weer gevoelens bij.
We zijn dus weer samen gekomen. Ik kan me geen lievere vriend voorstellen, en het 'te' lief is ook niet meer van toepassing, hij is ook gegroeid en veranderd en we zijn gelijkwaardige partners.
Ook ik ben veranderd, beschadigd voornamelijk door mijn vorige relatie en ik ben ook mijn wilde haren wel kwijt.
Toen we weer 3 maanden samen waren hebben we een huis gekocht waar we deze week 2 jaar in samenwonen. En in mei 2009 gaan we trouwen.
Dus succesvol terug bij je ex kan zeker wel, wij zijn het levende voorbeeld Haha!

mooi verhaal Lachen

Is wel fijn dat het weer goed gekomen is Haha!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:29

bij mij is een ex een ex en het zal nooit meer goedkomen.
je bent niet voor niks uit elkaar gegaan en ik denk dat je altijd tegen dat
probleem aan zult blijven lopen....

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:44

alja schreef:
bij mij is een ex een ex en het zal nooit meer goedkomen.
je bent niet voor niks uit elkaar gegaan en ik denk dat je altijd tegen dat
probleem aan zult blijven lopen....

Naja ben ik het dus niet mee eens Knipoog
In de loop der jaren verander je zelf ook, je wordt ouder en wijzer en je behoeftes veranderen.
Dus kan het best zijn dat je na een paar jaar wel weer super klikt, terwijl toen je nog aan het
puberen was, het dus botste.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:51

cruesli schreef:
Naja ben ik het dus niet mee eens Knipoog
In de loop der jaren verander je zelf ook, je wordt ouder en wijzer en je behoeftes veranderen.Dus kan het best zijn dat je na een paar jaar wel weer super klikt, terwijl toen je nog aan het
puberen was, het dus botste.

AMEN!

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:22

Never nooit meer!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:07

Ja, ik Lachen

Mijn huidige vriend is tevens min ex, we hebben nu 13 maand en daarvoor is het 6 maand uitgeweest van een 6 maand lange relatie. (volg je hem?)

Het is toen uit gegenaan omdat zijn geestelijke toestand een gevaar was voor mij.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:20

2 keer terug gegaan bij een ex, de ene keer was een fiasco de ander de liefde van me leven. kan beide dus, doe vooral waar jij je goed bij voelt

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:12

Ik heb er geen goede ervaringen mee, maar het zou best kunnen inderdaad als je allebei wat ouder en volwassener bent geworden. Succes ermee!

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:09

ik ben zelfs 2x terug gegaan naar mijn ex Bloos zeer stom ook van geleerd.
Ik denk dat het terug gaan naar je ex in feite net zo kan werken als een nieuwe vriend. Het lukt of het lukt niet.. Zo simpel is het..lijkt mij teminste..

En met hem werkte het dus echt niet.. en ik heb het nooit geloofd maar het is echt : liefde maakt blind!!!! ..
En nou heb ik gelukkig me ogen goed open en een super lieve vriend Haha!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:12

heb 3 jaar met me ex gegaan, daarna is het 2 jaar nog wat uitgeweest en nu zijn we weer bijna 2 jaar terug bijelkaar en wonen we samen
hij was ook mee eerste vriendje vandaar dat het de eerste keer uit is gegaan, maar na lange tijd toch weer terug bijelkaar Haha!

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 22:02

Ik ben ook 1 x terug gegaan bij een ex.
We hadden bijna 1,5 jaar samengewoond, relatie was gewoon veel te snel gegaan, ben na 1 week blijven slapen en eigenlijk niet meer weggaan. Mijn ex heeft het toen op een hele banketstaaf manier uitgemaakt, hij had het 1 dag nadat mijn opa overleden was gezegd ik zie het niet meer zitten, ga nou werken en heb liever dat je er niet meer bent als je thuis komt. Volgens hem was het gevoel weg. Ik was er kapot van en heb zowat alles gedaan wat in me macht lag om hem van het tegendeel te overtuigen totdat ik een maand later hoorde dat hij al een ander had, heb hem ermee geconfronteerd en de deur voor zijn neus dichtgegooid. Was ontzettend boos op hem maar kon hem niet vergeten. Half jaar later kreeg ik op mijn verjaardag een smsje en was op stap, ben toen met een vriendin nog snachts op bezoek geweest terwijl ik veel te veel gedronken had. Dag erna maar eens opgebeld wat ik allemaal uitgespookt had en hebben toen wat afgesproken, hij vond het heel erg dat hij me zo banketstaaf behandeld had ( lees me al die tijd compleet genegeerd ) en hij vond me toch wel heel erg leuk..

1ste maand ging super, totdat iedereen weer wist dat we een relatie hadden, vanuit vooral 1 vriend van hem werd er tegen me opgesteukt, en hij kreeg bv een fotoboek van zijn ouders voor zijn 25 ste verjaardag van baby tot toen en ondanks dat we alweer 6 maanden bij elkaar waren was ik op elke foto waar ik bij stond er vanaf geknipt door zijn moeder, dat deed echt zo ongeloofelijk veel pijn en dat en nog meer dingen kon hij niet begrijpen. Uiteindelijk zijn we toen weer uit elkaar gegaan.

Ergens ondanks dat dit alweer meer dan een jaar geleden is doet me dat soms nog veel pijn, vooral omdat hij me weer compleet negeerd. De ene kant ben ik ontzettend kwaad op hem en de andere kant heel erg verdrietig. Ik denk dat hij de jongen niet is om een lange relatie te hebben, op mij na hebben zijn relaties nooit langer als 6 maanden geduurd en hij is er toch 26. Inmiddels heeft hij weer een nieuwe vriendin ( van net 20 ) en voel eigenlijk helemaal geen jaloezie, dus denk dat ik het nou wel verwerkt heb.

Mijn ervaring is dus dat terug gaan bij je ex je alleen maar een hoop verdriet kost..

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 22:14

Dat verhaal van twinducklin komt me ergens wel een beetje bekend voor, heb niet precies hetzelfde meegemaakt, maar sommige dingen komen echt overeen en ik voelde me ook niet op mijn gemak bij zijn vrienden, die zeiden gelijk, dat is over een maand over en ze hadden gelijk. Ergens heb ik een vaag vermoeden dat zijn ma o.a. heeft zitten stoken, maar ook dat hij nog steeds gevoelens had voor een ander meisje wat achteraf werd bevestigd(en ze heeft met hem 2 dagen nadat het uit was in bed gelegen terwijl ze een vriend had Sigaar )

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 22:31

Ik weet nog wel een mooie uitspraak:
Ik hou nog steeds van mijn ex zoals hij toen was.
De jongen waar ik toen zo verliefd op was is doodgegaan met het uitmaken.
Eigenlijk zegt het alles al. Je ex is nooit meer dezelfde persoon als toen je hem ontmoette. Mensen veranderen continu. Met mijn ex is het nu 9,5 jaar geleden. Ik ben nog steeds dol op de herinnering van ons eerste avondje samen. Dol op hem zoals hij toen was. Ik denk dat als ik hem nu zou spreken na 5 minuten uitgepraat zou zijn. Dus alles wat rest is die 5 minuten nieuwsgierigheid hoe het is.
Toch hou je het beeld van toen vast en ga je hem idealiseren. Gelukkig klap je na een paar seconde weer op de grond en denk je ook weer aan wat hij allemaal geflikt heeft........
Ik begin er niet aan! No way!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 22:52

Goh Zoezi, zo had ik het nog niet helemaal bekeken.
Best mooi gezegd eigenlijk.
Nu jij dat zegt, bedenk ik eigenlijk dat ik wel graag met mijn ex wil afspreken.. om te kijken of we voor langer dan 5 minuten gespreksstof hebben. De vijf minuten dan nog op het klokje genomen. Maar ik wil weten of er meer is. Want ik ben nog steeds stapelgek op hem. En ik moet zeggen dat hij mij niets heeft geflikt. Dus het zou kunnen. Maar bedenk me nu wel dat ik me afvraag of mijn gevoel er wel is...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:39

Nou zeg ik nogmaals je kan het niet met elkaar vergelijken. Je weet nooit waarom mensen uit elkaar zijn gegaan. Of wat ze weer naar elkaar toe trekt.
Uit eigen ervaring spreken of wat je in de omgeving hoort is de ene kant. En het zal vaak zo lopen, omdat mensen uit elkaar gaan en dat vaak niet leuk gaat.
Maar er zijn nog zoveel andere mensen en andere situaties. Dat kan je dan niet met jezelf op 1 lijn trekken, want het kan voor een ander compleet anders zijn.
Als je een gode volwassen relatie hebt gehad sta je er soms al anders tegenover, dan toen je jong was en nog aan het proberen was. Ik hoor hier verhalen van vrouwen/meisjes, maar je was er wel zelf bij. toen viel je ook op die jongen en wij zijn ook geen heilige meestal. Ik zou iig geen man willen zijn en moeten samenleven met een vrouw/meisje.

Nogmaals je hoeft niet te veranderen, want je hield ook van die ander zoals hij/zij was, maar je leert wel en dat kan belangrijk zijn. Maar er moet altijd een gode basis zijn en die is er gewoon vaak niet en nooit geweest. dat denken meiden snel, maar voor een man is dat totaal anders vaak.

En uiteindelijk kan elke relatie kapot lopen, na een maand, maar ook na 20 jaar, dus voelt het goed doen. Gaat het niet, heb je het iig geprobeerd en misschien toch die tijd samen gehad. Als je achteraf spijt hebt, was je er zelf ook bij dat het zo slecht was en allemaal tegenviel. Ik snap zelf niet wat mensen dan in godsnaam bij iemand deden in de eerste plaats.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 14:48

hi Pling ik wou ff n kleine update geven. Ik ben nu bijna een week hier, nog kort dus er is eigenlijk nog weinig van te zeggen. Maar ik ben in ieder geval blij dat ik terug ben gegaan. Italié is een heel fijn land en ik ben nu weer op mijn eigen plekkie met m´n oude vrienden. Mijn ex heeft nog veel van de paarden die ik vroeger reed gehouden en ook veel nieuwe paarden dus zat te doen Cool
Tussen ons gaat het heel goed. We zijn destijds niet uit elkaar gegaan omdat we met elkaar problemen hadden maar het waren meer situaties van buitenaf waardoor het zo is gelopen dus is er eigenlijk niets wat ik aan hem of wat hij aan mij zou willen veranderen.
Wij zijn wel alletwee een stuk volwassenen geworden en dat kun je merken scheelt een hoop in een relatie. We hebben wel wat afspraken gemaakt om te zorgen dat het goed blijft gaan. Wat ik heel belangrijk vind is dat ik niet alleen op zijn stal werk maar ook mijn eigen geld verdien en ik heb al een leuke baan gevonden waar ik over 2 maanden parttime aan de slag kan zodat ik ook nog genoeg tijd heb voor onze stal en paarden. En dat mijn familie meer in de buurt is: Nu is mijn vriend met een appartement bezig zodat in het voorjaar mijn familie kan komen en blijven hoe lang ze willen. En wat hij heel belangrijk vind: Minstens 2 x in de week samen eten zodat we vanalles kunnen bespreken. Dit deden we vroeger ook wel, eigenlijk eten we iedere dag samen (dat is hier een italie een stuk cultuur samen lunchen en dineren Lachen ) maar meestal zijn daar vrienden, familie of klanten bij en nu gaan we minstens 2 keer in de week met zn 2en. Dit soort dingentjes hebben we afgesproken en kunnen we het alletwee goed bij vinden. Het is iig super om weer terug te zijn en super om weer samen te zijn. Het is niet zo dat ik denk dat iedereen het nog eens met zn ex moet proberen maar of je jouw ex wel of niet terug wilt en of het wel of niet goed gaat ligt denk ik aan de situatie en is bij iedere relatie verschillend.

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:13

Janine1990 schreef:
Goh Zoezi, zo had ik het nog niet helemaal bekeken.
Best mooi gezegd eigenlijk.
Nu jij dat zegt, bedenk ik eigenlijk dat ik wel graag met mijn ex wil afspreken.. om te kijken of we voor langer dan 5 minuten gespreksstof hebben. De vijf minuten dan nog op het klokje genomen. Maar ik wil weten of er meer is. Want ik ben nog steeds stapelgek op hem. En ik moet zeggen dat hij mij niets heeft geflikt. Dus het zou kunnen. Maar bedenk me nu wel dat ik me afvraag of mijn gevoel er wel is...

Dat ga ik volgende week doen!
Ik heb hem nu echt al zo ontzettend lang niet meer gezien,
Gister stond ik naar buiten te kijken naar de sneeuw, en wij hebben samen echt zoveel leuke herinneringen van samen in de sneeuw..
Als het sneeuwd denk ik altijd aan hem..
Gister precies op het moment dat ik naar buiten stond te kijken smste hij ( na een paar maanden echt helemaal niks laten horen! )
Hebben we een beetje over en weer gesmst, en vroeg hij of ik mischien weer een keertje wou afspreken om gewoon wat bij te kletsen enzo..
Aangezien ik een hele leuke andere jongen heb leren kennen waar ik echt gek op ben, heb ik gezegd dat dat wel een goed plan is..
Ik heb het wel eens eerder gehad dat ik dacht een jongen echt leuk te vinden, maar toch nogsteeds zo ontzettend veel met mijn ex in m'n hoofd zat..
Nu kan ik tenminste zien of ik echt helemaal over hem heen ben, zodat ik 100% voor iemand anders kan gaan! Lachen

Gewoon proberen Janine! het kan eigenlijk alleen maar positief uitkomen!
Weet je ook meteen of je nog iets voor hem voelt of niet, mischien is hij wel een hoop veranderd!

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:18

ja ikke...
mijn vriend had het na 8 maanden uit gemaakt, maar kreeg daar dezelfde week spijt van.. door een foute actie van hem toen ruzie gekregen. Dat is toen eigenlijk helemaal uitgesproken.. na een week had hij er nog steeds spijt van en waren samen op een feest en toen weer veel aan de praat geraakt enzo.. toen smste hij me in een zatte bui dat hij er echt heel veel spijt van had en me terug wilde.. toen nog 2 maanden gesmst, wat afgesproken enzo.. omdat we er allebei zeker van wilde zijn dat we niet de verkeerde beslissing namen en we ons allebei na 2 maanden ofzo weer rot moesten voelen. toen was het 3 maanden uit geweest ofzo, en was het voor ons allebei wel duidelijk.. en nu zijn we ondertussen alweer 2 jaar bij elkaar.. gaat echt super.. veel beter dan die eerste 7 maanden! Toch wel echt achter gekomen dat we niet zonder elkaar kunnen..!

Het ligt er een beetje aan waarom het fout is gegaan..
onze eerste 7 maanden stelde niks voor.. ik kende hem 1 maand en hij ging 2 maanden stage lopen in duitsland, toen was hij 2 weke nthuis, ging ik 2 weken opvakantie, toen was ik 2 weken thuis ging ik weer weekje weg, en toen daarna nog een weekje.. zo hadden we elkaar al bijna half jaar niet gezien, (was zomervakantie en tijdje ervoor) toen gingen we weer naar school in september, maar hadden helemaal niks opgebouwd, allebei heel druk en mijn vriend ging eigenlijk in zien dat zo niet verder kon als we niet meer tijd voor elkaar vrij zouden maken.. toen is het dus uitgegaan en toen er achter gekomen dat de gevoelens eigenlijk niet weg waren, dus dat als we meer tijd voor elkaar vrij konden maken dat het dan wel een 2e kans waard was.. en dat hebben we geprobeerd, en dat zit nu wel goed! Het liefst zitten we heel de dag bij elkaar, helaas gaat dat alleen niet, dus ja dan wordt er wel tijd vrij gemaakt!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:23

Grappig. Toevallig las ik vorige week ergens een Margriet (nr. 34 van dit jaar) met daarin een artikel over stellen die heel vroeger (in hun tienerjaren) samen waren geweest, uit elkaar waren gegaan en nu opnieuw bij elkaar waren. Tussendoor getrouwd geweest met een ander, kinderen gekregen... En nu op wat oudere leeftijd (40, 50, 60 jaar) toch weer bij elkaar - ouder, wijzer, maar weer zo verliefd of zelfs nog sterker. Het kan dan ook IMO zeker wel. Lachen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 08:19

Karin schreef:
Grappig. Toevallig las ik vorige week ergens een Margriet (nr. 34 van dit jaar) met daarin een artikel over stellen die heel vroeger (in hun tienerjaren) samen waren geweest, uit elkaar waren gegaan en nu opnieuw bij elkaar waren. Tussendoor getrouwd geweest met een ander, kinderen gekregen... En nu op wat oudere leeftijd (40, 50, 60 jaar) toch weer bij elkaar - ouder, wijzer, maar weer zo verliefd of zelfs nog sterker. Het kan dan ook IMO zeker wel. Lachen

Zo dat is wel heftig zeg.
Wel mooi maar aan de andere kant is het misschien zonde van de tijd dat ze niet bij elkaar geweest zijn...