Oppasbaantje 23 jaar. Is dit bedrag normaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Question

Re: Oppasbaantje 23 jaar. Is dit bedrag normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:16

efficient verdienen is het niet, zou het zelf ook nooooooit doen, maar als ze toch wat gaat leren en eigenlijk anders ook maar wat tv kijkt zou ik het wel doen

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:05

Li_lee_yang schreef:
ik vind het ook te weinig.
Nu komen sommige wel met het minimumllon voor de leeftijd.
dat vind ik dan weer erg veel omdat het meerendeel de kinderen op bed liggen.
ik krijg zelf meestal 4 euro per uur.

Je hebt wel de verantwoordelijkheid voor (kleine) kinderen. Vind wel dat ze dan wat meer mogen betalen Ja

Ik kreeg 4,50 per uur bij een adresje. Wat ik bij mijn nieuwe krijg, weet ik nog niet.
Bij mijn tante krijg ik altijd wel verschillend. Laatst 10 euro voor 9 tot 1, maar dat zijn mijn neefje (6) en nichtje (2)
En er wordt van alles in huis gehaald voor me (toastjes, kaasjes, drinken). Meer een 'vriendendienst' ofzo.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:53

ik ga toevallig volgende week donderdag oppassen. Normaal geef ik daar op dinsdag avond paardrijles, maar paard is nu niet goed en mag niet bereden worden. Ben nu dus gevraagd als oppas, omdat ze omhoog zaten en hun vaste oppas meiden niet konden. We hebben het niet over het "loon" gehad, maar ik vind het erg leuk om weer eens een keertje te doen, is weer eens wat anders dan rijles geven, haha. Voordeel is ook dat ik alle kids al ken, maakt het toch weer wat makkelijker!

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 00:18

2,50 is wel weinig..
maar misschien vinden de ouders dat ze niet veel hoeft te doen en dat ze het een goed begrag vonden..
ik heb ook voor ik klaar was met mijn opleiding (SPW) ook een oppasbaantje gehad..
en die mensen gaven mij 5 euro per uur hun vonden het juist goed omdat ik in de opleiding zat voor kinderopvang..
maar ja das ook weer zo dubbel..
want waarom zouden ze iemand die niet met de opleiding is minder moeten geven als iemand die geen opleiding volgt..
nee ik vind het echt te weinig 2,50..
daar zou ik niet eens voor komen op een zaterdag avond Bloos

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 00:38

Ik kreeg op mijn veertiende al 4 euro per uur Nagelbijten / Gniffelen Voor minder doe ik het ook niet! (maar ik heb ook wel een hele buurt vol met adresjes.. Huilen van het lachen dus ik zit in een goede positie )

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:14

Ik doe het gewoon voor de leuk bij een aantal buren van ons wel eens. Daar verdien ik op een avond tussen de 7,50 en 10 euro. Dat is dan per uur op z'n minst 1,5 euro. Niet zo veel, maar dat maakt me niet uit want ik mag daar lekker de hele avond TV kijken, bankhangen niksdoen en wat te eten pakken..