Moet ik hem even met rust laten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NehnaDagmar

Re: Moet ik hem even met rust laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:12

Dat vind ik eerlijk gezegd wel een beetje gek. Ik vind het niet heel raar dat jij zo'n reactie hebt als hij voor jou verzwijgt dat hij met die meiden uit eten ging. Als hij het niet had verzwegen dan had jij ook geen reden om jaloers te zijn.
En wat hij zegt over dat een andere jongen het allang had uitgemaakt dat heeft natuurlijk niks te maken met wat hij doet. Nou moet jij zeker helemaal blij zijn dat hij het nog wel wil aanzien? Hij moet er of voor gaan of niet en niet op jouw gevoel gaan spelen door te zeggen dat een ander het allang had uitgemaakt. (Wat ook nog maar de vraag is natuurlijk). Mij lijkt dat hij je alleen maar onzekerder maakt en dat jouw gedrag helemaal niet vreemd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:18

Laetitia niet in de put raken. Het is even heel moeilijk voor jouw nu, een testje geduld. Probeer de winnaar in deze kwestie te zijn.

Je vriend moet ook even wennen dat het definitief is nu, dat alles over is en ik geloof ook wel dat het over is, maar hij moet ook wat verwerken. De beste houding die je kan aannemen is geduld en nog eens geduld en probeer niet te zeuren of te trekken aan hem, maar probeer gezelligheid te maken.

Het is heel moeilijk voor de "nieuwe" om het geduld te houden totdat zij ook genoeg intimiteit heeft opgebouwd als de ex. En dat komt wel, dat heeft tijd nodig. Niet onzeker worden. Het ergste wat je nu kunt doen is zeuren aan de kop van een man, dat willen ze niet, ze willen een maatje en iemand die niet hem nog meer uit zijn evenwicht haalt. Hij heeft een rottijd achter de rug en wil nu weer een goede tijd krijgen. Hij vind jouw heel leuk anders was het al voorbij geweest na 1 keertje uit gaan. Als je mag blijven na de eerste paar keer, ben je de moeite waard, onthoudt dat!!

Succes! gaat je lukken.

Hoor trouwens dat er een boekje uit is gekomen iets van "gebruiksaanwijzing van de man" was gisteren in de wereld draait door. Iets voor jouw? Haha!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 20:28

NehnaDagmar schreef:
Dat vind ik eerlijk gezegd wel een beetje gek. Ik vind het niet heel raar dat jij zo'n reactie hebt als hij voor jou verzwijgt dat hij met die meiden uit eten ging. Als hij het niet had verzwegen dan had jij ook geen reden om jaloers te zijn.
En wat hij zegt over dat een andere jongen het allang had uitgemaakt dat heeft natuurlijk niks te maken met wat hij doet. Nou moet jij zeker helemaal blij zijn dat hij het nog wel wil aanzien? Hij moet er of voor gaan of niet en niet op jouw gevoel gaan spelen door te zeggen dat een ander het allang had uitgemaakt. (Wat ook nog maar de vraag is natuurlijk). Mij lijkt dat hij je alleen maar onzekerder maakt en dat jouw gedrag helemaal niet vreemd is.

Ok, dus ik moet eigenlijk boos zijn ipv blij (nou ja blij is een groot woord)? Hij ging trouwens bij die vriend eten, ze zijn niet uit eten geweest. En mijn therapeute denkt dat hij het juist heeft verzwegen zodat ik niet jaloers zou worden en me gekwetst zou voelen...Maar ja ik zeg ook eerlijk als ik met mijn beste vriend uit eten ga, okal vindt hij dat niet leuk.

Moet ik het nu maar meteen uitmaken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:30

Nee hoor, waarom uitmaken?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 20:31

zie vorige pagina (pag 3)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 20:37

PS eetlust is vandaag dus ook weer ver te zoeken en heb na het gesprek dus moeten overgeven...(dit heb ik dus altijd in relaties, als het moeilijk wordt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:38

Heb ik net gelezen en mijn indruk van jouw berichten is dat je heel erg onzeker bent en heel erg weinig zelfvertrouwen. Heel erg jammer, je doet jezelf zo tekort. Je bent een ontzettend leuke meid om te zien, je bent aardig, je hebt begrip voor een ander, je hebt heel veel gevoel in je donder, je bent slim, je hebt vriendschap in jezelf. Probeer wat meer zelfvertrouwen te hebben. Hij vind je leuk, probeer wat te relaxen.

Op de momenten dat je je voelt afgewezen of genegeerd (telefoon niet opnemen, geen antwoord of niet het juiste antwoord) verzet je paniekgevoel en gedachte en zie jezelf zoals ik je nu omschrijf. Probeer niet jezelf te kwetsen door kwetsende gedachten te hebben. Een relatie is altijd op momenten even moeilijk, maar ontspan en het komt weer goed.

Kop op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:40

Laetitia, ik ben ook een zenuwpil, ik snap het wel, maar probeer lief voor je zelf te zijn. Je verdient heus alles op deze wereld net als een ander.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 20:47

maar wat hij net allemaal heeft gezegd, is dat dan wel positief en goed bedoelt? Vindt hij me wel leuk?

Hij zei ook dat als je eenmaal samenwoont dat het dan wel logisch is dat je dan wat meer verantwoording aan elkaar aflegt, maar dat hij het leventje wat hij nu lijdt lekker vindt (veel met vrienden afspreken) en dat hij heel veel verandert is en een stuk makkelijker is geworden.

Ik heb nog gezegd dat als ik vrijdag uitga, ik heus niet ga flirten met mannen en vervolgens vreemd ga. Dat ik geen type ben die vreemd gaat, dat ik daar een hekel aan heb
(hadden we ook wat woorden over, toen ik maandag zei dat ik as vrijdag ging stappen en lekker ging flirten...). Hij zei: ok. en dat hij ook niet vreemd zal gaan.

Ik vind het lastig, voel me rot. Haat dit soort gesprekken, zeker nadat hij zei dat we moeten kijken of het wel blijft werken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:50

Ja Leatitia hij vind je leuk, geloof mij maar als een man je niet leuk vind, laat hij je staan!

Natuurlijk zijn dat soort gesprekken vervelend, beter is het om ze niet te voeren. Mannen haten gezeik en begrijpen het vrouwengezeur toch nooit, ze worden er moe van en als het te vaak gebeurd gaan ze ons zeuren vinden. Zo jammer dat dát dan de reden is dat het over gaat.

Dus niet zeuren, lekker genieten van hem, lekker gezellig maken. Doe wat voor jezelf, ga wat nieuws kopen, ga naar de kapper voor leuk kleurtje en gooi je onzekerheid weg. Knipoog

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 20:51

ben nu gewoon aan het janken...ik kan het niet, een relatie.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 20:53

Waar komt dat vreselijke verdriet vandaan? Het gaat geeneens om hem specifiek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:53

Je kan het wel! Je mag best huilen, doe maar even flink uit huilen is gewoon angst dat het niet aankunt, maar dat kun je wel.

Gewoon proberen om niet achter elke boom een beer te zien. Jij bent niks minder dan een ander en jij kant alles net zo goed als een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:54

laetitia schreef:
Waar komt dat vreselijke verdriet vandaan? Het gaat geeneens om hem specifiek...

Ook jij hebt een rottijd achter de rug en je mag best even om je zelf huilen, je bent juist heel sterk geweest om zo snel weer terug te zijn in deze wereld.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 21:02

Je bent zo lief en wijs Russel, jouw posts doen me altijd zo goed...voel me gesteund okal ken ik je niet. En ik voel me even niet zo alleen...

Ben alleen erg slap en moe nu (haast niets gegeten vandaag en wat ik naar binnen kreeg eruit gekotst), maar wil niet in bed gaan liggen, want dan zak ik naar benee...

Ik wou dat ik net als anderen gewoon lekker kon genieten van mijn vriendje ipv alles zo zwaar te nemen en angstig te zijn. Zo gaat het natuurlijk nooit werken, bij geen een leuke vent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:24

Lieve meid, ik heb ook niet altijd even lekker gezeten in mijn leventje en ietsjes ouder, daarom wijzer.

Ga even een lekker kopje thee maken, dat geeft rust voor je maag en eet toch even een boterhammetje, dat doet je lijf ook weer goed. Wees lief voor je lijfje en je geest.

Geloof in jezelf, probeer je gedachte te verzetten door een boek te gaan lezen of gewoon even alleen maar leuke dingen te denken en over jezelf te bedenken. Morgen is alles weer anders. Probeer gewoon lekker te slapen, ben je morgen weer wat sterker dan nu, anders put je je zelf uit en wordt alles weer zwarter. Komt goed, geloof mij maar.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 21:31

Ik ga een kopje thee maken en de Quest lezen...Morgenochtend laatste dag therapie en dan even niets. Ik hoop dat ik snel weer aan het werk mag van de arbo arts, zodat ik niet in een gat val door thuis te blijven zitten...

Denk je dat hij vanzelf wel weer belt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:39

Jawel hoor en als hij even iets laat bezinken, niet in paniek raken. Maak de afspraak met je zelf dat je de eerst volgende keer dat je hem spreekt/ziet niet meer terug komt op alle dingen die geweest zijn. Lekker vooruit kijken. Alles kan alleen nog maar beter worden. Alles wat was, dat was en alles wat komt, komt goed.

Succes!!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 21:42

Alles wat was, dat was en alles wat komt, komt goed.

Heel mooi! Die ga ik onthouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:46

Haha!

Huiswerk voor je gaat slapen, herhaal dit 3 keer en dan oogjes dicht! Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:09

Lieverd, je mag ook altijd bij ons gezellig even langs komen en je mag me helpen met Sam, want ik heb even hulp van iemand nodig met wat oefeningen en daarbij zouden we nog een kletsavondje bij jou plannen, he? Lachen
Dan kom ik gezellig een avondje jouw kant op......

Morgen alweer je laatste dag? Jee, wat is dat snel gedaan Ja . Russel zegt inderdaad wijze en lieve ondersteunende dingen, onthou haar woorden maar, ook op de moeilijke momenten. Ik bel je van het weekend even, ok? Dikke knuf!!! X

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 02:18

Oh jeetje, je hebt mn post wel zwaar opgenomen, zo had ik het niet bedoeld Bloos
Ik zeg absoluut niet dat je het uit moet maken of dat hij jou niet lief meer vindt, maar ik vond de manier waarop hij dingen zei niet netjes tegenover jou, vooral omdat je al zo onzeker bent en hij dit ook weet.

Hoe gaat het nu? Heb je hem nog gesproken?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 14:41

Ik heb gister express telefoon thuis gelaten en ben lekker naar mijn tweelingbroer gegaan en heb daar lekker gegeten en geslapen.

Hij had me gister nog wel gebeld dus heb net teruggebeld. Hij was nogal kortaf en aan het werk, hij belt me terug als hij klaar is met werken...ik merk het wel. Hij heeft nog nooit kortaf gedaan aan de tele. Zei nog wel dat hij gister nog had gebeld maar dat hij geen gehoor kreeg...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:53

Denk je dan dat er wat is of was hij gewoon moe en erg druk?
Fijn dat je lekker naar je broer geweest bent en daar kon blijven slapen.....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:57

Er zijn een hoop dingen die ik wil zeggen n.a.v. het dineetje van vorige week en het niet vertellen aan jou, maar ik ben bang dat ik je misschien onzekerder maak.
Russel heeft ook een punt, maar voor mij persoonlijk zou zoiets verzwijgen geen goede basis zijn voor mijn gevoel in de toekomst, ik zou lange tijd wantrouwend blijven.
Ik heb liever dat ze eerlijk zijn en dat ik dan met een jaloers rotgevoel zit, dan dat ze niet eerlijk zijn...
Het is ook voor mij heel moeilijk om een goede balans te vinden tussen zeikwijf zijn en alles maar goed vinden.

Ergens ben ik het ook wel eens met jouw therapeute, de beste therapie is om gewoon te doen.
Mensen die bang zijn voor spinnen kan je ook het beste therapie geven dat ze geconfronteerd worden met hun angst, zien dat er niks gebeurt en dat de spin niks doet en leren omgaan met het gevoel.

Alleen jouw vriend is geen spin die altijd hetzelfde doet, dat blijkt nu wel weer. Ook hij heeft gevoelens, emoties en een eigen leven naast jou. Aangezien hij zelf ook nog in een bepaalde 'verwerkingsperiode na een lange relatie'- fase zit, lijkt het mij ook moeilijk voor hem om veel rekening te houden met jouw gevoelens, want hij heeft zojuist een lange relatie afgesloten en wil nu een beetje genieten van vrijheid.

laetitia schreef:
Hij heeft nog nooit kortaf gedaan aan de tele

Geen dingen zien die er niet zijn he Knipoog Hij doet wel vaker kortaf als ie aan het werk en druk is, heb je eerder nog gezegd...