Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Heerlijke stad, 't is nu echt m'n thuis, dat is 't hem ook volgens mij; je voelt je er ook supersnel thuis.Sheran schreef:Heb je ook lovehandles en een bierbuikje?

Alexx schreef:nee ben aardig goed in streepje blijven en ik kan slecht tegen alcohol dus ben niet zo'n zuiperd

. Ik drink zelf helemaal niet. Niemand van mijn studentenvereniging drinkt
Heerlijk!

. Maar het schijnt dat je door hun ontgroening wel een leuke band krijgt met elkaar. Maar daar heb je toch geen ontgroening voor nodig?

. Ik kan je alleen maar het advies geven om even goed na te gaan wat je zoekt in een studentenvereniging, overal gaan kijken en daarheen gaan waar jij je het meest thuis voelt
Ik zou gewoon als ik jou was, als je naar Groningen gaat, in de KEI- week overal kijken en dan doen wat je zelf leuk vindt! En of je de goede beslissing maakt dat weet je denk ik toch pas als je er echt bij zit... renskek schreef:Goh, wat jammer.. dat mensen die niet bij een bepaalde vereniging zitten deze gaan afkraken. Je hebt echt geen idee wat het is, als je het niet zelf hebt meegemaakt.
JoyCiej007 schreef:renskek schreef:Goh, wat jammer.. dat mensen die niet bij een bepaalde vereniging zitten deze gaan afkraken. Je hebt echt geen idee wat het is, als je het niet zelf hebt meegemaakt.
Daar heb je deels gelijk in; oordeel vellen van iets wat je niet geheel zelf hebt meegemaakt is natuurlijk altijd 'makkelijk'.
Aan de andere kant heb ik genoeg vrienden/mede-studenten e.d. die er wél ervaring mee hebben. En eigenlijk zei de KEI-week mij toendertijd al genoeg; hoe bepaalde verenigingen zich presenteerden. Toendertijd wist ik niets over Groningen en bijbehorende studentenverenigingen; waar ik al gauw achter kwam is dat bepaalde verenigingen zich tijdens de KEI-week behoorlijk 'goed en zeer aantrekkelijk' presenteerden.
Echter, dan begint het college-jaar en dan blijken die bepaalde verenigingen toch vaak een stuk minder 'aantrekkelijk' te zijn, en presenteerden zij zich totaal anders dan dat zij zich voordeden in de KEI-week.
) en de verhalen die zij vertellen. Verder kun je ook best als introducee eens mee zijn geweest en dus je eigen ervaringen hebben zonder lid te zijn geweest. En ook door gewoon in dezelfde stad te leven (en misschien zelfs (nog) niet eens te studeren) krijg je de "profielen" en acties van de verschillende verenigingen wel degelijk mee hoor (tenzij je ook doof en blind bent
).
je kan natuurlijk wel wat meekrijgen, maar niet de groep in zijn geheel en de sfeer binnen de groep. daar krijg je echt niks van mee. fargo schreef:Tuurlijk wel, studiegenootjes waar je bevriend mee bent vertellen toch over hoe gezellig het is of niet en wat ze zoal doen.. Maar dan nog, los daarvan maak je wel het gedrag en de acties van de vereniging binnen de stad mee en die waren zeker bij bijvoorbeeld Vindicat lang niet altijd positief.
. JoyCiej007 schreef:fargo schreef:Tuurlijk wel, studiegenootjes waar je bevriend mee bent vertellen toch over hoe gezellig het is of niet en wat ze zoal doen.. Maar dan nog, los daarvan maak je wel het gedrag en de acties van de vereniging binnen de stad mee en die waren zeker bij bijvoorbeeld Vindicat lang niet altijd positief.
Inderdaad, dat bedoel ik dus ook. RenskeK ik begrijp zeker wel wat je bedoeld, ik weet idd niet of zo'n bijeenkomst, feest e.d. hoe het er aan toe gaat en of dat echt gezellig is.
Ik hoor wel de positieve dingen van diverse mensen (goh het was gisteravond wel echt superleuk en gezellig he, tijdens die feest-avond....!)
Maar je krijgt idd ook als niet-lid heus wel een aantal dingen mee......
Ik zelf ben dus bewust niet bij een studentenvereniging aangesloten, maar bij een studie-vereniging. Nl. de JFV; Juridische Faculteits Vereniging. Net zo leuk, net zo gezellig; géen rare ontgroeningen, niets verplichts, geen verplichte jaarclubavondjes en als je niet op komt dagen met de nek worden aangekeken.
Wél leuke feesten, bijeenkomsten, discussie-avonden, leerzame uitjes en excursies (vrouwengevangenis Zwolle, 't Poortje Groningen, Lagerhuis/Hogerhuis Engeland) met korting studie-boeken kopen, uittreksels schrijven en kopen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ook in een studie-vereniging kan je die gezelligheid, die vrienden en die feesten hebben én nog eens leerzaam bezig zijn mocht je daar de behoefte aan hebben. Je kan er zelf voor kiezen echt actief lid te zijn, of net iets meer op de achtergrond te blijven.