Mijn verdomde klote leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Mijn verdomde klote leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:55

Begrip tonen kan ook samen met kritisch zijn Lachen En net zoals jij je kan afvragen "moet ik dan maar niet reageren???" kan de ts zich afvragen "moet ik dan maar tegen iedereen m'n mond houden???". Kwestie van perspectieven aannemen.

En sommigen hebben nu eenmaal geen mensen in de onmiddelijke omgeving waar ze steun aan kunnen verwachten of waar dat niet op dat eigenste moment gaat. Dat moet iemand toch zelf weten?

rakni

Re: Mijn verdomde stinkmodder leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:57

Wanja schreef:
Redrumfox schreef:
terwijl er niets tot nauwelijks iets aan de hand is.

Ik zie het zo:
"iedereen in het leven krijgt zijn eigen oliebol over zich heen... Bij de een is dat objectief gezien meer of heftiger dan bij de andere. Maar als je alleen relatief klein leed hebt, is dat het grootste leed dat je hebt. Niemand kan dus oordelen over hoe erg iets is dat de ander meemaakt. Als het ergste dat je hebt meegemaakt het overlijden van je cavia is, dan zal dat een enorm heftige ervaring zijn. voor mij zal dat niet de wereld op zijn kop zetten, maar dat zegt niets over het verdriet van de ander. Iedereen heeft zo zijn eigen pakketje met leed.

Meid, ik wens je veel sterkte. Zoals een aantal anderen zeggen: uiteindelijk kom je eruit, kijk je erop terug en heb je veel geleerd over jezelf. Hiermee kun je later weer positieve dingen. Deze kennis kun je gebruiken in nieuwe situaties of bij het contact met anderen.
Als je het alleen niet ziet zitten momenteel, zoek dan een mogelijkheid om erover te praten met iemand anders om jouw problemen op een rijtje te zetten. Op de meeste scholen hebben ze schoolmaatschappelijk werk, een counsellor of schoolpsychologe. Ik raad je aan hier eens naar te informeren. Alleen al je verhaal vertellen aan iemand die er niet in staat kan enorm helpen. En je kunt het op een rijtje zetten. Dat lijkt me in dit topic minder makkelijk.

Zet m op, ook voor jou gaat de zon weer schijnen! Ach gut

ps: zoek maar lekker veel troost bij de paarden en bij je lief!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:59

xDramaQueen schreef:
xNursiex schreef:
Iemand voelt zich rot, doet zijn verhaal, en dan krijg je zulke reacties Verward

voelt zich rot ja, maar om nou gelijk je hele leven depri inzien is iets héél anders, geloof me, als je echt een verdomde leven wil moest je met 16 jaar in MIJN schoenen gaan staan, anderhalf jaar later heb ik mezelf omhoog getrokken met wat duwtjes zou de ts ook moeten doen.

och je was vast heel zielig, maar wat heeft ts hieraan? sorry maar ik kan het niet laten!

Dramaqueen, vertel dan eens wat jou toen zo heeft geholpen. Dit is enkel afbouwende kritiek waar niemand wat mee kan.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:03

Wat een vreselijk reacties hier

Geluk is inderdaad relatief, en iedereen heeft wel eens periodes dat ie zich wat minder voelt. Maar als je je k.ut voelt, en dan ook echt zwaar (wat ik me zeeer goed kan voorstellen wat er in je leven is gebeurd), dan heb je daar toch recht op?

Ik vind een vader die niks van zich laat horen (na jaren enge dingen gezegd te hebben zoals ts in openingspost vermeld) wel even wat erger dan een vriendje die het uitmaakt oid, dus meid, tuurlijk kan jij hier je verhaal kwijt!

Hele dikke knuffel! Niks aantrekken van die rare reacties
Maar ooit komt het goed, echt waar Ach gut
Sterkte meis, en ga niet denken dat je ervaringen niet niets zijn omdat een paar Bokkers dit zeggen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:03

Tieneke schreef:
Begrip tonen kan ook samen met kritisch zijn Lachen En net zoals jij je kan afvragen "moet ik dan maar niet reageren???" kan de ts zich afvragen "moet ik dan maar tegen iedereen m'n mond houden???". Kwestie van perspectieven aannemen.

En sommigen hebben nu eenmaal geen mensen in de onmiddelijke omgeving waar ze steun aan kunnen verwachten of waar dat niet op dat eigenste moment gaat. Dat moet iemand toch zelf weten?

Voor mij moet de TS haar mond niet houden integendeel, maar als ze dan toch haar verhaal hier zet moet ze ook aanvaarden dat er reacties komen die ze mss minder graag heeft in plaats van zo beledigd te zijn (net zoals ik weet dat er bokkers over mij heen kunnen vallen als ik een 'botte' reactie geef).

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:10

Ik kan me eigenlijk wel vinden in wat Redrumfox zegt, ik denk namelijk niet dat zij het rot bedoelt (al kan ik begrijpen dat het wel zo overkomt)

Het ligt eraan hoe je naar je problemen kijkt, het gaat allemaal over hoe je staat in het leven. Als je een keer een dag pas laat naar bed gaat en je moet er vroeg uit dan kan je zeggen: oliebol, het is nu al 2 uur en ik moet er morgen al om 6 uur uit.... en je daar helemaal druk om maken. Je kan het ook zien als: 'hee ik ga nog even lekker 4 uurtjes slapen..'

Daar bedoel ik mee te zeggen dat je zelf in de hand hebt hoe je je voelt bij bepaalde dingen. Natuurlijk heeft TS een aantal vervelende dingen mee gemaakt, dat verhaal van haar vader en dat jeugd'trauma' kan ik goed inkomen. Maar probeer daar anders naar te kijken, kijk wat je daarvan geleerd hebt.

En dan nog iets, als je je nooit klote voelt, weet je ook niet wat het is om gelukkig te zijn.. Denk daar maar eens over na..

Sterkte!

Edit: ik denk dat er veel 'negatieve' reacties komen, vanwege de topictitel, je verwacht toch minstens een ernstige ziekte of iets dergelijks en dan kan ik er inkomen dat een aantal bokkers denken van 'goh, is dit een verdomd klote leven?' en dan kan het inderdaad overkomen als 'zeuren'.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:12

rakni schreef:
och je was vast heel zielig, maar wat heeft ts hieraan? sorry maar ik kan het niet laten!

Dramaqueen, vertel dan eens wat jou toen zo heeft geholpen. Dit is enkel afbouwende kritiek waar niemand wat mee kan.

En wat is hier dan zo opbouwend aan??
Soms kan het voor mensen helpen om ervaringen te delen, helpt om iets te verwerken. Laat ze dat dan toch doen.

Hoe je reageert op zo'n dingen heb je echt niet volledig zelf in de hand. Lees maar wat over sociaal-emotionele ontwikkeling bij kleuters, want in die periode wordt er zoveel bepaald dat invloed heeft op de rest van je leven. En dat heb je niet zelf in de hand Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:18

Ben je al eens naar de psycholoog hiervoor geweest. Helaas is het vrij waardeloos om gewoon te zeggen "je moet maar gewoon gelukkig zijn". Dat is hetzelfde als tegen een kapotte auto zeggen rij maar gewoon.
In je verhaal zie ik wel elementen die aan de basis kunnen liggen van jou gevoelens tegenover jezelf nu.
Hoe is je slaappatroon als ik mag vragen?

Mooi tieneke hechtingsrelatie inderdaad Lachen

Verder lees ik reacties waar ik denk ik maar beter niet op kan antwoorden.
Als je gedrag niet kunt begrijpen, niet kunt plaatsen reageer dan niet.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 13-11-08 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

pink_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:21

Meid, je leven lijkt nu verschrikkelijk... Maar alleen jij kan er een beter leven van maken.
Lijkt makkelijker gezegd dan gedaan, maar geloof me je kan het.
Geniet van de mooie dingen en momenten in je leven, en probeer het een plekje te geven.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:23

Katia, is precies wat ik bedoelde Haha! Heb daar toevallig vandaag een examen over gehad, ontwikkeling op alle domeinen dan, maar hechting is daar heel belangrijk in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:36

Redrumfox schreef:
Mee eens doerakje, en ik ben waarschijnlijk het grootste kreng op aarde maar ik vind serieus: zo zwaar heb je het nog niet eens.. Behalve dat je vader pleite is vind ik dingen als 'kat overleden, zusje komt in de puberteit en wordt vervelend, tante overleden' van die typische ''opa dood oma dood'' situaties: daar heeft iedereen mee te maken en het hoort bij het leven. Gescheiden ouders zijn ook niet erg bijzonder meer tegenwoordig. Nee ik zie de ernst niet zo, ik zie alleen een meisje die erg veel medelijden met zichzelf heeft.

Verdrink niet in zelfmedelijden en wees eens positief, vergeleken met vele anderen heb je het zo zwaar nog niet: over anderhalf jaar kan jij uit huis en heb je nergens last meer van. En welke puber wil nou niet zo snel mogelijk het huis uit? Knipoog

Wat is dit voor reactie zeg Verward
mijn oma is misschien wel mijn beste vriendin, betekent zoooveel voor mij. Al szij overlijdt ga ik daar echt kapot van zijn. terwijl anderen misschien niet zoi veel hebben met hun oma.

iedereen gaat er anders mee om, pver gevoelens kan je niet oordelen!!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:37

katiavl schreef:
Verder lees ik reacties waar ik denk ik maar beter niet op kan antwoorden.
Als je gedrag niet kunt begrijpen, niet kunt plaatsen reageer dan niet.

Dit vind ik nou altijd zo'n vreemde reactie ! Waarom zouden de mensen met zg. negatieve reacties gedrag niet begrijpen? Vanwaar die wijsheid die je even aan iedereen oplegt? En waarom zou er dan niet gereageerd mogen worden. Mensen: iedereen heeft recht op zijn of haar mening. Die hoef je niet met iedereen te delen, maar als je als TS een topic opent dan mag dat natuurlijk altijd !

Ik zie het ook niet al positief of negatief. Iedereen reageert vanuit zijn eigen achtergrond en opgedane ervaring in het leven. De ene is jong en heeft nog nauwelijks iets meegemaakt en is misschien nog niet goed in staat te relativeren, de andere is (wat) ouder en heeft wel een hoop meegemaakt (of niet natuurlijk) en vraagt zich af wat er dan verdomd is aan dit leven.

Wellicht is TS zelf ook nog redelijk aan het puberen en dan hebben veel meiden vaak de neiging om alles in de overtreffende trap te zien. Dus blij is heel blij en rot is heel rot. Gelukkig blijkt dat later altijd best wel mee te vallen Haha!
Laatst bijgewerkt door Netje op 13-11-08 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:39

Ik denk zo, waar je niet dood aan gaat, word je sterker van.

Nu voel je je rot.
Maar later merk je dat je beter om kan gaan met tegenslagen, sneller kan anticiperen in vervelende tijden en leer je dat je niet zomaar iemand moet vertrouwen.

Helaas kan ik uit ervaring spreken dat zelfs je eigen bloed (familie), niet altijd te vertrouwen valt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:43

Iedereen gaat inderdaad anders om met zijn gevoelens. Ik ben iemand die nergens lang mee blijft zitten, heb al vreselijk veel ellende gehad door teveel sterfgevallen van naaste familieleden en goede kennissen (mijn vader had 6 broers... nu nog maar 2. Geen 1 heeft de 60 ooit gehaald en allemaal plotseling dood neergevallen. Mijn vader viel ook neer... maar heeft het gehaald maar ik was er wel bij toen het gebeurde en helemaal alleen. Dus dat was extreem heftig), ben chronisch ziek waardoor het met de studie ook slecht loopt.
Daarom vind ik het ook belangrijk dat iemand ook gewoon zijn verhaal kan doen, want ik weet zelf hoe enorm het op kan luchten door het alleen al te vertellen.

Enige wat ik wil aanraden wat ik voor mij zelf altijd deed: neem tijd om je ook echt even k*t te voelen en laat alles eruit. Maar tel daarna je zegeningen en wees dankbaar met wat je wél hebt.

Blijf je echter te lang in de dip hangen, zoek dan zo snel mogelijk hulp. Want hoe eerder je eruit bent, des te eerder je weer kan genieten van je leven! Want het leven is al te kort, dus geniet er dan ook van Lachen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:44

Ik heb niet alle reacties gelezen Knipoog , maar ik weet uit eigen ervaring dat het niet de dingen zijn die je voor je kiezen krijgt die je leven bepalen, maar de manier waarop je ermee omgaat.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt en dat je graag eens even een "break" zou willen hebben.

Fijn dat je kunt genieten van de dingen die je wel hebt; bijvoorbeeld je pony en je vriend; hartstikke goed, want je hebt die dingen nodig als energiegevers t.o.v. alle vervelende dingen die energie vreten.

Verder denk ik dat je zult moeten leren dat jij niet verantwoordelijk bent voor de daden van een ander, je zult zien dat als je kunt accepteren dat je niet alles in de hand hebt/kunt veranderen, dat je hier een soort rust in vindt, die jou kunnen helpen om je eigen leven te leiden en het geluk te vinden en minder afhankelijk te zijn in het geen er verder om je heen gebeurt.

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte, probeer je te concentreren op jouw leven en jouw toekomst, je school, je relatie etc.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:46

Equidea schreef:

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Sommige dingen die je meemaakt laten zo'n indruk achter dat het je altijd zal blijven beperken in je functioneren. Problemen met mensen vertrouwen, hechtingsproblemen zijn daar in mijn ogen een van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:46

ik ben het eigenlijk met alle reacties eens, ik vind soms idd dat jij je een beetje aansteld, maar ieder voelt zijn emoties anders...

ik heb ook heel erg veel meegemaakt en ik heb er altijd mijn mond over gehouden, nu nog steeds ik zit diep in de sh*t maar niemand weet daarvan af en zo is het ook gekomen dat ik in het ziekenhuis ben beland en totaal ben ingestort! maar ik kan wel om mijzelf lachen, elk probleem wat ik voor me krijg daar maak ik iets grappigs van en heb er de grootste lol en dan voel ik me veel beter!

en als ik nu kijk naar de problemen die ik had toen ik 16 was, peanuts vergeleken met nu! en ik bijna in een soortgelijke situatie als jou gezeten alleen ik had geen dak boven mijn hoofd, ik kon me niet irriteren aan mijn egoistische broers, die waren druk bezig om wat te eten ergens vandaan te toveren. en mijn vader? die heb ik al jaren niet meer gezien! Mijn kat die ik 19 jaar heb gehad leeft ook niet meer en tuurlijk daar heb ik nog dagelijks verdriet over maar het beslist mijn leven niet!

en er zijn 2 zinnen waar ik altijd veel aan heb....

WHAT DOESN'T KILL YOU, MAKES YOU STRONGER.

en deze ( als ik weer eens jaloers was op mensen die imo wel alles hadden zoals boodschappen..)

ELK HUISJE HEEFT ZIJN KRUISJE

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:47

Tieneke schreef:
Idd. Soms hoor je reacties als: "Kijk eens naar de kinderen in Afrika: die hebben zelfs geen water of voedsel! Dus jij moet niet klagen!" Is zo kort door de bocht... Precies alsof jij je niet slecht mag voelen omdat anderen minder hebben dan jij. Terwijl er ook straatarme mensen zijn die gewoon wel gelukkig zijn.

Haha, als iemand tegen mij zei 'goh, wat is jouw leven poedersuiker, dan zei ik altijd 'nou, het kan nog veel erger hoor, kijk maar naar de kindjes in Afrika' Haha! Volgens mijn maatschappelijk werkster was ik veel te hard voor mezelf en moest ik mezelf een keertje zielig mogen vinden. Al was het maar om er ook even bij stil te staan dat ik ingrijpende gebeurtenissen moest verwerken en niet wegstoppen. Opkroppen is ook niet goed.

Lotjuh, ik heb precies hetzelfde gedaan bij de vriendin van mijn vader na de scheiding. Ik moest haar totaal niet en heb haar nooit fatsoenlijk aangekeken en zelfs nooit een woord met haar gewisseld. Achteraf misschien een hele kinderachtige reactie geweest, maar ja, ik (en jij toen ook) was een kind. En als 11/12-jarige denk je nu eenmaal niet hetzelfde als een volwassene, hoe slim je ook bent als kind, dat kun je dan gewoon nog niet. Fijn om te horen dat je nu heel blij bent voor je moeder dat ze weer aan het daten is!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:51

odetteke schreef:
Equidea schreef:

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Sommige dingen die je meemaakt laten zo'n indruk achter dat het je altijd zal blijven beperken in je functioneren. Problemen met mensen vertrouwen, hechtingsproblemen zijn daar in mijn ogen een van.

Ja klopt, ik heb oa. het een en ander ontwikkeld door mijn verleden (md, problemen met binden, sociale angst etc).
Maar juist door die dingen, leer je jezelf kennen en leer je ook goede dingen die anderen niet (snel) zullen leren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:52

Maar die dingen hebben tijd nodig en vaak is zeggen 'een schop onder de kont' te kort door de bocht.

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:59

Jeetje wat een botte reacties worden er in dit topic gemaakt zeg. Wacht maar tot je zelf in deze situatie zit, dan piepen sommige mensen denk ik wel anders!

De ts voelt zich op dit moment gewoon erg poedersuiker, dat wil niet zeggen dat ze zich altijd poedersuiker voelt toch?? Dat ze nooit een fijn leven heeft gehad of leuke dingen doet in het leven? Waar baseren jullie dat op?
Ts kennen jullie vast niet in het echt en dan denken jullie uit het verhaal van de ts opgemaakt dat jullie gelijk kunnen oordelen?? Kom op zeg, doe niet zo dom!

Ik zou me persoonlijk ook poedersuiker voelen als er iemand in mijn omgeving overleed of voorgoed uit mijn leven verdwijnt, en zou het heel fijn vinden als ik dat van me af kon schrijven als je geen goede vriendinnen hebt die je kan vertrouwen.

Kijk dat sommige mensen hier op bokt denken dat het leven altijd een feest is, fijn voor hen, je kan niet de ene dag iemand verliezen en de volgende dag weer vrolijk verder gaan met het leven. Je kan dan wel zeggen van 'het leven gaat door' ja dat is zo, maar wie zegt dat je je niet poedersuiker mag voelen? En dat je dat niet mag laten zien aan een ander? Dan hoef je toch niet gelijk zelfmedelijden te hebben?? Verward

Redrumfox, jouw reacties vind ik echt gewoon serieus erg om te lezen.
Je bent 15 en komt net om het hoekje kijken.
Richt een eigen topic op voor 'mensen die zich niet kunnen inleven in anderen' Knipoog

Maargoed, @ TS:

Neem de tijd om alles rustig op een rijtje te zetten. Het is echt niet niks om zoveel dingen tegelijkertijd mee te maken!! Trek je niks van die botte reacties aan en richt je op de lieve reacties.

Probeer veel afleiding te zoeken!! En denk dat je nu ook wel veel steun hebt aan je vriend en je pony Lachen

Mocht je willen praten, pb box staat voor je open Kusje

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 01:02

Ik vind het juist fijn als mensen gewoon eens eerlijk kunnen zeggen dat ze zich nu gewoon even k*t voelen! Aan schone schijn heb je totaal niets.
Want als een probleem eenmaal eruit is, is dat een begin van 'herstellen'.
Beetje zelfmedelijden is gezond, zolang je er maar niet te lang in blijft hangen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-11-08 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 01:04

Misschien moeten we een poll maken..
welke bokker heeft in zijn leventje het meeste aan ellende meegemaakt en welke bokker kan het stoerste doen en het hardste gillen dat hij/zij zo'n positieve kijk op het leven heeft hierdoor.

get a grip..
ik word echt onpasselijk van sommige reacties hier hoor...alsof het oh zo stoer is als je hard bent...Ik krijg daar bijna medelijden mee,dat komt namelijk zo enorm geforceerd over,dat ik betwijfel hoe je je echt van binnen voelt.
Een beetje empathie is voor sommigen hier teveel,kennelijk.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 01:11

Ten eerste, ik heb niet het hele topic doorgelezen.

Wat ik wel heb gelezen is vrij lomp. Bij hoeveel van jullie heeft je vader aangegeven geen contact meer te willen met je? Hoeveel van jullie weten hoe dat voelt??? En hoe je daar op de leeftijd van 16 dan inderdaad van kan zeggen "dan hoeft het voor mij ook niet meer". Ik heb mijn vader tussen mijn 13e en mijn 22e niet gezien of gesproken, hij durfde geen contact met mij te zoeken en ik was te koppig (herkenbaar TS?) en dat heeft wel degelijk grote invloed op iemand van 16, of het nou "pubergejammer" is of niet. Vooral als je met mensen omgaat die allemaal 2 beschikbare ouders (dus niet altijd ouders die nog bij elkaar zijn) hebben, zodat je ziet wat je mist (of kan missen).

Een realistisch beeld van wat je al dan niet aan dat contact gemist hebt kon ik pas toen ik royaal volwassen was. Toen pas kon ik mijn vader zien voor wie hij is, inclusief zijn tekortkomingen maar ook zijn positieve kanten. En vooral, hem accepteren voor wie hij is zonder te grote verwachtingen te hebben.

Ik hoop dan ook van harte voor TS dat het contact ooit weer hersteld wordt, al is het wanneer je volwassen bent.

En wat voor de een eitje is en waar die gewoon doorloopt alsof er niets aan het handje is zegt niet dat dat voor de ander ook geen probleem hoeft te zijn. Iedereen reageert op een eigen manier en de een is nou eenmaal sterker dan de ander. Een beetje respect daarvoor zou geen kwaad kunnen. Zou van menselijkheid getuigen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 01:12

Sissa schreef:
Jeetje wat een botte reacties worden er in dit topic gemaakt zeg. Wacht maar tot je zelf in deze situatie zit, dan piepen sommige mensen denk ik wel anders!

De ts voelt zich op dit moment gewoon erg poedersuiker, dat wil niet zeggen dat ze zich altijd poedersuiker voelt toch?? Dat ze nooit een fijn leven heeft gehad of leuke dingen doet in het leven? Waar baseren jullie dat op?
Ts kennen jullie vast niet in het echt en dan denken jullie uit het verhaal van de ts opgemaakt dat jullie gelijk kunnen oordelen?? Kom op zeg, doe niet zo dom!

Ik zou me persoonlijk ook poedersuiker voelen als er iemand in mijn omgeving overleed of voorgoed uit mijn leven verdwijnt, en zou het heel fijn vinden als ik dat van me af kon schrijven als je geen goede vriendinnen hebt die je kan vertrouwen.

Kijk dat sommige mensen hier op bokt denken dat het leven altijd een feest is, fijn voor hen, je kan niet de ene dag iemand verliezen en de volgende dag weer vrolijk verder gaan met het leven. Je kan dan wel zeggen van 'het leven gaat door' ja dat is zo, maar wie zegt dat je je niet poedersuiker mag voelen? En dat je dat niet mag laten zien aan een ander? Dan hoef je toch niet gelijk zelfmedelijden te hebben?? Verward

Redrumfox, jouw reacties vind ik echt gewoon serieus erg om te lezen.
Je bent 15 en komt net om het hoekje kijken.
Richt een eigen topic op voor 'mensen die zich niet kunnen inleven in anderen' Knipoog

Maargoed, @ TS:

Neem de tijd om alles rustig op een rijtje te zetten. Het is echt niet niks om zoveel dingen tegelijkertijd mee te maken!! Trek je niks van die botte reacties aan en richt je op de lieve reacties.

Probeer veel afleiding te zoeken!! En denk dat je nu ook wel veel steun hebt aan je vriend en je pony Lachen

Mocht je willen praten, pb box staat voor je open Kusje

Is dat nou niet heel erg hypocriet? Om te zeggen dat je niet kunt oordelen over iemand's leven in een bericht, terwijl je nu wel hetzelfde doet tegenover Redrumfox, terwijl je niet weet wat er in haar omgaat?

Denk dat de mensen in dit topic zo opefokt raken door de titel, omdat sommigen ergere dingen meemaken.

Ik denk overigens dat iedereen een poedersuiker leven kan hebben, of je nou iets "meemaakt" of niet, zolang je niet gelukkig bent, heb je ook geen leuk leven.
Maar ook die arme kindjes in afrika, of de mensen die veel dingen "meemaken" kunnen een goed leven hebben, het is maar hoe je je leven bekijkt.