En sommigen hebben nu eenmaal geen mensen in de onmiddelijke omgeving waar ze steun aan kunnen verwachten of waar dat niet op dat eigenste moment gaat. Dat moet iemand toch zelf weten?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wanja schreef:Redrumfox schreef:terwijl er niets tot nauwelijks iets aan de hand is.
xDramaQueen schreef:xNursiex schreef:Iemand voelt zich rot, doet zijn verhaal, en dan krijg je zulke reacties
voelt zich rot ja, maar om nou gelijk je hele leven depri inzien is iets héél anders, geloof me, als je echt een verdomde leven wil moest je met 16 jaar in MIJN schoenen gaan staan, anderhalf jaar later heb ik mezelf omhoog getrokken met wat duwtjes zou de ts ook moeten doen.
Tieneke schreef:Begrip tonen kan ook samen met kritisch zijnEn net zoals jij je kan afvragen "moet ik dan maar niet reageren???" kan de ts zich afvragen "moet ik dan maar tegen iedereen m'n mond houden???". Kwestie van perspectieven aannemen.
En sommigen hebben nu eenmaal geen mensen in de onmiddelijke omgeving waar ze steun aan kunnen verwachten of waar dat niet op dat eigenste moment gaat. Dat moet iemand toch zelf weten?
rakni schreef:och je was vast heel zielig, maar wat heeft ts hieraan? sorry maar ik kan het niet laten!
Dramaqueen, vertel dan eens wat jou toen zo heeft geholpen. Dit is enkel afbouwende kritiek waar niemand wat mee kan.
Redrumfox schreef:Mee eens doerakje, en ik ben waarschijnlijk het grootste kreng op aarde maar ik vind serieus: zo zwaar heb je het nog niet eens.. Behalve dat je vader pleite is vind ik dingen als 'kat overleden, zusje komt in de puberteit en wordt vervelend, tante overleden' van die typische ''opa dood oma dood'' situaties: daar heeft iedereen mee te maken en het hoort bij het leven. Gescheiden ouders zijn ook niet erg bijzonder meer tegenwoordig. Nee ik zie de ernst niet zo, ik zie alleen een meisje die erg veel medelijden met zichzelf heeft.
Verdrink niet in zelfmedelijden en wees eens positief, vergeleken met vele anderen heb je het zo zwaar nog niet: over anderhalf jaar kan jij uit huis en heb je nergens last meer van. En welke puber wil nou niet zo snel mogelijk het huis uit?
katiavl schreef:Verder lees ik reacties waar ik denk ik maar beter niet op kan antwoorden.![]()
Als je gedrag niet kunt begrijpen, niet kunt plaatsen reageer dan niet.
Equidea schreef:Ik denk zo, waar je niet dood aan gaat, word je sterker van.
Tieneke schreef:Idd. Soms hoor je reacties als: "Kijk eens naar de kinderen in Afrika: die hebben zelfs geen water of voedsel! Dus jij moet niet klagen!" Is zo kort door de bocht... Precies alsof jij je niet slecht mag voelen omdat anderen minder hebben dan jij. Terwijl er ook straatarme mensen zijn die gewoon wel gelukkig zijn.
odetteke schreef:Equidea schreef:Ik denk zo, waar je niet dood aan gaat, word je sterker van.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Sommige dingen die je meemaakt laten zo'n indruk achter dat het je altijd zal blijven beperken in je functioneren. Problemen met mensen vertrouwen, hechtingsproblemen zijn daar in mijn ogen een van.
Sissa schreef:Jeetje wat een botte reacties worden er in dit topic gemaakt zeg. Wacht maar tot je zelf in deze situatie zit, dan piepen sommige mensen denk ik wel anders!
De ts voelt zich op dit moment gewoon erg poedersuiker, dat wil niet zeggen dat ze zich altijd poedersuiker voelt toch?? Dat ze nooit een fijn leven heeft gehad of leuke dingen doet in het leven? Waar baseren jullie dat op?
Ts kennen jullie vast niet in het echt en dan denken jullie uit het verhaal van de ts opgemaakt dat jullie gelijk kunnen oordelen?? Kom op zeg, doe niet zo dom!
Ik zou me persoonlijk ook poedersuiker voelen als er iemand in mijn omgeving overleed of voorgoed uit mijn leven verdwijnt, en zou het heel fijn vinden als ik dat van me af kon schrijven als je geen goede vriendinnen hebt die je kan vertrouwen.
Kijk dat sommige mensen hier op bokt denken dat het leven altijd een feest is, fijn voor hen, je kan niet de ene dag iemand verliezen en de volgende dag weer vrolijk verder gaan met het leven. Je kan dan wel zeggen van 'het leven gaat door' ja dat is zo, maar wie zegt dat je je niet poedersuiker mag voelen? En dat je dat niet mag laten zien aan een ander? Dan hoef je toch niet gelijk zelfmedelijden te hebben??
Redrumfox, jouw reacties vind ik echt gewoon serieus erg om te lezen.
Je bent 15 en komt net om het hoekje kijken.
Richt een eigen topic op voor 'mensen die zich niet kunnen inleven in anderen'
Maargoed, @ TS:
Neem de tijd om alles rustig op een rijtje te zetten. Het is echt niet niks om zoveel dingen tegelijkertijd mee te maken!! Trek je niks van die botte reacties aan en richt je op de lieve reacties.
Probeer veel afleiding te zoeken!! En denk dat je nu ook wel veel steun hebt aan je vriend en je pony
Mocht je willen praten, pb box staat voor je open