Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

odetteke schreef:Nou, we hebben een gesprek gehad!
We zijn er nog niet helemaal uit, hubby wil geen aflossingsvrij deel, ik wel aangezien ik verwacht dat het bedrag waar je nu krom voor moet liggen straks een lachertje is aangezien een brood over 30 jaar vast een euro of 8 kost
Verder hele goede uitleg gekregen en heb eigenlijk het idee dat het rondshoppen een beetje zinloos is aangezien de hypotheker toch alles kan aanbieden.(als ik het fout heb hoor ik het graag) Ja, behalve dan bij de rabobank, als je daar een offerte aan vraagt krijg je een WII, dus dat is het overwegen waard
Ik denk er net zo over als jij...en nu je hubbie nog even overtuigen

uffie schreef:Als je kiest voor een rentevastperiode van 15 jaar kun je dat boetevrij doen.
Als je de rente langer vastzet betaal je een boeterente, dwz het verschil in rente wat zij dan zullen missen.
. Aan het einde van je rentevastperiode kun je meestal boetevrij aflossen, m.u.v. bv budgethypotheken.
Only_Hellen schreef:uffie schreef:Als je kiest voor een rentevastperiode van 15 jaar kun je dat boetevrij doen.
Als je de rente langer vastzet betaal je een boeterente, dwz het verschil in rente wat zij dan zullen missen.
Ze schrijft dat ze dat aan het einde van haar rentevast periode wil doen, dus klopt jouw verhaal niet. Aan het einde van je rentevastperiode kun je meestal boetevrij aflossen, m.u.v. bv budgethypotheken.
Kijk maar wat er staat, als je kiest voor een 15 jaar vast periode= veelal boetevrij, langer bv als ze nu kiezen voor 20 of 30 jaar, dan zit er een boete aan vast.

Uffie schreef:Als je kiest voor een rentevastperiode van 15 jaar kun je dat boetevrij doen.
Only_Hellen schreef:Wanneer je een woning volledig wil/moet financieren, is het al bijna niet mogelijk om geheel aflosvrij te financieren. Enkele uitzonderingen daargelaten. Persoonlijk vind ik dat ook een beetje Russische Roulette op de waardestijging van je woning. Met NHG en een volledig financiering is het helemaal niet mogelijk volledig aflosvrij te lenen. Moet altijd een deel op welke wijze dan ook, afgelost worden. Maar als je extra wilt aflossen, zou ik het dus wel op het aflosvrije deel doen.

odetteke schreef:Ja ik had al wel begrepen dat het niet handig was om alles af te lossen, maar helemaal aflossingsvrij lijkt me trouwens ook niets.

Schimmeltje schreef:Op een gunstig moment prik je dan de rente voor langere tijd vast.
Schimmeltje schreef:er wordt verwacht dat deze in de loop van 2009 omlaag gaat
Only_Hellen schreef:Schimmeltje schreef:Op een gunstig moment prik je dan de rente voor langere tijd vast.
Tegen raamtarieven......
Ik vind 100% executiewaarde aflosvrij al veel hoor. Blijft er 25% over waarover je wel aflost. Ja, het drukt je maandlasten, maar voor mensen die willen opbouwen en ook zekerheid willen is dat niet echt ideaal. En zoveel maatschappijen zijn er niet die 100% executie aflosvrij vertrekken. Tenzij je hele hypotheek niet hoger is dan 100% executiewaarde.Schimmeltje schreef:er wordt verwacht dat deze in de loop van 2009 omlaag gaat
En er hoeft maar een keer een aanslag te komen zoals die van 11 september en alle voorspellingen worden teniet gedaan.

Only_Hellen schreef:Nee, maar wanneer je je je rente vast wil zetten wanneer je gebruik maakt van een variabele rente, dan heb je wel met raamtarieven te maken. En dat is gewoon geld.

Schimmelig schreef:Only_Hellen schreef:Nee, maar wanneer je je je rente vast wil zetten wanneer je gebruik maakt van een variabele rente, dan heb je wel met raamtarieven te maken. En dat is gewoon geld.
Ik kan het niet helpen, maar blijf dit een loze term vinden. Er zijn degelijke financiële instellingen met aantrekkelijke (betrouwbare) aanbiedingen. En sjah, elk tarief waarmee geadverteerd wordt anywhere is al een "raamtarief"