Waarom is liefde nou zo moeilijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_liesje_x

Re: Waarom is liefde nou zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:08

hem gewoon met rust laten, als hij nog verder met je wilt, gaat hij je vanzelf
wel missen. Geloof me maar, ik heb het vanaf de andere kant meegemaakt.
Ik was op vakantie en vond het gevoel geweldig om geen vriendje te hebben
(niet dat ik wat verkeerds deed, maar gewoon, het voelde goed om er even
niet aan vast te zitten) dus maakte ik het uit, nou wat heb ik me daar na
een paar weken maandenlang spijt van gehad. Dus echt gewoon even met
rust laten! dan komt hij er ook achter wat hij mist.
Je weet pas wat je had, als je het kwijt bent.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:08

naath schreef:
Ik denk ook dat het heel goed is hem even met rust te laten, kan ik nu ook wat makkelijker maar ben zo bang dat hij uiteindelijk niet meer verder wil, en hoe gek het ook klinkt, waardeer zijn keus maar ik wil dat echt niet, echt niet! Proberen is dan toch nog het minste wat je in die situatie kan doen ..

Leef je eens in, lees de situatie van Laura.
Dan zul je begrijpen dat het geen zin heeft achter hem aan te lopen, dan jaag je hem alleen maar harder weg.
Hij heeft rust nodig, als hij een fatsoenlijke jongen is, wat me wel zo lijkt uit je verhaal, dan zal hij echt geen ander hebben in een weekend.
Heeft hij dat wel, moet je je bedenken of je met zo'n jongen verder wil.
Ik snap wel dat je niet wilt dat dit gebeurd, maar jij hebt het niet in de hand. Accepteer dat, en laat het met rust.
Er bovenop springen zal averechts werken.
Het duurt een poosje voordat je dat door hebt, maar het zal echt komen.
Ik word 's nachts ook wakker, met het idee: DIT WIL IK NIET.
Dan wil ik hem meteen smsen of spreken, maar dan denk ik: Kan ik er wat aan doen?
Nee, dan ga ik weer slapen.
En nee, ik kan er niets aan doen. Is lastig, maar als hij mij belangrijk genoeg vind, komt hij wel bij me terug.
Als hij niet zonder mij kan, komt hij wel terug.
Maar ik merk ook dat ik zonder hem kan. Het is niet zo dat ik nu gelukkiger ben, dat was ik samen met hem.
Maar ongelukkig kan ik ook niet zeggen.

Als je verstandig bent, zeg je vanavond af, en vertel je dat je het beter vind om hem even niet te zien.
Daar zal hij van schrikken. Maar ik denk niet dat dat slecht is.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 17:13

Maar waarom ik hem juist vanavond wil zien, is omdat ik hem sowieso al een week heb moeten missen, zie hem elke avond. Dus ben allang weer blij dat dat weer kan. Ten tweede wil ik gewoon weten hoe hij nu tegen me doet, want via MSN kan je niet veel opmaken .. moet even een soort van zekerheid hebben denk ik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:15

naath schreef:
Maar waarom ik hem juist vanavond wil zien, is omdat ik hem sowieso al een week heb moeten missen, zie hem elke avond. Dus ben allang weer blij dat dat weer kan. Ten tweede wil ik gewoon weten hoe hij nu tegen me doet, want via MSN kan je niet veel opmaken .. moet even een soort van zekerheid hebben denk ik.

Hij heeft je vrijdag van school gehaald.
Begreep ik........

Ik zou gewoon even geen contact hebben.
Ik begrijp dat je hem wilt zien, en wilt weten hoe hij tegen je doet.
Maar denk je nu echt dat hij in anderhalve dag al is veranderd?
Die zekerheid krijg je vanavond niet, dat kan ik je zwart op wit geven.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 17:29

Ja en ben vrijdag avond met 'm geweest en zaterdagavond ook, toen was hij hier en vertelde hij me dus dat hij minder voor me voelde. Maar stel hij vraagt zometeen of ik kan komen, ik kan nu moeilijk gaan zeggen dat ik het niet wil, heb hem gisteravond nog een sms gestuurd dat ik hem graag wou zien vanavond.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:34

Dat dilemma had ik ook. Dat als hij vraagt of ik kom, kom ik dan ook?
Ik wel. Maar ik heb hem inmiddels al 2 weken niet meer gezien.
Als hij jou wil zien, vraagt hij er wel naar.
Verwacht alleen niet dat als je hem vanavond ziet, hij meteen zegt dat hij een stomme fout heeft gemaakt.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 17:56

Dus stel hij komt zo op MSN en HIJ begint met praten en HIJ vraagt of ik vanavond kom, dan kan ik dat gewoon doen, en dan aankijken wat er gebeurd?

Edit:
En stel nou dat hij of op MSN of vanavond als ik hem zie zegt dat hij me mist en het wil proberen, wat is hiervan waar ? Want lijkt me nogal snel maar ik weet omdat ik het zelf dolgraag wil ik het met beiden handen zal aanpakken ..

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:15

Het is beter om tegen hem te zeggen dat je vanavond toch niet wilt afspreken. En tegen hem zeggen dat hij maar van zich moet laten horen als hij eruit is. Mijn vriend kwam ook het liefste nog gewoon langs, omdat het ook zo'n gewoonte wordt om iedere dag samen te zijn. Maar misschien is je erover heen zetten beter.....

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 18:17

Maar straks komt het op hem over dat ik er niks meer voor wil doen. Aangezien IK hem gister een sms heb gestuurd dat IK hem graag WIL zien, en als hij er dan mee aankomt (omdat hij wat kwijt moet ofzo) en ik zeg, nou is beter van niet, wekt dat bij hem geen verkeerde indruk op ?

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:19

Je kunt toch hem bellen en tegen hem zeggen dat je hem heel graag zou willen zien/steunen. En dat je hem niet kwijt wilt. Maar dat het voor zowel hem als jou beter is om elkaar even niet te zien/spreken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:28

Wat Laura zegt dus.

En als hij je écht nodig heeft, als hij je écht wil spreken, dan mag hij bellen.
Bijvoorbeeld.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:38

Tsja, waarom is liefde moeilijk? Ik kan er helaas ook geen pasklaar antwoord op geven.

Wat ik wel weet (ook uit eigen ervaring), dat ik op deze manier wel/niet/wel/niet vreselijk onzeker zou worden, je houdt (waarschijnlijk) heel veel van hem en dus eigenlijk kan hij je maken en breken, wat ik niet verkeerd bedoel hoor, maar omdat hij het allemaal niet zo goed weet momenteel?
Je hebt continu de hoop dat hij je wil zien, de ene keer gebeurt dit wel en dan weer niet.
Ik zou je adviseren om het eventjes te laten rusten. Leg het maar even bij 'Hem" neer. Ik weet dat is heel moeilijk, maar hierdoor wordt je super onzeker.
En geloof me je kunt beter alleen ZIJN dan je alleen voelen in een relatie.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:03

Hij is op msn geweest even in het kort tot nu toe: Hij begon met: 'naath :S me gevoel is niet in 2 dagen weg gegaan het speeld al maand ofzow :S door dat gedoe (van de laatste 2 maanden).dat kan je niet in 1 dag weten dat heb tijd nodig dus snap ik als je die tijd wil nemen

Dus ik reageerde met: 'ik wil je 1 ding zeggen waar k over heb nagedacht .. ik heb toch ook een tijd gehad dat k het 'normaal' vond en niet meer zoals eerst, dat is ook weer helemaal goed gekomen mn gevoel is daardoor juist alleen maar sterker geworden'
Naja na een paar zinnen heb ik dus hem gezegd dat het misschien beter is dat hij even tijd voor zichzelf gaat nemen en dat hij dan vanzelf merkt of hij me gaat missen en of hij nog verder wil. Daarop antwoorde hij dat hij het niet wist.. en dat hij vanavond niet kon komen omdat hij nog iets moest doen. Ben heel koel gebleven en heb gezegd: 'oke naja jammer dan, voor mij .. ik wou t graag maargoed, is maar even pech voor mij'.

Toen kwam er iets wat ik totaal niet verwachtte. (Elke dinsdag ga ik naar stal en ben zorg ik dat ik rond 8 uur klaar ben, want hij is om 8 uur klaar met trainen en dan ga ik altijd rond die tijd daarheen, zodat ik hem even kan zien).

'Morge kom je dan als je van stal vandaan komt nog richting *(zijn voetbalclub) of gah je naar huis ?'
Wist niet wat ik las en zei heel verstandig: 'Ik weet niet wat jij liever heb, als jij tijd en rust nodig heb om na te denken, dan respecteer ik dat lieverd Boos! ' - kon het niet laten lieverd tegen hem te zeggen ..
Waarop hij vroeg waar hij dan over na moest denken, over 'of ik verder wil' zei hij ..
Of je het wil proberen, dat kan je niet in 1 dag weten dat heb tijd nodig dus snap ik als je die tijd wil nemen, zei ik.
Waarop iets kwam wat mij 'n beetje pijn deed .. dit is wat hij zei: 'nou ik weet niet maar ik wil niet verder als me gevoel egt minder word en der gewoon bijna niet meer is en ik zelf der niet egt veel vertrouwe meer in heb dat het geod komt Boos! '

Afijn, ik snikkend, en mezelf groot houdend gezegd dat je dat niet in 1 dag weet dat daar tijd voor nodig is. Waarop hij antwoordde met 'oke, maarja ik wil wel ff dat je morge komt als je dat zelf ook wilt'.

Ik weet niet wat me toen bezielde maar kreeg van alles door m'n hoofd en zei tegen hem 'Ik heb zelfs 2 poedersuiker gehad en heb 't alsnog geprobeerd met goed resultaat ;$ wil je niet zeggen dat jij dt ook moet doen is je eigen keus maarja ik heb t toen iig geprobeerd Boos! '
Waarop hij zei:'Maarja ik ga' ..
Naja ik dacht oke laat ook maar en heb hem succes gewenst (voor morgen, werk en trainen) waarop hij dankje (K) zei .. hmm dat is iets wat ik heel het gesprek nog niet had gezien van hem, liefde .. want hij was (en begon) heel bot.

Laatste paar zinnen gingen zo:

Hij:
spreek je morge wel zie je van self wel verschijne of je kmomt of niet (K)
Ik:
ja ik kom wel Knipoog
Hij:
oke
Hij:
spreek je morge dan wle (K)
Ik:
oke
Ik:
veel plezier morgen enz.
Hij:
jah jij ook
Hij:
houvanje naath Boos!
Ik:
ik ook nog steeds van jou (naam) Boos!

Ah en die laatste zin van hem, totaaal niet verwacht maar wat moet ik hier nou mee? En ik wou nog zo tegen hem zeggen:' Ik ook nog steeds van jou, mijn mannetje' .. wat was dat moeilijk om dat niet te doen. Heb het voor mijn gevoel redelijk goed aangepakt ..

Sorry hij's tóch nog lang geworden ..

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:12

Oe die rode poppetjes zijn wel heel boos het is dus de : en de ( achterelkaar en dan het msn poppetje ervan .. haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:34

Die van mij belde de eerste dinsdag op met de vraag: Ga je volgende week mee naar Schaatsen?

Waarop ik dus nee heb geantwoord.. omdat dat niet fijn voelde.
Ik zou het niet doen als ik jou was, veel te pijnlijk.
Laat hem maar eens voelen wat het is om jou te missen.
En zelf zul je waarschijnlijk merken dat je hem niet eens zo heel erg mist.

Het is een wat warrig verhaal, ik snap er niet veel van. Zal het morgen wat beter lezen Lachen Moet nu eerst naar theorieles voor autorijden. Haha Knipoog

Door niet te gaan, merkt hij pas wat hij mist. Want normaal kwam jij dan altijd. En nu niet.
Hem met rust laten is het allerbeste. Laat hem er maar voor vechten, als hij het echt nog wil!

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:38

Oke naja bedankt voor het lezen. Zal ik hem dan vanavond smsen of morgen smsen dat ik niet kom, en met welke reden?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:40

Gewoon zeggen dat je denkt dat het beter is als jullie elkaar een poosje met rust laten. Lachen

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:40

En succes met je theorieles!

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:41

Maar daarop antwoorde hij met weet niet, dus zal misschien raar overkomen als ik het nu afzeg .. ik heb namelijk ook gezegd dat ik 't jammer vind dat ik hem vanavond niet zou zien.

Edit: Hij vraagt mij, dus het komt van zijn kant, als ik het nu af zeg kan ie er ook niet voor vechten of laten zien hoe/wat hij wil ..
Kan bijv. morgen wel hoe het ook valt goed of slecht, een soort van afscheid nemen van 'm, en zeggen van: Ok ik weet nu hoe jij ermee zit, ik ga je nu wat rust en ruimte geven, ik zie wel hoe het loopt en of je vanzelf naar me toe komt of niet, van mij zal je iig niks meer horen (is dit niet iets te hard ?) en hem dan gewoon een afscheidskus geven, zonder iets, geen knuffel ofzo gewoon alleen een kus en dan weggaan (waarschijnlijk naar binnen, want denk dat ik dat ga zeggen als ik voor me deur sta).

maar ik ben bang ,omdat hij nog wel wat voor me voelt en dat iets houd ons bijelkaar en dat iets is nog wel sterk genoeg .. was namelijk to much dat hij die rust en tijd niet wil nemen omdat k weet dat hij mij gewoon nodig heeft en dan krijg ik 't gevoel dat ik hem los laat en dat ie dan niet weet hoe 't verder moet .. ik weet dit allemaal, hij niet, want ik praat erover hij niet..

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:52

Vind dat je goed bezig bent. Je moet je zelf niet steeds de schuld geven als je iets tegen hem hebt gezegd, om het vervolgens af te zeggen! Kom gewoon voor jezelf op. Hij neemt op dit moment een loopje met je. Je bent een gevoelig meisje en niet bij wijze van spreken een pop waar hij mee kan doen en tegen kan zeggen wat hij wil!! Probeer je niet te afhankelijk op te stellen, ook al is dat heel moeilijk.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:05

Eerlijk gezegd vind ik dat je het jezelf heel moeilijk maakt.
Als man zijnde zou ik het heel lastig vinden moest ik een vriendin zoals jouw tegenkwam. Soms brengt rust wel raad.
Het lijkt me alsof je heel afhankelijk en aanhankelijk bent, had di bij men ex ook. Je moet echter bergijpen dat dit heel verstikkend kan overkomen en kan mss zelfs zijn jaloers gedrag verklaren. Omdat je jezelf zo afhankelijk opsteld geef je hem het gevoel dat alles afhangt van hem.
Ik heb zelf dus een soortgelijke ervaring gehad, door het aanhankelijk en afhankelijk opstellen, verloor ik mezelf. Ik werd volledig geclaimd, tot ik eigenlijk bezit werd. En heb zo het beetje hetzelfde gevoel bij jouw. Je kan liefde niet afdwingen, en liefde is iets anders dan iemand graag zien of gevoelens hebben voor iemand. Ik heb ook rust gevraagd en voor mezelf uitgekomen dat ik mezelf verloor in die relatie en toen gestopt.
Maar ik denk eerlijk gezegd dat je bang bent om de waarheid te horen en juist alles wil doen om hem op andere gedachten te brengen. Bovendien maak je het dan ook moeilijker voor hem, want die ziet je wss wel graag, en wil je niet kwetsen.
Dus laat hem zelf nadenken en afkomen. Tijd brengt raad.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 20:12

@ bulck: Je hebt volkomen gelijk, wil hem ook die rust en ruimte geven maar hij is degene die mij vandaag gevraagd heeft of het mogelijk was elkaar morgen te zien .. het komt dus nu iig van zijn kant .. misschien moet hij morgen even zijn zegje doen en kunnen we vanaf morgen gewoon even een tijdje zonder elkaar doorbrengen, dat is nu wat er bij mij als eerste in me opkomt ..

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:22

Hierop zou ik gewoon antwoorden dat hij maar moet afspreken, wanneer hij eruit is. En dat je geen zin hebt in dit twijfel verhaal.
Sorry ik vind wel dat als hij wil nadenken er dan ook wel consequent in moet zijn. Dus reageer gewoon ff niet.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 20:34

Ik denk indd. misschien dat het beter is em toch niet te zien morgen .. als hij morgen zn 'zegje' wou doen en/of laten zien dat ie wil vechten zal die dat later (als hij er meer over na heb kunnen denken) ook wel kunnen laten zien, toch ?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:38

Meid, ik heb nog niets willen zeggen maar geloof mij, ik spreek uit ervaring.
Ik heb een vriend die heel onzeker is, van nature makkelijk depressief raakt en geen beslissingen kan nemen en constant twijfelt.

Wij hebben ook heel vaak zulke periodes doorgemaakt en ook ik was de eerste keren verkrampt, verschrikt om hem kwijt te raken maar hoe meer ik toekneep en vasthield hoe meer ik hem verloor...

Neem het nou maar van mij aan: je moet hem nu echt los laten, hem tonen dat je hem wil, niet kwijt wil en van hem houdt en alles voor hem over heeft... zoveel zelfs dat je jezelf pijn wilt doen door hem de tijd te gunnen en de rust die hij nodig heeft... met die actie, met zijn verlangens en wensen zo in te vullen dat je hem die rust geeft toon je hem net hoe je zijn keuzes en behoeftes respecteert!

Door te blijven pushen en aan hem trekken en sleuren kom je niet over als zijn steun en toevertrouwen maar als zijn last, blok aan het been en bovendien iemand die hem niet bijstaat in moeilijke periodes want als hij dan op jou rekent, wanneer hij je nodig heeft om er voor hem te zijn en hem even te gunnen waar hij zo om vraagt dan wordt jij onzeker en wanhopig en maakt het hem nog moeilijker...

Zie je de vicieuze cirkel????

En denk eens goed na, jij wil morgen afspreken omdat het van hem uit komt, omdat je hem nog eens zijn zegje wil laten doen en hem dan wil een kus geven en hem zijn rust gunnen... waarom? Omdat jij ervan uit gaat dat hij morgen iets anders zal zeggen dan voorheen, omdat jij hoopt dat hij zich zal bedacht hebben of toch niet al te negatief zal doen maar wat als het het tegenovergestelde is??? Wat als hij net datgene zegt wat hij nu de laatste dagen gezegd heeft en dus erg negatief doet?

Ga je je dan groot kunnen houden en zijn verzoek inwilligen of zal je dan ook in paniek schieten en je aan hem vastklampen en in de stress gaan???

Denk je dat het dit laatste zal zijn?? Dan NIET afspreken! Dan is "het niet weten" je betere vriend dan jezelf finaal de afgrond in duwen omdat je je niet zal kunnen beheersen!

Liefs,
Nikita