Snowboarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frances

Re: Snowboarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:19

Ohh ik wil trouwens nog nieuwe snowboardschoenen. Iemand nog tips Haha! Ik vind Burton in ieder geval heel fijne spullen hebben. Ik heb een zwart-wit board en witte bindingen dus het moeten wel zwarte of witte schoenen zijn Tong uitsteken

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:20

Dit is mijn boardje:
Afbeelding
met deze binding:
Afbeelding

Ik heb nu snowboardschoenen van flow, zitten onwijs lekker.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:43

Frances schreef:
Miemserik schreef:
is dat de Giro encore?
Komisch, het model van mijn helm lijkt precies op die van jou en we hebben exact hetzelfde snowboard Clown

dat is hem idd haha dat is wel komisch zeg Tong uitsteken Zelfde smaak *LOL* Heb je ook roze konijnen Haha! Schijnheilig

Nee zwart met goud Tong uitsteken Afbeelding

Ik heb zelf de witte burton mint van 2 jaar terug, lekker schoentje. Maar dit jaar hebben ze het systeem veranderd en daar ben ik niet zo weg van. Krijg in de winkel ook regelmatig mensen die er last mee hebben. Nitro heeft ook fijne schoenen vind ik.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:48

jou helm is ook mooooi Haha!
ik begrijp dat jij in een wintersportzaak werkt ofzo Haha! ? dus dan moet ik bij jou zijn voor advies Schijnheilig Wat is er verandert aan het systeem dan en wat werkt er niet goed aan Lachen ?

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:53

Een keertje gesnowboard in snowplanet! Maar ik hou het toch liever bij het skien!! Dat ik inmiddels al bijna 8 jaartjes doe!

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:54

Klopt Clown

Eerst zat er aan 2 kanten een touwtje wat je aan kon trekken http://www.zappos.com/images/733/733384 ... 1575-d.jpg
Dat is het oude model. Dan kon je met de binnenste veter de onderste 3 strak trekken, en dan met de buitenste de bovenste 3 veters vast zetten.

Nu zitten de bovenste en de onderste aan elkaar en moet je dus aan een kant trekken om die hele schoen strak te krijgen.
http://images.usoutdoorstore.com/usoutd ... lue_09.jpg
Zie hier^
Maar zo krijg je m dus veel minder strak dan als je eerst de onderste strak kan trekken en dan de bovenste.
Snap je het nog? Clown

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:58

dodaan22: niet verslaaft geraakt hoe kan dat nou haha Haha!

miemserik: oooh jij hebt echt een vette baan dan *LOL*
Ik snap hem hoor. Dat zal wel veel schelen idd, ik moet niet hebben dat ik uit mijn schoen schiet haha.
Wat zou jij aanraden dan..
Ik heb grote voeten
dikke kuiten
Ik board gewone pistes, maar wil ook trucjes gaan doen
wil een goede kwaliteit schoen
Schijnheilig Of geef je geen advies buiten werkuren Haha!

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:15

Frances schreef:
dodaan22: niet verslaaft geraakt hoe kan dat nou haha Haha!

miemserik: oooh jij hebt echt een vette baan dan *LOL*
Ik snap hem hoor. Dat zal wel veel schelen idd, ik moet niet hebben dat ik uit mijn schoen schiet haha.
Wat zou jij aanraden dan..
Ik heb grote voeten
dikke kuiten
Ik board gewone pistes, maar wil ook trucjes gaan doen
wil een goede kwaliteit schoen
Schijnheilig Of geef je geen advies buiten werkuren Haha!

Ga even wat voor je opzoeken pm je zo Vork

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:17

jeeej Go jij! Go jij! thanx Haha!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:38

Die helmen zijn nog best hip! Vooral met die konijntjes Haha!
Ik had ook nog een vraagje over schoenen, als je die koopt, kunnen ze dan wel op elk snowboard (ik was nog niet van plan om die aan te schaffen).
Iemand nog tips voor schoenen? (vooral voor offpiste en gewone pistes, niet echt voor trucjes).

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:45

schoenen kunnen op elk snowboard als de goede maat bindingen er maar opzit Lachen er zit namenlijk wel verschil in grootte..

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:48

Lieke schreef:
Die helmen zijn nog best hip! Vooral met die konijntjes Haha!
Ik had ook nog een vraagje over schoenen, als je die koopt, kunnen ze dan wel op elk snowboard (ik was nog niet van plan om die aan te schaffen).
Iemand nog tips voor schoenen? (vooral voor offpiste en gewone pistes, niet echt voor trucjes).

Als je offpiste wil en absoluut geen park zou ik voor een iets stijvere schoen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:48

Ik heb op ski's gestaan sinds ik 4 was.. Toen ik 14 was stond ik voor 't eerst op een board, en omg wat gaaf!
Heb het die vakantie mezelf aangeleerd.. Kan heel beneden komen dus dat is al heel wat Haha!
Sindsdien zijn we niet meer op wintersport geweest, dit jaar gaan we naar Noorwegen Lachen
Heb donderdag bij Montana snowcenter nog ff geoefend & nu lukken de bochtjes ook redelijk..

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:16

ik heb met mijn burton schoenen wel moeite met flow bindingen
dat systeem vind ik trouwens wel fijn en van mijn schoenen heb je ook een zwart/witte variant die ook erg gaaf is.
laura toevallig ik les ook bij montana.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:25

Ja? Is dat wat?
Ik wil wel echt goed leren boarden, maar denk dat het vooral oefenen is aangezien het technische gedeelte van de basis niet echt ingewikkeld is..

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:31

ja volgens mij is het ook veel oefenen, maar vond het fijn om nu even tips te krijgen om mijn basis te verbeteren zodat ik in frankrijk gewoon mee kan en daar niet hoef te lessen, afgelopen wintersport vond ik 5 dagen lessen namelijk echt te veel

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:34

Flow bindingen zijn wel veel gemakkelijker. Anders sta je steeds zo lang te frutselen aan je bindingen. Met lesgeven heb ik altijd flowbindingen, maar mijn eigen boardje heeft geen flowbindingen.

@elcke: het ligt denk ik ook aan het niveau van de groep. Ik ben dan skileraar, maar elk jaar gaan wij met alle skileraren ook een week snowboarden/skiën en dan krijgen we dus ook les, vind ik altijd nog steeds harstikke leuk en gezellig en je leert er weer van. Maar het is natuurlijk ook wel onwijs gaaf om gewoon lekker zelf te knallen op de piste.

Is een heel strak plan om nu al de basis goed te verbeteren, zodat je zelf aan de slag kan gaan. Dat scheelt al zoveel, want anders sta je inderdaad 5 dagen lang op zo'n babyhelling of andere vlakke pistes. Als je het al een beetje kan, kan je alsnog in een groep mee, maar dan is het veel leuker. Echt snowboarden zegmaar, tochtjes maken met zijn allen, is toch gezelliger dan lessen op zo'n helling waar je constant omhoog moet lopen.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:36

ja heb vorig jaar al gelest en miste het toen echt om met de rest mee te kunnen, nu met lessen gaat het echt heel lekker. Dus ben nu veel zelfverzekerder en denk dat ik nu wel met de rest mee kan, Als het goed is gaan we met lessen al beginnen met carven. De bochten begrijp ik nu, we zijn nu bezig de bochten scherper te maken door voor de bocht omhoog te komen, daar snap ik dan weer wat minder van maar dinsdag weer les Lachen

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:43

OK, haha gaat helemaal goed komen en dan is het ook veel gezelliger in de groep. Dat zal je dinsdag wel beter begrijpen, het is een kwestie van een keer voelen. Als je het op een gegeven moment goed hebt gedaan, dan voel je het gelijk en daarna snap je het ook. Komt helemaal goed Knipoog

Succes dinsdag Lachen

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:45

Wirobelgje schreef:
vervelend zal ik het niet vinden, ik rij ook altijd paard met mijn cap op dus de gewenning is er al.

roze alien konijnen?? Haha! moet grappig zijn

kan er iemand het lijstje aanvullen?:
-jas (heb ik zelf)
-broek (kan ik lenen)
-schoenen (ga ik zelf halen)
-helm (zelf halen of huren, ben er nog niet uit)
-skibril
-board (huren of lenen)
-...
-...

nog tips/spullen voor wat ik zeker mee moet nemen op de vakantie?
Als dit zo een eerste keer is dan denk je lang niet aan alles he

ik heb een valbroekje voor je kont Knipoog
thermo ondergoed

@ dutchy dat geeft een mens moed Knipoog
pff zit in mijn nachtdienst dus kan nog een hele nacht nadenken over boarden hihi

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:46

Montana snowcentre is niet zo ver van hier. Lijkt me ook leuk om weer eens een paar lesjes te nemen, omdat ik nu ook wat angstiger ben nadat ik was gevallen.. Is dat nou eigenlijk duur?

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 19:12

Ja handschoenen, muts en sjaal zijn al zo goed als ingepakt Clown
Zo iets om je lippen in te smeren moet ik dan nog gaan kopen en idd zonnemelk had ik niet aan gedacht Lachen
thermo-ondergoed (genoteerd)
een gewone zonnebril (voor als ik niet op een board sta, goed idee, had ik ook niet aan gedacht)

ik had gedacht om bij decathlon de schoenen te gaan halen, of raden jullie dat ten stelligste af? Qua prijs kan ik niet gezien zijn behalve als de kwaliteit niet goed is natuurlijk Lachen

Die valbroekjes? mmm weet niet hoor

Helm ga ik zowiezo opzetten: Zelf vallen tot daar aan toe maar onderuit geboard of geskiet worden is ook een pijnlijke mogelijkheid.

Voor de vakantie heb ik geen lessen aangeduid, er gaan namelijk drie lesgevers mee waarvan 1 instructeur+ (ze hebben me verzekerd dat het geen probleem is om wat van hun tijd te spenderen aan mij, heel handig en superlief toch)

Dutchy_: wat een mooie board-bindingen combi heb je Ja

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:30

*Meld zich*

Ik snowboard ondertussen al 8 jaartjes, heb oorspronkelijk als kleine dreumes leren skieen maar daar blijft niet veel meer van over Clown .

Heb m'n eigen board en bindingen (van Nidecker volgens mij) en sinds vorig jaar ook een hemlpje gekocht. Wel een must vind ik, vooral nu ik toch wat gevorderd word Lachen.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:50

Frances schreef:
Montana snowcentre is niet zo ver van hier. Lijkt me ook leuk om weer eens een paar lesjes te nemen, omdat ik nu ook wat angstiger ben nadat ik was gevallen.. Is dat nou eigenlijk duur?

per les 30 euro

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:57

eengoede jas en broek scheelt een hoop ellende. jas met ingebouwde 'handschoenjes' vind ik fijn, omdat je dan nooit sneeuw in je mouw kan krijgen.
En ik heb - heel hip én sexy- een quiksilver tuinbroek Clown is echt geweldig! geen spijt van! nooit last van sneeuw of wat dan ook Lachen

thermo ondergoed is relaxt, maar wat ik echt super vind ik bilbescherming Pling
rugbescherming is ook belangrijk. ff een aankoop,heb je wel wat aan.

En heb je aan je bril gedacht? ik heb altijd last van felle zon, dus heb donkere glazen. vet kinky Knipoog
mijn bril is echt geweldig. tijger print, dik retro Knipoog

Afbeelding

p.s: ik heb te dik fijne schoenen van Nitro, zitten heel fijn aangesnoerd, heerlijk! binnenschoen snoer je aan, buitenschoen ook met 2 aparte veters. ik vind het fijn omdat je heel stevig zit. je moet echt kijken wat voor jou het fijnst zit, minder letten op de prijs, anders krijg je spijt Lachen