Ik ga het doen! Een week zonder telefoon.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Re: Ik ga het doen! Een week zonder telefoon.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:33

Karin schreef:
Lara_Silver schreef:
Is dat zo moeilijk dan? Nagelbijten / Gniffelen Ik zit regelmatig een week zonder telefoon omdat ik te lui ben om hem op te laden.. Voor sociaal contact heb ik msn. Ik geloof dat je best verslaafd bent aan electronica als je moeite hebt met een weekje is het niet?

Niet iedereen heeft MSN. Ja, dat komt voor in deze wereld. Knipoog

Tja, wat is verslaafd aan electronica. Kun jij een week zonder MSN?

Het handige van een mobiele telefoon is trouwens dat-ie ook UIT kan. En dat het geluid UIT kan. En dat er een voicemail op zit. Dus dat je 'm alleen gebruikt op de momenten dat je 'm ook daadwerkelijk wilt gebruiken. Heb je allemaal zelf in de hand, je hoeft echt niet geleefd te worden door je mobieltje als je daar niet op zit te wachten. Knipoog

Jep, 3 weken zelfs, al was dat wel gedwongen omdat Ziggo er weer eens met de pet naar gooide. Toen had ik overigens wel mijn telefoon. Ik bedoel ik kan makkelijk zonder één van die twee maar ze allebei is wel vervelend. Al is het nog geen drama omdat mijn beste vriendin bij mij in het dorp woont en eigelijk gezamelijk alles afspreken. Dat laatste wat je schrijft pas ik vaak toe, mijn telefoon gaat gewoon op stil en ligt ergens in het huis, en ik zie vanzelf wel als iemand gebeld heeft, en idd je hebt ook voicemail. Ik vind de gedachte van mensen die om de 3 min op hun gsm kijken om te kijken of er niet iemand gebeld of ge-smst heeft een beetje eng als ik eerlijk moet zijn.. Ik bedoel of je hébt een leven of je gsm ís je leven. Ik kies toch voor het eerste hoor.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:35

Mijn dochter had er geld door heen gejaagd en krijgt eind van het jaar haar phone weer terug, nou das af zien voor haar hoor.Wel een goede actie hoor om het een week te proberen.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:36

MSN, who cares, dat kan me gestolen worden eerlijk gezegd. Kan het niet missen. Ja het is soms handig, zeker weten, maar missen, echt niet hoor!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:36

Als je geen vaste telefoon gebruikt en je zit nauwelijks op internet (dus ook niet op MSN) dan kan ik me goed voorstellen dat je mobiele telefoon jouw verbinding met de buitenwereld vormt. Ook als je je mobiele telefoon (deels) zakelijk gebruikt is het op z'n minst handig als je bereikbaar bent.

Ik moet er zelf niet aan denken dat ik om de drie minuten op mijn mobiel kijk of er al iemand heeft gebeld of ge-sms't. Hoewel ik me kan voorstellen dat je dat wel doet als je belangrijk of spannend nieuws verwacht. 'Vroegah' gingen mensen dan hun huis niet uit omdat ze op hun vaste telefoon gebeld konden worden, nu kun je in die tussentijd gewoon lekker boodschappen gaan doen, paardrijden of werken. Net zo makkelijk. Knipoog

MSN kan trouwens ook uit of in offline-stand. Handig als je aan het werk bent en niet gestoord wilt worden. Knipoog

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:45

Karin schreef:
Als je geen vaste telefoon gebruikt en je zit nauwelijks op internet (dus ook niet op MSN) dan kan ik me goed voorstellen dat je mobiele telefoon jouw verbinding met de buitenwereld vormt. Ook als je je mobiele telefoon (deels) zakelijk gebruikt is het op z'n minst handig als je bereikbaar bent.

Ik moet er zelf niet aan denken dat ik om de drie minuten op mijn mobiel kijk of er al iemand heeft gebeld of ge-sms't. Hoewel ik me kan voorstellen dat je dat wel doet als je belangrijk of spannend nieuws verwacht. 'Vroegah' gingen mensen dan hun huis niet uit omdat ze op hun vaste telefoon gebeld konden worden, nu kun je in die tussentijd gewoon lekker boodschappen gaan doen, paardrijden of werken. Net zo makkelijk. Knipoog

MSN kan trouwens ook uit of in offline-stand. Handig als je aan het werk bent en niet gestoord wilt worden. Knipoog

Als je zonder huistelefoon zit is een gsm inderdaad wel onmisbaar. Maar bv over MSN, ik spreek vaak op school de tijden van het online komen af, en daarbij is bij mij van 7 tot 9 u spitsuur op msn. Dan zijn vaak bijna al mijn belangrijke contactpersonen online en heb ik geen gsm nodig om ze expliciet te bereiken. Lachen
Ik weet niet of je laatste zin tegen mij is bedoeld, enfin hij komt nogal uit het niets. Knipoog

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:52

Ik heb nu dan wel weer een mobiel (is maandag met de post aangekomen) maar msn heb ik al jaren niet meer. Heb er een paar keer een virus mee opgelopen en was het toen zat. Geen van beide echt gemist. Alleen toen ik op Horse-event zat was het lastig, had mijn broertjes mobiel toen maar mee, had hij nog 3 cent beltegoed. Ook leuk...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:56

Mijn laatste zin is in het algemeen bedoeld, in het verlengde van de telefoon. Dat het je eigen keus is om al dan niet bereikbaar te zijn. Knipoog

Ik snap namelijk niet waarom het allemaal zo zwart/wit moet: telefoon volledig uit en kijken of je een week zonder kunt, MSN de deur uit want je krijgt er toch alleen maar virussen van. Leef en gebruik je communicatiemiddelen met mate, laat iig je leven er niet door bepalen want dat hoeft echt niet. En als je het wel doet: klaag er niet over, want in zekere zin kies je er zelf voor. Knipoog

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:00

Ja dat vind ik ook Karin, ik zie eigenlijk ook het nut niet van je telefoon een week uitzetten. Wat doe je voor en na die week? Ik denk dat je dan gewoon weer op het oude peil zit.
Trek het gebruik gewoon een beetje recht (en dat zeg ik dan met mijn enorme abo). Gebruik gratis sms'jes, voordelige bundels etc.

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:06

kon ik het maar uithouden Bloos
mijn gsm was laatst op vrijdag afgepakt door school, maandag terug gekregen, ik was dat hele weekend heel erg gefrustreerd zonder gsm Bloos

op dit moment, (ff gekeken via vodafone privé);
Tegoed: nog € 9,03 over van € 26,78

oepsiee Bloos!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:08

Sorriso schreef:
Ja dat vind ik ook Karin, ik zie eigenlijk ook het nut niet van je telefoon een week uitzetten. Wat doe je voor en na die week? Ik denk dat je dan gewoon weer op het oude peil zit.
Trek het gebruik gewoon een beetje recht (en dat zeg ik dan met mijn enorme abo). Gebruik gratis sms'jes, voordelige bundels etc.

Het klinkt als een crashdieet: het moet even kort radicaal anders en daarna verval je weer in je oude patroon. Knipoog

Je eet- dan wel communicatiepatroon minder drastisch aanpassen (maar wel structureler) levert op de langere termijn betere resultaten op. Tong uitsteken

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:50

Go Karin!!

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:52

Oei, zou mij niet lukken hoor een week zonder telefoon!
Er zijn soms dagen dat ik bijna niet bel/sms,
maar toch vind ik het handig om op zak te hebben.. Lachen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:53

Karin schreef:
Mijn laatste zin is in het algemeen bedoeld, in het verlengde van de telefoon. Dat het je eigen keus is om al dan niet bereikbaar te zijn. Knipoog

Ik snap namelijk niet waarom het allemaal zo zwart/wit moet: telefoon volledig uit en kijken of je een week zonder kunt, MSN de deur uit want je krijgt er toch alleen maar virussen van. Leef en gebruik je communicatiemiddelen met mate, laat iig je leven er niet door bepalen want dat hoeft echt niet. En als je het wel doet: klaag er niet over, want in zekere zin kies je er zelf voor. Knipoog

Nu begrijp ik het wel. Lachen
Ben het helemaal met je tekstje eens!
Gebruik van electronica is niet slecht, zolang het maar met mate blijft en niet je hele leven in beslag neemt. Een telefoon is prima om te gebruiken, maar zodra je er al niet meer zonder kunt een paar dagen begint het nogal ernstig te worden imo. (situaties waarin men een dringend telefoontje verwacht uitgezonderd)

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:55

Pfft veel succes, het zou mij niet lukken.
Als het je lukt, ben je heel goed bezig geweest hahaha
Ik geef eerlijk toe, ik kan niet zonder mijn gsm. Ik ga altijd alleen naar de bossen, als ik geen gsm bij me heb en er gebeurt iets dan kan ik helemaal niks. Voor mij altijd mijn gsm in mijn zak

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:57

Karin schreef:
Sorriso schreef:

Het klinkt als een crashdieet: het moet even kort radicaal anders en daarna verval je weer in je oude patroon. Knipoog

Je eet- dan wel communicatiepatroon minder drastisch aanpassen (maar wel structureler) levert op de langere termijn betere resultaten op. Tong uitsteken

Prachtig verwoord Knipoog.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 16:11

Ik heb mijn telefoon een week uitgezet ivm met het beltegoed. Dat gaat echt te snel! Als ik hem aan laat, zie ik de berichtjes en ga ik denken ooh chips! die moet ik nog smsen en die. Ik moet gewoon weer even inzien dat ik ook makkelijk zonder kan. Ik word er creatiever van, en mijn omgeving ook! Tong uitsteken

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:25

Haha wat leuk zeg, ik zou dat toch niet kunnen, wordt al gestresst als me batterij leeg is en hij een paar uur uit is Bloos

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:13

Dat zou ik nooooooooooooooit overleven!? Bloos!
Iedere nacht aan de oplader, want als mijn batterij op is, flip ik helemaal. Nagelbijten / Gniffelen
Ik vergeet hem nooit, en als ik hem vergeet, haal ik hem onmiddelijk op! Kan niet zonder.
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 08-11-08 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:16

Ik kan dat ook heel goed.. Doe dat wel vaker als ik boos ben op een vriendin bijvoorbeeld en geen zin heb, dat ze me gaat bellen/smsen. Dan zet ik hem gewoon een tijd uit..

Succes..

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 22:20

Ik moet zeggen, ik wordt steeds creatiever. Net het uitgaan geregeld. Tja je kan ook gewoon even iemand zijn huistelefoonnummer opzoeken en die bellen Pling Alles netjes geregeld, en voor het geld dat ik tot nu toe aan smsen en bellen niet heb uit gegeven kan ik vanavond lekker een extra biertje drinken Tong uitsteken Normaal zou ik nu ook andere mensen smsen of ze ook heen gaan waar wij heen gaan, maar nu heb ik echt zoiets van: ik zie wel Lachen Ook heb ik vanavond geen dikke buld in me broekzak van een telefoon of autosleutels. Iets waar ik me altijd super aan irriteer.
Ja het leven zonder mobiele telefoon bevalt me tot nu toe wel Haha!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:18

MSN mis ik ook echt niet, zit weinig op msn en als ik erop zit 99,99% van de tijd offline weergegeven. Mijn mobiel, als ik daar zonder wegga dan voel ik me echt kaal, die kan ik slecht missen..

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:19

Heelveel succes!

Het zou mij igg niet lukken Knipoog

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:24

ik kan niet zonder telefoon,
ten eerste ben ik verslaafd aan smsen
en ten tweede mag ik ook niet over straat zonder mobiel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:29

Ik ben wel bewust minder gaan smsen en bellen omdat ik een steeds armer studentje aan het worden ben, maar telefoon uitzetten doe ik niet. Stel dat iemand me voor iets serieus nodig heeft.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:33

Wat goed dat het je nog steeds lukt!
Uitgaan zou ik wel lastig vinden zonder telefoon, ik raak altijd mensen kwijt. Nagelbijten / Gniffelen