En nog zo iets raars, een vriendin van mijn kapsters is geslaagd terwijl ze door rood heeft gereden.

De instructeur zag haar wel zitten, dat bleek ook wel weer.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suuszels schreef:Ik heb ook even een tijdje gewacht met mijn rijlessen en er nu net 2 gehad..
En de eerste keer vond ik het enorm eng maar mijn rij-instructeur bleef heel rustig en stelde me gerust en ik zal wel 100 lessen ofzo moeten maar ik doe het lekker in mijn eigen tempo..
ik denk dat het heel belangrijk is dat je een instructeur heb waar je je goed bij voelt en ik heb wel het idee dat mocht ik iets zo ontzettend verkeerd doen dat hij wel de auto "opvangt" Hij geeft 26 jaar les en heeft pas 1x schade gehad zegt hij, ook een hele geruststelling
Ylana schreef:Weet je, volgens mij kom je al heel ver met met alleen al de juiste instructeur.
Op mijn 18e heb ik 10 rijlessen voor mijn verjaardag gehad.
Mijn eerste les is mij zó tegengevallen! Ik had echt een bagger instructeur. Stuurde me met mijn eerste les door hartje Den-Haag, schreeuwde en was gewoon een ongelooflijke l*l.
En dat terwijl ik redelijk onzeker was en dat aangegeven had.
Het is dan ook bij de ene les gebleven.![]()
Zelfs toen ik een dochter had, in het buitengebied woonde en elke dag met weer of wind op de fiets 20 minuten naar school moest fietsen met haar.
En toen was ik in verwachting van de tweede. Tja, hoe moest ik dat straks gaan doen op de fiets?!?
Na overleg hier thuis ben ik rond gaan bellen. Ik heb een afspraak gemaakt met een rijschool en aangegeven dat ik eigenlijk niet wilde maar wel moest. Toen ik begon was ik 20 weken zwanger.
Ik kreeg een súper instructeur! Echt een geweldige man die mij helemaal op me gemak stelde. Mijn eerste les bestond de eerste 20 minuten uit alleen maar achter het stuur zitten![]()
Daarna mocht ik op mijn eigen tempo beginnen. De eerste 3 lessen heb ik alleen maar in het buitengebied hier gereden en ben welgeteld 3 auto´s tegen gekomen.
Ik heb binnen 19 lessen mijn rijbewijs gehaald en in één keer geslaagd. Ruim 9 jaar na mijn eerste les.
Geloof me, het is héérlijk!
Maartje1990 schreef:...al deed ik zo'n klein beetje iets niet goed dan werd hij al boos of reageerd ontzettend boos. En als ik érgens niet goed tegen kan (als ik perongeluk fouten maken omdat ik 't gewoon nog niet goed kán) dan is het als mensen boos worden op me. Uiteindelijk zo erg dat ik er huilend bij in de auto gezeten heb. Uiteindelijk ben ik er dus gestopt en nu (zo'n 4 maanden verder denk ik) nog steeds niet opnieuw begonnen. Ik vond 't helemaal niet meer leuk om te gaan lessen en ik was echt 1 bonk zenuwen (bang om maar iets fout te doen en zijn boze reactie daar dan weer op) Blij dat ik daar weg ben!
Urielle schreef:Als ik lekker relaxed begon te rijden, trapte mijn instructeur in een keer keihard op de rem, dat we van 50 abrubt stilstonden. Ik dacht minstens dat ik iemand had overreden de eerste keerZegt ie op zo'n heel kinderachtig belerend toontje: 'En wat zijn we nu vergeeeeeten?' Had ik een straatje rechts niet duidelijk genoeg ingekeken ofzo
xMendy schreef:Urielle schreef:Als ik lekker relaxed begon te rijden, trapte mijn instructeur in een keer keihard op de rem, dat we van 50 abrubt stilstonden. Ik dacht minstens dat ik iemand had overreden de eerste keerZegt ie op zo'n heel kinderachtig belerend toontje: 'En wat zijn we nu vergeeeeeten?' Had ik een straatje rechts niet duidelijk genoeg ingekeken ofzo
Omg, als ik zo'n instructeur had was ik meteen genezen
xMendy schreef:Urielle schreef:Als ik lekker relaxed begon te rijden, trapte mijn instructeur in een keer keihard op de rem, dat we van 50 abrubt stilstonden. Ik dacht minstens dat ik iemand had overreden de eerste keerZegt ie op zo'n heel kinderachtig belerend toontje: 'En wat zijn we nu vergeeeeeten?' Had ik een straatje rechts niet duidelijk genoeg ingekeken ofzo
Omg, als ik zo'n instructeur had was ik meteen genezen
Maartje1990 schreef:volgens mij durf je dalijk helemaal niet meer te lessen.. je hoort hier allemaal van die enge verhalen
Urielle schreef:Hoe zat bij jullie de verdeling grote rijschool-kleine rijschool? Mijn goede instructeur was van een kleine rijschool, mijn eerste instructeur van een grote rijschool (is hier ook later ontslagen).