Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meraki

Re: Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:34

Lielle schreef:
Gewoon uitleggen hoe je het zelf voelt en vragen of hij daarmee rekening wil houden, want dat ben je wel aan elkaar verplicht in een relatie. Maar dan hem de keuze laten.

uhu.. dat vind ik eigenlijk ook wel een goed idee... gewoon spreken hoe jij je voelt Bloos

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:35

ook nog

zei verteld dat ze hem wel terug zou willen, hij heeft gezegd dat hij haar nooit kwijt wilde , hmm en dan samen uit eten, nou reken maar uit.

heeft naar mijn weten niets met bezitterigheid te maken, meer met voorzichtigheid.

gr

Kimdj19

Citaat:
Er zijn altijd twee mensen voor nodig om iets te doen, toch? Als de een niet wil dan heeft de ander vrij weinig kans van slagen. Lachen Ik kwam vorig jaar bij een concert een jongen tegen waar ik ooit mee heb gescharreld. Lang staan bijkletsen, was echt heel leuk om hem eens te zien. Aan het einde wilde hij me zoenen, hij was nogal dronken (ik nuchter), maar goed, ik woon intussen samen, dus heb mijn hoofd afgewend. Nagelbijten / Gniffelen

Zij hadden een jaar relatie, dat is wat anders als een scharrel.
Ik woon ook samen en vertouw mijn vriend volledig. Maar als zij met zn tweetjes in de kroeg zitten te drinken, zit dat mij echt niet lekker..

BounceBabe

Juist Jibbel!

Dus spreek het uit, vertel dat je het niet leuk vind. En daarna komt het erop aan. Gaat hij, heb vertrouwen!!!! Spreek een tijd af dat hij bijvoorbeeld weer thuis is. Ik noem maar wat.

Zorg zelf ook voor afleiding. Ga lekker de kroeg in, giet je vol, who cares! Als jij maar niet alleen thuis zit. Vraag anders of hij na die 'date' weer naar jouw huis komt. Komt hij niet, dan heb je je bevestiging....

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:37

ManonR_ schreef:
Contact hebben met een ex vind ik iets anders als dit verhaal. De vriend is toen gedumpt terwijl hij haar nog leuk vond en nou blijkt zij ook nog gevoelens te hebben.. één en één is twee hoor en de kans is vrij groot dat het mis gaat.

Lielle ik bedoel niet mijn eigen vriendje want die wil geen contact met zijn ex en die ex vind hem ook niet meer leuk dus als ie dat al zou willen zou ik het nog wat anders vinden. Maar ik bedoel meer als ik in haar schoenen zou staan.

Vraag hem dus eerlijk te blijven. Meer kun (en mag!) je niet doen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:38

Kimdj19 schreef:
Citaat:
Er zijn altijd twee mensen voor nodig om iets te doen, toch? Als de een niet wil dan heeft de ander vrij weinig kans van slagen. Lachen Ik kwam vorig jaar bij een concert een jongen tegen waar ik ooit mee heb gescharreld. Lang staan bijkletsen, was echt heel leuk om hem eens te zien. Aan het einde wilde hij me zoenen, hij was nogal dronken (ik nuchter), maar goed, ik woon intussen samen, dus heb mijn hoofd afgewend. Nagelbijten / Gniffelen

Ik woon ook samen en vertouw mijn vriend volledig. Maar als zij met zn tweetjes in de kroeg zitten te drinken, zit dat mij echt niet lekker..

Maar hij is nu al 4 jaar samen met TS. Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:38

verania schreef:
ook nog

zei verteld dat ze hem wel terug zou willen, hij heeft gezegd dat hij haar nooit kwijt wilde , hmm en dan samen uit eten, nou reken maar uit.

heeft naar mijn weten niets met bezitterigheid te maken, meer met voorzichtigheid.

gr

en als dat nu echt het geval is? Denk je dat je het dan voorkomt door dat etentje te verbieden? Dat is schijnzekerheid.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:39

Ik zou dit ook echt not done vinden. Maar als je de situatie gewoon rustig aan hem uitlegt, snapt hij dan zelf ook niet dat je je hier zorgen om maakt? Als jij er echt een rotgevoel bij hebt, en hij begrijpt dat, zou het toch niet zo'n punt moeten zijn om daar rekening mee te houden?
Natuurlijk mag hij gewoon met meisjes omgaan, maar dit is niet gewoon 'een meisje'. Dit is zijn ex, die hem dumpte op het moment dat hij nog gevoelens voor haar had, en nu weer gevoelens voor hem zegt te hebben. Als nu de alarmsirenes nog niet af gaan...
Daarbij is hij door haar gekwetst, zijn ego heeft een deuk opgelopen. Vaak willen mensen getroost worden door degene die hen gekwetst heeft. Gevoel is een raar ding. Hij kan nog zo zeker zijn van zijn gevoel voor jou, en toch voor haar ook nog 'iets' voelen. Als jullie je relatie serieus nemen vraagt dat ook een beetje inzet van hem, en dus deze dingen niet opzoeken.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:40

Een relatie kan nog zo lang zijn, zekerheid biedt het nooit! Het is echt stom als je je daar aan vast houdt. Gevaar ligt altijd op de loer, er is altijd een beproeving. Maakt niet uit hoe kort of lang je hebt.

4 jaar of niet. Het zegt geen drol!

Jë moet altijd een soort waakhond zijn die blaft maar niet bijt. Kortom stel hem de keus vrij te gaan, maar blaf wel wat je er van vind!

Kimdj19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:40

Citaat:

Maar hij is nu al 4 jaar samen met TS. Knipoog[/quote]

Ik ben nu al bijna 7 jaar met mijn vriend Knipoog dus dat zegt niks..
Laatst bijgewerkt door Kimdj19 op 04-11-08 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:42

Somebody_ schreef:
faye schreef:
Een ex is niet voor niets een ex. Ik snap niet dat meiden tegenwoordig zo bezitterig zijn

Zoals het op mij overkomt, was het wat hem betreft geen ex geworden en biedt de andere partij zich nu weer erg gewillig aan... 1+1=2 ?

Als dat zo is moeten ze dat maar lekker doen en is de ts imo beter af zonder... Zou jij graag tweede keus misschien?
Zoals jij het zegt klinkt het alsof vriend enkel bij haar is omdat ex niet meer wil, nou moest mijn vriend met zo'n instelling bij mij zijn ben ik liever zonder vriend Clown

Ik vind het echt raar om iemand te gaan verbieden een ander te zien uit schrik... Ook al heeft zij gevoelens voor hem, een relatie bestaat er toch juist in dat je steeds opnieuw voor elkaar kiest...
Als de man in kwestie niet 100% voor de ts kiest, is het misschien nu niet die ex, maar volgende maand een collega, een gewone vriendin,... Als iemand ervoor openstaat is er overal verleiding, een goede relatie betekent imo niet dat je elkaar zoveel mogelijk afschermt van elke verleiding, maar dat je ondanks andere keuzes en verleidingen toch steeds opnieuw voor elkaar kiest!

Ik zou het zelf misschien ook geen superleuk idee vinden, maar zou het zeker niet verbieden, omgekeerd zou mijn vriend dat ook niet (en niet moeten proberen ook *LOL* ). Ga zelf iets leuks doen met vrienden/vriendinnen die avond... Door zo negatief te doen bereik je net het omgekeerde en jaag je je vriend van je weg. Bekijk het positief, je vriend is eerlijk en open tegen je en vraagt je om je "goedkeuring", hij doet niets verkeerd toch!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:45

Ik zou het ook liever niet hebben. Zeker omdat het samen uit eten is, en dan daarna weer de kroeg is, jij er niet bij mag zijn etc. Als je een keer wilt bijpraten kun je toch ook samen gaan lunchen?
Mijn vriend heeft ook ooit eens met zijn ex (waar hij ook nogal banketstaaf door gedumpt is) afgesproken. Zij zeurde al maanden dat ze 'm weer eens wilde zien. Voordat ik een relatie met hem had, hoorde hij nooit iets van haar, maar toen ik in beeld kwam werd er vanuit haar kant om ieder klein dingetje een smsje gestuurd. Ze wilde ook perse naar hem thuis toe, niet in een openbare gelegenheid afspreken o.i.d. Hij had al aan haar aangegeven dat ik dat niet zo prettig vond maar dat kon haar niet schelen en ze konden beter thuis afspreken.

Uiteindelijk hadden ze dus afgesproken, kwam ze idioot laat op de avond aanzetten met een fles wijn. Vervolgens heeft ze die fles wijn vrijwel in haar eentje opgedronken en daarna was het nátuurlijk eng en gevaarlijk om op een doordeweekse dag zo laat in het donker nog alleen naar huis te fietsen. Ze lag al aangeschoten praktisch te slapen in zijn bed (studentenkamer, dan is je bed meestal ook de bank, dus dan gaan die dingen sneller). Mijn vriend heeft haar een joggingbroek+trui van hem gegeven, en ze is naast hem gaan liggen, bed van 1,60 allebei aan de andere kant, en haar de ochtend erna pas buiten gezet. Er is niks gebeurt en dat geloof ik ook wel, maar ze heeft het wel overduidelijk geprobeerd.

Overigens is zij nu diegene die beweert dat als zij zich niet zo netjes gedragen had er wel wat gebeurt was. Ze wil mij ook heel graag ontmoeten omdat ik dan kan zien dat zij geen bedreiging is voor mij Clown . Ze hebben er later ook nog ruzie omgehad, mijn vriend is namelijk echt zo naief dat hij totaal niet doorheeft waar zo'n meisje op uit is. Toen ik vervolgens hem vertelde hoe het waarschijnlijk allemaal was gegaan en hoe ze het voor elkaar had gekregen daar te kunnen blijven slapen en mijn verhaal precies klopte (zowel ik als zijn ex weten blijkbaar heel goed hoe je dingen gedaan kan krijgen van mijn vriend Bloos ) was hij toch wel verontwaardigd en boos op haar. Want het had 'm natuurlijk best onze relatie kunnen kosten, ondanks dat er niks gebeurt was, was ik er écht niet blij mee.

Inmiddels is onze relatie al zo'n 4 maanden verder en gaat het nog steeds goed tussen ons, maar als mij nog een keer gevraagd wordt of ik het vervelend vind als zijn ex langs komt (wat ik nu ook niet snel meer zie gebeuren), dan reageer ik niet meer zo flexibel als de eerste keer.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:55

sflj schreef:
ManonR_ schreef:
Contact hebben met een ex vind ik iets anders als dit verhaal. De vriend is toen gedumpt terwijl hij haar nog leuk vond en nou blijkt zij ook nog gevoelens te hebben.. één en één is twee hoor en de kans is vrij groot dat het mis gaat.

Lielle ik bedoel niet mijn eigen vriendje want die wil geen contact met zijn ex en die ex vind hem ook niet meer leuk dus als ie dat al zou willen zou ik het nog wat anders vinden. Maar ik bedoel meer als ik in haar schoenen zou staan.

Vraag hem dus eerlijk te blijven. Meer kun (en mag!) je niet doen.
Ehh want??? Is dat dan het elfde gebod ofzo? Gij zult uw vriendje niets verbieden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:56

in principe wel ja. Ik laat me niets verbieden, dat maak ik zelf wel uit. Laat jij je dingen verbieden door je vriend? Als hij straks komt "je mag van mij niet meer paardrijden"?

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:01

Lielle schreef:
verania schreef:
ook nog

gr

en als dat nu echt het geval is? Denk je dat je het dan voorkomt door dat etentje te verbieden? Dat is schijnzekerheid.

In ieder geval hun niet in de verleiding laten komen

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:02

vreemdgaan kan je niet tegen houden, ik vind het knap dat hij het iig overlegt en het niet gewoon stiekem met haar afspreekt.
dit is vreselijk voor je, en hopelijk heeft je vriend snel door wat voor trut ze ook al weer was... sterkte, probeer er met elkaar over te blijven praten, en je kan best aangeven dat je dit helemaal niet leuk vind

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:03

verania schreef:
In ieder geval hun niet in de verleiding laten komen

en dat voorkom je zo? Als ze echt willen, spreken ze wel wat af zonder dat TS het weet.

Kimdj19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:06

ManonR_ schreef:
Ehh want??? Is dat dan het elfde gebod ofzo? Gij zult uw vriendje niets verbieden.

Haha goeie Haha!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:07

Ik hou ook niet van verbieden, maar als jij je vriend uitlegt waarom jij je er niet prettig bij voelt. Dan denkt hij waarschijnlijk nou ik zie er anders geen enkel kwaad in, en dat ziet hij waarschijnlijk ook echt niet, want de meeste mannen zijn behoorlijk naief is mijn ervaring. Ik snap goed dat je hem wel vertrouwt maar haar niet, want mannen zijn vaak niet voorbereid op slinkse en manipulatieve vrouwen. En het nadeel met een ex is, dat zij hem redelijk goed kent en ook nog eens weet hoe hem te bespelen. Ze heeft hem immers destijds ook kunnen bedriegen zonder dat hij het doorhad en heeft het ondanks wat ze hem toen heeft aangedaan nu al zo ver dat hij zonder jou met haar uit eten wil gaan. En zie hem dat maar eens duidelijk te maken zonder hem verbieden te gaan (waar ik overigens nog steeds geen voorstander van ben). Het is gewoon een hele lastige situatie.

Kimdj19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:07

Ik zou gewoon met een vriendin vermomt ze gaan bespieden haha Clown

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:08

Mijn vriend is het eerste jaar dat wij samen waren samen met zijn broertje en beste vriend naar Frankrijk geweest, naa een camping met veel jongeren. Wij waren toen ongeveer 8 maanden samen. Door miscommunicatie, geen bereik enzovoort hefet hij mij constant heel veel brieven en sms'jes en kaarten gestuurd, echt heel schattig. Ik heb ook gereageerd, maar op de een of andere manier heeft hij in al die 3 weken maar 1 smsje ontvangen, terwijl ik bijna iedere dag smste. Ze hebben daar met veel jongeren opgetrokken, en er waren ook een broer en zus, waar ze heel veel mee samen hebben gedaan.

Toen hij terug kwam van vakantie was hij zo van slag door het even uit elkaar zijn, berichtjes maar neit krijgen en dergelijke, toen heeft hij me verteld van haar. Hij vond haar heel leuk en ze hebben regelmatig tegen elkaar aan bij het kampvuur gezeten en dergelijke, maar hij durfde niet meer te doen jegens mij. Hij was echter al zo ontzettend van slag doo alleen al dat hij tegen haar aan had gezeten.. Ik heb hem voor de volle hoderd procent vertrouwd, en zowel zijn broertje als vriend durfden te zweren dat hij neits had gedaan.

Toch was het wle even slikken toen hij een paar maanden later zei dat ze hadden gemaild en graag af wilden spreken. Maar hij heeft toen zelf aangeboden dat ik wel mee kon gaan, hij zag ze vooral als vrienden, en vond het ook leuk als ik hen ontmoette. Ik heb me die avond wel wat ongemakkelijk gevoeld, maar hij liet duidelijk merken dat ze echt vrienden zijn, en dat ik zijn vriendin was, door mij ook constant aandacht te geven, en tegen mij aan te zitten enzo. Toch was het wel even slikken toen hij later weer mt haar wilde afspreken(was wel weer een paar maanden verder hoor) maar uiteindelijk, nadat ik hem op zijn hart heb gedrukt hoeveel ik om hem geef en hoe erg ik het zou vinden als er wat gebeurde, en hem ook echt geconfronteerd daarmee, heb ik hem laten gaan.

Alles is helemaal goed gegaan en dergelijke, ze is nu een vriendin van ons en we zien haar nog regelmatig, net als haar broertje. Ik ben blij dat ik hem het vertrouwen heb gegeven, dat heeft wle een band geschept tussen ons. we zijn deze maand 5 jaar samen en wonen ook net samen, en alles zit helemaal super.

Als ik jou situatie zo lees zou ik het ook neit zo snel vertrouwen.... ik zou hem uiteindelijk wel laten gaan, als het neit nu gebeurt gebeurt het wle een andere keer, of spreekt hij met haar af zonder dat jij er vanaf weet. Ik vind het heel aardig al van hem dat hij uberhaupt eerst jou heeft gevraagd!! ik zou hem dus wel vertrouwen en laten gaan, maar wel van te voren duidelijk erover hebben hoe jij je erbij voelt, zodat hi jdat weet. Ook duidelijk laten merken hoeveel je van hem houdt en dergelijke. Als hij echt nog wat voor haar voelt houdt je dat toch neit tegen, maar probeer hem wle het vertrouwen te geven. Als hij hier doorheen komt en voor jou kiest hebben jullie een sterkere band als ooit!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:10

Lielle schreef:
in principe wel ja. Ik laat me niets verbieden, dat maak ik zelf wel uit. Laat jij je dingen verbieden door je vriend? Als hij straks komt "je mag van mij niet meer paardrijden"?
Ik vind verbieden sowieso een groot woord. In dit geval zou het meer zijn in overleg beslissen om het niet te doen en als ik af zou willen spreken met mijn ex en mijn vriend kan een goede reden geven waarom hij dat niet wil hebben dan doe ik dat toch niet. Ik neem aan dat je rekening met elkaar houd in een relatie anders kan je net zo goed geen relatie hebben. En met je ex afspreken terwijl je vriendin dat niet wil is geen rekening houden met elkaar, ZEKER niet in dit geval (verliefde meid etc).

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:10

Als ze nou gewoon een vriendin was van hem (dus geen ex) zou ik er geen problemen mee hebben.
Maar afspreken met zn ex die nog gevoelens heeft voor hem? No way, dat ging er bij mij echt niet in.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:12

ManonR_ schreef:
Lielle schreef:
Ik vind verbieden sowieso een groot woord. In dit geval zou het meer zijn in overleg beslissen om het niet te doen en als ik af zou willen spreken met mijn ex en mijn vriend kan een goede reden geven waarom hij dat niet wil hebben dan doe ik dat toch niet. Ik neem aan dat je rekening met elkaar houd in een relatie anders kan je net zo goed geen relatie hebben. En met je ex afspreken terwijl je vriendin dat niet wil is geen rekening houden met elkaar, ZEKER niet in dit geval (verliefde meid etc).

maar zo zeg je het wel heel anders Knipoog en dat was precies het punt dat ik wilde maken. Hier wordt regelmatig gezegd "ik zou het gewoon willen en hij mag dus gewoon niet gaan" en daar zou ik dus echt helemaal allergisch voro zijn. Maar uitleggen waarom je iets niet wil en vragen of hij daarmee rekening houdt, is heel wat anders *LOL*

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:13

Tja, verbieden.
Als je iets verbied geeft dat ten eerste een nare nasmaak en schept ook de kans dat hij tegen je gaat liegen.
Terwijl als je gewoon met hem in gesprek gaat je open naar elkaar toe blijft.
En dat geeft hem ook de kans eerlijk te zijn tegen jou.
Als hij erheen wil wil hij erheen en dan kan je op je kop gaan staan maar dat zal dat verlangen van hem niet wegnemen.
communiceren, heel cliche, maar is wel het toverwoord in een relatie.