Lisa91 schreef:Als ik 18 word (volgend jaar) en ik krijg het formulier binnen, word ik donor
waarom wachten? je mag het al vanaf je 12de worden zelfs
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lisa91 schreef:Als ik 18 word (volgend jaar) en ik krijg het formulier binnen, word ik donor
xDramaQueen schreef:Lisa91 schreef:Als ik 18 word (volgend jaar) en ik krijg het formulier binnen, word ik donor
waarom wachten? je mag het al vanaf je 12de worden zelfs
xDramaQueen schreef:Overigens als er ingesteld zou kunnen worden dat mensen die hun eigen leven verpest hebben
http://www.sportwereld.nl/darts/2432244 ... nodig.html
dat je daar niet aan kan doneren dan zou ik absoluut 2x denken maar nu NEE, geen haar op me hoofd die er aan denkt dat deze knuppel oid mijn lever zou krijgen bijvoorbeeld. en dat vind ik jammer voor de andere die er niets aan kunnen doen en het zo hard nodig hebben maar nu voel ik me er heel naar bij als ik donor zou willen worden.
) 
Citaat:dat heet andermans keuze respecteren! wij respecteren jou keuze voor donor dus zou jij het zelfde moeten doen, JIJ bepaald niet wat mensen ZELF willen. heel erg naar dat je een nare ervaring hebt, maar ook ik ben geen donor en heb daar ook een pasje van in mijn portomonee, daar heb ik genoeg redenen voor.
) Die mensen verdienen ook een nieuwe kans en om daar nou onderscheid in te gaan maken. Daar schieten de mensen die wel echt wat nodig hebben en geen alcoholist of iets dergelijks zijn niks meer op hoor..
Ik heb niet tot m'n 18e gewacht. Ik heb m'n opa helemaal op zien bloeien van een wrak tot weer een stralende man nadat hij een niertransplantatie had ondergaan en toen dacht ik, waarom niet nu al?
Mloes schreef:Citaat:dat heet andermans keuze respecteren! wij respecteren jou keuze voor donor dus zou jij het zelfde moeten doen, JIJ bepaald niet wat mensen ZELF willen. heel erg naar dat je een nare ervaring hebt, maar ook ik ben geen donor en heb daar ook een pasje van in mijn portomonee, daar heb ik genoeg redenen voor.
Hoewel ik het moeilijk vind om jou keuze te respecteren, vind ik het makkelijker omdat jij er wél over na hebt gedacht. Er zijn ook zooooveel mensen die er niet eens over nadenken, die het op zich prima vinden maar zich gewoon niet laten registreren. Wat dat betreft vind ik het systeem in Belgie super! Maar, dramaqueen, waarom ben jij geen donor? Niet aanvallend, gewoon nieuwsgierig!
) maar het gaat om het idee, het is mij TE oneerlijk verdeeld ik gun mensen die hun leven zelf verpest hebben geen 2de kans, want net zoals die darter zei: ik ben al zo vaak gewaarschuwd, en dat is ook zo, ik wil NIET opdraaien voor andermans fouten, ik gun ze geen harde dood, maar ik gun ze ook mijn lijf niet het idee alleen al bezorgd me kippenvel en een naar gevoel, dat er een jong kindje of een net volwassen meid onder een alcoholist/roker staat waardoor de gene die zijn eigen leven heeft verziekt een nieuwe kans krijgt.
Misschien niet heel aardig, maar ik hoef niet alles af te geven. Al zou ik wel heel dankbaar zijn als iemand mij wat schonk als ik het nodig had. Misschien zou ik er dan ook anders over gaan denken, maar ik zou het niet willen als ik dood ging. Black_White schreef:Ik blijf graag compleetMisschien niet heel aardig, maar ik hoef niet alles af te geven. Al zou ik wel heel dankbaar zijn als iemand mij wat schonk als ik het nodig had. Misschien zou ik er dan ook anders over gaan denken, maar ik zou het niet willen als ik dood ging.
Maargoed verder mogen ze dus alles van mij hebben

Antoontje schreef:Ik ben ook donor bij overlijden.
Ik heb alleen aangegeven dat ik niet mijn ogen(hoornvlies dacht ik) en huid wil afstaan.
Dat vind ik gewoon een te raar idee, noem me gek, maar als ze je huid gaan gebruiken, nee vind ik geen prettig idee.

Antoontje schreef:ik heb hem ook in mijn portomonee. Stond bij in de brief dat het niet hoefde, maar heb hem wel altijd bij me
Héle domme vraag misschien.. Maar als je zelf geen goede ogen hebt, ik heb lenzen, kan iemand anders dan wel goed zien daarmee?