Hoe snel stap jij naar de huisartsenpost?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: Hoe snel stap jij naar de huisartsenpost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:59

Ik kom bijna nooit bij de dokter of de HAP..
De laatste keer dat ik er was, was nog niet eens voor mezelf maar voor mijn moeder. Die was gevallen en heeft vanwege osteoporose extra kans op breuken.. Ze was toen ook met de ambu naar t ziekenhuis gebracht enzo.

Maar voor mezelf.. Pff.. Kan de tijd niet opnoemen..
Meestal kan ik wel wachten tot Maandags of de volgende dag.. En 9 van de 10 keer is het dan al over..

Ik kijk altijd de programma's op SBS.. Daar word je soms ook niet goed van wat daar binnenkomt.. Een splinter oid.. Dan gaan ze al naar de eerste hulp.. Gestoord

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:37

Ik werk bij een huisarts en krijgen dus ook de berichten binnen van patienten die bij de post geweest zijn. Toen ik nog in een andere omgeving werkte kwamen mensen voor de meest onbenullige dingen op de post. Omdat ze overdag geen tijd of zin hadden om naar de huisarts te gaan. Of iets waar ze al dagen mee lopen. Keelpijn erg vervelend maar geen spoed. Het verschilt heel erg per regio, waar ik vorig jaar werkte waren ze vreselijk makkelijk daar lieten ze alles gewoon komen (denk mede om gezeur en gedreig te voorkomen) In mijn woonplaats moet je kunnen praten als brugman om gezien te worden. Toen mijn oom met legionella besmet was leek dat op een griepje, maar hij sprak met dubbele tong en was erg verward. Dit zijn klachten die niet horen bij een gewoon griepje. In eerste instantie wilde ze niet helpen, ondanks dat ik duidelijk de klachten vermeld had. Pas op het moment dat ik zei ik werk zelf bij een huisarts en bel niet als het niet nodig is mocht hij gezien worden. Aangezien het de gevaarlijke variant van de legionella was had hij ook niet veel later moeten komen. Dan had het heel anders af kunnen lopen, het is nu kantje boord geweest maar als ik niet erop aangedrongen had dat hij gezien moest worden...

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:46

ook ik ben 3x naar de HA-post geweest 1x op vrijdag avond, ik was al een tijdje niet lekker heel erg veel hoesten o.a. slijm ophoesten. en die avond kreeg ik er toch wel erg veel last van en toch maar eens naar de HA-post geweest en toen bleek ik een long ontsteking te hebben.

1x omdat ik zowineens hele erg last kreeg van een zeer hoofd ik kon niet echt uitleggen waar het zat maar het enigste wat ik op dat moment kon was in bed liggen met de ogen dicht. Dus toen die zaterdag avond ook maar even naar de HA-post geweest en bleek ik een bijholthoofd ontsteking te hebben ( heb nog nooit zoooo veel pijn gehad )

en 1x doordat ik op zondag middag met paard naar het bos was geweest en op een één of andere manier gingen we allebei onderuit, ik onder het paard. eenmaal weer thuis ff gekeken na mn knie ( die deed pijn ) en die bloede en werd helemaal dik en paars, mn vader vertrouwde het niet dus toch maar even naar de HA-post geweest. mocht toen 3 weken niks doen.

Voor de kleine dingetjes wacht ik gewoon tot 's maandags.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 02:55

Ben een keer s'nachts bij de huisartsenpost geweest omdat ik een hele heftige reactie kreeg op een nieuw medicijn (ik stikte bijna). En een paar keer op de spoedeisende hulp nadat ik een paar keer flinke overdoses medicijnen had genomen. Verder wacht ik wel tot het reguliere spreekuur.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 04:19

De laatste keer dat ik bij de huisarts was, zat ik nog op de basisschool.
Daarna nooit meer geweest. Heb er volgens mij zelfs geen, door verhuizingen enzo...

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 06:04

ik ga zeker niet te snel naar een huisartsenpost, eerder te laat. Het komt dus ook wel voor dat een arts er helemaal naast zit. zoals bij een kennis super pijn, nee ze moest zich niet aanstellen. Heel veel pijn stilling was niet te houden en arts zei nee is niks. Vergiftiging van medicijnen gehad en goed dat ze er over door heeft gezeurd, nu zit ze in de periode van bestraling. De arts kan er dus ook goed naast zitten he