Ik werk bij een huisarts en krijgen dus ook de berichten binnen van patienten die bij de post geweest zijn. Toen ik nog in een andere omgeving werkte kwamen mensen voor de meest onbenullige dingen op de post. Omdat ze overdag geen tijd of zin hadden om naar de huisarts te gaan. Of iets waar ze al dagen mee lopen. Keelpijn erg vervelend maar geen spoed. Het verschilt heel erg per regio, waar ik vorig jaar werkte waren ze vreselijk makkelijk daar lieten ze alles gewoon komen (denk mede om gezeur en gedreig te voorkomen) In mijn woonplaats moet je kunnen praten als brugman om gezien te worden. Toen mijn oom met legionella besmet was leek dat op een griepje, maar hij sprak met dubbele tong en was erg verward. Dit zijn klachten die niet horen bij een gewoon griepje. In eerste instantie wilde ze niet helpen, ondanks dat ik duidelijk de klachten vermeld had. Pas op het moment dat ik zei ik werk zelf bij een huisarts en bel niet als het niet nodig is mocht hij gezien worden. Aangezien het de gevaarlijke variant van de legionella was had hij ook niet veel later moeten komen. Dan had het heel anders af kunnen lopen, het is nu kantje boord geweest maar als ik niet erop aangedrongen had dat hij gezien moest worden...