sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:29

katiavl schreef:
Rook je in het bijzijn van sanne kiwiko?

Ben benieuwd over twee weken hoeveel er echt gestopt zijn? Ja

yep Haha!

mensen die me een beetje volgen weten dat ik zowizo heel veel moeite heb met de bemoei en regelzucht van de BV Nederland........

en eigenlijk ben ik gek dat ik de BV Nederland zo sponsor met het roken en daarnaast is het ook nog eens behoorlijk ongezond, voor mij en mijn kind!........

knup is door.......... ik ga niet meer sponsoren! Althans niet meer door roken Haha!

amsolusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:29

Machie schreef:
Zullen we een hek om de veluwe zetten en daar alle rokers dumpen? Lijkt me gezellig Haha!

doe maar niet , daar mag je niet roken Verdrietig
Misschien in de efteling? hebben we nog iets te doen, afleiding van (poging tot) stoppen Haha!.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:30

BLK schreef:
Ik vind de prijzen ook echt absurt.. Je mag al niet meer binnen roken, dus de niet-rokers moeten niet zo zeuren over stinksigaretten etc.

en terecht, als wij het risico willen om longkanker te krijgen gaan we wel zelf roken, hoef geen andermans rook Misselijk
Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:30

amsolusa schreef:
Machie schreef:
Zullen we een hek om de veluwe zetten en daar alle rokers dumpen? Lijkt me gezellig Haha!

Misschien in de efteling? hebben we nog iets te doen, afleiding van (poging tot) stoppen Haha!.

dan is het dus om te stoppen Tong uitsteken

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:31

KiWiKo schreef:
katiavl schreef:

yep Haha!

mensen die me een beetje volgen weten dat ik zowizo heel veel moeite heb met de bemoei en regelzucht van de BV Nederland........

en eigenlijk ben ik gek dat ik de BV Nederland zo sponsor met het roken en daarnaast is het ook nog eens behoorlijk ongezond, voor mij en mijn kind!........

knup is door.......... ik ga niet meer sponsoren! Althans niet meer door roken Haha!

Afgod Haha!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:31

Ik ben blij dat ik gestopt ben. Scheelt me maandelijks wel 150 euro.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 14:32

xDramaQueen schreef:
BLK schreef:
Ik vind de prijzen ook echt absurt.. Je mag al niet meer binnen roken, dus de niet-rokers moeten niet zo zeuren over stinksigaretten etc.

en terecht, als wij het risico willen om longkanker te krijgen gaan we wel zelf roken, hoef geen andermans rook Misselijk
Lachen

maar daar gaat het toch niet over hier? het gaat om de prijs..
prima dat we niet meer binnen mogen roken maar blijf van onze sigaretten af! Boos!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:34

Genoeg positieve dingen dan kiwiko veel succes!
Denk dat je dat ook na de eerste ontwen maanden gaat inzien. Veel succes aan sanne Tong uitsteken

Je sigarette zijn er toch nog alleen iets duurder, op slechte dingen meer tax en terecht Lachen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:34

Stiekem wil de overheid helemaal niet dat we stoppen. Straks moeten de ministertjes nog hun BMW'tje inleveren en dat is natuurlijk geen optie.

Ik hoorde ook een keer iemand zeggen "Als iedereen in nederland een week (of paar weken, weet niet meer precies) geen sigaretten koopt is de overheid failliet", is dat echt zo?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:35

ach.......... uit ervaring weet ik dat de eerste 3 dagen het ergste zijn........... daarna is het alleen maar gewoontes doorbreken Lachen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:36

ik ga niet stoppen met roken.. geniet nog veel en veel te veel van mijn sigaretjes Haha! En die prijs.. ik rook L&M, stukkie goedkoper Knipoog

amsolusa

amsolusa schreef:
Machie schreef:

dan is het dus om te stoppen Tong uitsteken

Ja maar de veluwe is te risicovol, als iemand toch ergens stiekem in een hoekje gaat zitten roken en hij maakt zn peuk niegoed uit brand heel de veluwe af! Enik weet wel waar ze het geld vandaan gaan halen om dat terug te betalen.. (marlboro naar 6,50 l&m naar 7,20 enz enz) De efteling is wat dat bertreft minder risico Lachen

KiWiKo

Plien91 schreef:
Stiekem wil de overheid helemaal niet dat we stoppen. Straks moeten de ministertjes nog hun BMW'tje inleveren en dat is natuurlijk geen optie.

Ik hoorde ook een keer iemand zeggen "Als iedereen in nederland een week (of paar weken, weet niet meer precies) geen sigaretten koopt is de overheid failliet", is dat echt zo?

op elk pakje sigaretten dat verkocht wordt verdient de BV Nederland 3 euro!!!!!!!!! en das geld ........... veul geld Haha!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:38

ik ben nu bijna 7 maanden gestopt. Is nog steeds lastig, maar ik ben blij dat ik zoveel geld bespaar!

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:38

KiWiKo schreef:
katiavl schreef:

yep Haha!

Volgens mij kost het die 'BV Nederland' van jou miljoenen euro's ieder jaar weer al die mensen met longkanker op te vangen dus ja ik zeg, gooi nog maar wat extra accijns op die sigaretten. Haha!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:39

We betalen genoeg aan de zorgverzekering dunkt mij.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:41

De bestraling en operaties van mensen met longkanker komen daar volgens mij helemaal niet bij in de buurt..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 14:41

stel he.. als wij allemaal gaan stoppen.. dan loopt de kans dat je longkanker krijgt ook terug.. gaan we dan uiteindelijk minder zorgkosten betalen met z'n allen?

want als je dat zo berekend, dan moet die kans veel kleiner worden en sterven er uiteindelijk ook minder mensen aan.. dus ook minder behandelingen.. minder geld nodig om artsen te betalen.. dus minder zorgkosten??

ik zie het niet gebeuren Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:42

Piera schreef:
KiWiKo schreef:

yep Haha!

Volgens mij kost het die 'BV Nederland' van jou miljoenen euro's ieder jaar weer al die mensen met longkanker op te vangen dus ja ik zeg, gooi nog maar wat extra accijns op die sigaretten. Haha!

Correct me if im wrong.......... maar betalen we daar niet een soort van ziektekostenverzekering voor?????? heeft niet zo heel veel met de BV Nederland van doen hoor!! Haha! Haha!

en laten we dan eens gaan beginnen over de mensen met borstkanker door de pil??????? of willen we die discussie niet aan?
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 02-11-08 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:43

LimaMambo schreef:
stel he.. als wij allemaal gaan stoppen.. dan loopt de kans dat je longkanker krijgt ook terug.. gaan we dan uiteindelijk minder zorgkosten betalen met z'n allen?

want als je dat zo berekend, dan moet die kans veel kleiner worden en sterven er uiteindelijk ook minder mensen aan.. dus ook minder behandelingen.. minder geld nodig om artsen te betalen.. dus minder zorgkosten??

Nee, daarom ben ik het ook eens met die hoge accijns Haha!

amsolusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:43

LimaMambo schreef:

Wouw! maar als er dan minder artsen nodig zijn, zouden we dan niet veel werkeloosheid krijgen, waardoor er mensen thuis komen te zitten met een uitkering die wij als werkende burgers moeten onderhouden?(=belasting omhoog) Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:44

moonfish13 schreef:
Bravespots:
Is roken niet verslavend soms?
Roken begint vaak uit stoerigheid, maar als je eenmaal verslaafd bent dan kom je er heel moeilijk weer van af.
Hoe heftig je er op reageerd verschild per persoon als je wil stoppen.
Ook niet te vergeten dat er mensen uit een tijd komen waar het nog niet zo bekend was dat het zo schadelijk was voor je gezondheid.

Dan nog is het je eigen stomme fout. Alcoholisten worden ook door iedereen veroordeeld, cocaine hoertjes ook. Eigen schuld dikke bult. Had je maar niet zo stom moeten zijn om de eerste op te steken.

En je betaald niet omdat ze geld op jullie willen verdienen. Je betaald omdat de prijzen van alles stijgt, omdat de grondstoffen duurder worden. Sigaretten zijn een luxe product, dus ja, die hebben een luxe prijs.

Daarbij betaal je omdat je niet alleen zelf een hoger risico loopt op verschillende ziektes, maar ook iedereen in je omgeving. Je betaald gewoon omdat de kans groot is dat je de staat meer gaat kosten dan de gemiddelde burger die niet rookt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:44

LimaMambo schreef:

Maar alles zit wel 20 jaar langer in de AOW Haha! Haha! en dat kost echt geen geld Haha! Haha! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:45

Vjestagirl schreef:
moonfish13 schreef:
Bravespots:
Is roken niet verslavend soms?
Roken begint vaak uit stoerigheid, maar als je eenmaal verslaafd bent dan kom je er heel moeilijk weer van af.
Hoe heftig je er op reageerd verschild per persoon als je wil stoppen.
Ook niet te vergeten dat er mensen uit een tijd komen waar het nog niet zo bekend was dat het zo schadelijk was voor je gezondheid.

Dan nog is het je eigen stomme fout. Alcoholisten worden ook door iedereen veroordeeld, cocaine hoertjes ook. Eigen schuld dikke bult. Had je maar niet zo stom moeten zijn om de eerste op te steken.

En je betaald niet omdat ze geld op jullie willen verdienen. Je betaald omdat de prijzen van alles stijgt, omdat de grondstoffen duurder worden. Sigaretten zijn een luxe product, dus ja, die hebben een luxe prijs.

Daarbij betaal je omdat je niet alleen zelf een hoger risico loopt op verschillende ziektes, maar ook iedereen in je omgeving. Je betaald gewoon omdat de kans groot is dat je de staat meer gaat kosten dan de gemiddelde burger die niet rookt.

Ben bang dat jij nog wat economielessen moet gaan volgen Haha!

amsolusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:45

amsolusa schreef:
LimaMambo schreef:

Wouw! maar als er dan minder artsen nodig zijn, zouden we dan niet veel werkeloosheid krijgen, waardoor er mensen thuis komen te zitten met een uitkering die wij als werkende burgers moeten onderhouden?(=belasting omhoog) Knipoog

Dan worden de artsen ook nog een depressie van het thuiszitten, waardoor ze psygische hulp nodig hebben, en wie kan dat betalen? Nee hoor, om dit te voorkomen blijf ik lekker roken.. Ik doe de niet-rokende bevolking hiermee een dienst Lachen